Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1029426
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
plantene mine vokser å koser seg.
men ser at bladet har krøllet seg litt!!
Tegn på for varmt heller noe? For er kun 2 blader helt på toppen

http://img710.imageshack.us/img710/1261/cimg2805d.jpg
Vis hele sitatet...
Jeg tenker det er fordi du har planten for nærme lyskilden. Legg på 10 cm og se om det blir bedre, eventuelt sett planten i et rom som kun er opplyst av andre lyskilder; feks badet med lysstoffrør. Du skal fort se forbedringer om dette er årsaken.
Andre muligheter er:
-overvanning i et tidlig stadie
-Magnesium mangel
.Zink mangel
-Calsium mangel, bor mangel. Begge disse er svært sjeldent, så veldig lite trolig.

Men, som sagt sjegg om planten kommer seg om den får stå lenger unna lampa, eller med en annen lyskilde. Antagelig er det der problemet ligger.
det jeg tror å, pga lampa har stått litt nærme. Så har alt flyttet den så får bare vente å se
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
Hallo, har tenkt litt på og prøva og dyrka (ute) men har lite peiling men har kompis så kan hjelpa meg med det. Han ba meg om og kjøpa noen frø på nettet http://translate.google.no/translate...%26prmd%3Divns Han så at det gikk fint og dyrka Blue lightning ute i norge men spør her allikavel før og være på den sikre side Og kossen ska eg gå fram? hadde vore fint med ein liten veileder

takker for svar på forhånd.
Vis hele sitatet...
Jo, det ser ut som det skal gå greit egentlig. Indica-dominert plante med rask blomstring er lovende. Absoultt en lovende strain for vår korte sommer, og indicadominerte strains takler kulde på en bedre måte enn sativa, det er jo også bra.
Det finnes også et par danske strains som er tilpasset et nordisk klima som du kanskje kan se på. Outdoor Gold og Royal Dane er begge gode strains.

Jeg vil tro det er lurt å begynne planten innedørs. Om du planter den inne rundt 1,5 mnd før du setter den ut så får planten et bedre utgangspunkt og så kan du dra nytte av sommeren på en helt annen måte. Da skal du antagelig klare å bestemme kjønn på planten også og kan konsentrere deg på å sette ut damer.
I tiden før utplanting er det lurt å la planten venne seg til et utendørs miljø ved å ta den ut i perioder med økende lengde.
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
det jeg tror å, pga lampa har stått litt nærme. Så har alt flyttet den så får bare vente å se
Vis hele sitatet...
Hmm, kan jeg få spørre hvilken lampe du bruker?
Jeg hadde brukt en anlig halogen, men den tok kvelden par dager siden.
Så desverre kun en vanlig 40w pære
men ha bestilt CFL fra hydrohagen nå så regner med den kommer over helgen
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
Jeg hadde brukt en anlig halogen, men den tok kvelden par dager siden.
Så desverre kun en vanlig 40w pære
men ha bestilt CFL fra hydrohagen nå så regner med den kommer over helgen
Vis hele sitatet...
Da er jeg rimelig sikker på at det er derfor planten krøller seg litt, kombinasjon av for mye vann og for lite lys til å ta opp vannet=) Vnn litt mindre så går det så fint at=)
Sist endret av Zarathustra; 12. april 2011 kl. 21:18.
de har fått ca 0.5L da det er tørt ca 4cm ned i potta så tror ikke det er for mye vann assa.
Men etter noen dager med lyset litt lenger unna har begge begynt å komme seg.
Angående valg av effekt på HPS-lampe, bør jeg velge 200W eller 400W for et dyrkeskap med dimensjoner på 45cm x 40cm x 180cm? Bør nevnes at begge lampene er utstyrt med ekstern, digital ballast og at plantene vil være lowrydere.
jo mere w jo bedre vel?
ville tatt 400w jeg ass, så lenge det er godt med lufting så det ikke blir for varmt i skapet
Gå for 400w du. Men du trenger masse lufting, det blir grisevarmt i skapet med en slik lampe med de dimensjonene. Så kjør på med vifter som suger og blåser luft inn i skapet. en 400w skal jo også klare å produsere nice buds.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Ingen altså? Får ringe designbelysning til uka å høre om de kan få tak i. Noen som kan fortelle meg hva det norske produktet heter av bone meal å blood meal? Lite google treff på det å..
Vis hele sitatet...
http://www.cropshop.no/growshop/inde...roducts_id=204 Kanskje?
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Har sett den ja men er i dyreste laget..vet det finnes billigere alternativer men må bare finne det,fant lite når jeg googla ox fan som viftene heter. Men ang blood å bone meal,hva heter det norske produktet? Skal kjøpe 100l plagron hos hydrohagen å prøve den,sku visst være prikken over i'n å blande inn noe blood å bone meal i det mediumet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor akkurat blodmel eller benmel som det heter på norsk og på boksen jeg kjøper hos plantasjen.. Poenget med blodmel er (N) Nitrogen og benmel er høy på (P) Fosfor.. Er sikkert mange andre ting du kan bruke..Eller?Tror kanskje den er dyr ja, men du vet jo du utvider med årene og den kommer sikkert til å brukes=)
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Ser en liten knopp som har akkurat brutt overflaten i potta,men den er helt brun..hva kan grunnen til det være? skal jeg gi den noen dager til for å se om det normaliserer seg tro? Forrige frøene så fine ut på samme stadie.
Vis hele sitatet...
sikker på at det ikke bare er frøskallet som sitter fast rundt spiren? Da er den jo bare brun. Isåfall detter dette av i løpet av noen dager.
Ta å gi det et par dager, det ordner seg sikkert. Har sett et par spirer som også har vært brunaktige de første dagene, men det har endret seg fort.
Sist endret av moret; 25. april 2011 kl. 16:05.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Ja tenkte å gi det et par dager å se uansett,fant lite om det på google men formulerte det kanskje ikke bra nok. Så du har vært borti det før altså? Forrige frøen som var autoflower var grønne de så fort jeg kunne se de over jorda. Detter er vanlig strain, mazar x white rhino,kjenner du til den? får 350m3 kullfilter til uka så burde ikke lukte voldsomt av denne ene planta trur jeg. Må nøye meg med små-crops så lenge jeg bor her.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har sett et par brune spirer. Men, er ikke lett å si om det er samme greie som du opplever ut ifra forklaring på nett.
Og det an være som du sier strain-realtert.
Hei, jeg lurer på om jeg bare skal kaste disse planetene mine.
Før jeg hadde krøll på ene bladet som virket som å hatt det for varmt.

Men nå har den andre planten begynt å krølle seg og. Men da andre veien bare.?
Pluss bladene ikke ser helt grønne ut. Men det er kun de helt nederste som ser litt gul aktige ut

[IMG]http://img831.imageshack.us/img831/3804/dsc00031z.jpg Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
Har du det varmt?
det var litt vamt, men har flyttet lampen litt mere vekk.
Men nå står de jo i vinduet da så lenge det er sol. er jo varmt der å men har vinduet og vifta på
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
det var litt vamt, men har flyttet lampen litt mere vekk.
Men nå står de jo i vinduet da så lenge det er sol. er jo varmt der å men har vinduet og vifta på
Vis hele sitatet...
kan være varmestress..
Skal vel gå ann å legge inn et fuktig håndkle eller noe kanskje?
Sitat av Syrreyo Vis innlegg
Skal vel gå ann å legge inn et fuktig håndkle eller noe kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, det skal hjelpe mye. Det absolutt beste ville jo selvfølgelig vært en luftfukter, men jeg ser det økonomiske aspektet.
Prøv å tørk litt klær i teltet(Det funker bra) og sett inn et fat med vann.
Plantene klarer seg faktisk ganske bra med lavere fuktighet, men du vil jo helst ha optimale forhold.
Hei!

Jeg er førstegangsdyrker og har noen spørsmål om "toppingen".
Fjernet toppen i går, men jeg er redd for at jeg var litt ivrig og klippet den litt langt ned. Planten er frisk og rask, men hva gjør jeg hvis ikke toppen vokser videre?
Jeg kan legge ut bilder med ved forespørsel, men siden jeg er ny, har folket noen råd angående politi og lignende?

Takker for svar!
Hold dyrkingen for deg selv og ikke gjør no dumt
Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Hei!

Jeg er førstegangsdyrker og har noen spørsmål om "toppingen".
Fjernet toppen i går, men jeg er redd for at jeg var litt ivrig og klippet den litt langt ned. Planten er frisk og rask, men hva gjør jeg hvis ikke toppen vokser videre?
Jeg kan legge ut bilder med ved forespørsel, men siden jeg er ny, har folket noen råd angående politi og lignende?

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Hele poenget med topping er jo at toppen ikke skal vokse videre. Men, at sidendene skal ta over toppens plass. Så du da får to topper i stedet for èn.
Man topper gjerne planten etter fjerde node, gikk du lavere enn dette?

For å unngå lovens lange arm er det rimelig safe å fjerne exif, bruke public nett, gjerne med Tor/proxy, og skifte mac-adresse i forhold til det du har til vanlig. Da skal du være temmelig safe tenker jeg. Skal du virkelig ta av kan du jo bruke SSL også
Men, for å være 100% ærlig tror jeg du kommer langt med å fjerne exif og kjøre proxy eller Tor.
Takker for kjappe svar!

Selvfølgelig tar jeg vanlige forholdsregler, men ser jo her på forumet at det finnes mange som gir f'. Det jeg mente var i forhold til freakforum

Planten har 5 bladsett, 6 inkludert toppen jeg fjerna, stammen er sterk og frøbladene er borte, men vil toppen bare bli en del av stammen slik at de andre grenene overtar? Beklager hvis det er litt rotete men det er virkelig vanskelig beskrive..

Moret, Jeg er ikke så erfaren med poxy og lignende, har du en kjapp DIY på poxy som jeg kan bruke?

Nå har den ene planten fått en mangel jeg ikke vet hva er, midt i bladene er det spredt med små oransje prikker. Hva bør jeg putte i mediumet?

Plantene har forresten stått i ca 3 uker nå, flere indica varianter som er bagseed, men de vokser svært bra. Bør jeg starte med næring (growmix) nå?

Happy growing
Hei!

Jeg er en førstegangs grower som for 2 uker siden fikk to revegga planter av en kompis.
En Chocolope og en MK Ultra.
Mk'en ble høsta og revegga for ca 4-6 uker siden og Choco ble høsta og revegga for 3 uker siden.
Mk'en lever som faen og vokser. Chocoen er jeg litt bekymret for.. Den henger litt og bladene begynner å bli litt gule, men i følge han kompisen min tar det rundt 4 uker før planten begynner å vokse igjen.
Men den siste uken har det begynt å komme flere svarte små fluer rundt plantene, og der ser ut som det er i hovedsak i jorden til chocoen eggene og fluene kommer fra.

Kompisen min har fra starten av kun fulgt den organiske growing veien og det er den jeg fortsetter så jeg vil ikke dynke plantene mine med insektsmidler.. Er det noen her som selv har erfaring med fluer i plantene og måter å bli kvitt de på uten å bruke kjemikalier? Og skader disse fluene planten i stor grad eller gjør de null skade og jeg kan la de fly rundt og være tard?
Plantene mine har fått samme sykdom/mangel som jeg ikke vet hva er, langs bladene har det utviklet seg røde flekker, hva bør jeg gjøre? Og etter de har fått flere "flekker", tørker bladene inn og dør.

I tillegg lurer jeg også på om jeg bør starte med næring til veg. (Plantene har stått i ca en måned)
Sist endret av GlobalBalloon; 4. mai 2011 kl. 18:22. Grunn: skriveleif
har nå besilt frø fra en kar i Danmark. tar nå tatt en uke . men ikke fått noe brev fra tollen. er de stoppet? eller hva skjer ?
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
har nå besilt frø fra en kar i Danmark. tar nå tatt en uke . men ikke fått noe brev fra tollen. er de stoppet? eller hva skjer ?
Vis hele sitatet...
Vil du at jeg skal tenke ut en eller annen sinnsyk historie eller vil du heller prøve å vente et par dager for å se hva som skjer?
vil gjerne høre en historie
men tenkte mer på sånn ca hvor lang tid det tar ? har jo lest at de fleste som bestiller får frøa innen 2-3 dager.
Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Planten har 5 bladsett, 6 inkludert toppen jeg fjerna, stammen er sterk og frøbladene er borte, men vil toppen bare bli en del av stammen slik at de andre grenene overtar?
Vis hele sitatet...
Altså, midtdelen av planten vil bare stoppe der du har toppet den. Der du har kuttet gror det igjen som en skorpe omtrent. og så skjer det ikke mer på den fronten. Men, i løpet av en uke eller to kommer du til å se en helt sinnsykt vekst på sideskuddene. Og de kommer til å ta over veksten til selve midtstammen.
Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Moret, Jeg er ikke så erfaren med poxy og lignende, har du en kjapp DIY på poxy som jeg kan bruke?
Vis hele sitatet...
Det er temmelig enkelt faktisk.
1. Søk etter "proxy" i google. Da får du en liste med treff og det er stort sett å velge. Du kan feks ta hidemyass.
2. Vel inne på siden har du et inputfelt, omtrent som et søkefelt i google.
3. Der taster du basicly inn siden du vil besøke, og proxyen redirecter deg dit.
4. Nå surfer du på en proxy. Thats it egentlig. En proxy på denne måten fungerer basicly som å legge en side oppå en annen; for din del. Hva som skjer i bakgrunnen er uinteressant.
Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Nå har den ene planten fått en mangel jeg ikke vet hva er, midt i bladene er det spredt med små oransje prikker. Hva bør jeg putte i mediumet?
Vis hele sitatet...
Det kan være litt forskjellige greier.
Uten bilder blir det vannskelig men kan tippe på enten Kalsium, Magnesium eller Zink(minst trolig av de tre)-mangel. Men, alle disse stoffene viser ikke slike symptomer før det har gått en stund. Så finner det egentlig litt merkelig.
Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Plantene har forresten stått i ca 3 uker nå, flere indica varianter som er bagseed, men de vokser svært bra. Bør jeg starte med næring (growmix) nå?
Vis hele sitatet...
Hvis det er som jeg tror, mangelsymptomer: Så ja, kjør på litt næring.

Sitat av chelios Vis innlegg
Hei!

Jeg er en førstegangs grower som for 2 uker siden fikk to revegga planter av en kompis.
En Chocolope og en MK Ultra.
Mk'en ble høsta og revegga for ca 4-6 uker siden og Choco ble høsta og revegga for 3 uker siden.
Mk'en lever som faen og vokser. Chocoen er jeg litt bekymret for.. Den henger litt og bladene begynner å bli litt gule, men i følge han kompisen min tar det rundt 4 uker før planten begynner å vokse igjen.
Men den siste uken har det begynt å komme flere svarte små fluer rundt plantene, og der ser ut som det er i hovedsak i jorden til chocoen eggene og fluene kommer fra.

Kompisen min har fra starten av kun fulgt den organiske growing veien og det er den jeg fortsetter så jeg vil ikke dynke plantene mine med insektsmidler.. Er det noen her som selv har erfaring med fluer i plantene og måter å bli kvitt de på uten å bruke kjemikalier? Og skader disse fluene planten i stor grad eller gjør de null skade og jeg kan la de fly rundt og være tard?
Vis hele sitatet...
Har fått fluer fra blomsterjord under en tomat-runde en gang. Veldig irriterende, men gadd ikke gjøre noe med det. Fluer plager også svært sjeldent planter, så du er safe sånn sett.

Jeg kjørte også organisk så ville ikke bruke noen kjemikalier. Et lite tips: Støvsuger... Men, det kommer til å dukke opp fluer over en lav sko de neste ukene om du ikke forgifter dem. Og jeg sier det igjen, de er griseirriterende.

Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Plantene mine har fått samme sykdom/mangel som jeg ikke vet hva er, langs bladene har det utviklet seg røde flekker, hva bør jeg gjøre? Og etter de har fått flere "flekker", tørker bladene inn og dør.

I tillegg lurer jeg også på om jeg bør starte med næring til veg. (Plantene har stått i ca en måned)
Vis hele sitatet...
Begynner rødningen i tuppene? I såfall er det etter all sannsynelighet Zinkmangel

Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
har nå besilt frø fra en kar i Danmark. tar nå tatt en uke . men ikke fått noe brev fra tollen. er de stoppet? eller hva skjer ?
Vis hele sitatet...
Vent en uke til, det kan fort ta litt tid uten at det av den grunn skal være noe galt.
"Altså, midtdelen av planten vil bare stoppe der du har toppet den. Der du har kuttet gror det igjen som en skorpe omtrent. og så skjer det ikke mer på den fronten. Men, i løpet av en uke eller to kommer du til å se en helt sinnsykt vekst på sideskuddene. Og de kommer til å ta over veksten til selve midtstammen.

Det kan være litt forskjellige greier.
Uten bilder blir det vannskelig men kan tippe på enten Kalsium, Magnesium eller Zink(minst trolig av de tre)-mangel. Men, alle disse stoffene viser ikke slike symptomer før det har gått en stund. Så finner det egentlig litt merkelig.

Begynner rødningen i tuppene? I såfall er det etter all sannsynelighet Zinkmangel."

Takk moret! Det stemmer, toppen har fått en skorpe og sidegrenene vokser som bare det! Midt i bladene kommer det flekker, den beste forklaringen jeg kan gi er vel at det ser ut som blod. En annen mangel/sykdom jeg antar er normalt, er at en del av nederste bladene tørker ut, men tror du dette vil gå greit siden jeg skal kjøre næring i de nærmeste ukene?
Jeg tenkte å kjøpe en growmix fra evt scorpius eller cropshoppen rett over gata, har du en god erfaring med noen merker? Som inneholder greie nivåer av næring, evt billig growmix

Dessuten har jeg satt ut noen planter jeg håper skal bli store å fine. Dessverre har det vært litt kaldt slik at bladene henger litt, men jeg antar det går greit, har ikke noe å tape uansett. Men overraskende nok har de overlevd et par dager ute, i unormal kulde. Det jeg lurer på er, vil plantene kun blomstre til høsten eller kan jeg høste i ca juni-juli?
Sitat av GlobalBalloon Vis innlegg
Takk moret! Det stemmer, toppen har fått en skorpe og sidegrenene vokser som bare det! Midt i bladene kommer det flekker, den beste forklaringen jeg kan gi er vel at det ser ut som blod. En annen mangel/sykdom jeg antar er normalt, er at en del av nederste bladene tørker ut, men tror du dette vil gå greit siden jeg skal kjøre næring i de nærmeste ukene?
Jeg tenkte å kjøpe en growmix fra evt scorpius eller cropshoppen rett over gata, har du en god erfaring med noen merker? Som inneholder greie nivåer av næring, evt billig growmix

Dessuten har jeg satt ut noen planter jeg håper skal bli store å fine. Dessverre har det vært litt kaldt slik at bladene henger litt, men jeg antar det går greit, har ikke noe å tape uansett. Men overraskende nok har de overlevd et par dager ute, i unormal kulde. Det jeg lurer på er, vil plantene kun blomstre til høsten eller kan jeg høste i ca juni-juli?
Vis hele sitatet...
Tipper den kommer seg fort etter at du har begynt med litt næring, det begynner sikkert å bli på tide sett uten mangelsymptomene også.
De nederste bladene tørker som regel ut etter en stund av seg selv, det ser jeg på som helt naturlig. Har aldri sett noen planter som har hatt de første bladene gjennom hele livet, og det har kommet bra med weed uansett. Ellers så kan det jo være næringsmangel igjen da, antagelig nitrogenmangel. Det kan gi symptomer som minner om uttørking. Men, om du skal begynne å kjøre næring spiller det jo ingen rolle om det er nitrogenmangel, da får den jo plenty.

Har gode erfaringer med Canna-serien. Bio-utgaven fra canna er det jeg har sverget til. Men vil tro det meste av næring du får i cropshops er bra greier uansett merke; de er jo designet for cannabis uansett hva som står på etiketten.

Tror ikke du skal håpe på noe tidlig høsting fra utegrow. Om det ikke er auto planter så følger de naturens klokke, og den sier at det er høst når det er høst. Om du har kortblomstringstid, feks en Afghani#1, kan du kanskje høste i de tidligere dagene av August. Ellers må du nok vente til nærmere seåtember tenker jeg.
Dette blir da synsing fra min side, har aldri kjørt utegrow så har ikke førstehåndserfaring på hvordan planter takler de norske lys/somerforholdene. Kanskje du klarer å lete opp en utegrowlogg fra Canada? Det skal være ganske likt klima og lys visse steder der. Så skal du kanskje få en viss innsikt.
hei alle sammen.
slenger ut en link til en slideshow på bilder av plantene mine.
er litt redd det er litt galt men er ikke helt sikker på hva!
tror det er næring så det er bestil og kommer nå over helge.

Noen som har noen mening på hva?
http://img841.imageshack.us/slidesho...=cimg2947e.jpg
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
hei alle sammen.
slenger ut en link til en slideshow på bilder av plantene mine.
er litt redd det er litt galt men er ikke helt sikker på hva!
tror det er næring så det er bestil og kommer nå over helge.

Noen som har noen mening på hva?
http://img841.imageshack.us/slidesho...=cimg2947e.jpg
Vis hele sitatet...
Haha, er det en baby seng jeg ser rett bak planten?
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
hei alle sammen.
slenger ut en link til en slideshow på bilder av plantene mine.
er litt redd det er litt galt men er ikke helt sikker på hva!
tror det er næring så det er bestil og kommer nå over helge.

Noen som har noen mening på hva?
http://img841.imageshack.us/slidesho...=cimg2947e.jpg
Vis hele sitatet...
Set ut som varmestress kanskje. Kan også være overvanning forresten.
Det eneste jeg kan se ut ifra dem nå, er på jobb så kan ikke sjekke med andre bilder eller forklaringer.

Hvor ofte vanner du?
Hvilket lys har du? og avstand fra plantene?
Temperatur?
Næring, bruker du det?

Var veldig små bilder da.
Sitat av iGnome Vis innlegg
Haha, er det en baby seng jeg ser rett bak planten?
Vis hele sitatet...
Ja faktisk. Har latt de stå i vinduet så de får sol.
Har vært så mye sol og varme. Derfor stod de der

Sitat av moret Vis innlegg
Set ut som varmestress kanskje. Kan også være overvanning forresten.
Det eneste jeg kan se ut ifra dem nå, er på jobb så kan ikke sjekke med andre bilder eller forklaringer.

Hvor ofte vanner du?
Hvilket lys har du? og avstand fra plantene?
Temperatur?
Næring, bruker du det?

Var veldig små bilder da.
Vis hele sitatet...
Har vannet da det har vært tørt ca 4cm ned i jorda.
Fram til det har begynt å være mye sol har de kun fått en vanlig pære på 40w.
den stod litt nærme i starten men na sist stod den vel 20cm unna ca.
tem er som regel på mellom 24-26c.
Næring har jeg bestil nå fra weedshop.no. Så håper de kommer innen helgen.

Jeg hadde vært en uke i polen så da jeg dro ga jeg de litt godt med vann slik du skulle ha mens jeg var borte. Mulig det blei litt mye det å. Veit ikke jeg men.

Beklager små bilder.
Her er større :
http://img822.imageshack.us/slidesho...=cimg2944z.jpg
Vil anbefale å sjekke ut denne linken: http://forum.sensiseeds.com/forum_posts.asp?TID=6499
Utenom det som står der kan jeg ikke hjelpe deg med, har aldri sett slike symptomer IRL.
La uansett jorden tørke ut de 4cm igjen før du vanner igjen.
ja er altid 4cm tørt før vanning.
Får se nå, skal kjøpe noe blomsternæring til de jeghar bestilt kommer. håper det ordner seg.
Vist ikke setter jeg dem ut i skogen en tur.?
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som vet om en plante som er ganske lik cannabis? sånn på gro prosessen ogsånt? dyntes det høres gøy ut og plante en avansert plante men som er lovlig og kan has i huset
10.000 stk(!)

Hei, veldig god tråd dette.
Er vel kanskje litt off topic, men jeg kom over denne:

http://www.liveleak.com/view?i=626_1305523965

Dette kaller jeg FARM!!
Legg merke til nedgangsluka , lurer på om de har brukt en gammel bunker fra den kalde krigen?

Leve Polen.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av brakza Vis innlegg
noen som vet om en plante som er ganske lik cannabis? sånn på gro prosessen ogsånt? dyntes det høres gøy ut og plante en avansert plante men som er lovlig og kan has i huset
Vis hele sitatet...
Har hørt at tomatplanten er ganske lik på krav og vilkår
Sist endret av Dr. fungitumb; 17. mai 2011 kl. 15:23.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
10.000 stk(!)

Hei, veldig god tråd dette.
Er vel kanskje litt off topic, men jeg kom over denne:

http://www.liveleak.com/view?i=626_1305523965

Dette kaller jeg FARM!!
Legg merke til nedgangsluka , lurer på om de har brukt en gammel bunker fra den kalde krigen?

Leve Polen.
Vis hele sitatet...
DRØØYT!!!!
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
hei alle sammen.
slenger ut en link til en slideshow på bilder av plantene mine.
er litt redd det er litt galt men er ikke helt sikker på hva!
tror det er næring så det er bestil og kommer nå over helge.

Noen som har noen mening på hva?
http://img841.imageshack.us/slidesho...=cimg2947e.jpg
Vis hele sitatet...

Står sikkert en eller annen plass i tråden, men hva lys bruker du?
Synes de såg fryktelig høye og spinkle ut.
Hei, nå har jeg kommet så langt i prosessen at det kreves kullfilter. Jeg tenker å putte filteret i et secret jardin dark street ll, hvor mye kreves av 90x90x180?

Beklager hvis dette står tidligere i tråden.

Bilder av plantene!
http://img855.imageshack.us/g/ca1.jpg/

Hva synes dere?

Bilder av plantene!
http://img855.imageshack.us/g/ca1.jpg/

Hva synes dere?
har ikke fått mine frø enda...... men om jeg bestiller nye nå. vil det være forsent?
Tror ikke det vil være for sent nei. Forutsetter at du har tenkt å plante disse ute?!? Iom. plantene reagerer på når det begynner å bli mørkere/høst og du enda har hele sommeren på deg, bør du kunne få fine planter - selv om du bestiller frø nå! Plantene vil selvsagt bli større desto lengre de får stå i vekst, men er normalt bra at de ikke blir så "synlige" når planten skal settes ute. Sjekk også om typen du bestiller er god for vårt klima.
ah takk bestiller typhoon, har hørt disse er ganske fine for norske forhold
Hei,

Har noen spørsmål til dere som er mer erfaring med dyrking enn meg:

1) Hvor mange planter kan jeg sette under en 120 w LED lampe?
2) Mitt dyrkerom har ganske god ventilering, med en vifte i taket som suger ut luft. Men hvor plasserer jeg da kullfilteret? (evt. andre råd til å drepe lukten?)
3) jeg har 6 kvm areal for dyrking. Har kjøpt en 120 w LED. Men dette dekker ikke hele arealet. Hva vil dere anbefale?
4) finnes det noe norsk nettsted jeg kan laste opp bilder av plantene og få tilbakemeldinger?
Hei, er det noen som tilfeldigvis vet om det ligger noen 'Headshops/dyrkebutikker' i Strømstad/Nordby området?

Skal på harrytur i morgen, og sjekke ut noen Svenske hagesentere i samme slengen.