Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2706
Hei, jeg har et lite spørsmål, la oss si du skal betale en regning på 5000kr, så ved et feiltast så betaler du f.eks 6000kr (1000kr mer), hva skjer da? Mister du de 1000kr eller får du de tilbake fra selskapet?

Eller la oss si du betaler en månedtlig mobil regning på 199 kr, men ønsker å betale for neste måned i samme slengen også, så istedenfor å betale 199 så betaler du 398kr, funker dette slik at du betaler for 2 måneder i en og samme regning?

takker for svar
Varierer litt fra selskap til selskap. Noen tilbakebetaler beløpet, andre trekker fra på neste regning. Kontakt kundeservice til selskapene du er kunde hos for korrekt svar.
Sist endret av moret; 9. februar 2017 kl. 14:18.
Tror du vil bli refundert, da det blir masse ekstra jobb for telefon-selskapet f eks å fordele dette over flere måneder.
Hos Telenor er det slik at om du betaler for mye, blir det liggende på en egen "kundekonto" til neste regning. Ganske vanlig måte å sørge for at regninger blir betalt selv om du feks er på ferie. Selvfølgelig avhenger det av firmaet, så det kan være en ide å snakke med de først.
Takker for svar
Sitat av cplpro Vis innlegg
Eller la oss si du betaler en månedtlig mobil regning på 199 kr, men ønsker å betale for neste måned i samme slengen også, så istedenfor å betale 199 så betaler du 398kr, funker dette slik at du betaler for 2 måneder i en og samme regning?
Vis hele sitatet...
Dette er jeg usikker på, om er så lurt. Iallfall i alle de årene jeg har betalt regninger (og det er ikke få år), så har det normalt vært unike kid-nummer for hver regning. Disse kid-nummerene sier den du betaler, hva du betaler for og hvem som betaler. Men som nevnt tidligere, så kontakt firmaet det gjelder, kanskje du kan få til en avtalegiro eller noe lignende.