Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1936
Jeg har kommet i den situasjonen at jeg må komme meg på på skolen i morgen.
-Jeg bor på internat og må være der senest kl 20:00 i morger kveld.
-Jeg har kun 40 kr og reiseveien er over 25 km.
-Jeg har ikke muligheten til å låne penger av noen til buss, det er dessuten ekstremt dårlig busstilbud på søndager...

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan rekke det?
Gå? 25 km er ikke spesielt langt..
25mil? 25km er jo sånn du kan sykle, får ta det som en tur
Du kan fint gå 25km på 5 timer, eller sykle på 1-2 timer.
Or3c's Avatar
Trådstarter
Jaja takk for svar, skulle jeg satse på å få haik eller ta med sykkelen?
Mitt tips er sykkelen. Går overraskende fint når du først er kommet igang

Men for guds skyld, bruk fortauet!
Sitat av iMoan Vis innlegg
Du kan fint gå 25km på 5 timer, eller sykle på 1-2 timer.
Vis hele sitatet...
5 timer? Er du gal.. Bruker vel maks 2 timer på å gå.

Var en periode jeg måtte gå 4 mil til sammen fram og tilbake for å komme meg til butikken. Gikk helt fint det, mener jeg brukte 3 timer til sammen.
Sist endret av Naturgrønn; 27. august 2011 kl. 20:11.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
5 timer? Er du gal.. Bruker vel maks 2 timer på å gå.

Var en periode jeg måtte gå 4 mil til sammen fram og tilbake for å komme meg til butikken. Gikk helt fint det, mener jeg brukte 3 timer til sammen.
Vis hele sitatet...
Om man bruker 2 timer på 25 km "går" man i en hastighet på 12,5 km/h. da regner jeg med at trådstarter har nokså høy puls når han er fremme
25 km på under 2 t er 12.5 km/t, dvs. rett under hastigheten du trenger for å løpe en 3000m på 15min.

Du GÅR ikke 25km på 2 timer, da jogger du.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
5 timer? Er du gal.. Bruker vel maks 2 timer på å gå.

Var en periode jeg måtte gå 4 mil til sammen fram og tilbake for å komme meg til butikken. Gikk helt fint det, mener jeg brukte 3 timer til sammen.
Vis hele sitatet...
Man klarer ikke å gå 25km på 2 timer.. Da må man løpe.. Jeg løpte halvmaraton for et par år siden (21km), og da løpte jeg på 2 timer og 30 minutter. Snittfarten min var 8.19km/t.. Det er litt over vanlig fart for gange vil jeg tørre å påstå..
Sist endret av Trapazoid; 27. august 2011 kl. 20:18.
hehe greit.. Da løy skiltet som viste 20 km til Naustdal.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
5 timer? Er du gal.. Bruker vel maks 2 timer på å gå.

Var en periode jeg måtte gå 4 mil til sammen fram og tilbake for å komme meg til butikken. Gikk helt fint det, mener jeg brukte 3 timer til sammen.
Vis hele sitatet...
Sikker på det ikke var 4 kilometer til den butikken din? Med mindre du heter Bolt til etternavn kaller jeg shannanigans.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Sikker på det ikke var 4 kilometer til den butikken din? Med mindre du heter Bolt til etternavn kaller jeg shannanigans.
Vis hele sitatet...
Godt mulig det var 2 km. Hvor lang tid hadde man brukt på å gå 2 km?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Godt mulig det var 2 km. Hvor lang tid hadde man brukt på å gå 2 km?
Vis hele sitatet...

10-20minutter.
Sist endret av Waffaz; 27. august 2011 kl. 20:25.
Gjennomsnitt gange er ca. 3km i timen. Så her er det bare og regne ut. Trådstarter: Går det INGEN busser eller lignende? Fungerer fett og snike i 9 av 10 tilfeller, hvis du blir tatt venter du bare på neste buss.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Gjennomsnitt gange er ca. 3km i timen. Så her er det bare og regne ut. Trådstarter: Går det INGEN busser eller lignende? Fungerer fett og snike i 9 av 10 tilfeller, hvis du blir tatt venter du bare på neste buss.
Vis hele sitatet...
Kilde? Synes det hørtes litt vel lite ut.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Du kan fint gå 25km på 5 timer, eller sykle på 1-2 timer.
Vis hele sitatet...

Jeg sykla 3 og en halv mil på 50 min .. på en kjerringsykkel!



Men jo, jeg ville nok satt meg på sykkelen. Ikke er det bare lett, men du får også frisk luft og en god utsikt
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Gjennomsnitt gange er ca. 3km i timen. Så her er det bare og regne ut. Trådstarter: Går det INGEN busser eller lignende? Fungerer fett og snike i 9 av 10 tilfeller, hvis du blir tatt venter du bare på neste buss.
Vis hele sitatet...
Ikke alle er lokalisert i hovedstaden.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Gjennomsnitt gange er ca. 3km i timen. Så her er det bare og regne ut. Trådstarter: Går det INGEN busser eller lignende? Fungerer fett og snike i 9 av 10 tilfeller, hvis du blir tatt venter du bare på neste buss.
Vis hele sitatet...
Vil tro gjennomsnittsfarten er nærmere 5km/t? Hadde ca. 2km skolevei da jeg var liten, og dette tok ikke mer enn en halvtime å gå. Og da snakker vi 10 åringer som surrer en hel del på vei til skolen.