Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4864
Jeg liker å sette meg et smell en gang iblant, alt fra noen ganger i uken til noen ganger i måneden - alt ettersom hva jeg føler for. Går da for det meste i heroin, amfetamin forekommer også.

Jeg kjenner ingen som deler denne interessen (behovet) for øyeblikket,
men lurer på hvor ofte og hvor lenge man må drive på med dette før tegn på rusbruk blir fremtredende? Hud og hår som forfaller? Psykisk ustabilitet? Jeg har ikke kjent på noe av dette ennå.

Jeg er tilsynelatende rusfri så jeg skal egentlig ikke drive på med dette, men det er blitt en del av livet mitt så hvis noen skulle bedt meg slutte i dag så hadde jeg blitt veldig skeptisk.
Spis sunt, sov vanlig, ha jobb og tren. Er livsstilen som tar deg først.

Problemet er at dette er ofte litt som hånd i hanske, du må bare ta ansvar selv for st det ikke eskalerer.
Men må spørre, skyter du for deg selv eller før du skal på jobb/kjøre/sosiale happenings med nyktre mennesker?
Sist endret av SinHazzard; 22. januar 2017 kl. 12:44. Grunn: Velkommen på forumet
ArbeidsledigProletar
Virker mest som du merker noe skurrer og lager denne tråden for å forsvare bruket ditt.
Du balanserer på en knivsegg, det vet du sikkert og du tilhører en promille av verdens befolkning om du klarer å kjøre et forsvarlig løp over lengre tid.
Det er bare statistisk ekstremt usannsynlig.
Ting dukker opp og livet blir garantert i perioder dritt, og om du selvmedisinerer i en sånn periode vil du med stor sannsynlighet ikke se hvor langt misbruket har gått før det er for sent. Kanskje ender aldri den dårlige perioden, nettopp fordi du har fått et nytt og større problem.
Primært skyter jeg for meg selv, en veldig sjelden gang så gjør jeg unna ærender samtidig, men da på amf.
Når du tenker i disse banene og lager forumtråder, så er du på feil vei.
Ikke nødvendigvis fysisk farlig, men det går på psyken.
Gjør det som regel når følelser og tanker blir uutholdelig ja. Men har ikke sett at det er blitt noe problem ut av det ennå, bortsett fra at det som svirrer mye rundt i hodet mitt om dagen er tanken på det neste smellet. Hele prosedyren fram til da er veldig lystbetont for meg.
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Gjør det som regel når følelser og tanker blir uutholdelig ja. Men har ikke sett at det er blitt noe problem ut av det ennå, bortsett fra at det som svirrer mye rundt i hodet mitt om dagen er tanken på det neste smellet. Hele prosedyren fram til da er veldig lystbetont for meg.
Vis hele sitatet...
Da er du i ferd med å utvikle en sterk avhengighet. Jo flere ganger og tettere du tar Heroin nå jo lenge ute og kjører du. Antageligvis må også opp i dose for å få samme effekt. Det er når man endelig er rusfri en periode en ofte ser hvor langt i grøfta en har hvert. Det er fult mulig og undertrykke vonde følelser med heroin men du får ikke dopa dem bort.

Uansett håper det ordner seg for deg, slutt mens leken er god.
Kunne ikke vært mer enig med moonlord. Har en veldig god venn som prøvde på det samme, men da det ballet på seg flere og flere problemer, vonde tanker og følelser (som er helt naturlig å få gjennom livet), ble smellen hyppigere og sterkere. Ref; "Du kan undertrykke vonde følelser med heroin men du får ikke dopa dem bort." Slutt mens leken er god. Masse lykke til uansett
Jeg forstår at på et eller annet tidspunkt så er man nødt å bearbeide kjipe følelser.
Men når det er følelser som ikke er nødvendig for en, som kun er det for å bryte deg ned, som ugress, så ser jeg ikke poenget med å "holde ut" igjennom det.
ArbeidsledigProletar
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Jeg forstår at på et eller annet tidspunkt så er man nødt å bearbeide kjipe følelser.
Men når det er følelser som ikke er nødvendig for en, som kun er det for å bryte deg ned, som ugress, så ser jeg ikke poenget med å "holde ut" igjennom det.
Vis hele sitatet...
Junkieprat. Det funker bare ikke sånn at du "holder ut", og kommer ut noe særlig bedre på andre enden, på den andre enden venter nyktring, og å nyktre er ikke noe lettere med masse ubearbeida bagasje.
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Jeg forstår at på et eller annet tidspunkt så er man nødt å bearbeide kjipe følelser.
Men når det er følelser som ikke er nødvendig for en, som kun er det for å bryte deg ned, som ugress, så ser jeg ikke poenget med å "holde ut" igjennom det.
Vis hele sitatet...
Alle kjipe følelser er der for en grunn, det er logisk! Livet eller generelt samfunnet er kjipt, vi opplever dødsfall, brudd, økonomisk, ulykker og sykdommer pluss pluss.

Jeg har ennå ikke tatt tynger stoffer annet alkohol i forbindelse ved dødsfall / sorgens nød. Det du referere til er junkie snakk som han ovenfor meg snakker, innse din utvikling til sterk avhengighet ikke forsvar eller bli sur.

Unødvendige følelser? Det er nesten alltid en grunn til følelser, thats just life. Du kommer til å bli en junkie hvis du skal overdøve følelser med narkotika, trist men sannheten.

Les tråden til bloodshotEyes https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Uten at jeg er ekspert på emnet - her har du en liten oversikt over ting jeg vil påstå er ganske faresignaler:

* "flere ganger i uken"
* "før tegn på rusbruk blir fremtredende" - dvs. "hva kan jeg slippe unna med?"
* "det er blitt en del av livet mitt"
* "hvis noen skulle bedt meg slutte i dag så hadde jeg blitt veldig skeptisk"
* "når følelser og tanker blir uutholdelig" - jeg sympatiserer, men eskapisme er ikke svaret, og er per definisjon ikke en måte å bearbeide følelsene på.

Jeg ville anbefalt å trå veldig forsiktig den neste tiden. Hvis du har mye tanker og følelser som plager deg kan det være verdt det å prøve å finne andre måter å takle disse på. Terapi, kanskje? Nevn det for legen din.
"Unødvendige følelser" får du bort ved å konfrontere dem, ikke ved å undertrykke dem. Troll sprekker i lyset, og formerer seg i mørket

Les tråden fågelwrap linker til.
Jeg har lest dem, men jeg vil egentlig ikke slutte, jeg ser ikke hva annet livet har å tilby?

Jo, jeg føler at de forsvinner, de unødvendige følelsene. Jeg får jo tiden til å gå.
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
det som svirrer mye rundt i hodet mitt om dagen er tanken på det neste smellet
Vis hele sitatet...
Sorry men du er avhengig, du står ved ett veiskille og jeg håper du velger bort nåla.

Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Jeg får jo tiden til å gå.
Vis hele sitatet...
Hvis målet er å få tiden til å gå så kan vi vel slå deg i bakhodet med ett balltre så du havner i koma, men det vil du vel ikke?

Det som du forhåpentligvis ser etter hvert er at ting blir bedre med litt profesjonell hjelp, ikke stress livet av deg med at du aldri skal ruse deg mer, tenk heller på hva som plager deg og ta det derifra.

Var du sånn før rus?
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Jeg har lest dem, men jeg vil egentlig ikke slutte, jeg ser ikke hva annet livet har å tilby?
Vis hele sitatet...
Hva livet har å tilby deg vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at det kan bli en god del verre. Bloodshot var jo akkurat der du er nå.

Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Jo, jeg føler at de forsvinner, de unødvendige følelsene. Jeg får jo tiden til å gå.
Vis hele sitatet...
De har jo ikke forsvunnet, for da hadde du ikke fortsatt hatt behovet for å jage dem vekk, hadde du vel?
Dere forstår ikke... Jeg kan rett og slett ikke forestille meg et liv uten nåla som følgesvenn.
Men ja. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kverulerer engang. Jeg bare lurer på når jeg vil begynne å forfalle fysisk eller psykisk.
Sist endret av FreekyFreeky; 22. januar 2017 kl. 16:30.
ArbeidsledigProletar
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Dere forstår ikke... Jeg kan rett og slett ikke forestille meg et liv uten nåla som følgesvenn.
Men ja. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kverulerer engang. Jeg bare lurer på når jeg vil begynne å forfalle fysisk eller psykisk.
Vis hele sitatet...
Rimelig snart. Og etterhvert mister du jobb og sosial omgangskrets utenom andre junkere.
Deretter faller dine egne standarder for hva som er riktig og galt i jakta på dop. Så blir du en trist vinningskriminell ispedd en digg mangel for selvrespekt og moral.

Du også skjønner at det er bare du selv som romantiserer livet med nåla.
Tror du virkelig DET er et bedre alternativ til å ta tak i ting før du kommer til det punktet hvor du MÅ skyte daglig for å få frismelding?

DET ER JO ENDA ET STYKKE IGJEN, DET ER INGEN SKAM Å SNU.
Sist endret av Batabusa; 22. januar 2017 kl. 16:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Men ja. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kverulerer engang. Jeg bare lurer på når jeg vil begynne å forfalle fysisk eller psykisk.
Vis hele sitatet...
Psykisk? Tja, når du begynte å bruke rusmidler for å døyve følelser?

Fysisk? Når heroin overtar kvardagen. Heroin er ikkje veldig skadelig fysisk sett, og så lenge du har eit elles sunt liv med greit kosthald og mosjon så vil du ta relativt liten fysisk skade av det. Det er når det bikker over kanten; når du prioriterer heroin over mat, og inntekta ryker at det går utforbakke fysisk.
Ok, så jeg er rimelig safe da. Var det jeg regna med. Jeg ser helt fin ut og venner har jeg mistet for lenge siden uansett. Kriminell blir jeg ikke. God søndag.
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Dere forstår ikke... Jeg kan rett og slett ikke forestille meg et liv uten nåla som følgesvenn.
Men ja. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kverulerer engang. Jeg bare lurer på når jeg vil begynne å forfalle fysisk eller psykisk.
Vis hele sitatet...
Ingen forstår noe noengang, er liksom litt det som er greia. Og det er jo ganske stor forskjell på å skyte ett par ganger på en måned kontra det og frykte at nåla er borte og ikke kunne tenke seg ett liv uten.

Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Jeg liker å sette meg et smell en gang iblant, alt fra noen ganger i uken til noen ganger i måneden
Vis hele sitatet...
Er ikke noe vits å sitte her og pynte på ting, er ingen her som dømmer deg nå uansett. Vi hadde ikke dømt deg om du hadde trappet opp IRL og sagt hei heller.
Tro det eller ei, er mange av oss på bruket som ruser oss jevnlig, inkludert undertegnede.

Har tankene dine endret seg noe siden du opprettet tråden, ser du selv at du er avhengig? Hvis du ikke gjør det så har du en lang vei å gå.

Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Ok, så jeg er rimelig safe da.
Vis hele sitatet...
Lurer på om det jeg skrev med tanker over her allerede er svart på.......
Sist endret av SinHazzard; 22. januar 2017 kl. 17:01. Grunn: Edit: måtte quote siste fra TS
Lurer du på hvor raskt du kommer dit, eller hvor nær du er grensa mtp å unngå å komme dit? Hvor lang tid det tar vet jeg jo ikke, men med utgangpunktet du beskriver (livet har ikke noe å tilby, må fortrenge følelser, kan ikke leve uten) så anser jeg det som rimelig bænkers at du kommer dit. At du stiller spørsmålet tyder kanskje på at du står ved point of safe return akkurat nå.

Kanskje dette blir tråden vi linker til neste gang noen lurer på dette?
ArbeidsledigProletar
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Kriminell blir jeg ikke. God søndag.
Vis hele sitatet...
Du har sikkert også sagt på et eller annet tidspunkt at NÅLA. Den var du for god for.
Det her er rett ut flaut. Selvinnsikten din ser skjørere ut enn lederskapet i ISIS.

Hvorfor skal du være annerledes alle de andre som har sagt akkurat det samme?
Det er kjempearrogant og tro noe annet.

Per def. er du også kriminell allerede da du misbruker ulovlige substanser.
Sist endret av Batabusa; 22. januar 2017 kl. 17:05.
Det er ikke noe problem å leve ganske så rusfyllt og hardt liv uten at det synes utvendig i nevneverdig grad så lenge resten av livet er på plass. Spiser du bra, sover du bra og får litt mosjon, sol og en dusj så er ikke heroin/amfetamin i seg selv så veldig enkelt å spotte. Sprøyter kan for sette sine spor though, så vær forsiktig der.
Psykisk ustabilitet får du nesten svare for selv, veldig vanskelig å si noe som utenforstående gjennom internett om det finnes noen ugler i mosen der.

Bortsett fra det så går det en quote på forumet som er cirka sånn her: "når man kan slutte så vil man ikke, når man vil slutte kan man ikke". Bare som en reminder.
Var det jeg regna med, at det mest sannsynlig ikke er noe problem skal være forsiktig ja. Takk!
Sist endret av FreekyFreeky; 22. januar 2017 kl. 19:01.
vet ikke hvordan jeg skal si dette uten å virke krass, men du sier du er tilsynelatende rusfri, men at du smeller alt fra et par ganger i uken til måneden, jeg tror du må reflektere litt mer over hvor du egentlig står, for meg høres det ut som der det begynner før man blir Narkoman.
Jeg smeller flere ganger for uken selv og begynte på samme måte, det kommer til et punkt hvor det eskalerer.
ellers for å svare på spørsmålet, så lenge man spiser, sover og følger en normal hygienisk rutine, så vil man ikke se nevneverdig narkis ut, det spørs litt hvor lenge man har holdt på, når det gjelder speed hvertfall, jeg bruker ikke heroin men det virker som det tærer fortere på de kosmetiske.
Ofte er nålen mer avhengighetsskapende enn dopet.
Sitat av FreekyFreeky Vis innlegg
Var det jeg regna med, at det mest sannsynlig ikke er noe problem skal være forsiktig ja. Takk!
Vis hele sitatet...

Du så vel kun etter denne ene bekreftelsen, på at du har sjans til å leve et normalt liv, og ikke ende opp slik som de du ser når du er ute å handler. Jeg vet du ser de, og tenker over det. Blir du redd? Ikke fordi de er skumle, men fordi du er redd det kan bli deg? Du må slutte en gang, eller så dør du med nåla, og for hvert skudd blir det vanskeligere. Oslo har mye overdoser, jeg har selv mistet en nær oppegående person jeg ikke ante at brukte sterke stoffer. Alt som skal til er en gang. Det holder ikke å være forsiktig om du ikke vet hvor rent det du skyter er. Oppsøk hjelp før du når bunnen, du er jo elsket av noen
Sist endret av Door145; 25. januar 2017 kl. 02:51.
Mye av det du sier nå beskriver så presist den perioden i misbruket som jeg, og de aller fleste heroinavhengige jeg har snakket med, ser tilbake på med anger og vemmelse over egen naivitet og skjødesløshet. Da jeg begynte med heroin følte jeg virkelig at det gjorde livet mitt bedre. Jeg gjorde det ikke hver dag, jeg følte ikke noe behov for å gjøre det hver dag. Jeg brukte det etter behov. Men det er heroin vi snakker om, og jeg har enda til gode å komme over en person som klarer å holde på sånn i særlig lang tid før alt går til helvete. Jeg vet ikke om det er mulig å forklare på en måte som vil få deg til å forstå, så jeg får bare håpe du tar ordet mitt for det.

For ikke å trenge å si noe mer anbefaler jeg deg å lese denne tråden fra start til slutt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Psykisk? Tja, når du begynte å bruke rusmidler for å døyve følelser?

Fysisk? Når heroin overtar kvardagen. Heroin er ikkje veldig skadelig fysisk sett, og så lenge du har eit elles sunt liv med greit kosthald og mosjon så vil du ta relativt liten fysisk skade av det. Det er når det bikker over kanten; når du prioriterer heroin over mat, og inntekta ryker at det går utforbakke fysisk.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig dette. Jeg har klart meg på heroin i 4 år uten at jeg ser nevneverdig sliten ut. Da med å få i meg mat, vitamineral(gull verdt) og tran. Men kun brukt nål 1 gang.

Men i Norge er ikke akkurat heroinen den reneste(joda man finner relativt bra heroin i Norge men det forekommer som oftest andre stoffer de utblander heroinen med som er lite heldig å få inn i årene.

Jeg har for det meste snortet heroinen, og lever i troen at mye av dritten tar nesen jobben med å fange opp....?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Les tråden til bloodshotEyes https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409[/quote]

Og se flere tråder fra bloodshotEyes:
https://freak.no/forum/search.php?searchid=13383733

spesielt denne:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=270684

legg merke til tiden her:
27.10.2013-"Til alle som får en trang til å moralisere: jeg har allerede "blitt skutt" 2 ganger, så denne sjelen er allerede tapt kødder. Har større vansker med å holde meg unna nikotin enn heroin. "
10. juli 2014
"Har da nådd punktet hvor jeg ikke har noe valg lenger, jeg må slutte. Begynte på tirsdag cold turkey, men skjøt 4 mg subutex etter 24 timer. "

Jeg har selv aldri brukt heroin eller testet det av den grunn at jeg kjenner kun en som kan bruke det uten å havne helt på trynet. Jeg er over 40 så da har blitt en del venner og bekjente opp gjennom åra som av en merkelig grunn har funnet ut at de er de "eneste" i verden som kan bruke heroin med stort hell. Men det viktigste å få med seg er at de fleste ikke har blitt slitne junkies, de har rett og slett stryki med av overdoser. De fleste de to første årene etter første gang. Natrlig nok er det for de fleste noe man prøver/begynner med i start fasen av livet, så de fleste i denne kategorien i min krets er døde nå .

Så detta blir nok bra!!
Gjør som bloodshotEyes da i det minste og oppdater tråden din mens du går på trynet. Eller enda bedre oppdater tråden mens du får deg på beina igjen.
Uansett så kan unge "freaks" lære av slike som deg og bloodshotEyes.
Hei på meg vil jeg nesten si. Er ikke i noen posisjon til å fortelle deg hva du burde for det vet du selv. For 15 år siden begynte jeg å flørte litt med disse greiene. Karrieren var på full fart oppover og alt jeg tok i var gull. Jeg hadde bus bil barn og var markedsjef i ett av verdens største industri firmaer. Jeg tjente mye penger og var i lunsj møte hos godseier Løvenskiold med min nye Audi A6 alltrack. Sky was the limit. Jeg fikk signert en stor kontrakt og hadde det helt topp. Jeg hadde flørtet med disse greien og ønsket å ha det enda bedre. En time etterpå satt jeg med nåla i armen med en litt for stor minus/ hyppersmell. Da forstod jeg at dette går til hælvete. Ett halvt år etterpå satt jeg i fengsel og sonet en ett års dom, mista jobben, Audien, kona. Jeg kom ut av det med LAR og rehab. Min venn, du vet hva du bør gjøre og jeg ønsker deg alt godt i livet.
Sitat av 1969OSLOBYNIGHT Vis innlegg
Hei på meg vil jeg nesten si. Er ikke i noen posisjon til å fortelle deg hva du burde for det vet du selv. For 15 år siden begynte jeg å flørte litt med disse greiene. Karrieren var på full fart oppover og alt jeg tok i var gull. Jeg hadde bus bil barn og var markedsjef i ett av verdens største industri firmaer. Jeg tjente mye penger og var i lunsj møte hos godseier Løvenskiold med min nye Audi A6 alltrack. Sky was the limit. Jeg fikk signert en stor kontrakt og hadde det helt topp. Jeg hadde flørtet med disse greien og ønsket å ha det enda bedre. En time etterpå satt jeg med nåla i armen med en litt for stor minus/ hyppersmell. Da forstod jeg at dette går til hælvete. Ett halvt år etterpå satt jeg i fengsel og sonet en ett års dom, mista jobben, Audien, kona. Jeg kom ut av det med LAR og rehab. Min venn, du vet hva du bør gjøre og jeg ønsker deg alt godt i livet.
Vis hele sitatet...
Stusser litt på skriftspråket ditt her. Vil jo helst tro at en som var markedssjef i et av "verdens største industri firma" vet hvordan markedssjef skrives. I tillegg har ikke audi noe som heter alltrack. Dikter du litt eller?
ArbeidsledigProletar
Skudd i mørket, men allroad og ikke alltrack?