Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1560
Jeg fikk nettopp en mail fra Gmail om at en fra Kina har forsøkt å bruke en app for å logge seg på kontoen min. Jeg har fått oppgitt sted og en IP-adresse. Har jeg noen muligheter for å sjekke ut IP'en?

Jeg var riktignok i utlandet på det tidspunktet forsøket fant sted, men jeg var innad i Europa.
du kan prøve denne linken.
Muligens vurdere å skifte passord?
Er litt for god til å bruke noen av de samme passordene flere steder, og har dermed selv vært borti samme melding som deg etpar ganger.
Løsningen ble 2-stegs verifisering, og siden er det kun jeg som har vært innlogget.
Jeg fikk samme melding for et par uker siden. Jeg endret bare passordet og har ikke hørt noe om mailen etter det.
3 dager senere leste jeg dette på Hardware.no. Og 3 uker senere ble jeg hacka skikkelig, han/ hun kunne gjøre hva det ville på min pc. Har laget en tråd om det før, men gidder ikke linke til den.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Jeg fikk samme melding for et par uker siden. Jeg endret bare passordet og har ikke hørt noe om mailen etter det.
3 dager senere leste jeg dette på Hardware.no. Og 3 uker senere ble jeg hacka skikkelig, han/ hun kunne gjøre hva det ville på min pc. Har laget en tråd om det før, men gidder ikke linke til den.
Vis hele sitatet...
No offence, men jeg tror Harware.no artikkelen din er ganske urelevant. Tror ikke kinesisk militær har veldig bruk for Gmailen din.
Trådstarter
Står jeg nå i fare for at noen overtar min pc eller hva tror dere? Jeg har ikke informasjon, verken på pc'en eller mailen, som er av interesse for andre.

Hvordan skal jeg forholde meg til en eventuell angriper? Kan jeg hacke jævelen tilbake eller må jeg bare la vedkommende gjøre hva han vil?
Sist endret av Atheos; 20. mars 2013 kl. 13:28.
Tviler sterkt på at det vil skje noe, og du kan nok være ganske trygg på at det ikke skjer noe med pcen din. Bare bytt passord og installer / kjøre antivirus sjekk på pcen.