Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2232
Plukket opp en pakke SGM snuff (sniffetobakk, altså) da jeg ble 18 et par dager siden. Har jo hørt hele ungdomstida om folk så røyke og snuse, men aldri noe om snuff. Er det noen stor downside til det jeg bare ikke vet om?

Ser at det er en verdensbasis ting egentlig, for det er vanskelig å finne artikler om det som kommer fra utenfor storbritannia.

I mine øyne er det jo bare så praktisk? Duftløs, synløs, effektiv og lett å bruke.

Greier ikke vri hodet rundt det..
Har prøvd det for mange år siden. Tror fort at folk tror du driver med noe helt annet vist du sniffer dette i offentligheten.
Tok helt av med det en nyttårsaften i mine yngre dager. Lagde drøye linjer og lekte Pablo Escobar. Våknet opp med brune bihuler og tidenes fyllesyke, 1/10, foretrekker snus.
Fuck Mr. Plod!
Jeg har brukt det en del, litt digg med svie i nesa. Men du får så mye brune buser at jeg ikke tørr å ta det i offentligheten
Den generelle utviklingen og trenden i konsumet av snus og snuslignende produkter er at brukere går over til syntetisk nikotin i stedet for tobakk, noe som også er et satsingsområde for de i industrien.
Ganske godt å sniffe det men bli stapp tett i nesen å så begynner det å dryppe i halsen etterhvert som
Blir slimete og jævlig
BRAND ∞ STRONG
Når jeg gikk på Ungdomsskolen var det en periode på rundt 6-12 mnd hvor dette tok helt av i mitt miljø. Ble snorta til
den store gullmedaljen og folk hadde sine favoritt merker å greier. Er en sjappe i Oslo (Sol Cigar Co.) som har/hadde bra utvalg.
Rundt årtusen skiftet var snuff tobakk det første tobakksproduktet jeg testet og ble avhengig av, byttet til sigaretter etterhvert, heldigvis satte en nasty halsbetennelse min lyst på røyk på hold i et par uker og jeg ble en snuser.

Men snuff er moro det og er mer lik måten tobakk ble brukt på 1700tallet da tobakk enten ble sniffet eller puttet under tunga/leppene.
Tipper folk flest vil virke mest mulig normale, om trenden hadde vert å bruke snuff så hadde sikkert flere gjort det/snakket om det.
Grøsser av tanken. Jeg gjorde det ikke mange ganger for jeg gikk fort over til sigg for å si det sånn.. Prøvde snuff på ungdomsskolen og det er jo ikke noe digg så tenker at grunnen til at få bruker det er fordi røyketobakk og leppesnus rett og slett er bedre alternativer. Det ser jævla suspekt ut også, husker vi følte som vi snorta noe ulovlig og var skikkelig hardbarka der vi stod i ring og snorta snuff fra oversiden av håndflaten bak hjørnet på skolen og i baksetet på bussen. Tror samtlige av utenforstående trodde vi snorta noe helt annet. Sånn sett er det ikke like enkelt og anonymt som å bare dytte en snus under leppa.
Sist endret av celtseus; 23. mars 2022 kl. 19:07.
Det svir i nesa, og kan fort få deg til å bli tett i nesa, sår i drøvelen, og snørrete (brunt snørr også fra snuffen.) Dette er hvorfor jeg synes snuff er dårlig.
Jeg husker det der snufftullet fra min ungdomstid, en klassekamerat sniffet rett fra boksen med snuff, en alt for stor dose,da, og ble handlingslammet i flere dager, mistet synet også, som ikke kom tilbake før først etter et par dager.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg husker det der snufftullet fra min ungdomstid, en klassekamerat sniffet rett fra boksen med snuff, en alt for stor dose,da, og ble handlingslammet i flere dager, mistet synet også, som ikke kom tilbake før først etter et par dager.
Vis hele sitatet...
vi snakker om snuff her.