Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  854 360320
Tusen takk for svar!

Da gjør jeg som du sier og handler litt blader fra http://crazysalvia.com/divinorum_leaves.html

Hvor mye er det i en "ounce" egentlig?

Og hvor lenge/mange blader skal jeg tygge?

Er ganske fersk på det å tygge dem, men høres pent ut.
En ounce er 28 gram. De jeg kjenner som har tygget salvia har ikke veid det, men rullet sammen en passende bunt å tygge på (ferske blader). Bunten tygges en gang i blandt (hvert tiende sekund f.eks.) og legges under tunga mellom hvert tygg. Bladene og saften som formes av de utskilte substansene og spyttet holdes i munnen i ca. en halvtime. Etterpå spyttes alt sammen ut.

Jeg ser at bladene du skal kjøpe er tørkede, og passende dose er iflg. denne kilden to til åtte gram (eller åtte til 28 blader). Så begynn med to gram du, og prøv deg fram.
Si hvis jeg velger å tygge 20 blader, skal alle være i munnen på likt? Da blir det jo skikkelig hamster tryne
Synd da. Hamstertryne kan vi ikke ha.
Prøvde første å tygge blader, men etter det ga lite effekt og ikke noe for meg gikk jeg over til vanlige ekstrakter.
De bladene smakte rett og slett dritt. Ikke noe godt og tygge og effekten vi fikk var minimal, selv om vi satt med den klumpen i munn og tygde iflg. en rekke guider vi fant. Mitt råd er da start heller med en lav x ekstrakt.
Som vanlig, når folk anbefaler ekstrakter, vil jeg refere til en artikkel av Daniel Siebert, en av verdens fremste eksperter på Salvia Divinorum. Her skriver Siebert følgende
Sitat av Salvinorin A: Notes of Caution by Daniel J. Siebert
Salvia divinorum as an herb can be used quite safely and many people claim that it has proved beneficial to them. Hopefully there will not be a rush to isolate the pure compound as it is almost inevitable that it will cause problems, people will get hurt, the compound and possibly the plant will get negative attention and it will become scheduled. We will just be adding one more potentially valuable plant ally to the list of species which are already feared and condemned in our society. If you choose to pursue a relationship with this plant please treat it with respect and care. Perhaps if people can use the plant safely and responsibly it will be able to grow and thrive freely into the future.
Vis hele sitatet...
Det Siebert her omtaler som "the pure compund" er jo salvinorin A, men slik jeg ser det kan dette like godt gjelde de latterlig sterke ekstraktene som finnes på markedet i dag. Siebert var tidlig ute med å advare mot dette, men desverre har det gått akkurat slik han håpet at det ikke skulle gå. Jeg siterer igjen hans artikkel (fra vinteren 1994)
Sitat av Salvinorin A: Notes of Caution by Daniel J. Siebert
When the dose goes above 500 - 1000 mcg the effects can be very alarming, I have seen several people get up and lunge around the room falling over furniture, babbling incomprehensible nonsense and knocking their heads into walls. Several people have tried to wander out of the house. When the experience is over they have no memory of any of this. In fact they usually remember very different events. To an outside observer people in this condition have a blank look in their eyes as if no one is present (and perhaps no one is). It is also common for people to have a facial expression which is probably best described as being like that of a frightened animal. It appears that at these "larger" doses one completely loses awareness of, and control over, the physical body and for some reason part of the brain causes the body to get up and move about recklessly while the individual has no awareness of where their physical body is or what it is doing. It seems inevitable that one of these days some careless person will do too large a dose without a sitter and will wander out in the street, or hurt themselves in some way.
Vis hele sitatet...
Det Siebert her beskriver, er typisk for en de effektene som oftest intreffer når man røyker ekstrakter av salvia, også om det kun er snakk om "svakere" ekstrakter, som 5x eller 10x.
Vil ikke si 10x var spesielt sterkt selv. Måtte røyke flere ganger etter hverandre for å kjenne noe.
Men igjen så er det veldig varierende fra person til person...

Fikk en ganske bad-trip istad.
Lenge siden jeg har hatt feberfantasier nå, men hadde skikkelig ekkle feberfantasier som liten.
Måtte virkelig vekkes og holdes våken lenge for å ikke klikke helt. Har aldri klart å forklare følelsen av disse marerittene, forskjellige drømmer, med samme følese.

Opplevde ikveld en drøm jeg hadde som liten, utrolig ekkelt å sitte å snakke til ting rundt deg, bare si "ånei! ikke igjen?, særriøst? skjer det igjen?". Dette spurte jeg omgivelsene om i trippen.
En kompis satt å så på, lurte på hva faen som skjedde. Utrolig vanskelig å forklare, iom. at det er et mareritt i mitt hode liksom :P
Sist endret av SterktDrops; 18. august 2009 kl. 23:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SterktDrops Vis innlegg
Fikk en ganske bad-trip istad.
Lenge siden jeg har hatt feberfantasier nå, men hadde skikkelig ekkle feberfantasier som liten.
Måtte virkelig vekkes og holdes våken lenge for å ikke klikke helt. Har aldri klart å forklare følelsen av disse marerittene, forskjellige drømmer, med samme følese.

Opplevde ikveld en drøm jeg hadde som liten, utrolig ekkelt å sitte å snakke til ting rundt deg, bare si "ånei! ikke igjen?, særriøst? skjer det igjen?". Dette spurte jeg omgivelsene om i trippen.
En kompis satt å så på, lurte på hva faen som skjedde. Utrolig vanskelig å forklare, iom. at det er et mareritt i mitt hode liksom :P
Vis hele sitatet...
Sitat av SterktDrops Vis innlegg
Vil ikke si 10x var spesielt sterkt selv.
Vis hele sitatet...
Jeg synes nå at effekten du beskriverover kan klassifiseres som "sterk", da...

Dessuten, som jeg har nevnt før, har jeg selv hatt både en veldig mild og en totalt mindblowing opplevelse med 10x ekstrakt. Dette har også skjedd med mange andre, og kan tyde på at ekstraktene er av varierende styrke, og at virkestoffet/stoffene ikke er jevnt distribuert i ekstraktsubstansen.
Det kan nok hende, men også det at de første gangene røykte vi flaske, men igår pipe.
Vil si pipe var mer effektivt, røyken ble da godt konsentrert og kicka som f :P
Tror ikke jeg skal røyke salvia alene etter det marerittet jeg opplevde igår... Skikkelig deja vu.
Kjente liksom alt på kroppen også, klarte ikke røre meg i det hele tatt. UFF! :P
Salvia rusen er så kort : (
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Salvia rusen er så kort : (
Vis hele sitatet...
Ja, heldigvis sier nå jeg.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
JDessuten, som jeg har nevnt før, har jeg selv hatt både en veldig mild og en totalt mindblowing opplevelse med 10x ekstrakt. Dette har også skjedd med mange andre, og kan tyde på at ekstraktene er av varierende styrke, og at virkestoffet/stoffene ikke er jevnt distribuert i ekstraktsubstansen.
Vis hele sitatet...
Jeg klipper og limer dette fra en post i den gamle Salvia Divinorum-tråden som jeg skrev for en tid tilbake:
Sitat av Mullah
Leverandører av Salvia Divinorum ekstrakt som ikke oppgir hvilke mengder av ren Salvinorin A det minst skal være i hver pakke svikter kundene sine.
I vinter utgaven av The Entheogen Review i 2006 er det en artikkel som bl.a diskuterer problemet med de forskjellige gradene av ekstrakt når det ikke eksisterer en mal for hva de egentlig skal inneholde.

Produktene med 5x-, 10x-, 20x-ekstrakt er laget ved å bruke en løsning som lager et flytende ekstrakt av vanlige Salvia Divinorum blad, for så å helle denne samlede vesken på andre blad, hvor vesken får trekke inn i bladene og tørke.
1 gram 5x skal dermed indikere at man har ekstrahert Salvionrin A fra 5 gram vanlige blad. Problemet er at mengden Salvinorin A i hvert blad kan variere dramatisk i forhold til hverandre, og når man da bruker enklere ekstraksjonsmetoder vil man ikke kunne si noe om de faktiske mengdene Salvinorin A man har i sin pakke med 5x.

Muligens som et direkte resultat av denne manglende standardiseringen av Salvinorin A-innhold kunne en forskningsrapport som testet 5 forskjellige Salvia Divinorum-produkter vise til funn av ting som ikke hørte hjemme der - Vitamin E i to av produktene de testet og koffein i et annet.
Alle produktene inneholdt Salvinorin A, men nivåene var svært lave, som kan tyde på bevisst utblanding av produktene.

Det er bare synd at så mange leverandører som bruker bedre metoder for ekstraksjon, og faktisk oppgir mengden av Salvinorin A i produktene sine, ikke sender til Norge.
Vis hele sitatet...
Med ustandardiserte produkt kan man altså ikke kjenne dosen. Det er dermed tryggest å kjøpe standardisert ekstrakt med tanke på innhold og dose.
Vil ikke si salvia er noe rusmiddel jeg...
Iallefall ikke når du får en så syk opplevelse jeg hadde igår
Sitat av Mullah Vis innlegg
Med ustandardiserte produkt kan man altså ikke kjenne dosen. Det er dermed tryggest å kjøpe standardisert ekstrakt med tanke på innhold og dose.
Vis hele sitatet...
Eventuelt ubehandlede blader. Man risikerer da selvfølgelig at de inneholder lite virkestoff og ikke gir forventet effekt, men man blir i hvertfall ikke (vold)tatt på senga, som med ekstrakter som inneholder mer virkestoff enn oppgitt, eller mer enn en annen ekstrakt som oppgir å inneholde det samme.


Sitat av SterktDrops Vis innlegg
Vil ikke si salvia er noe rusmiddel jeg...
Iallefall ikke når du får en så syk opplevelse jeg hadde igår
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er salvia et rusmiddel. Det gir ikke samme rus som f. eks. alkohol, men det gjør jo ikke kokain heller, og det er like fullt et rusmiddel. Å si at et psykoaktivt stoff ikke er et rusmiddel, er i mine øyne en typisk kjip hippie-greie... "you know, man, I dont really think cannabis is a "drug", thats a way too, like uh..negative term, man"

Tull!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Ja, det stemmer. Det jeg skrev forutsetter at man er innstilt på å bruke ekstrakter. Gjør man det vil standardisert ekstrakt være den beste veien å gå.

Denne linken kan være verdt å se på om man er interessert i å lese mer om fordelene ved standardisert ekstrakt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veit ikke helt om dette er oppgitt tidligere, men siden det ser ut som dere skylder på forskjeller på ekstraktene som årsak til forskjeller i rusen tror jeg ikke dette er nevnt tidligere.

Salvinorin A, som er virkestoffet i Salvia, krever en mye høyere temperatur enn cannabinoler for å løsne. En vanlig lighter vil desverre ikke gi høy nok temperatur for å fullstendig utnytte ekstrakt eller blader. Dette er et kjent problem og noe jeg har opplevd selv. En jetlighter derimot gir en mye høyere temperatur og kombinert med en bowl gir dette en mye kraftigere rus.

Da jeg var i Amsterdam, da jeg prøvde Salvia for første gang, så jeg dette problemet på nært hold. Jeg og en venn av meg kjøpte 0.5 g av 10x salvia fra en headshop, og som ruselskeren kompisen min er ville han prøve det med en gang. Han fyrte opp halvparten i en nyinnkjøpte bowlen min med vanlig lighter. Han ble ikke spesielt trippa, eneste han opplevde var veldig milde visuals og rare tankerekker. Han ble åpenbart skuffa. Jeg derimot var litt usikker selv og ville prøve det en dag da jeg var virkelig klar for det.
Noen dager senere følte jeg at det var på tide å teste ut sakene, og vi gikk ut i smokeparken ved hotellet. Packa bowlen min med resten av salvian vi hadde igjen, like stor dose som kompisen min hadde tatt. Fyrte opp med en jetlighter jeg nettopp hadde kjøpt. Tok alt i ett hit, som kompisen min hadde gjordt, og holdt røyken inne så lenge jeg klarte(noe som også er veldig viktig). Følte en svak body high med en gang, noen få sekunder senere begynte jeg å se et overordnet mønster som koblet plantene i parken sammen. Jeg husker jeg tenkte "Fy faen så fort dette slår inn", og ble fullstendig borte etter det. Det var som om jeg ble fysisk knust av dette overordnede mønsteret. Plutselig var det som jeg ble dratt ut av virkeligheten og inn i den "ekte" realiteten. Jeg følte åndelignende skapninger som heiet og klappet for meg. Som om det var meningen at jeg skulle rive meg løs fra en skyggeverden og komme inn i den virkelige realiteten. Under hele turen ante jeg ikke en shit av hva som foregikk.
Etterpå fikk jeg høre fra kompisen min at jeg tydeligvis hadde prøvd å reise meg, pekt på noe i buskene og sagt "Hva er det?". Han hadde spurt om hva jeg så, men eneste jeg klarte å si var setninger bestående av "Hva er det?"

Da jeg kom ned var jeg i ekstase, for dette var uten tvil den mest instense, beste og mest WTF!? opplevelsen jeg noen gang har hatt. Jeg er overbevist om at det var jetlighteren som gjorde greiene, da både jeg og han tok like store doser hver fra samme pakke.

Så hvis dere er skuffa over å ikke få sterk nok rus av salvia, prøv å få høyere varme på sakene.
Sitat av BuggSuperstar Vis innlegg
Salvinorin A, som er virkestoffet i Salvia, krever en mye høyere temperatur enn cannabinoler for å løsne. En vanlig lighter vil desverre ikke gi høy nok temperatur for å fullstendig utnytte ekstrakt eller blader.
Vis hele sitatet...
Dette er, etter mine erfaringer, bare tull. De gangene jeg har fått sterkest effekt av salvia, har det blitt benyttet helt vanlig lighter. Jeg har også sett utallige eksempler på det motsatte, folk har brukt stormlighter, uten å oppnå effekt.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette er, etter mine erfaringer, bare tull. De gangene jeg har fått sterkest effekt av salvia, har det blitt benyttet helt vanlig lighter. Jeg har også sett utallige eksempler på det motsatte, folk har brukt stormlighter, uten å oppnå effekt.
Vis hele sitatet...
Støtter at det fungerer helt fint med vanlig lighter.
Men at Salvinorin A trenger en høy temperatur stemmer. Derfor kan stormlighter være en fordel, Ihvertfall når salviablader/veldig lave ekstrakter skal røykes, og du må få i deg "store" mengder på liten tid.

Personlig tror jeg grunnen til myten om at vanlig lighter ikke fungerer kommer fra andre årsaker, f eks:
Brant lighteren hele tiden mens du trakk inn, eller tente du den og slukket flammen med en gang du fikk litt fyr på salviaen?
Gikk flammen "ned" mot brønnen (ble sugd mot salviaen når du trakk inn)?
Trakk du "aggresivt og hardt", eller sent inn?
Holdt du inne salviaen lenge nok i lungene?
osv.

Tror det blir feil å si at vanligt lighter _ikke_ fungerer. Blir mer rett å si at stormlighter er en _fordel_.
Jeg sa aldri at vanlige lightere ikke funker, men at det gir bedre effekt med jet. Men uansett, blankis, du har selfølgelig rett, det kommer også an på hvordan man trekker. Trekker man skikkelig har kraftigere/varmere lightere en klar "fordel", noe flere salviabrukere jeg har møtt og vitenskapen mener.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
For bearbeidet plantemateriale gjelder følgende: Det er oppført som reseptpliktig legemiddel, og tollen
vil dermed avkreve resept hvis de stopper pakken. Om du derimot bestiller fra et EØS-land vil du kunne
importere inntil 3 månders forbruk, forutsatt at salvia ikke er reseptbelagt i landet du bestiller fra, så
klart.
Vis hele sitatet...
Tollen følger ikke EØS-reglene, jeg kverulerte lenge med de sist de stoppet min bestilling fra UK, finner de salvia må du få tak i resept eller legeerklæring. Det endte med at jeg ba de sende det tilbake og deretter ba jeg butikken å bruke zippypose og vanlig brev konvolutt, det gikk heldigvis fint gjennom.
Sitat av Svedge Vis innlegg
Tollen følger ikke EØS-reglene, jeg kverulerte lenge med de sist de stoppet min bestilling fra UK, finner de salvia må du få tak i resept eller legeerklæring. Det endte med at jeg ba de sende det tilbake og deretter ba jeg butikken å bruke zippypose og vanlig brev konvolutt, det gikk heldigvis fint gjennom.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet gjør dem ikke noe galt. Tollen kan kreve dokumentasjon på at et legemiddel er til personlig bruk(eksempelvis legeerklæring).

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/templ...____28456.aspx
Ah, for en sleip måte å omgå EØS-lovverk-smutthullet på!

Jaja, de KAN avkreve dette og det står ingen ting om straffeansvar om legeattest eller liknende ikke fremvises, så det betyr vel bare at man risikerer at pakken blir returnert til avsender, som thatotherguy opplevde.

Hver eneste gang jeg har fått ting stoppet i tollen, og tollen har ment det dreier seg om et legemiddel, har jeg ringt dem og klaget. Pakken har vært hos meg 2 dager senere. Tollen kan virke som et tihodet monster i blant, men hvis man argumenterer godt, kan man få gjennom ting de i utgangspunktet ikke hadde planer om å la gå gjennom.
Har et lite spørsmål
Stikklingen min har fått brune tupper på et par blad og den ene har utviklet en slags hvit krystall på tuppen ;S
Knip av bladet med en gang? tips?
Sitat av fez240 Vis innlegg
Stikklingen min har fått brune tupper på et par blad og den ene har utviklet en slags hvit krystall på tuppen ;S
Knip av bladet med en gang? tips?
Vis hele sitatet...
Sjekk "Browning leaf edges" (og whiteflies?) her: http://designer-drug.com/pte/12.162....ers.guide.html
Slår salvia ut på en standard urinprøve?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nei, det gjør det ikke.
Orka ikke å lete igjennom 1000 tråder etter lignende spørsmål, så jeg lager en ny tråd.
Som trådtittel sier, holder det med 2g salvia til 4 personer? På en "tur".
Sist endret av Mullah; 23. september 2009 kl. 16:00. Grunn: regelbrudd
Hei. Jeg har en pakke tørkede blader, ikke ekstrakt, og lurer på hva jeg kan gjøre med dem.
Har prøvd salvia 15x tre ganger for fire år siden, og vet hva greia er, men man må vel røyke enormt mye hvis det kun er tørkede blad.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Hei. Jeg har en pakke tørkede blader, ikke ekstrakt, og lurer på hva jeg kan gjøre med dem.
Har prøvd salvia 15x tre ganger for fire år siden, og vet hva greia er, men man må vel røyke enormt mye hvis det kun er tørkede blad.
Vis hele sitatet...
Man kan røyke dem, tygge dem eller lage en tinktur.

Røyking vil foregå på samme måte som med ekstrakter. Man trenger på ingen måte store mengder. En pipebrønn som holder til 3-4 store trekk, er mer enn nok for de fleste. En del har imidlertid problemer med å få effekt av å røyke blader, men etter min erfaring har dette ofte å gjøre med at de ikke innhalerer "nok" røyk på kort nok tid. Det mest effektive røykeredskapet for salviablader er i mine øyne en medium-stor tørr-bong m/choke.

Tygging er egentlig best med friske blader, men man kan også legge tørre blader i vann for å rehydrere dem, og deretter tygge. Sjekk ut den såkalt "quid-metoden".

En tinktur kan lages ved at man bruker et løsemiddel (som alkohol eller aceton) til å trekke ut salvinorin fra plantematerialet. Denne ekstrakten kan enten inntaes sublingualt eller røykes (ved røyking må alt løsemiddel fordampes).
Sist endret av felix_poker; 28. september 2009 kl. 11:45.
Hey.
Jeg kjøpe 5 G med 10 X.

Tok litt i bongen, fyrte på.
Alt gikk bare i Slow motion, virka liksom som om jeg var god gammel dags full.

Også fikk jeg et latter kick jeg ikke veit hvor kom fra.
Begynte bare og le til jeg grein.

Men jeg fikk ikke hallunisoner eller noe?
Trenger jeg sterkere X da?
Prøv en gang til du. Det er ikke alltid virkestoffet er jevnt fordelt utover massen du får.
Det er ikke akkurat serlig sammenlignbart å røyke 10x salvia og spise fleinsopp spør du meg. Det er mye større sjangs for å få hallusinasjoner med salvia. Iallefall når du har så høy x som du har der.
Sist endret av VinumSabbathi; 26. september 2009 kl. 15:39.
Mhm, rart.
Burde jeg ta det i bong eller Jay?

Onkel politi har den fine bongen min, og jeg hater flaske bong.
Tror ikke du kommer til å få serlig effekt av joint egentlig. Du bør trekke et kompakt parti med røyk ned på lungene dine og helst holde det der noen sekunder for å få skikkelig funk. Men for all del, du kan da prøve med joint, og hvis det ikke går kan du fyre opp bongen. En vanlig tørrbong av flaske fungerer utmerket.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Tror ikke du kommer til å få serlig effekt av joint egentlig. Du bør trekke et kompakt parti med røyk ned på lungene dine og helst holde det der noen sekunder for å få skikkelig funk. Men for all del, du kan da prøve med joint, og hvis det ikke går kan du fyre opp bongen. En vanlig tørrbong av flaske fungerer utmerket.
Vis hele sitatet...
Det går å røyke i joint også.
Røyka 15x med god gammel rizla. mixa med slucky strike. funka som bare det.
3 trekk, så var jeg i dimensjon x

Men ja, med bong får du selvfølgelig det beste resultatet.
Jepp. Jeg har aldri prøvd det, så du har helt sikkert rett Hold du det nede som om du skulle ha røyka det i bong?
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Jepp. Jeg har aldri prøvd det, så du har helt sikkert rett Hold du det nede som om du skulle ha røyka det i bong?
Vis hele sitatet...
Jepp man skal vel prøve å holde røyken inne så lenge som mulig uansett hvordan man røyken den.

Jeg lurer på om man kan vaporize salvia?
Cyberblack: skulle da tro det. En vaporizer funker vel med det at den varmer opp hasjen/poten til viss mange grader som gjør at det blir en "thc-damt", tror jeg?
Det lar seg delvis gjøre, men det er litt avhengig av x og hvilken type vaporizer du bruker tenker jeg. Man får heller ikke helt samme effetkt, da en vaporizer ikke brenner salviaen til aske, så man får ikke ut all salvinorinen.

http://www.youtube.com/watch?v=EIpE6B-Qaec
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det går an å vaporize salviaen, men ikke alle vaporizere gjør jobben. Dette er fordi Salvinorin A trenger høyere temperaturer enn THC, og de fleste vaporizere kommer bare opp i høy nok temp for THCen.
Jeg husker ikke tallene på dette, men kan evt komme tilbake med mer informasjon når jeg finner tilbake til den publikasjonen jeg leste dette i.
Fikk mine to gram med Salvia i posten i dag. Jeg og noen kamerater skal røyke til helga. Noen tips før vi setter i gang?
Dette blir første gang for oss alle.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Fikk mine to gram med Salvia i posten i dag. Jeg og noen kamerater skal røyke til helga. Noen tips før vi setter i gang?
Dette blir første gang for oss alle.
Vis hele sitatet...
Røyk mindre enn det dere tror dere trenger og røyk en av gangen. Og ikke le av personen som turer. La han ture uten å bli bombardert av spørsmål, da det kan virke stressende og føre til en negativ opplevelse. Snakker av erfaring
Sist endret av Cyberblack; 30. september 2009 kl. 05:42.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Fikk mine to gram med Salvia i posten i dag. Jeg og noen kamerater skal røyke til helga. Noen tips før vi setter i gang?
Dette blir første gang for oss alle.
Vis hele sitatet...
Les hele denne tråden, den gamle salvia-tråden og ta en tur innom erowid, hvis dere ikke alt har gjort det.

Ikke røyk alle sammen samtidig, ha minst en "edru" sitter av gangen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hey. En kompis av meg har veldig lyst til og prøve salvia, men han røyker ikke.
Så han kan jo ikke trekke ned, så da blir det lite funk, også smaker jo salvia kattepiss

Så jeg har lett etter noen andre metoder, du kan jo bla, spise det.
Også fant jeg dette: http://www.salviamonster.com/salvia-...x/prod_90.html

Ossen fungerer dette, kan noen forklare?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Du kan ikke spise det, men du kan innta det sublingualt. Det kan du gjøre enten ved å tygge blader, eller gjennom noen dråper tincure/tinktur.
Okey, har du noen innformasjon ang disse dråpene?
Lenge varer det, Må det intas på tom mage, lang tid tar det før virkning, hvordan doserer du osv?

Om du ikke orker og skrive alt men har en link går det helt greit
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Les gjennom post #1.
Vi har også rafinert bladene til en tincure, en etanol/vannbasert planteekstrakt som ofte inneholder ekstremt høye konsentrasjoner av Salvinorin A. Salvinorin A er ikke oralt aktivt når det svelges, og det er derfor det gjerne tygges eller røykes. Tincuren dryppes i munnen, og blir dermed tatt opp i blodet gjennom selve munnhulen på samme måte som når man tygger på bladene.
Vis hele sitatet...
Får ikke akkuratt det jeg vil ha svar på, menmen.
Google er jo min venn