Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1444
Hei, skal snart ta buss fra København til Oslo. Lurer på om jeg må forvente full grensekontroll til Sverige og Norge nå? Er det ulurt å ta seg en liten eller en spacecake før jeg setter meg på bussen? Har selvsagt ikke tenkt å ta med meg noe inn på bussen eller over grensene.
Så lenge du ikke har noe på deg er det ikke farlig å krysse de grensene.
Tollerne bryr seg ikke om du har inntatt noe på ferie så lenge du ikke har med inn til landet.
Tatt buss begge veier i sommer, samt tog til sverige.

Regner med at det er tilfeldige kontroller en gang iblant, men slik gikk min reise:

Bussen ble vinket inn en gang, om jeg husker rett var dette i Sverige med Tullen. Da kom det et par tollbetjenter på og sjekket pass på alle passasjerer. De som kun hadde bankkort som ID fikk noen strenge linjer om å huske at det ikke er gyldig til neste gang. Ellers var alt greit.

Ingen sjekk av bagasje, noen gang. Hverken til, fra, tog eller buss. Ihvertfall ikke som jeg fikk med meg. Eneste muligheten jeg vet det kan ha vært en form for sjekk var mens tollerne sjekket pass, om de slapp en hund inni bagasjerommet. Men så eller hørte ingenting. Hverken fra andre på bussen eller tollerne. Så virker ikke slik.
Sist endret av KjemikalieX; 7. august 2018 kl. 15:48.
Har tatt bussen fra København til Oslo én gang.
Var sammen med 2 kompiser og vi hadde røyket mye rett før vi sett oss på. Hadde med oss noen gram hasj hver.
Bussen ble tatt til kontroll og alle måtte ut, legge bagasjen sin forran seg og stille seg i en sirkel. Hunden gikk runden og sniffet og markerte på oss. Ble tatt med på bakrommet og måtte strippe.

I det vi så at bussen ble tatt inn til kontroll begynte vi å spise hasjen for å kvitte oss med bevismateriale.
Kompisen min sto faktisk å tygget som en gal mens han snakket med tollerne. De så det og sa at det stinker hasj fra munnen din.
De fant ingenting på oss og vi ble sluppet videre.

De hadde antageligvis meldt fra til Norge, for å svinesund ble vi igjen tatt til kontroll. Denne gangen kom de inn på bussen og pekte kun på meg og mine venner og sa vi måtte ut. Ble en ny strip search uten at de fant noe og vi ble sluppet på bussen igjen.