Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1398
Hey, kjære medfreaks, tidligere fengselsfugler eller ei. Nå kom det en tanke farende som handlet om hva som ville skjedd hvis jeg var i fengsel i Norge og ble tatt for å røyke cannabis. Hva slags form for reprimade ville inntruffet. Altså røyking innad fengselet. Tenkte muligens noen form for fratakning av privilegier og begrenset tid utenfor cellen, i tillegg til ytterligere siktelser for lovbrudd. Så kom jeg til å lure på hva slags privilegier man har i fengsler i Norge, og hvor store forskjellene er i fengslene av ulik sikkerhetsgrad. Nå tenker jeg hovedsaklig på personer som har begått kriminalitet av lavere alvorlighetsgrad enn mord (som må sies å være den universelle verstingen?). Regner med alvorligere tilfellers privilegier begrenses som seg bør. Uansett er jeg interessert i å høre hva dere vet om goder i fengsler i Norge, og hva man kan forvente seg av straff for å ha brutt regelverket i ulik grad (smugling, slåsskamp, droger). Teoretisk kunnskap såvel som personlige erfaringer er av jevnbyrdig interesse.
Stort sett overføring til strengere avdeling og pålagt til å gå i rusteam og mulig anmeldelse.
Halden fengsel er vel det beste. Ullersmo er vel det verste.
Det er 2 typer fengsel; Fengsel med høyt sikkerhetsnivå (lukket fengsel) og fengsel med lavt sikkerhetsnivå(åpent fengsel)... Alle skal i utgangspunktet starte soningene i lukket fengsel, men har du straff under 2 år, kan du komme rett i åpent..
Sitter du i lukket fengsel og gjør noe av det du spør om, er ikke muligheten slik som ved åpent. Bruker du rusmidler eller gjør andre alvorlige ting, vil du som regel bli sendt til lukka. Er du i lukka fengsel er det mange forskjellige straffemåter. Feks;
Inndragning av permisjoner
Må sone full tid
Tap av dagpenger i en periode
Skriftlig irettesettelse
Tap av begunstigelse (frigang blir inndratt, tv fjernet, Utestengelse av fellesskap)

Er det ett alvorlig brudd skal det som regel politianmeldes.

Det var litt i hvertfall