Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4936
God dag, jeg lurer på om det er noen som vet om det er muligheter for å få medisinsk cannabis i Norge for PTSD ?

Jeg lurer også på hvordan politiet kunne ta fra meg førerkortet i 2014 for at jeg forklarte at jeg røyket pot gjennomsnittelig 2 ganger i uka. når det ble satt en promille grense for thc i norge fom. 01/02-12.
aldri blitt tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand og nå har jeg gått 2 år rusfri men legen min sier fortsatt jeg må levere urinprøver i 6mndr for å få tilbake førerkortet. fordi at det er for lang tid siden jeg hadde 1 år dokumenter rusfrihet. jeg trodde det var nye regler nå nylig på dette !?

Jeg forstår heller ikke hvordan min lege kan si at jeg ikke kan røyke noe cannabis men at han ikke kommer til å bry seg om utslag på alkohol under disse 6mndene jeg må levere prøver. Hva er egentlig skadelig bruk. med tanke på at vi har en promille grense på både alkohol og thc. hvordan kan han si at jeg ikke er egnet til å kjøre bil om f.eks. lever 1 mnd rent for så at det vises et utslag på thc forså at det går en stund før nivåene går opp. ? jeg blir ikke klok på dette.
Hvis du får en resept på medisinsk cannabis i Nederland, kan du fullt lovlig ta det med til Norge. Så et intervju med en som gjør det fast for ptsd. Han henter ca 130 gram pr. Mnd fullt lovlig.
Er det ikke mulig å få det utlevert på Norske apotek ? Medisinsk Cannabis ble nylig legalisert i Norge. og jeg regner med de har tenkt igjennom dette litt grundigere en av pasienter skal dra til Amster'n for å hente. jeg har vært FOR en statelig løsning på hasj og pot i Norge, dette fordi de kriminelle aktørene sender tonnevis med hasj ned hit pga at prisene er så høye her og de som sier ja til å ta inn stort med hasj får bedre priser på alt annet de tar inn også. jeg er lei av å se norske ungdommer gå til grunne fordi at Norge har en elendig narkotika politikk. og ønsker ikke å kjøpe fra dem verken i Norge eller i Nederland. Nederland er en av de største havnene for narko inn denne delen av kloden
Sist endret av PTSD420; 4. desember 2016 kl. 10:33.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Hvis du får en resept på medisinsk cannabis i Nederland, kan du fullt lovlig ta det med til Norge. Så et intervju med en som gjør det fast for ptsd. Han henter ca 130 gram pr. Mnd fullt lovlig.
Vis hele sitatet...
Blir det ikke dyrt å leve sånn i lengden?
Sitat av yomomma Vis innlegg
Blir det ikke dyrt å leve sånn i lengden?
Vis hele sitatet...
Det blir det også, jeg regner med at det også går under frikort ordningen etter 3 000 kr i lege og medisinutgifter pr. år tror jeg det ligger på. men det er jo latterlig at ikke apotekene skal kunne bestille dette for pasientene. f.eks. kreft syke pasienter kan ikke bli plaget til å måtte reise ned pr. mnde. for å hente medisiner. jeg vet det har vært et smutthull i mange år å få resept fra lege i Nederland eller tyskland. men jeg vil se det legalt og uten profitt for kriminelle. en annen løsning er å dyrke det i norge.

Legger inn noen lenker som er kjekt å lese.

Medisins cannabis legalisert i norge!
http://www.dagensmedisin.no/artikler...rive-cannabis/

Normal norge oppsumerer saken ovenfor
https://normalnorge.no/medisin/

Promillegrense thc
http://luhm.no/?p=5840
Sist endret av PTSD420; 4. desember 2016 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De tar fra deg førerkortet fordi de mener du ikke fyller edruelighetskravet (Veitrafikkloven § 34, det er fortiden et massesøksmål i gang mot denne praksisen som du kan lese mer om her.

Det har med det enkle faktum at Cannabis fremdeles er Narkotika i Norge, og en hver befatning med Narkotika er et tegn på at man ikke er edruelig nok til å føre en bil. Dette er i hvertfall slik flere politidistrikt tolker loven.
Det har faktisk vært saker der for mye fyll (aldri kjørt i påvirket tilstand) også har blitt tolket som et brudd på edruelighetskravet: artikkel, dagbladet.

Om du er mer interessert i medisinsk cannabis kan du ta kontakt med de her.
takker for gode linker. skal ta kontakt med de å forhøre meg, evt. høre med en advokat også. fordi jeg synes det blir for dumt. har jo 1 år dokumenter rusfrihet. veldig vanskelig å bli kvitt dette stempelet som ''rusavhengig'' hos legen føler jeg. det må skje en forandring her.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Blir det ikke dyrt å leve sånn i lengden?
Vis hele sitatet...
Han betaler ca 8800,- på apoteket for medisinen, så jo, det blir jo dyrt. Han hadde hittil klart å få dekket reise/opphold og legetime, men ikke medisinen.
Det der thc til promille greiene er jo helt sinnsykt. Hvordan skal man klare og rekne ut om man er 'ruset' eller ikke? Kompis av meg tok et par trekk av en joint hos meg 10 om morningen, halv 3 ble han stoppet på vei hjem, frem med det der apparatet de har fått seg som visste utslag på thc...blodprøve, og svaret er at han lander på eksakt magiske 0.5 i promille så lappen blir beslaglagt. Sivilombudsmannen har vel slått fast at 2-3 beslag på et par gram amfetamin, et par gram hasj på 1 år ikke er nok til og stadfeste mangel på edrulighet, likevell beslaglegger politi førerkort i hytt og pine for de vet mange ikke gidder og ta den kampen der i rettsystemet.

Forøvrig, må man ikke ha en norsk lege som er enig i at man skal ha medisinskcannabis før man kan reise til nederland og få det utskrevet der nå? Man får vel heller ikke tatt med seg 130gram lenger, du kan ta med deg opptil 7dagers forbruk? Så tror de effektivt har satt en stopper for det smutthullet der.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nå har det gått noen år, og jeg ser at fastlege kan sende vurdering til spesialisthelsetjenesten som enten godtar eller avslår forespørsel om medisinsk cannabis, noe i den duren.
Har noen spørsmål, hvis noen i det hele tatt vet, eller har erfaring med dette:

- Hvis ikke fastlegen vil sende inn forespørsel, må jeg da bytte fastlege til jeg finner en som har kunnskap om dette, og er ikke det utrolig tungvint?

- Hvilke legemidler må man ha prøvd/brukt for å få prøve ut medisinsk cannabis?

- Er det noen som har en veiledning som ikke er så komplisert?

Diagnosene gjelder; ADHD, PTSD og angst.
Er kun spesialister som kan skrive ut cannabis,du får det levert på norske apotek,er ikke tungvindt bare få fastlege å henvise til spesialist,det som
Er tungvindt er at du har nødt til å prøve det messte av legemidler før du får har som feks sativex som funker max i en uke så slutter det å ha effekt,jeg får bedrocan på apoteket ibyn jeg bor hver måna,er veldig dyrt men veldig god pot,men er kun 2 av 5sorter som har thc i seg
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Er kun spesialister som kan skrive ut cannabis,du får det levert på norske apotek,er ikke tungvindt bare få fastlege å henvise til spesialist,det som
Er tungvindt er at du har nødt til å prøve det messte av legemidler før du får har som feks sativex som funker max i en uke så slutter det å ha effekt,jeg får bedrocan på apoteket ibyn jeg bor hver måna,er veldig dyrt men veldig god pot,men er kun 2 av 5sorter som har thc i seg
Vis hele sitatet...
Feil.
Alle produktene til Bedrocan har THC.

Bedrocan®
THC 22% | CBD <1.0%

Bedrobinol®
THC 13.5% | CBD <1.0%

Bediol®
THC 6.3% | CBD 8%

Bedica ®
THC 14% | CBD <1.0%

Bedrolite®
THC <1.0% | CBD 7,5%
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja men de er ubetydlige mendger i mine øyne syns nun bedrocan va bra,bedica va hakket bedre mot smerter men resten va useless
Anonym bruker
"Ferdig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som stoner, er ikke selv 22% en litt drøy mengde thc? På strains av den kvaliteten ender jeg fort på sofaen i litt tankesnurr og lite funksjonell.
Bedrocan som har 22% er 100%sativa så kan garantere at du ikke bli sofa skakk,får masse energi å blir gira å lett,bedica er indica me 14% å syns den ble for weak etter ca hekker så no har å bytta permanent t bedrocan
Sist endret av Rognkjeksa; 1. februar 2022 kl. 07:47.