Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1153
Jeg har da prøvd å bestille fra en amerikansk nettside, men får beskjed fra admin om at førstegangskjøpere må sende inn bilde av kortet du bestiller med, noe som ikke er et problem, men de ber også om et id kort med adressen min på?

Spørsmålet er: Har vi i Norge noe ID-Kort med adresse din på?? Hvor kan jeg i såfall fikse meg dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilken nettside ?

ID = Førerkort f.eks.

Derimot ville jeg vært skeptisk til å gi fra meg slik info, spesielt bilde av bankkortet.


Ps. I alle land i europa utenom norge er det ikke bilde på bankkortet, men et separat ID-kort.
nettsidene er www.relapse.com, det er et plateselskap og de er nok meget seriøse, ja jeg vet hva et id kort er, men de krever et med adresse på.

All first time customers placing a large order must provide picture identification with an address matching the address to which package is shipping. You may send over the information at your discretion. Thanks in advance for your understanding and cooperation. Please enjoy your day!
Sist endret av LoveToGrow; 2. mai 2008 kl. 10:55.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hva med et bilde av passet ditt?
Passet mitt inneholder på ingen måte en adresse. Annet en fødselsby og land. hjelper lite når de spør om id med samme adresse som varene skal bli sendt til.
Sist endret av LoveToGrow; 2. mai 2008 kl. 13:54.
En på jobben hadde det samme problemet, han måtte dra til banke å få en utskrift om at kontonummeret stemte med adressen han bodde på. Han måtte også sende kompi av id med bilde. Etter at dette var gitt gikk alt i boks
Sitat av mathfjeld
En på jobben hadde det samme problemet, han måtte dra til banke å få en utskrift om at kontonummeret stemte med adressen han bodde på. Han måtte også sende kompi av id med bilde. Etter at dette var gitt gikk alt i boks
Vis hele sitatet...
Dette er hvertfall noe jeg kan foreslå for relapse(nettbutikken). Takk så langt, men om oen har fere tips.. Kjør på!
Vet ikke helt hva som skulle hvert en bedre plan. Du får eventuelt gjøre som mathfjeld sier, og forklare relapse at det er umulig for deg i Norge å skaffe et godkjent ID (identifikasjon/legitimasjon).

Du får ikke tak i godkjent legitimasjon i Norge som har adresse stående på.
Var det jeg regnet med=/ Får håpe de går med på det, finner ikke det stashet jeg vil ha andre plasser=/
Har måttet gjort noe lignende, men da ville de kun se ett id kort med samme navn som sto på kortet..tok kopi av førerkort og eller pass, husker ikke, og fakset over til selskapet. gikk som smurt.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Nå skal det sies at omtrent alle ID-kort har navn, og omtrent ingen har adresse. Så problemstillingen er ganske annerledes.
kjedelig streiting
Sitat av LoveToGrow
Jeg har da prøvd å bestille fra en amerikansk nettside, men får beskjed fra admin om at førstegangskjøpere må sende inn bilde av kortet du bestiller med, noe som ikke er et problem, men de ber også om et id kort med adressen min på?

Spørsmålet er: Har vi i Norge noe ID-Kort med adresse din på?? Hvor kan jeg i såfall fikse meg dette?
Vis hele sitatet...

For å bevise adressen, prøv å sende en scan av feks en regning med navnet diss og adressen på.