Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 891
Hei

Har har to relativt gode maskiner som jeg tenkte jeg skulle prøve dette på. Noen som har noen erfaringer med dette? Vanskelig?
Hvilke metoder burde jeg gå for?

Gjør det mest for lek, og fordi den ene maskinen akkurat nå står å støver ned.
Hva skal du bruke clusteret til?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det virker ikke som om du har noe særlig bruksområde for clusteret ditt, så hvis du bare er ute etter å eksperimentere med clustre så kan jeg si helt generelt at Apache Hadoop er *veldig* trendy innenfor big data prosessering i dag. Hvis du er interessert i big data og syns Java er gøy så kan Hadoop derfor være et greit sted å starte. Av praktiske årsaker er det like greit å bare sette opp en virtualisert rig på én av maskinene, for du kommer uansett til å trenge flere enn to maskiner i clusteret ditt.
Trådstarter
Ok, tenker jeg går for virtualiseringen.. Er mest for å prøve meg frem litt. Ikke noe spesielt bruksområde

Takk for svar