Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3726
hei. jeg har tatt antabus to ganger, og tatt en cider. ikke merket noen bivirkninger. tok den andre antabusen i et glass vann i går.og det er forste gang jeg prover dette preparatet.. kan jeg drikke vin idag da????
Det er en veldig dårlig ide å drikke vin. Det er ikke farlig, men du gjør det antageligvis ikke igjen...
Hvorfor tar du antabus hvis du likevel har tenkt å drikke alkohol. Regner med du ikke tar det for moro skyld. Mitt råd til deg er: Ta antabus og slutt med alkohol, eller gi f i antabusen og drikk. Ikke noe poeng å bruke begge deler samtidig vel?
Drikk sakte eller alkoholsvak drikke så merker du om du har fått nok antabus i systemet. Da er det bare å stoppe å drikke når hjertet begynner å fjuske Da slipper du oppstyr med å oppsøke akutten. Antabusen trenger ei lita uka for å bygge opp nok i kroppen til at den skal virke som den skal. Mitt tips er at du kutter antabusen og tar dei ei skikkelig blaute for å bli påminnet hvorfor du i det hele tatt har begynt på antabus. Lykke til!
du må vente 3-4 dager, jeg drakk etter 5 dager og kjente at alkoholen smakte metall, og kjente at antabusen ikke var helt ute av kroppen. noen som faktisk har drukket eddik for å få bort antabus effekten, bare å vente i noen dager du, så går det fint.

alltid følg den 3-4 dagers regelen, å helst vent ennu litt lengre, for å drikke på antabus så kjennes det ut som du skal kvæles, du blir rød i annsiktet som en tomat, er du på en fæst så ser alle det å spør hvorfor du er så rød i annsiktet, kan være svært belastende for hjertet å drikke på antabus. Jeg vil si at det er farlig å drikke på antabus.

jeg har bare drukket 1 gang innenfor den 3 dagers regelen, trur det var på dag 2. Det var så ubehagelig at jeg trudde jeg sku dø dær og da. Så derfor har jeg alltid ventet noen dager ekstra.

Da teller jeg dag 2 som dag 1. og venter i 3-4 dager fra da. så lenge jeg klarer.

den gangen jeg drakk etter 5 dager, så tok jeg 1 antabus tabelett annenhver dag. mindre enn det man skal.
Sist endret av Anonymousesick; 28. juni 2018 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det er en veldig dårlig ide å drikke vin. Det er ikke farlig, men du gjør det antageligvis ikke igjen...
Vis hele sitatet...
Det er absolutt farlig å drikke når du har tatt Antabus. Kroppen slutter å bryte ned alkohol etter det er konvertert til acetaldehyd, noe som fører til acetaldehydforgiftning. Det finnes heller ingen motgift mot Antabus, så du er særdeles fucked om du drikker for mye, selv om du angrer og ringer sykebil. Acetaldehyd er dessuten kreftfremkallende, så selv om du overlever så er det på ingen måte sunt å påføre seg den forgiftningen.

Tredagers regelen er også en helt vill ting å forholde seg til. På pakningsvedlegget står det at man må avstå fra alkohol i minst 14 dager. Half-life for Antabus er 60-120 timer, og av erfaring ved bruk i over ett år merket jeg hjertebank og rød-i-tryne effekten da jeg forsøkte å drikke 3 uker etter siste pille.

Nå skal det sies at folk reagerer veldig forskjellig på Antabus. Noen har omtrent ikke effekt av dem, så du kan være "heldig", men det er absolutt ikke noe å gamble med.

Når det er sagt så måtte jeg selvsagt teste dem da jeg begynte å ta dem selv, så har full forståelse for det

Bare husk at det bygger seg opp i kroppen, så selv om det gikk bra etter 3 dager nå så gjør det ikke det når du har tatt dem en stund.
Sitat av https://www.ung.no/oss/alkohol/188033.html
Antabus gjør ingenting for å dempe alkoholsuget, men det vil, som du sier, gjøre det ganske ubehagelig å drikke alkohol. Ved høye inntak kan en slik kombinasjon være direkte farlig. Hvilken funksjon de to andre pillene har, er vanskelig for oss å si når vi ikke vet navnet på dem.
Vis hele sitatet...
Så, si meg, hva faen er vitsen med å kombinere Antabus med alkohol? Jeg synes det høres ut som uvits.
Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Det er absolutt farlig å drikke når du har tatt Antabus. Kroppen slutter å bryte ned alkohol etter det er konvertert til acetaldehyd, noe som fører til acetaldehydforgiftning. Det finnes heller ingen motgift mot Antabus, så du er særdeles fucked om du drikker for mye, selv om du angrer og ringer sykebil.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at etanol blir oksidert av enzymet alkoholdehyrogenase til etanal/acetylaldehyd. Mens antabus deaktiverer det neste enzymet aldehyddehyrogenase, som da skal oksidere etanal/acetylaldehyd til eddiksyre. Men dette er egentlig ikke noe nytt.
Du skjønner, det er minst en sopp, som har et toksin med lignende virkning. Denne soppen heter grå blekksopp Coprinopsis atramentaria (før het den Coprinus atramentarius, men den gamle slekta Coprinus er delt opp i tre slekter, der to er flyttet til en helt annen familie. Det er i en av disse to slektene Coprinopsis og Coprinellus du finner frå blekksopp. Antageligvis er alle de i disse to slektene giftige.). Giftstoffet i soppen heter koprin/coprin. Det er en aminosyre, som ikke er bundet i proteiner. Denne hindrer også enzymet aldehyddehydrogenase, men dyreforsøk viser også at den ødelegger testikler også. Men det med etanal/acetylaldehyd opphopning i blodet, så er det ingen som har dødd eller fått varige men av det. Mange som har trodd døden er nære, men altså ingen har dødd!
Dette studerte jeg, når jeg skrew Wikipedia-artikkelen om koprin/coprin.



Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Acetaldehyd er dessuten kreftfremkallende, så selv om du overlever så er det på ingen måte sunt å påføre seg den forgiftningen.
Vis hele sitatet...
Ikke tro at alkohol er noe mindre kreftfremkallende!.. Dyreforsøk har også vist, at etanal er litt mindre giftig enn etanol.

Ellers så kan en jo si, at dette er faktisk tryggere enn flatfyll. For etter inntak av antabus, så er det iallfall logisk å tro, at en slutter å drikke når skallebanken og de andre symptomene kommer. Altså nettokonsumet går ned!..
Drikker en lite, så varer heller ikke symptomene så veldig lenge.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
... Ikke tro at alkohol er noe mindre kreftfremkallende! ...
Vis hele sitatet...
Hvis du ser litt på hvorfor alkohol er kreftfremkallende så vil du se at det i stor grad skyldes nettopp acetaldehyd.

Det kan godt hende antabus-alkohol miksen ikke er så farlig som den føles, men at ingen har dødd av det er jeg skeptisk til

It would appear then that this is the death of a young, healthy male following a reaction which resulted from one ounce of rum after having previously being desensitized with antabuse
Vis hele sitatet...