Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1786
Hellais,

Skal kjøpe ny PC og jeg har ikke vært innom "PC verden" på 3 år så trenger jeg litt tips.

Tenker egentlig å kjøpe en relativt billig PC nå med gode hovedkomponenter, så oppgradere GPU når Vega kommer ut. (Hørt at det er rundt juletider.)

Har vurdert å kjøpe brukt 1060, så oppgradere til Vega.

Lurer også på om hvordan AMD sine Ryzen CPUer er og om de er bedre i mitt budsjett, med tanke på at PCen kommer til å bli brukt til nesten bare gaming.v(Litt AutoCad, Word, Bilderedigering iblant)

Takk på forhånd!

https://www.komplett.no/wishlist/sha...3-314dbc99959e

Har satt opp denne og lurer på om denne er ok.
Sist endret av fredde1309; 18. juni 2018 kl. 20:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde lagt mere penger i en ordentlig strømforsyning som EVGA G2 eller G3 serien, 650W holder fint.

Synes Ryzen 5 1600 eller 2600 er supert prosessorvalg. Bare vær OBS på at 2 generasjon må ha nyere BIOS, og at kun de dyreste hovedkortene tillater oppdatering av BIOS uten prosessor, så da må du ha en 1 generasjons proessor for å kunne bruke 2 generasjons. Hovedkort av nyere produksjonsdato kommer med riktig BIOS ut av esken, så da må du nesten ringe butikken og høre (står på esken).

Går du for Ryzen kan du fint bruke standardkjøleren og spare de pengene, men velg så raskt RAM som mulig, det hjelper på ytelsen. Sjekk RAM-kompatibilitet med fabrikanten til hovedkortet og gå for det raskeste, koster ikke nevneverdig mye mer.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde lagt mere penger i en ordentlig strømforsyning som EVGA G2 eller G3 serien, 650W holder fint.

Synes Ryzen 5 1600 eller 2600 er supert prosessorvalg. Bare vær OBS på at 2 generasjon må ha nyere BIOS, og at kun de dyreste hovedkortene tillater oppdatering av BIOS uten prosessor, så da må du ha en 1 generasjons proessor for å kunne bruke 2 generasjons. Hovedkort av nyere produksjonsdato kommer med riktig BIOS ut av esken, så da må du nesten ringe butikken og høre (står på esken).

Går du for Ryzen kan du fint bruke standardkjøleren og spare de pengene, men velg så raskt RAM som mulig, det hjelper på ytelsen. Sjekk RAM-kompatibilitet med fabrikanten til hovedkortet og gå for det raskeste, koster ikke nevneverdig mye mer.
Vis hele sitatet...
Tenker jeg holder meg til det kjente til nå. Bytter til EVGA G3 650W PSU noe annet du ville lagt til/byttet?
Sjekk at du har nok dybde i kabinettet til tårnkjøleren. Om du vil ha noe som ikke er brunt er det også massevis av andre gode tårnkjølere i den prisklassen: https://www.prisjakt.no/category.php?&b=369
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Sjekk at du har nok dybde i kabinettet til tårnkjøleren. Om du vil ha noe som ikke er brunt er det også massevis av andre gode tårnkjølere i den prisklassen: https://www.prisjakt.no/category.php?&b=369
Vis hele sitatet...
Har du noe erfaring med Corsair sin H75 vannkjøling. Er i nærheten av samme prisklasse og blir litt renere i kabinettet.