Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2738
Hei, jeg vil prøve å lage en IMSI Catcher, som er en boks som registrerer alle mobiltelefonene som er i nærheten. Se her for et eksempel:
http://www.pki-electronic.com/produc...-imsi-catcher/
Er det noen som har noe erfaring med dette?
ArneAnd's Avatar
Trådstarter
49 4
Tidligere kunne man se MAC adressen til de telefonene som kikket etter wifi (probing), men det er fler og fler (bl.a. IOS 8) som spoofer MAC ved probing
Bør jo først og fremst nevnes at slikt utstyr utvilsomt er i strid med norsk lov, og at bruk av slikt kan medføre rimelig steng straff.

Men for en teoretisk tilnærming skal det vel være mulig å bygge et slikt system med en nogenlunde grei SDR koblet opp mot en pc med riktig software (finnes et par open source projekter for dette). Må nok også ha et (anonymt) SIM for å få kontakt med modernettverket om du vil kjøre MITM, da altså et SIM for hvert nettverk du vil leke med.

Så tror jeg også det er visse problemer med 3G/LTE (skikkelig kryptering) om du vil mer enn bare å logge IMSI/IMEI, men det kan jo løses ved å jamme ut andre frekvenser enn GSM slik at telefonene kun bruker dette (men de ulempene det medfører).
Vil tro at nødvendig utstyr vil koste et sted mellom 5k og 10k, med mindre du er jævla god med kretsdesign/SMD-lodding og klarer å bygge deg en god SDR selv.

Er bare å google i vei på dette temaet, finnes blant annet et foredrag fra en tidligere Defcon om dette, så er interessen stor nok finner du nok den infoen du leter etter.

Bør legge til at jeg ikke er noen ekspert på området, så ikke ta alt jeg skriver for god fisk.
Sist endret av yoloswag; 26. oktober 2014 kl. 20:40.
ArneAnd's Avatar
Trådstarter
49 4
OK takk yoloswag
Jeg tipper du kan regne med å se en peilebil fra Post- og Teletilsynet utenfor boligen din hvis du kjører i gang med dette her. De rykker ut for langt mindre.
Sitat av ArneAnd Vis innlegg
Tidligere kunne man se MAC adressen til de telefonene som kikket etter wifi (probing), men det er fler og fler (bl.a. IOS 8) som spoofer MAC ved probing
Vis hele sitatet...
Hvordan er telefoners probing etter wifi relevant for å imsi-catching?Wifi er jo ikke koblet till telefoners(SIM-KORTETS) imsi og internett deles jo av basestasjoner ut via gprs/Edge/3G/4G.
Sist endret av sinsenkrysset; 2. november 2014 kl. 09:51.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Hvordan er telefoners probing etter wifi relevant for å imsi-catching?Wifi er jo ikke koblet till telefoners(SIM-KORTETS) imsi og internett deles jo av basestasjoner ut via gprs/Edge/3G/4G.
Vis hele sitatet...
Hei, du har rett. Målet mitt er å finne ut hvem som er i nærheten. Det kunne man tidligere gjøre ved å se på wifi probing. Nå kan man ikke det lenger. Derfor jeg har startet å se på imsi-catching. Jeg burde ha vært tydeligere når jeg skrev det.
Sist endret av ArneAnd; 4. november 2014 kl. 12:14.