Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1755
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har seponert subutex og har voldsomt kribling i leggene. Jeg tar catapresan som skal senke blodtrykk og puls (vet ikke om det er det som skal gjøre kriblinger bedre?) men blodtrykket og pulsen er det samme etter jeg har tatt flere catapresan.

Er det da nytteløst med catapresan mot kriblinger?

Andre erfaringer?
Jeg følte at catapresan hjalp noe da jeg var på nedtrapping. Ikke mye. Ingen miraket medisin. Det var fortsatt ganske så kjipt. Det hjalp litt på den ekstreme uroen.
Er du på institusjon?
Det er en bivirkning av blodtrykksmedisinen, ville bedt om å få byttet medisin
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Det er en bivirkning av blodtrykksmedisinen, ville bedt om å få byttet medisin
Vis hele sitatet...
Nei, du misforstår. Kriblingen i beina er pga opiat-abstinenser. Catapresan blir av og til gitt til folk på opiat-abstinenser da det kan hjelpe på den kriblingen i beina. Og man kan føle seg litt roligere.
Så vidt jeg forstår blir catapresan kun gitt på institusjoner. Fordi hvis man tar for mye kan det være i verste fall dødelig. Man må absolutt måle blodtrykk og puls jevnlig når man tar catapresan, da det er en blodtrykkdempende medisin. Ikke å leke med.
Ikke ta det hvis du er alene.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, jeg er på institusjon. Jeg har trappet gradvis ned over lang tid hjemme og trappet ned på temgesic her på institusjonen. Hadde ikke trodd at det skulle føltes så jævelig å stoppe på 0,2 mg liksom... hvilken dose sluttet du på? Hva slags abstinenser hadde du?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får kraftig rls ved abstinenser av sub selv.
Det eneste naturlige som hjelper, dog midlertidig effekt, er et glodvarmt badekar.

Kan ta 1-2 paralgin forte eller annet bare for å få sove på kvelden.
Eventuelt gabapentin, lyrica etc. skal gi god erffekt, snakk med legen din om
lav dose opiater mot rls eller gabapentin
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får det også i armer, helt jævlig, og sub abstinenser kan vare lenge.
Jeg ville kuttet sub totalt og heller gått over til å ta 1-2 paralgin forte/tramadol ved behov for søvn, men prøv å bruk så sjelden som mulig.
Catapresan funker litt, men det tar ikke alt. Dessuten så får man også litt for lave doser på avrusning.

Det er ingenting som tar kribblingene helt.

Jeg synes truxal fungerer nogså bra mot kribbling.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det naturlig å få abstinenser når man har trappet veldig langsomt ned og kun tar 0,2 mg temgesic?? Får det liksom ikkje te å stemme
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det naturlig å få abstinenser når man har trappet veldig langsomt ned og kun tar 0,2 mg temgesic?? Får det liksom ikkje te å stemme
Vis hele sitatet...
Ja. Google og se mange i lignende situasjon. Buprenorphin er virkelig noe av det verste du kan bli avhengig av.
Jeg snorta sub hver dag i 1 år, tok alltid mindre enn 1mg, og hadde abstinenser i hvertfall 1 måneds tid når det kom til RLS og ingen energi og glede.

Hør på en som har kutta opiater mange ganger. Kutt subben HELT, du er allerede helt nede på 0.2mg, ta benzo, ghb eller lave doser opiater når du virkelig er jævlig eller må sove.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Greia er at subben har ekstrem lang halveringstid, det vil si at du går rundt og er påvirket av opiater 24/7, til tross for at det er en lav dose.
Med morfin, tramadol, oxy derimot er du bare påvirket i timer, ikke hele døgnet. Beste er hvis du får god nok effekt av ting som stimulerer GABA a/b reseptorer.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg finner ikke andre som har seponert på 0,2 mg når jeg søker..


Nå har jeg myyye mindre bup i systemet enn før. Betyr det da at urinprøvene blir fortere rene enn om jeg hadde gått på mer eller har ikke det noe og si
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Endelig fikk jeg legen til å sette meg på paralgin!