Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1581
er det noen programmer som gir acsess til alle data på på andres maskiner i LAN??

kunne vært kult å ha

dessuten skal det ikke vær så jævla vanskelig
jeg har hørt om både sub 7 og netbus eller noe men funker disse til dette formålet og hvor finner jeg de??
sub 7 og netbus er typiske trojaner. Du må snike de inn på offerets maskin på et vis og kan dermed styre maskinen fra en annen maskin som har sub 7 og netbus "klient". Men dette slår som oftes tilbake på deg, når de fleste trojanene er trojan i klientprogrammet også.

Og for å vise hvor dårlig passordsikkerhet på Windows 9x er, LANguard Network Scanner kan knekke share passord med et tasteklikk Dette går ikke på et NTFS system Men LANguard er kjekt å ha uansett.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Nå skal jeg ikke påstå at sikkertheten i windows er enorm, men det er vel snakk om brutefororce i LANguard? Litt lite man kan gjøre for å sikre seg mot det.

Forøvrig så hvis det bare hadde vært å laste ned et spesielt program, for å få tilgang til alt av data på hvemsomhelst win* maskin, da hadde jeg blitt skeptisk til MS as, som om jeg ikke er nok skeptisk fra før av :]
> Litt lite man kan gjøre for å sikre seg mot det.

Det fins noen enkle teknikker:

Man kan hindre at en bruker kan prøve å logge på uendelig antall ganger ved å logge påloggingsfårsøk.

Også så kan man si at brukeren må vente 3 sec melom hver gang han misslykkes, det er noe vanlige brukere ikke legger merke til, men en inntrenger som bruker brutefororce vil da bruke vanvitig lang tid.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Går det i hele tatt ann i Windows 9x ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
PQwak er programmet som cracker share passord på noen få sekunder.

Funker på win95 og win98.
Tror ganske sikkert at det ikke funker på andre OS, om dette er galt, venl rett mitt utsagn
Du har rett BoliGego. pqwak virker kun på 9x. Men det er jo mange som bruker 9x enda så.

Veldig plagsomt når du kommer på lan og deler som en helt. Så setter andre passord på det de deler.