Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 16417
Glad min lege ser-meg og ikke behandler meg etter hva folk skriver på freak. Har en god dialog med legen min, vi finner og tester ut ting sammen (altså vi tester ikke benzo sammen) men legger planer. Selv om jeg noen ganger bruker imovanen min slik den ikke var ment til, så er det såpass lenge mellom hver resept at jeg får når jeg spør
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forstår kjempegodt at du ikke vil svare på medisinske spørsmål, eller bidra i diskusjoner om diverse preparater (ser at flere stiller spørsmål om dette, håper ikke det skremte deg bort). Men som flere har nevnt her hadde det vært superstilig om vi kunne stille deg spørsmål om yrket ditt og hva tanker du har rundt samfunn og helse.

Jeg så et spørsmål tidligere her angående cannabis og meldeplikt hos leger. Jeg røyker i perioder cannabis daglig, da jeg sliter med kvalme (les oppkast) og dårlig matlyst i forbindelse med det legen mener sannsynligvis er en tarmbetennelse som jeg i skrivende stund blir utredet for (ja, skulle gått til legen for lengesiden). Før jeg dro til legen fant jeg ut at Cannabis dempet disse symptomene _kraftig_. Jeg kunne plutselig fungere relativt normalt gjennom en hel dag. Nå har legen skrevet ut medisin mot kvalme til meg, og sa at den kun måtte brukes dersom jeg var ekstremt dårlig. Og etter å ha lest på nett om den aktuelle medisinen, så skjønner jeg hvorfor.

Jeg skulle så gjerne spurt legen om hva h*n tenkte om Cannabisløsningen min. Nå har jeg sluttet å røyke frem til de finner ut hva som er galt med meg, men pillene de vil/skal jeg ikke bruke mot moderat kvalme. Det gjør hverdagen min utrolig mye tyngre. Jeg vil ikke ha svar på spørsmålene jeg har til legen min, men på hva du tenker om den totale situasjonen? Burde jeg kunne snakke med legen min om dette? Eller er det bedre at folk selvmedisinerer seg i slike tilfeller uten at en får drøftet det med en fagperson?

Nå er jeg ingen "fri hasj" fyr, og jeg ser egentlig kun den medisinske nytten. Blant annet MS-pasienter som kan få såkalt "cannabisspray". Den rekerasjonelle biten kan diskuteres, men ønsker ikke en debatt om det her inne. Bør det tillates andre liknende Cannabisbaserte preparater for folk som kan ha behov for det?
Uten å lese ett innlegg etter de første ti så er jeg glad jeg ikke har denne legen. Jeg får litt diverse, er avhengig og alle mine hjelpere vet det. Jeg trenger mine medsiner som autisist og tidligere heroinmisbruker i mange år. Jeg tar de medsinene som funker best på meg, etter legens strenge regler så å si alltid. En pille for lite er et helvete for meg, tenk litt på hva du gjør med pasientene dine når du lar 1% av de eller mindre representere alle som bruker b-preparater ell.

Men å skrive ut sovepiller til gymnaselever er unødvendig skjønner jeg og. Jeg fikk feile ting for tidlig av en lege, men byttet selv og jeg får bedre og bedre hjelp for jeg er ærlig selv om min uærlighet. Og det merker MIN lege, takk gud for han.

s
Trådstarter
Eg ser det er fleire som gjerne ønsker at eg svarer på medisinske spørsmål eller bidrar i diskusjoner. Det kan eg gjerne gjere, som sagt svarer eg ikkje for konkrete på individuelle problemstillingar - eg har allereie gitt beskjed om det til nokre som har sendt meg PM.

Litt av grunnen til at det er nyttig å lese på Freak er for det første at mange her inne har overraskande god kontroll på felleskatalogen og har prøvd diverse medikamenter som dei har hatt forskjellig effekt av. Det er gjort studier på forskjellige medikament men det er ofte store studier der ein har formaliserte 'endepunkt', for eksempel hjertemedisin der endepunktet er død pga hjertesjukdom. Ein kan då seie mykje om kor effekt medisinen er for å hindre slike dødsfall, men studien seier kanskje ikkje så mykje om korleis den enkelte pasienten opplever virkning og bivirkning av medisinen. Det er heller ikkje alle medikament som det blir forska så mykje på, ofte fordi det ikkje er kostnadseffektivt. Det legemiddelfirma tjener best på er medikament som pasienter gjerne står på i mange år. Antidepressiva og antipsykotika er det som er relevant innanfor psykiatri, det som dominerer ellers er nok medisiner mot høgt blodtrykk, kols, astma, atrieflimmer og diabetes. Eit eksempel på noko det ikkje blir forska på (og som eg er skeptisk til har effekt, men det er ei anna sak) er behandling med lavdose naltrekson til pasienter med kronisk muskelsmertesyndrom. Då er det nyttig å få informasjon frå pasientane om kva erfaringar dei har, og gjerne få høre kva erfaringar andre (fast)leger har med slik forskriving.

Det fine med Freakforum er at dei som (mis)bruker legemidler her stort sett ikkje kaster vekk penger på homeopati og placebo-medisiner. Det er fokus på kva som gir best (rus)effekt og den diskusjonen er vanskeleg å finne andre plasser. Leger som jobber innanfor rusfeltet på institusjoner veit nok mykje, men også der er det avhengig av kva slags brukere dei møter. Eldre damer som (mis)bruker Imovane er ikkje ein pasientpopulasjon som ender opp for planlagt avrusing.

Det er stilt spørsmål om hasjbruk og korleis legen forholder seg til det (og annen rusbruk for den del). Som fastlege er mitt fokus på å gi helsehjelp. Det som er kompliserende er dei situasjonane der det er barn eller førerkort involvert. Om ein pasient av meg velger å røyke hasj så er det pasientens valg, eg legger meg ikkje borti det. Eg verken kan eller bør melde frå til politiet om dette, det er godt regulert i forskjellige lover og forskrifter at det skal veldig mykje til før helsepersonell har lov til å bryte taushetsplikt. Om 'anon' over bruker cannabis som kvalmestillende så har eg ikkje noko problem med det, det er eit valg han/ho må ta. Eg kjem dog til å problematisere (overfor)bruk av cannabis og følge opp om dette er beste løysing for pasienten. Men det går som regel an å ha ein prat med fastlegen sin uten at det blir konflikt rundt bruk av rusmidler.

Ei viktig forutsetning her er at pasienten faktisk er ærlig både om kva han/ho bruker og kva han/ho ønsker av fastlegen. Eg (trur eg) lukter lunta raskt dersom nokon prøver å manipulere meg for å få resepter. Samtidig kan eg ikkje konkludere berre etter første møte. Som eksempel hadde eg ein sliten eldre kar som hadde brukt det meste siste 20 år, no hadde han eit overforbruk av stesolid og paralgin forte. Første møte handla om resepter, då avtalte eg at eg skulle fortsette å skrive ut begrensa mengde eit par måneder mot at vi hadde samtaler undervegs og laga ein plan for nedtrapping. Det aksepterte han (no sklidde det heilt ut, men det er ei anna sak) men etter 8 måneder har vi utleveringsavtale med dosett og vi nærmer oss seponering. Great success! Men det er plenty av eksempel på at det ikkje går bra også.

Kom med spørsmål og innspel, så kan eg prøve å svare etter evne og kapasitet.
Du virker som en bedre lege en dine første poster ga inntrykk av, lykke til som lege og vis forsåelse for psykisk syke og narkomane selv om de(vi) er en stor belastning for alle rundt seg, spesielt leger og annet helsepersonell. Takk for at du svarer på tråden=D etter alt det negative lol. Hilsen en som er veldig glad i sin leges og norges lands hjelp i livet.

s
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Clueless Vis innlegg
Det som er kompliserende er dei situasjonane der det er barn eller førerkort involvert.
Vis hele sitatet...
Så kva er svaret? Kan ein misbrukar med barn og førarkort ta opp misbruket sitt med legen utan å hamne i eit statleg kontrollregime? Eg valde å la vere, då det for det første er umogleg å finne ut korleis eit slikt regime eigentlig er og kva som er konsekvensane om det feiler. Eit kontrollregime er kan hende eit måte å ta tak i problemet på, men litt av poenget med misbruk (og psykisk sjukdom) er jo at dette ikkje er noko ein har full kontroll over som individ, og då er det såpass risikabelt å overgje seg til eit utanomrettsleg sanksjonsapparat at oppegåande folk heller let vere.

Til informasjon tok eg kontakt med rustelefonen, advokat og fylkesmann (anonymt), utan at nokon kunne gje meg svar i det heile. Har verkeleg Legeforening godteke denne ordninga utan debatt eller protest? Kva synst du som lege om dette?
Trådstarter
Ang helsepersonnell si plikt til å gi opplysningar til barnevernet så er dette klart definert i lovverket, du kan lese meir her:

https://helsedirektoratet.no/retning...likt-til-10311

Om det ikkje er snakk om mishandling så må legen "vurdere om det foreligger andre former for alvorlig omsorgssvikt." Kva er "alvorlig omsorgssvikt"? Det må nesten den enkelte lege vurdere og dét er ofte vanskelig. Men terskelen bør vere lav, eg trur det blir meldt for få saker til barnevernet, både av leger og andre i helsevesenet. Det er sikkert fleire her inne som har vokst opp med foreldre som ikkje har klart å gi god nok omsorg.

Ang førerkort så er det mulig å ilegge midlertidig kjøreforbud opptil seks måneder uten å melde til fylkeslegen, men det er fleire tilstander der legen alltid skal melde. Eg trur ikkje eg skal seie meir enn det, det er rom for skjønnsmessige vurderingar også innanfor førerkortforskrifta. Du kan lese meir i førerkortveilederen som legane bruker, sjå også under 'praktisk' for korleis legane kan følge opp med rusprøver.

https://helsedirektoratet.no/Retning...veilederen.pdf

Avslutningsvis: om målet ditt er å kunne fortsette med misbruk uten at dette får konsekvenser for barnevern eller førerkort så trur eg det blir vanskeleg å selge inn dette til legen.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym igjen her. Takk for svar. Jeg har førerkortet, men ingen barn. Det er merkelig at cannabis skal trigge førerkortinndragelse når pasienter som bruker for eksempel Sativex får kjøre bil. Dropper nok å snakke med legen om det, men det hadde absolutt gitt en trygghetsfølelse om jeg kunne (mtp. at vedkommende raskere enn meg kunne sett tendenser til for eksempel avhengighet og rettlede bruken).
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Clueless Vis innlegg
Avslutningsvis: om målet ditt er å kunne fortsette med misbruk uten at dette får konsekvenser for barnevern eller førerkort så trur eg det blir vanskeleg å selge inn dette til legen.
Vis hele sitatet...
Det dreier seg her om ei erkjenning av misbruket og den psykiske sjukdommen sin natur. Er ein midt i dette har ein ikkje kontroll, og ein lyt ta innover seg at ein kan få tilbakefall. Som sagt kan gjerne eit kontrollregime vere med å hjelpe ein ut av dette, men nok ein gong, det er ein svært stor risiko basert på fenomena ein faktisk snakkar om og ein enkel risikokalkyle seier at dei potensielle godene her er ikkje er større enn den potensielle, skjønnsmessige (grøss), risikoen.

Det verkelege problemet er at dermed ikkje er rom for i det heile å ta saka opp med legen, og ein står aleine utan moglegheit for hjelp.

Eg håpar du tar innover deg problematikken, og ikkje forventer at misbrukarar og psykisk sjuke spontant blir kvitt problema sine berre ein piskar dei litt.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det dreier seg her om ei erkjenning av misbruket og den psykiske sjukdommen sin natur. Er ein midt i dette har ein ikkje kontroll, og ein lyt ta innover seg at ein kan få tilbakefall. Som sagt kan gjerne eit kontrollregime vere med å hjelpe ein ut av dette, men nok ein gong, det er ein svært stor risiko basert på fenomena ein faktisk snakkar om og ein enkel risikokalkyle seier at dei potensielle godene her er ikkje er større enn den potensielle, skjønnsmessige (grøss), risikoen.

Det verkelege problemet er at dermed ikkje er rom for i det heile å ta saka opp med legen, og ein står aleine utan moglegheit for hjelp.

Eg håpar du tar innover deg problematikken, og ikkje forventer at misbrukarar og psykisk sjuke spontant blir kvitt problema sine berre ein piskar dei litt.
Vis hele sitatet...
Det er då ikkje snakk om pisking, eg berre gjer oppmerksom på at legen har lovverk og forskrifter å forholde seg til når det kjem til spørsmål om rus og førerkort/barnevern. Om ein ikkje kan ta det opp med legen at ein har eit rusproblem fordi ein risikerer å miste førerkortet så er det synd, men legen kan ikkje gi tommel opp til at ein person med pågåande rusproblem fortsetter å køyre bil.

Eg trur eg skjønner kor vanskeleg det er å stå i ein situasjon med rusmisbruk og psykisk sjukdom, om angsten river i deg så skjønner eg at ein lengter etter noko å roe seg på. Om nokon skal bli rusfri så må motivasjonen for å bli rusfri vere på plass, ellers er det lite sannsynleg at ein kjem i mål. Sanksjonære prøver får politi eller barnevern ta seg av, eg yter helsehjelp og hjelper dei som vil ha hjelp. Å gi litt slack når folk har det vanskeleg synes eg er rett, samtidig så må ein ha nokon faste avtaler for å unngå at det sklir heilt ut.
Sist endret av Clueless; 14. mars 2018 kl. 14:11.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er jeg rusmisbruker. Jeg selvmedisinerer med cannabis mot adhd symptomer. Bruker mindre enn 4 milligram THC hver dag?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er då ikkje snakk om pisking, eg berre gjer oppmerksom på at legen har lovverk og forskrifter å forholde seg til når det kjem til spørsmål om rus og førerkort/barnevern. Om ein ikkje kan ta det opp med legen at ein har eit rusproblem fordi ein risikerer å miste førerkortet så er det synd, men legen kan ikkje gi tommel opp til at ein person med pågåande rusproblem fortsetter å køyre bil.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det var rettet mot meg. Men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har kjørt i påvirket tilstand. Jeg skjønner at det ikke er lett å for legen å vite om det dreier seg om misbruk eller bruk når det gjelder Cannabis, da misbrukere notorisk lyver og unnskylder forbruket sitt. Å skille disse to er ikke like lett som å skille en som misbruker og en som bruker alkohol. Hvis jeg har forstått det rett så kan førerkortet inndras dersom en person misbruker alkohol. Her er dog lista lagt mye høyere enn for eksempel Cannabis, og opplever at tvilen oftere kommer den "tiltalte" til gode i slike saker. Dette behandles jo forskjellig da alkohol er et lovlig rusmiddel. Men med introduksjonen av Sativex, så mener jeg at man bør begynne å se på om dette er riktig. Det mangler forskning, og jeg skjønner ikke hvorfor norsk helsevesen ikke er mer interessert i problemstillingen og forskning på området slik man ser foregår i andre land.

Leser at du uten unntak skriver hasj; er det noen grunn til det?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg rusmisbruker. Jeg selvmedisinerer med cannabis mot adhd symptomer. Bruker mindre enn 4 milligram THC hver dag?
Vis hele sitatet...
Tja, det kjem vel an på kven du spør, og kva setting det er snakk om. Eg har ikkje noko behov for verken å gi tommel opp eller ned til bruk av rusmidler, folk får ta ansvar for sitt eige liv og ta egne valg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det var rettet mot meg. Men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har kjørt i påvirket tilstand. Jeg skjønner at det ikke er lett å for legen å vite om det dreier seg om misbruk eller bruk når det gjelder Cannabis, da misbrukere notorisk lyver og unnskylder forbruket sitt. Å skille disse to er ikke like lett som å skille en som misbruker og en som bruker alkohol. Hvis jeg har forstått det rett så kan førerkortet inndras dersom en person misbruker alkohol. Her er dog lista lagt mye høyere enn for eksempel Cannabis, og opplever at tvilen oftere kommer den "tiltalte" til gode i slike saker. Dette behandles jo forskjellig da alkohol er et lovlig rusmiddel. Men med introduksjonen av Sativex, så mener jeg at man bør begynne å se på om dette er riktig. Det mangler forskning, og jeg skjønner ikke hvorfor norsk helsevesen ikke er mer interessert i problemstillingen og forskning på området slik man ser foregår i andre land.

Leser at du uten unntak skriver hasj; er det noen grunn til det?
Vis hele sitatet...
Eg skriv hasj fordi eg svarte på eit konkret innlegg lenger oppe. Alkohol og bilkøyring er problematisk, og det er store mørketal når det kjem til alkoholmisbruk. Per i dag er ikkje rekreasjonell bruk av cannabis forenlig med førerkort, det forholder eg meg til.
Sist endret av Clueless; 14. mars 2018 kl. 14:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg rusmisbruker. Jeg selvmedisinerer med cannabis mot adhd symptomer. Bruker mindre enn 4 milligram THC hver dag?
Vis hele sitatet...
En dose Sativex inneholder 2,7 mg THC. Det varierer hvor mange doser en MS-pasient tar i løpet av en dag. I en slik sammenheng kan ikke 4mg sees på som rusmisbruk. Så lenge forbruket ikke øker, og det ikke går utover daglige gjøremål så bør det gå greit. Men i ditt tilfelle så burde du kunnet snakke med legen din om det. Finnes det for eksempel bedre alternativer?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eg skriv hasj fordi eg svarte på eit konkret innlegg lenger oppe. Alkohol og bilkøyring er problematisk, og det er store mørketal når det kjem til alkoholmisbruk. Per i dag er ikkje rekreasjonell bruk av cannabis forenlig med førerkort, det forholder eg meg til.
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg godt. Det jeg egentlig ville frem til var om du mener det brukes for mye/for lite tid òg penger i Norge på forskning knyttet til cannabis som medisin/rusmiddel? Spesielt med vekt på hva som skjer internasjonalt hvor det ser ut til at denne planten får rotfeste. Eller er det et helt uinteressant tema for den jevne lege?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det forstår jeg godt. Det jeg egentlig ville frem til var om du mener det brukes for mye/for lite tid òg penger i Norge på forskning knyttet til cannabis som medisin/rusmiddel? Spesielt med vekt på hva som skjer internasjonalt hvor det ser ut til at denne planten får rotfeste. Eller er det et helt uinteressant tema for den jevne lege?
Vis hele sitatet...
Uinteressant er det ikkje, men eg har ikkje nok kunnskap om det til at eg vil uttale meg om temaet.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei jeg tåler ingen medisiner som har vært prøvd. Har vært gjennom en lang prosess uten å lykkes. Skulle selvfølgelig gjerne vært åpen om mitt bruk i forhold til lege og familie men kan ikke ta sjansen.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Clueless Vis innlegg
Per i dag er ikkje rekreasjonell bruk av cannabis forenlig med førerkort, det forholder eg meg til.
Vis hele sitatet...
Dette er i følge politiet. Det er svært omdiskutert. Det bør vere openbert at ein ikkje er ein fare for trafikken dersom ein ikkje køyrer i rusa tilstand. Det er heller ingen automatikk i at ein sviktar i omsorgen dersom ein rusar seg eller er psykisk sjuk.

Det er derimot klart at faren for begge tinga aukar ved denne problematikken. Difor er eg heilt med på at ein bør freiste å førebygge dette. Eg trur ingen ønsker å vere til fare for andre eller å skade borna sine.

Eg veit derimot ikkje om sanksjonane ein risikerer ved å søke hjelp, faktisk hjelper mot dette. Det finst tydeligvis ingen retningsliner for kva tiltak som skal settast inn, og søker ein hjelp er ein plutseleg overgitt til eit ukjent og tilfeldig system, som kanskje hjelper, men kan hende og gjer alt mange ganger verre. Sidan eg ikkje veit, er eg redd det kun vil bli pisk.

Eg ser jo at det er eit viss rom for skjønn i retningslinjene vedrørande barnevernet, men det ser likevel ut til at det nær blir automatikk i bekymringsmelding om ein har ein kombinasjon av rusmiddelbruk og psykiatri (anna bekymringsverdig observasjon), heilt uavhenging om legen i det heile har møtt barnet eller kjenner til familiesituasjonen overhovudet. Dette blir for meg fullstendig søkt. Når det kjem til førerkort ser det ut som at førerkortet forsvinn i det ein innrømmer bruk, altså allereie før oppfølginga har starta, igjen heilt uavhengig om legen i det heile tatt veit noko som helst om pasienten sin bruk av bil. Kunne ein ikkje i det minste gitt personen ei veke eller to til å freiste å kome i behandling før ein byrjer å straffe?

Som eg skriv innledningsvis godtek eg at forholda kan vere grunn til bekymring, og at legen bør ha plikt til å ta det opp med pasient, men dette leddet ligg altså ikkje inne i rutinene. Ser ein til andre yrkesgrupper har t.d. lærar plikt til å ta opp bekymring med foreldre (med enkelt unntak) før ein melder til barnevernet. Kunne ikkje dette vore ein fornuftig middelvei?

Eg meiner legestanden ein jobb å gjere for å møte denne gruppa pasientar på ein forutsigbar, human og gjennomsiktig måte. Dette let seg gjere, men det krevst vilje og innsikt i problemstillingane.

Eg vil hevde det finst gode moglege sanksjonar som kan nyttast som motivasjon før ein går til steget med førarkortinndraging og melding til barnevern. Kva om ein for eksempel set opp ein ruskontrakt med den hjelpesøkande. Dersom ein avgir ein positiv rusprøve, kunne ein hatt ei rekke tiltak. Moglege tiltak kan vere tradisjonel psykiatrisk behandling med medikament og samtaleterapi (om ikkje det alt er sett i gang), å varsle pårørande, innlegging på psykiatrisk, varsel av arbeidsgjevar, deltaking i behandlingsgrupper, kontraktsfesta inndraging av førarkort eller nøkler (altså at ein ikkje går via fylkeslege), parterapi, foreldrekurs osb. Dersom hjelpetrengande ikkje følger opp den avtalte behandlinga, kan ein trappe opp alvorsgraden i sanksjonane. Sjølv om tiltaka kan virke inngripande, trur eg dei er betre egna for faktisk å hjelpe eit menneske, enn å sette i gang det som eg vil karakterisere som straff. (men som ikkje er det reint juridisk, om nokon vil kverulere)

Eg har i grunn òg forståing for at det eg skisserer over kan bli oppfatta som å gå utover det som er fastlegen sitt domene, men då stiller eg spørsmål med kvifor i alle dagar legane stilltiande har gått med på den kontrollfunksjonen dei har fått. (Eg har ikkje innblikk i kva legeforeninga driv med, så rett meg gjerne om eg tek feil.) Ønsker legane å hjelpe bør dei anten freiste å få til noko ala det eg skisserer, eller arbeide for at det vert oppretta andre institusjoner som kan ta seg av dette arbeidet.
Sist endret av Myoxocephalus; 14. mars 2018 kl. 20:42. Grunn: by request
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er i følge politiet. Det er svært omdiskutert. Det bør vere openbert at ein ikkje er ein fare for trafikken dersom ein ikkje køyrer i rusa tilstand. Det er heller ingen automatikk i at ein sviktar i omsorgen dersom ein rusar seg eller er psykisk sjuk.

Det er derimot klart at faren for begge tinga aukar ved denne problematikken. Difor er eg heilt med på at ein bør freiste å førebygge dette. Eg trur ingen ønsker å vere til fare for andre eller å skade borna sine.

Eg veit derimot ikkje om sanksjonane ein risikerer ved å søke hjelp, faktisk hjelper mot dette. Det finst tydeligvis ingen retningsliner for kva tiltak som skal settast inn, og søker ein hjelp er ein plutseleg overgitt til eit ukjent og tilfeldig system, som kanskje hjelper, men kan hende og gjer alt mange ganger verre. Sidan eg ikkje veit, er eg redd det kun vil bli pisk.

Eg ser jo at det er eit viss rom for skjønn i retningslinjene vedrørande barnevernet, men det ser likevel ut til at det nær blir automatikk i bekymringsmelding om ein har ein kombinasjon av rusmiddelbruk og psykiatri (anna bekymringsverdig observasjon), heilt uavhenging om legen i det heile har møtt barnet eller kjenner til familiesituasjonen overhovudet. Dette blir for meg fullstendig søkt. Når det kjem til førerkort ser det ut som at førerkortet forsvinn i det ein innrømmer bruk, altså allereie før oppfølginga har starta, igjen heilt uavhengig om legen i det heile tatt veit noko som helst om pasienten sin bruk av bil. Kunne ein ikkje i det minste gitt personen ei veke eller to til å freiste å kome i behandling før ein byrjer å straffe?

Som eg skriv innledningsvis godtek eg at forholda kan vere grunn til bekymring, og at legen bør ha plikt til å ta det opp med pasient, men dette leddet ligg altså ikkje inne i rutinene. Ser ein til andre yrkesgrupper har t.d. lærar plikt til å ta opp bekymring med foreldre (med enkelt unntak) før ein melder til barnevernet. Kunne ikkje dette vore ein fornuftig middelvei?

Eg meiner legestanden ein jobb å gjere for å møte denne gruppa pasientar på ein forutsigbar, human og gjennomsiktig måte. Dette let seg gjere, men det krevst vilje og innsikt i problemstillingane.

Eg vil hevde det finst gode moglege sanksjonar som kan nyttast som motivasjon før ein går til steget med førarkortinndraging og melding til barnevern. Kva om ein for eksempel set opp ein ruskontrakt med den hjelpesøkande. Dersom ein avgir ein positiv rusprøve, kunne ein hatt ei rekke tiltak. Moglege tiltak kan vere tradisjonel psykiatrisk behandling med medikament og samtaleterapi (om ikkje det alt er sett i gang), å varsle pårørande, innlegging på psykiatrisk, varsel av arbeidsgjevar, deltaking i behandlingsgrupper, kontraktsfesta inndraging av førarkort eller nøkler (altså at ein ikkje går via fylkeslege), parterapi, foreldrekurs osb. Dersom hjelpetrengande ikkje følger opp den avtalte behandlinga, kan ein trappe opp alvorsgraden i sanksjonane. Sjølv om tiltaka kan virke inngripande, trur eg dei er betre egna for faktisk å hjelpe eit menneske, enn å sette i gang det som eg vil karakterisere som straff. (men som ikkje er det reint juridisk, om nokon vil kverulere)

Eg har i grunn òg forståing for at det eg skisserer over kan bli oppfatta som å gå utover det som er fastlegen sitt domene, men då stiller eg spørsmål med kvifor i alle dagar legane stilltiande har gått med på den kontrollfunksjonen dei har fått. (Eg har ikkje innblikk i kva legeforeninga driv med, så rett meg gjerne om eg tek feil.) Ønsker legane å hjelpe bør dei anten freiste å få til noko ala det eg skisserer, eller arbeide for at det vert oppretta andre institusjoner som kan ta seg av dette arbeidet.
Vis hele sitatet...
Du skriv mykje fornuftig og eg er heilt einig i at helsepersonell skal møte alle, også rusmisbrukerar, på ein human og respektfull måte. Eg ønsker ikkje å generalisere for mykje, som nemnt er det rom for skjønn og kva løysingar ein kan komme fram til vil nok variere ut i frå kva tilbod som er på dei forskjellige plassane. Å stille krav om negative prøver og ha klare konsekvenser ved positive prøver er vanleg, mtp førerkort kan ein då t.d. stille krav om at ein må ha reine prøver for å kunne køyre bil. Eg opplever å ha hatt godt samarbeid mellom familier og barnevern der ein har kome fram til gode avtaler. Her er det sikkert også store variasjoner frå kommune til kommune.

Ang legane sin kontrollfunksjon så er det ein jævla uting som vi gjerne skulle ha vore foruten. Før låg mykje ansvar for førerkortsaker til fylkesmannen, men dei brukte så mykje ressurser på det at dei fann ut at dei heller ville overføre det til fastlegane. Om vi hadde innvendingar var det ingen som spurte om. Eit anna eksempel er nye fråværsregler i vidergåande skule som dumpa ned i fanget på oss. Dårleg utnytt av fastlegeressursen... #offtopic #sutresutre
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Clueless Vis innlegg

Ang legane sin kontrollfunksjon så er det ein jævla uting som vi gjerne skulle ha vore foruten. Før låg mykje ansvar for førerkortsaker til fylkesmannen, men dei brukte så mykje ressurser på det at dei fann ut at dei heller ville overføre det til fastlegane. Om vi hadde innvendingar var det ingen som spurte om. Eit anna eksempel er nye fråværsregler i vidergåande skule som dumpa ned i fanget på oss. Dårleg utnytt av fastlegeressursen... #offtopic #sutresutre
Vis hele sitatet...
Om du er misnøgd synst eg du skal freiste å gjere noko med situasjonen. Du kan t.d fremme forslag på neste klubbmøte, der du ber om at det retningslinene vert teke opp politisk. De kan argumentere med at de vert bedt om å gjere noko som potensielt bryt med den hippokratiske eden (ikkje gjere skade), og profesjonsetikken dykkar (§1-1, §1-2 og §1-9.) og samtstundes slenge på at det er heilt naudsynt å fjerne oppgåver frå fastlegane (jmf tidsbruksundersøkinga)

Nett no er det jo faktisk ein helseminister som kan tenkast å vere lydhør for forslag på dette feltet. Om det skal kome endring trur eg det må kome frå legane sjølv. FHN kan kanskje tenkast å ha noko gjennomslagskraft, men dei har ikkje tilgang på den juridiske og politiske kompetansen Legeforeningen sit på.
Er det sant at leger får 600kr pr pasient for Å SNAKKE om psykisk helse?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du er misnøgd synst eg du skal freiste å gjere noko med situasjonen. Du kan t.d fremme forslag på neste klubbmøte, der du ber om at det retningslinene vert teke opp politisk. De kan argumentere med at de vert bedt om å gjere noko som potensielt bryt med den hippokratiske eden (ikkje gjere skade), og profesjonsetikken dykkar (§1-1, §1-2 og §1-9.) og samtstundes slenge på at det er heilt naudsynt å fjerne oppgåver frå fastlegane (jmf tidsbruksundersøkinga)

Nett no er det jo faktisk ein helseminister som kan tenkast å vere lydhør for forslag på dette feltet. Om det skal kome endring trur eg det må kome frå legane sjølv. FHN kan kanskje tenkast å ha noko gjennomslagskraft, men dei har ikkje tilgang på den juridiske og politiske kompetansen Legeforeningen sit på.
Vis hele sitatet...
Vi prøver. Helseminister Høie kan ein seie mykje om, men han er i alle fall ikkje lydhør.

Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Er det sant at leger får 600kr pr pasient for Å SNAKKE om psykisk helse?
Vis hele sitatet...
Nei dette stemmer ikkje. Eg får 152 kr for en konsultasjon på 20 minutter med en pasient. Dersom eg har samtaleterapi med over 15 minutters varighet kan eg ta ein takst som gir 170 kr ekstra (skal vere meir enn å snakke om psykisk helse eller ha en "støttesamtale", dette er for eksempel kognitiv terapi med heimelekse for pasienten, evaluering av tidligere behandling osv... eg bruker denne relativt sjelden).

Oversikt over kva legen kan ta betalt skal henge synleg på alle legesenter og denne informasjonen er også allment tilgjengelig. Dei som er nysgjerrige kan følge linken under.

http://normaltariffen.legeforeningen...ariff_2017.pdf
Sist endret av Clueless; 15. mars 2018 kl. 09:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei igjen! Har et spm om imovane og mareritt, om du gidder.
Begynte på 7,5mg Imovane for to dager siden, og har grusomme mareritt.
Er dette vanligvis forbigående? Skal kun brukes i 3 uker.

Panikkanfallene før jeg sovner er borte, men våkner fortsatt med 1-2 times mellomrom. Om det er samme ukjente årsak som før, eller marerittene som vekker meg vet jeg foreløpig ikke.
Quetiapin 25mg er seponert.
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hei igjen! Har et spm om imovane og mareritt, om du gidder.
Begynte på 7,5mg Imovane for to dager siden, og har grusomme mareritt.
Er dette vanligvis forbigående? Skal kun brukes i 3 uker.

Panikkanfallene før jeg sovner er borte, men våkner fortsatt med 1-2 times mellomrom. Om det er samme ukjente årsak som før, eller marerittene som vekker meg vet jeg foreløpig ikke.
Quetiapin 25mg er seponert.
Vis hele sitatet...
Dette blir litt for spesifikt til at eg ønsker å uttale meg om det. Beklager.
Vi er så heldige nå at vi har en lege her som gidder å svare på diverse spørsmål, men vær vennlig å ikke spør om deres egne spesifikke medisinske problemer. Bruk lommelegen.no eller snakk med deres egen lege om dette.