Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 900
Jeg vil gjerne overclocke min Intel Celeron E3300 prosessor. Jeg har prøvd å laste ned diverse overclokingsprogrammer, men jeg får det ikke til. Sett på mange youtube videoer, og der ser det lett ut å endre i bios. Problemet er at jeg ikke får opp samme "meny" i bios som alle andre. Kan ikke endre CPU host clock control.

Jeg har lastet opp en video på youtube som viser mulighetene mine i BIOS. Se her: http://www.youtube.com/watch?v=Ob7rt...ature=youtu.be (jeg er nooob ass )

Kjøpt gigantiske vifter (200mm) kjølepasta og tenkte at "nå skal jeg få heftigere saker", men jeg sliter. Holdt på i hele dag..

Setter pris på alle mulige svar og om noen vil gjøre narr av meg fordi jeg ikke får det til etter mange timer så er det også godt mottatt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har en Compaq Presario?

http://h10003.www1.hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c01643057.jpg

Dette har et H-I41-uATX, som ikke egentlig har noen funksjoner for klokking i bios.
Trådstarter
31 1
Den skiten der så kjent ut..

Så det er ingen mulig for å "trimme" den på noe vis, eller finnes det noen programmer/måter som kan det?

Jeg skal ikke ikke bare overclocke for "moro" skyld, men trenger en prosessor som yter litt mer.

Takk for raskt og konkret svar! Hva ville du gjort om du vil ha heftigere ytelser? (Kjøpt ny CPU?, og er det "barebare"?) Svar på det du gidder
Hvilke overclockingsprogrammer har du prøvd?

Msi afterburner
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hvilke overclockingsprogrammer har du prøvd?

Msi afterburner
Vis hele sitatet...
MSI afterburner er for logging og OC av GPU. ikke CPU som TS nevnte.
Trådstarter
31 1
ATI tool, der står det at Kernel Mode Driver ikke kjører (vet ikke hva det er såklart, prøvd å laste ned Microsoft driver pakke , men fortsatt intet).

Så har jeg prøvd å laste ned Intel® Desktop Control Center, den går det rett og slett ikke å laste ned (står "Attempted to install on an unsupported platform!") har det Intel platform.

Så var det et par jeg ikke husker som skulle vistnok kunne endre CPU og GPU clock (slette install filer disse, så husker ikke helt).

Vet du om noe som funker?

Ja, jeg skjønte ikke helt det, tenkte det var reklame eller noe. Hmm.. Kanskje jeg kan prøve det og, men CPU er viktigst