Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4194
Hei! En»kloss» ved tåkelysene falt ut merket jeg idag.
Dette er en Volkswagen golf 2012 modell, og har ikke peiling på hva jeg skal Google for å finne riktig del å kjøpe.

Legger med bilde:
https://ibb.co/V9WN69k
Dette er dekselet til lyktespyleren, som aktiveres av trykket når du spyler ruta. De er selvsagt å få kjøpt på Amazon, men da må de lakkeres. Du kan høre med huggerier, eller noen som driver med brukte bildeler, f.eks. vagbildeler.no/ om de har en i riktig farge.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Okey! Takk for svar. Hvor finner jeg butikker som selger riktig fargekode?
Mener du lakk? Alle lakkforretninger som blander selv. Ellers får du delen fra merkeverksted/forhandler, er ikke sikkert den koster mer enn en hundrelapp eller to. De har forøvrig også sånn "touch up pen" med riktig lakk-kode som kan funke til å farge en så liten del.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Okey! Takk for svar. Hvor finner jeg butikker som selger riktig fargekode?
Vis hele sitatet...
Fargekode kan du hente hos en VAG forhandler. Dem har ved noen tilfeller mulighet for å bestille en liten boks med den aktuelle lakken du trenger, men kan være at den koster mer en på en fargesjappe.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Evnt om jeg stikker til Møller bil, vil de ha slike deler inne montro?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Evnt om jeg stikker til Møller bil, vil de ha slike deler inne montro?
Vis hele sitatet...
Sikkert ikkje, men dei skaffer det på ein dag. Bilbransjen er notorisk for just in time-leveranser.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
www.ebay.com/itm/154480733263
Har fått bestilt de her fra eBay. beste muligheten for å få 100% nøyaktig farge er å stikke til en VAG forhandler?

Skjønner heller ikke hvordan den bare kan falle av. Merkelig. Og hvordan setter jeg de på, skal de bare klipses innpå?
Sist endret av Pillfreak; 17. august 2022 kl. 08:35.