Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4562
Har funnet en selger på Localcryptos.com som jeg har avtalt å kjøpe Bitcoin til kroner 10k av. Selgeren har ikke trades med noen tidligere. Han vil vi skal møtes på en cafe/bare lokalt i oslo sentrum, hvor stor er sjansen for å bli scammet da med så mange vitner?
Ville aldri kjøpt for så mye av noen uten tidligere trades, uansett hvor det foregår. Hva har det å si at det foregår med mange vitner? Folk sitter ikke og følger med på dere, og hvis han skal scamme deg, så tviler jeg på at han bare stikker av i veskenapper-stil, liksom.

Det er selvfølgelig mulig at det ikke skjer noe tull, men jeg ser for meg at det faktisk finnes noen folk som er frekke nok til å f.eks lage en falsk wallet-app for å svindle folk. Skal dere sitte der og vente på confirmations?
Selvfølgelig må han vente på bekreftelse
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Han sier han skal telle over pengene også slipper han BTC som er i escrow løs.
Når jeg først begynte å lese innlegget ditt høres det ut som en shady type, men om dere skal møtes i offentlighet på en cafe hvor det er andre mennesker er det iallefall litt mer betryggende. Om han slipper BTC som er i escrow løs burde det ikke ta lang tid før BTCen tikker inn på din cryptowallet. Foreslå eventuelt at dere skal ta en kaffe mens du venter på overføringen, når BTC-beløpet er synlig i lommeboken din skiller dere vei.

Oppdater freak gjerne på hvordan denne handelen gikk, dersom du ender opp med å møte han.
Du får gjøre en trusselvurdering når dere møtes. Det er ikke mange måter han kan lure deg på, foruten om å ta penge og springe.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Får bestille en kaffe sammen, og vente.

Kan jeg overføre rett til ledger wallet uten å ha med den brikka med kode og sånt? Innskudd altså

Forøvrig må se jævla rart ut om andre ser han telle 10k da, for ikke gjort d lowkey med 500kroner valør
Sist endret av Pillfreak; 25. november 2021 kl. 13:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Går ann å sende fake bitcoin så vent til transaction er confirmed på bitcoin nettverket og ikke bare når det står waiting for confitmation eller lignende
Gå på irc å finn sturles isteden
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Han sier han skal telle over pengene også slipper han BTC som er i escrow løs.
Vis hele sitatet...
Hvis btc ligger i escrow, og du har erfaring med nettsiden fra før av, skal det jo sikkert gå fint. Lykke til!
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Endte opp med å ikke gjøre det. Synd for om det hadde vært legit hadde jeg fått bitcoin til mandagens kurs.

Er det noen trygge steder jeg får kjøpt bitcoin med kontanter i Norge? Blir så mye gebyrer å drive å overføre fra nettbank. Satte inn 10k på Firi og mottok btc til verdi av 9800 selvom kursen hadde økt..
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Endte opp med å ikke gjøre det. Synd for om det hadde vært legit hadde jeg fått bitcoin til mandagens kurs.

Er det noen trygge steder jeg får kjøpt bitcoin med kontanter i Norge? Blir så mye gebyrer å drive å overføre fra nettbank. Satte inn 10k på Firi og mottok btc til verdi av 9800 selvom kursen hadde økt..
Vis hele sitatet...
Firi er noe dritt, hver gang jeg har satt inn penger eller skulle ha sendt krypto dit må jeg kontakte de via chatten, ellers skjer det ingenting. Har venta 7-9 dager på det meste på innskudd fra bank.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Endte opp med å ikke gjøre det. Synd for om det hadde vært legit hadde jeg fått bitcoin til mandagens kurs.

Er det noen trygge steder jeg får kjøpt bitcoin med kontanter i Norge? Blir så mye gebyrer å drive å overføre fra nettbank. Satte inn 10k på Firi og mottok btc til verdi av 9800 selvom kursen hadde økt..
Vis hele sitatet...
Du kan jo registrere deg på Coinbase-Pro eller Binance. Du må vente på KYC så det kan jo ta en liten stund og det er kanskje en dorlig ide om målet ditt er å kjøpe de annonymt. Er 0.5% fee når man handler på Coinbase-Pro om jeg husker riktig (på Coinbase er det 3.99% fee så vær bevist på å bruke Pro versjonen)
Sitat av Pillfreak Vis innlegg

Er det noen trygge steder jeg får kjøpt bitcoin med kontanter i Norge? Blir så mye gebyrer å drive å overføre fra nettbank. Satte inn 10k på Firi og mottok btc til verdi av 9800 selvom kursen hadde økt..
Vis hele sitatet...
Hva legger du i «trygge» steder da? Hvilke rammer skal på plass for at du tenker det er safe å kjøpe coins for cash? Folk er overskeptiske og synes 10K er alt for mye første trade osv… jeg kjørte til Oslo og kjøpte sparkesykkel til 20K av en privatperson som jeg aldri har møtt eller kjøpt sparkesykler av tidligere. Hva er den store forskjellen på det vs coins? At det er en fysisk ting?
Ta kontakt med han fyren igjen synes jeg