Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1542
Tenkte jeg skulle sette opp en maskin i heimen. Ser etter på bruktmarkedet etter litt rimeligere enn å kjøpe nytt i butikk. Vil ha en rask maskin. Om jeg begynte å kjøpe inn det jeg har listet under for så å skaffe resten etterhvert som jeg finner noe. Litt spilling blir det nå vel men kan leve med å ikke ha alle grafikk innstillinger på det høyest. Er det jeg greit prismessig det jeg har funnet?

http://www.finn.no/finn/torget/annon...rchQuery=4790k

Tenkte å prøve å prute dette ned i 6-700 kr http://www.finn.no/finn/torget/annon...uery=gtx%20760

Strømforsyningen kjøper jeg like så greit ny. Har sett på denne https://www.komplett.no/product/8527...ply-550w-gold# om det er noen som har bedre alternativ så er det bare å rope ut. Tips til rimelig kabinett?
Sist endret av Jens1; 12. november 2015 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Hadde dritet i 4790K hvis du ville ha litt mer kraft til å spille. Funnet noe kraftigere enn 760. En 280X eller 770 lignende
Spilling er ikke hovedformålet med maskinen da det kommer til å bli kun en gang i blant. Kommer til å bli en del omgjøring av filmer og div. Går ikke over 1000-lappen på skjermkort men det skal gå an å oppdrive ett Gtx 770 kort for den summen. Er litt avhengig at det er i nærområdet også. Er ikke så godtroende når det kommer til finn.no og lignende.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er helt greit oppsett, fordel med i7 mtp større cache og hyperthreading til videorendering.

Man finner mye brukt hardware på tek.no (tidligere hardware.no) sitt bruktmarked
Er som oftest litt mer realistiske priser der også.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Når det gjelder brukte PC-deler så er det best å kjøpe fra noen som du kan besøke. Er lite kjipt å få tilsendt ett skjermkort som er kortsluttet i posten.

Jeg hadde så absolutt gått for ett litt kraftigere kort. Du får ganske mye snadder for rundt 1000 lappen. 770/280x som sagt. Du kan også gå for litt eldre kort som f.eks en 7970 eller 670 og muligens oppgradere senere for ingenting.

Hadde også anbefalt en SSD, trenger ikke mer enn 128gb og ett par disker vedsiden av med ett par TB

Trenger du virkelig gold PSU som er modulær? Ville heller gått for enten en semimodulær eller ikke modulær. Sparer noen hundrelapper du kan bruke på kjøling eller disker.

Og til kabinett så ville jeg anbefalt en R5. God plass og lyddemping. Har hatt en av hver generasjon og er kjempefornøyd! Med mindre du vil gå for noe enda mindre. Da hadde jeg gått for S340. Jeg bruker denne nå for tiden, og den er veldig handy og veldig fin å se på
Sist endret av HanDuck; 12. november 2015 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Er helt greit oppsett, fordel med i7 mtp større cache og hyperthreading til videorendering.

Man finner mye brukt hardware på tek.no (tidligere hardware.no) sitt bruktmarked
Er som oftest litt mer realistiske priser der også.
Vis hele sitatet...
Fant nesten ingenting på den siden der? Kan jo hende jeg så på feil tidspunkt, men beste jeg fant tror jeg var ett Gtx 670 skjermkort til 1200 kr og 3570k til samme pris, men da blir jeg stående uten hovedkort. I tillegg må jeg plusse på frakt. Det er vel også sikkert uten garanti men kanskje en liten stund igjen på reklamasjonsretten.

Er helt åpen for andre forslag en det jeg foreløbig har satt opp En fordel er det også at det ikke er så veldig "gammelt". Hva synes dere om prisen på det jeg har funnet, tar da utgangspunkt i 6-700kr for Gtx 760 skjermkortet.

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg hadde så absolutt gått for ett litt kraftigere kort. Du får ganske mye snadder for rundt 1000 lappen. 770/280x som sagt. Du kan også gå for litt eldre kort som f.eks en 7970 eller 670 og muligens oppgradere senere for ingenting.
Vis hele sitatet...
Titter jeg etter skjermkort til 1000 kr ser jeg ikke så mye snadder, det dukker opp en veldig sjelden gang. Så ett Gtx 770 i går til den prisen, sendte mail, hørte ingenting. Nå er annonsen søkk bort. Jeg har tid til å vente på skjermkortet så det skal gå greit. Bortsett fra det 7970 kortene som jeg har hørt tidligere. Det skal jeg IKKE ha
Sist endret av Jens1; 12. november 2015 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Bortsett fra det 7970 kortene som jeg har hørt tidligere. Det skal jeg IKKE ha
Vis hele sitatet...
Er det noen spesiell grunn til det?

Og snadder kommer stadig vekk. Har ofte sett kraftige skjermkort til en veldig billing penge bli lagt ut på finn fra tid til annen.
Sist endret av HanDuck; 12. november 2015 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hadde også anbefalt en SSD, trenger ikke mer enn 128gb og ett par disker vedsiden av med ett par TB

Trenger du virkelig gold PSU som er modulær? Ville heller gått for enten en semimodulær eller ikke modulær. Sparer noen hundrelapper du kan bruke på kjøling eller disker
Vis hele sitatet...
Har ssd og en harddisk. Når det kommer til strømforsyningen så er det den så å si eneste delen jeg ikke tenker på at jeg kunne spart noen kroner. Kjiper ikke ut på den Er det ikke slik at hvis du skal betraktelig ned i pris så faller kvaliteten deretter?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Har ssd og en harddisk. Når det kommer til strømforsyningen så er det den så å si eneste delen jeg ikke tenker på at jeg kunne spart noen kroner. Kjiper ikke ut på den Er det ikke slik at hvis du skal betraktelig ned i pris så faller kvaliteten deretter?
Vis hele sitatet...
Betraktelig ned i pris, jo. Men hvis det er ett par hundrelapper grunnet ett annet merke, eller lignende så går ikke kvaliteten ned av den grunn. Du kan også sjekke finn for det og, mange veldig gode strømforsyninger som er utfaset fordi de er gamle, men likevel er ekstremt bra
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Er det noen spesiell grunn til det?
Vis hele sitatet...
Har jeg lyst til å være på en rullebane på en flyplass får jeg heller oppsøke en.
Vil ikke ha samme lyden her hjemme.

Angående kabinett. Finnes det ett som ikke er så høyt. ett som ligner mer på en forsterker, som jeg kan ha på skrivebordet?
Sist endret av Jens1; 12. november 2015 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noe slikt? Evt så er det HTPC du ser etter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Noe slikt? Evt så er det HTPC du ser etter
Vis hele sitatet...
Ja, det var noe slikt jeg tenkte. Nå er den annonsen på finn.no borte, men passer dette i det kabinettet? http://www.finn.no/finn/torget/annon...rchQuery=4790k