Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 850
Jeg har akkurat kjøpt en brukt Acer 2420 og alt har vært i beste velstand, men så i går begynte skjermen plutselig å "fade" til en grønnfarge og skjermen låser seg, det rare er at jeg kan bare presse forsiktig på to punkter øverst på skjermen og alt er i perfekt tilstand, til jeg slipper vil det si. Det jeg lurer på er om noen har peiling på hva som er galt og hvordan problemet kan løses, blir det dyrt?

på forhånd takk for all hjelp
Sist endret av LoveToGrow; 16. juli 2007 kl. 01:32.
Jeg vil tippe dårlig kontakt i skjermkabelen.
Vipp av tastaturet og press inn den avlange ledningen rett under skjermen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kontaktfeil i skjermen.

Verkstedjobb dersom du ikke er særlig dyktig med å skru opp laptoper, rundt 800-1500kr i rep dersom garanti er gått ut.
Tusen takk begge to!! Høres jo ut som en bagatell, men hvorfor skulle det hjelpe å presse nede ved skjermen hvis det er øverst det er en feil. Har ingen peiling på datamaskiner hverken ekstern eller laptop, så det er jo mulig det vil hjelpe uansett..
DUUU KØDDER!!!
*sry caps! ble bare glad nå!*
Har i lengre tid hatt samme problmet med min Acer TravelMate 4070, men har bare kobla til ekstern skjerm og driti i det.. men om skjermen ikke er totalt fuck'd så sender jeg den inn på rep. så fort som overhodet mulig! Har jo ennå garanti og alt
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ok, nå har hele skjermen blitt svart og det ser ut som et lite hjørne av skjermen er knekt, jeg vet at forbrukerloven lyder på 2 år, men mitt problem er som følger: Jeg har ingen papirer da det var en gave fra min bestefar. Han er heller ikke første eier av maskinen og kan ikke skaffe noe papirer. Den er IKKE stjelt, men hvordan i huleste skal jeg forklare det til de som skal fikse maskinen? Det er jo produksjonsdato under maskinen. Noen som har peiling???? Trenger svar fort!! Hva koster det eventuelt å kjøpe nye skjerm? Vil ikke vite at det er nesten like dyrt som ny laptop, men i norske kroner=)

På forhånd takk!
Må ikke alle svare samtidig...
Hiv og Hoi, snart er skatten vår, så kan vi ta det rolig de neste 100 år, men ja.. noen??
Ring 66 76 10 70 og spør hvor mye LCD-assy koster.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Ellers pleier Acer å kunne slå opp serienummeret for å uttale seg om garanti.
Ring dem og forklar problemet, de biter ikke. (på nummert Goophy skrev over)
Haha, Acer suger. Rundt 30-40% av alle Acere jeg har jobba med i to år har hatt problemer med at skjermen mister kopling.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For å ikke snakke om batterilevetid (40 minutter på en helt ny modell vi kjøpte inn 60stk av for 2 år siden).