Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5863
Hærre min hatt. Jeg har fått utskrevet sobril som jeg kan ta ved flyreiser,tannlegebesøk og presentasjoner i studiesammenheng. Fikk tidligere 15 mg men syntes disse var for svak. Legen økte så til 25 mg. Nå i dag hadde jeg en presentasjon hvor jeg har blandet 25ml med 15 ml. Alta trodd jeg tok 30ml men tok 50ml. Tok en knekt bit av en annen tabelett også så var kanskje oppe i 60 ml. Jeg har null toleranse for sobril,meen kjenner knapt til 15ml. Dette i dag ble altså så mye. Presentasjonen jeg holdte gikk faktisk bra uten tullprat,men måtte be om å få sette meg på en stol mens jeg snakket til forsamlingen da jeg jeg var heeeelt svimmel. Sa det var pga nervøsitet men sannheten et at jeg kunne sett en sulten bjørn i øynene akkurat da. Etterpå måtte jeg ta heisen til utgangen for bena virket nesten ikke å jeg var skikkelig susete. Vel hjemme har jeg nermere bestilt ferie tur til Los Angeles. Og sovet i 4 timer. Er 60 ml såå mye når man ikke har toleranse?
Sist endret av zondar; 14. mars 2016 kl. 17:51.
60 mg er ikke en spesielt stor dose, det var sikkert en kombinasjon av at du var sliten som gjorde at du mistet hodet litt.
Sobril kan slå ut på mange rare måter, alt etter dagsform. En kan få typisk "pilleadferd" der en snakker så fort og mye at det blir vanskelig for andre å skjønne pga litt dårlig diksjon etc. De få gangene jeg trenger sobril så forsøker jeg å ta 2 x 10 mg og om det ikke hjelper så tar jeg 10 mg til. Over 30 mg er for mye for meg, da blir jeg pillefjern.
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Sobril kan slå ut på mange rare måter, alt etter dagsform. En kan få typisk "pilleadferd" der en snakker så fort og mye at det blir vanskelig for andre å skjønne pga litt dårlig diksjon etc. De få gangene jeg trenger sobril så forsøker jeg å ta 2 x 10 mg og om det ikke hjelper så tar jeg 10 mg til. Over 30 mg er for mye for meg, da blir jeg pillefjern.
Vis hele sitatet...

Skjønner. Jeg har med andre ord vært pillefjærn i dag..😡 greit med alt som er utprøvd haha. Når jeg sa til legen min at 15 var for lite, at jeg måtte opp i 30 for å kjenne litt så sa han at han ikke hadde klart å reist seg å gå om han hadde tatt 30 ml sobril. Hahah
Sist endret av zondar; 14. mars 2016 kl. 18:30.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sobril/oksazepam er den "tregeste" benzoen vi har. Altså den kan bruke opptil 4 timer før man når full effekt, så derfor kan mange føle at den ikke funker så bra som f.eks Valium/diazepam som kan ha full effekt etter bare 30 minutter.
Trådstarter
[quote=Mexxy;3299701]Sobril/oksazepam er den "tregeste" benzoen vi har. Altså den kan bruke opptil 4 timer før man når full effekt, så derfor kan mange føle at den ikke funker så bra som f.eks Valium/diazepam som kan ha full effekt etter bare 30 minutter.[/QUOTE

Jeg merker god effekt etter to timer. Da får jeg en våken -go følelse. Etter fire timer vil jeg egentlig bare sove
Jeg trodde Sobril hadde full virkning etter to timer, more or less. Sist gang jeg tok en 25mg, har resept , ble jeg trøtt etter mindre enn en time. Hjelper det å tygge de i steden for å svelge de?
Dersom jeg hadde en viktig presentasjon ville jeg tatt halv dose, dumt å risikere noe. Du har nok fått deg en verdifull erfaring TS , ikke bruk mer av disse enn du absolutt må. Det er mange tråder her på forumet om å slutte med benzo, og hva det kan føre med seg. Lykke til videre.
Klem fra Betty
Trådstarter
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg trodde Sobril hadde full virkning etter to timer, more or less. Sist gang jeg tok en 25mg, har resept , ble jeg trøtt etter mindre enn en time. Hjelper det å tygge de i steden for å svelge de?
Dersom jeg hadde en viktig presentasjon ville jeg tatt halv dose, dumt å risikere noe. Du har nok fått deg en verdifull erfaring TS , ikke bruk mer av disse enn du absolutt må. Det er mange tråder her på forumet om å slutte med benzo, og hva det kan føre med seg. Lykke til videre.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...

Har respekt for det og bruker det så sjeldent at det er umulig å skulle bygge opp toleranse eller fysisk avhengighet ☺
60mg kan for mange være en "heavy" dose, om man har liten/ingen toleranse, ja. Min erfaring er at jeg blir rusa av 50mg+ av sobril.

Men det er ikke SÅ mye. Er nok bare du som er litt sensitiv til benzo.
Holder meg til 25mg sjøl daglig, og har gjort det lenge. Tar jeg to blir jeg absolutt en smule pilleform ja.

Har gjort det Idag, og da blir det posting på freak... Som vanlig. Hehe
Sist endret av Kutulu; 15. mars 2016 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Sobril/oksazepam er den "tregeste" benzoen vi har. Altså den kan bruke opptil 4 timer før man når full effekt, så derfor kan mange føle at den ikke funker så bra som f.eks Valium/diazepam som kan ha full effekt etter bare 30 minutter.
Vis hele sitatet...
4 timer er sterkt overdrevet. Jeg kjenner full effekt på 45-60 minutter, avhengig av hvor mye mat jeg har i magen. For en med toleranse vil jo hele effekten være ute igjen etter 4 timer (med mindre man tar megadose).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
4 timer er sterkt overdrevet. Jeg kjenner full effekt på 45-60 minutter, avhengig av hvor mye mat jeg har i magen. For en med toleranse vil jo hele effekten være ute igjen etter 4 timer (med mindre man tar megadose).
Vis hele sitatet...
Opptil 4 timer. Noen kan ha full effekt innen 1-2 timer, men i enkelte tilfeller ka det ta så lenge som 4 timer.
Da jeg bestemte meg for å kutte ut å misbruke tabletter og slike ting, gikk jeg til legen og fortalte ham sannheten;
Jeg misbruker alle benzodiasepiner, opiater, narkotikapreparater og hypnotika. Jeg vil ikke ha abstinenser, men heller ikke få medikamenter som kan gjøre meg ruset, så Sobril var eneste alternativ, siden jeg har god erfaring med effekten, og blir ikke så fort glad i å bruke Sobril.

Det endte med at jeg var oppe i doser mot 150 mg om dagen hvor jeg til slutt måtte dra meg selv i nakken og bråstoppe på alt. Jeg trodde jeg skulle dø da jeg bråstoppa på Sobril, det var de verste abstinensene jeg noen gang har hatt, til og med etter å ha misbrukt Xanor i store mengder.

Vet ikke hva jeg egentlig vil frem til med dette innlegget, kanskje bare fortelle deg at Sobril er et av de mildeste medikamentene du noen gang kan få, men samtidig er også Sobril et helvete å slutte med.
Personlig synes jeg Sobril er den verste, og mest avhengighetskapende benzoen av dem alle. Brukte 25-50 mg hver dag i 3 uker, og tok ikke mange dagene før jeg kun tok sobril for å reparere "skaden" den hadde gjort.

Flott preparat mot søvn en sjelden gang iblandt, elendig mot alt annet preparatet skulle være godt for, fungerer sikkert strålende hos andre enn meg.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Personlig synes jeg Sobril er den verste, og mest avhengighetskapende benzoen av dem alle. Brukte 25-50 mg hver dag i 3 uker, og tok ikke mange dagene før jeg kun tok sobril for å reparere "skaden" den hadde gjort.
Vis hele sitatet...
Vil bare nevne at det var akkurat dette jeg ville frem til med svaret mitt over hans
Sist endret av HighAtBirth; 7. april 2016 kl. 15:14.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Personlig synes jeg Sobril er den verste, og mest avhengighetskapende benzoen av dem alle. Brukte 25-50 mg hver dag i 3 uker, og tok ikke mange dagene før jeg kun tok sobril for å reparere "skaden" den hadde gjort.
Vis hele sitatet...
Er delvis enig. Det gjelder alle benzodiazepiner med kort virketid. Man føler ofte man må ha gjentatte doseringer iløpet av kort tid, nedturen er ubehagelig (særlig når man har opparbeidet seg toleranse) og er veldig vanskelig å trappe ned på. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men benzodiazepiner som f.eks diazepam brukes som oftest ved nedtrapping. Jeg har i perioder brukt mye Sobril, og når jeg har havnet på klinikk/avrusing, så har legen tatt vekk Sobril og satt meg på diazepam istedet. Har prøvd å trappe ned på Sobril, men fungerte ikke.

Kan også legge til at jeg flere ganger fikk raseriutbrudd (eller andre former for humørsvingninger) i periodene jeg gikk på Sobril og glemte å ta neste dose, rett og slett fordi legemiddelet gikk så raskt ut av systemet. Samme gjelder Xanor. Takler tydeligvis ikke at det går for fort ut av kroppen. Derfor foretrekker jeg heller Valium eller Rivotril.

Sobril har selvfølgelig positive sider også. Da tenker jeg på at den er lite sederende/sløvende og samtidig har god angstdempende effekt. Og oksazepam (virkestoffet i Sobril) gjennomgår ingen metabolisme i leveren, så den er veldig snill mot kroppen, særlig for de som sliter med alkohol eller hos eldre.