Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 20430
Jeg lurer litt på hvordan dere begynnte med rus (tenker først og fremst på det som blir betegna som narkotisk). Åsså mest i hvilken sammenheng det var og sånn.
Jeg er ganske ny på dette forumet, og veit ikke om det er et spørsmål som har blitt stillt før. Eller om det i det hele tatt er greit å spørre om det.
Er bare nysgjerrig når det gjelder det å sammenlikne mine egne (ganske små) erfaringer med det andre har erfart

Okay mitt første møte med narkotikarus var første gang jeg drakk sprit. Høres ganske teit ut i ettertid siden jeg jo veit hvordan ting har gått, men fortid er fortid. Jeg var ganske høy på pæra da. hadde drukket øl før og følte jeg kunne litt, eller noe sånn. Så endte jeg opp med å sitte med noen ganske mye eldre folk å drikke vodka.
Tenkte jeg skulle vise meg litt og drakk alt for mye alt for fort. Jeg blei selvfølgelig et helvete. Orker ikke gå i detaljer, men kan nevne at jeg ikke drikker mer fordi det ikke akkurat kan kalles min ting, selv om jeg hatt erfaringer med alkohol etter det her da.

Etter ei stund stakk gutta ut på kjøkkenet og kom igjen en joint. Jeg hadde ikke mye orden på opp og ned da, så da noen sendte meg den registrerte jeg ikke mer en tanken "rullings?" og røyka halvparten aleine, før jeg sendte den vidre fordi han på sida av meg ba om den.
Jeg følte meg ikke akkurat særlig konge akkurat da. Jeg var rimlig dårlig av spriten fordi jeg ikke hadde spist noe før jeg begynnte å drikke. Dessuten var jeg blitt slapp av hasjen. Jeg begynnte å klage på at jeg var trøtt og slapp. Etter det er det egentelig ting er litt ulkart. En av gutta som var der ba meg bli med han eller noe. Klarer ikke huske hvem det var. Vi gikk inn på dassen og jeg klarte ikke helt å skjønne at noen ting skulle bli bedre av at jeg skulle være der sammen med han.
kan vel nevnet at ting var ganske uklart men jeg fikk meg hvert fall en liner eller to, bare for å komme meg litt. Husker egentelig bare at jeg blei bedt om å puste inn :P
Jeg kom meg ganske mye etter det, ting blei liksom mer klart. Og jeg våkna ganske kraftig.
Vil egentelig si det var en ganske rar opplevelse. Jeg huska veldig lite av det der selv. Noe av det er basert på det lille jeg selv huska, det kompisen min sa, og vonde fakta fra en narkotest noen dager seinere
Og hva sa narkotesten at du tok på toalettet?
Første gang jeg prøvde noe narkotisk var i skumleste Oslo. Jeg var 15/16, var på Elevtinget og hadde drukket endel. Spørsmålet om vi skulle prøve å skaffe noe kom opp, og jeg hadde ikke noe imot å prøve. Det var jo naturligvis ikke vanskelig å få tak i noe i Oslo, så det endte med at hele Elevtinget ble jævlig gøy
Vel, en jeg ville ikke kalt en negativ resultater for "vonde fakta", men det er kanskje bare meg.

Første møte mitt med "narkotika" var på et nachspiel for et par år siden. Tok noen trekk av noe hasj, men merket ikke særlig til det.
opprinlig skrevet av Slaktern
Og hva sa narkotesten at du tok på toalettet?


Testen kom ut positiv på amfetamin, kokain og hasj
Alkohol: TO GET FUCKED UP
Hasj: TO GET FUCKED UP i starten og senere som spirituelt/kreativt verktøy samt. kos
Psykedelika: Interesse for spiritualitet og utforskning av eget sinn
Det var nyskjerrighet som gjorde at jeg som 15-16 åring røyka min første bønne. Hverken jeg eller kompisene jeg var med hadde no særlig greie på noe som helst egentlig, så vi kjøpte en grammer hver, mekka en grammer hver, og prøvde å få hele grammern nedi en flasketut med sølvpapir, med tilhørende avisbong vi fikk låne av han vi handla av. Jeg trakk tre heftige trekk etter hverandre (hadde røyka rullings et par år allerede så klarte å få i meg endel) hosta meg halvt ihjæl, og hadde en sinnsykt fet opplevelse. Etter det var jeg solgt, og det har gått ned noen kilo for mye siden den gang. Heldigvis på bedre stier for tida men det tok 6-7år med 2-5g pr. dag, så og si uten pauser, før jeg skjønte at nå ere på tide å ta det litt med ro.

Fått i meg endel annet som jeg ikke er videre stolt av også, men har holdt meg langt unna knips, amf og heroin, da det var noe jeg bestemte meg for ganske tidlig etter å ha satt meg godt inn i stoffene og deres virkemåter og konsekvenser.

Sopp oppdaget jeg (også pga. nyskjerrighet) da jeg var ca 20-21 og det forandra livet mitt drastisk til det positive. Har blitt endel av det etterhvert også, men har alltid hatt stor respekt for psilocybin og andre psykedeliske stoffer så ikke noe overforbruk av det, sånn som med canabis.

Cannabis og psykedelika er egentlig det eneste jeg kommer til å ha i meg igjen.
Sist endret av DeMenT; 30. september 2008 kl. 03:40.
Veit ikkje heilt kva som var avgjerande for meg.

Har alltid hatt eit liberalt forhold til narkotika, bare ikkje vore interressert i å prøve det. Takka nei til hasj mange ganger før eg som 25åring følte at det var riktig å prøve.

Var med ein kompis som røyker til nokre venner av han, kjente ein fra før faktisk. Tok to trekk av ein veldig god bong, og var borte resten av kvelden. Husker det meste, og har ein halvferdig triprapport om det. Dei første timane var det dritskummelt fordi eg ikkje kunne styre tankane mine; men eg fann fort ut at det kunne vere til hjelp for meg å slappe litt meir av. Var/er skikkelig kontrollfreak.
Jeg var vel i midten av ungdomsskoleløpet og hadde sniffet rundt diverse steder på nettet hvor narkotika var hyppig diskutert, og fant ut at hasj med sin milde og "harmløse" natur hadde vært morsomt å prøve. Et par venner av meg hadde prøvd det så smått tidligere, så jeg fikk en kamerat av meg til å ta meg med til storebroren av en felles bekjent av oss som de fleste visste tok seg en rev oftere enn folk flest. Deretter var det å patte på en gammel skitten flaskebong til Buffalo Soldier av Bob Marley og flyte bort en liten stund.

Jeg hadde knapt røyket sigaretter tidligere, så jeg fikk ikke allverdens funk, men den beroligende effekten appelerte til meg, og fenget meg på et helt annet plan enn alkohol. Jeg tar meg fortsatt en blås drøyt én gang i måneden pluss minus, og ser ikke lenger på det som noe jeg ruser meg på. Snarere er det en liten utkopling jeg unner meg etter å ha levert en semesteroppgave og vil kvitte tankene før det er på an igjen.
13 år fette full havnet på feil fest. lang historie kort...... endte opp med å røyke pot av en sur tørrbong, røkt sia da=P
Det som fikk meg til å begynne å røyke var nysgjerrigheten og at jeg hadde et par kammerater som hadde prøvd. Prøvde selv når jeg var 13 og hadde ikke drekki eller noe(samme dag). Røyket 1g på bong, meg og to andre. Ble fjern, men på den tiden visste jeg ikke hvordan det var så trodde ikke jeg følte noe særlig etter vi hadde røyka. Når vi kom tilbake til de andre bare lo de og spurte om jeg hadde det bra. jeg sa at jeg ikke kjente noe også sa ei søt jente som var 1 år eldre enn meg at jeg måtte prøve noen flere ganger før det funket ordentlig..

2. gang(2 dager senere): Røyket før tivoli... totaly baked, karuseller, munch, karusell, spy, hjem for å sove.
3. gang(enda 2 nye dager senere): Røyket før vi skulle grille, hadde det veldig bra hele tiden. Muncha MYE og spydde etter den 3. Jointen.

Etter 2 ganger med å spy virket det ikke akkurat som om dette var min greie, så ventet vel 1-2 uker før jeg røyket neste gang. Da var vi på fest og jeg hadde aldri røyket weed før. Så dette måtte jeg jo prøve. Røyket vel etter jeg hadde konsumert 0,2-0,3l med hjembrent og jeg satt vel og lo av det meste de 2 neste timene. Ble aldri i dårlig form og drakk bare litt mer ut over kvelden. Etter denne gangen var jeg frelst.

Er du ikke dum, psykiske lidelser, eller syk i hue fra før, er det "bare" positivt å røyke Så lenge du er litt aktiv, jobber og gjør ting du må da selvfølgelig.
Jeg har alltid hatt en vaken trang til å utforske mitt sinn ved bruk av substanser. Alltid hatt interesse for stoffer som påvirker kropp og sinn. Var vel ikke mer enn 13-14 år da jeg prøvde hasj og siden er de fleste av kjente stoffer og en del ukjente blitt prøvd ut.

Den vanlige virkelighetsoppfattningen vi er født med er til tider altfor kjedelig. Har også alltid vært litt fantasiavhengig og digger ting som sci-fi, universet og overnaturlige ting. Tror derfor min kjærlighet til det ukjente har fått meg til å drive med det jeg gjør.
En kompis av meg som hadde røyka noen år spurte meg om jeg ville være med. Så jeg dro hjem til han førstkommende lørdag kveld, og vi røyka et par joints og så på film. Jeg var 18.

Mitt første møte med psykedelia var da jeg og 2 kompiser tok 20mg 2c-e. Vi koste oss nede i kjelleren hans hele kvelden. Jeg bare lå i sofaen, og sa ikke et ord på 4-5 timer. Jeg var 20.
Sist endret av Dr. Robert; 30. september 2008 kl. 15:08.
Hengte sammen med endel eldre folk når jeg var i tenårene,disse folka røykte hasj og "misbrukte" amfetamin og andre diverse stoffer
Har vært borti rusmidler i alle år etter dette..

Nå 10 år etter så røyker jeg hasj en gang iblant når anledningen er der og tar litt syre en gang annenhver måned ca når anledningen er der..
Rett og slett, jeg er nysgjerrig, stoler ikke på all info jeg har blitt gitt, en bekjent av meg, som jeg ikke trodde jeg røyka, tipset meg om www.erowid.org, ufattelige mange natter lå jeg å leste på den siden, gjorde det i 2 år før jeg tok det vågale steget. Mot ett ekte narkotisk stoff.

Ritalin og paralgin forte teller vell ikke, rørte valium litt å. Men ja, leste i ny og ne, fascinert av cannabis og andre psykadelika.

Men, etablerte kontakter følte meg klar, første jeg prøvde var pepper. Så senere hasj, ble jo litt omvendt. Men, jeg liker brunt best. Altfor stor nedtur på pepper. Etter litt tulling med pepper somadril, og xanor. Begynte jeg å bevege meg skikkelig inn i den brune verden.

men jeg er ikke i noe narkomiljø, jeg røyka 2 ganger i sommer, i går/dag (egentlig 2 døgn) har jeg tatt meg en pepper tur, men før det var det 7 måneder siden jeg rørte pepper :P

Og vi får se hva som skjer, er keen på syretur eller soppetur dmt, noe psykadelisk.

Jeg er også nysgjerrig hvordan andre har startet med sånne illegale ting
Min interesse for hasj blusset opp da jeg lærte av naboen min på vei til skolen at man ikke kan dø av det. Det var for meg da uforståelig at det kunne være forbudt når alkohol tok så mange liv verdt år. Det tok noen år før jeg faktisk kom over stoffet da jeg lærte at en av mine nye venner røkte det inniblandt, men desverre ga det meg ikke den rusen jeg hadde håpet på, og for å være ærlig så trodde jeg vel effekten av hasj liknet mer på hvordan effektene av LSD er på ordentlig. Etter hvert som jeg fant ut at flere og flere av forestillingene jeg hadde om narkotika var feil så økte min interesse for det.
Første gang var når jeg tok meg friår etter ungdomskolen, hvor jeg røkte noe feit sorting i maisa hos en kompis.. siden da har det blitt hyppigt med røykinga. Testet amf og cola også, men har aldri syntes at det var noe spesielt, derfor jeg holder meg til bare bønna.
Mitt første møte med "ulovlige" substanser var i starten av 9. klasse, jeg var vel 15 år. Jeg og en kompis hadde allerede lest oss opp om diverse stoffer som ble diskutert her og på erowid og vi bestemte oss for å prøve salvia. Så en sommerdag stakk vi i fjæra, tok med et par pils og kompisen min sin hjemmelaga vannbong. Det var en mildt sagt urovekkende opplevelse for en 15 åring, men angrer ikke den dag idag. Har faktisk lyst å bestille noe mer, og teste noen andre psykadelika, men hører på vår kjære mentalmelt og ska vente noen år før hjernen er fullt utviklet og jeg har en stabil psyke.

Artig å høre andre sine historier også, selv om mesteparten omhandler hasj.
Har vært fascinert over rusmidler (for det meste cannabis) siden jeg startet å lese om det tidlig på ungdomsskolen. Derfra tok det ikke lang tid før jeg på en diskret måte fant noen som kunne skaffe... Dreiv å hengte en del med eldre karer som hadde skeia litt ut. Røyka bønne et par ganger i uka, dreiv smått med inbrudd og graffiti og testa etterhvert både ditt og datt.

Mot slutten av ungdomsskola innså jeg hvor jævlig jeg har vært mot både folk og eiendommen deres, og skjerpa meg kraftig... Hadde et par ensomme måneder før jeg traff på en ny kompisgjeng på førsteåret i videregående. Nå røyker vi bønne hver helg, samt sopp når sesongen tillater det. Jeg er stolt over å si at jeg hittil har klart å holde lidenskapen min skjult for familie, noe jeg tror har redda ungdomstida mi.

Rusmiljøet kan være jævli hardt for en 13-14åring.. Nå går både skole, jobb og sosialliv på skinner. Må bare gripe sjansen til å advare alle eventuelle lesere: Pass på, og ta kontrollen. Man sporer alt for kjapt av! Skal du ta dop, gjør det til en helgeting!
Røyka hasj sammen en del venninner noen ganger på slutten av ungdomsskolen. Flere på skolen hadde røyka lenge, men da vi jentene (beste venninnene mine) skulle røyke, føltes det riktig å prøve. Hasj ga meg liksom ikke så mye, så ble ikke så mye av det.

Ecstasy var det som fikk øynene mine opp for narkotika. Prøvde dette når tiden var inne etter at fler av mine venner hadde prøvd mange ganger. Jeg bare bestemte meg sammen med en god venninne. Har alltid vært nyskjerrig. Men etter dette ble nyskjerrigheten min for andre stoffer mye større. Amf, cola, sopp ble nok prøvd samme året.

Mange som mener hasj er tilgangen til annen narkotika forbruk. Jeg er ikke helt enig det. Hadde jeg ikke prøvd xtc, hadde jeg nok ikke prøvd noe av det andre heller.
Sitat av Smilygirl
Mange som mener hasj er tilgangen til annen narkotika forbruk. Jeg er ikke helt enig det. Hadde jeg ikke prøvd xtc, hadde jeg nok ikke prøvd noe av det andre heller.
Vis hele sitatet...
Hadde du prøvd X om du ikke hadde prøvd hasj først da?
Tror egentlig ikke hasj er "gateway drug". Alkohol var nok mer det som førte til andre ting for meg.. kanskje fordi de i ungdomsskolen som driver med alkohol er ofte de "tøffe" som ikke er redd for å prøve nye ting.

Men samtidig, når man har prøvd hasj blir man litt "narkoman" og til slutt forsvinner redselen for det meste annet.
Sist endret av heiapådeia; 30. september 2008 kl. 20:59.
Jeg kjeda meg, så jeg prøvde alkohol på barneskolen. Drakk vel 1,5 liter øl første gang, og var "full".
På ungdomsskolen hadde jeg plutselig kontakt med noen som røyka hasj, det var egentlig et lite sjokk for jeg trodde ikke at det var noen på skolen som gjorde sånt. Men jeg testa det og røyka litt iblandt, var ikke noe spesielt egentlig men etter et par ganger ble det mye bedre.
Prøvde noe som jeg tror var amf en gang i fylla i 9ende, hadde ALDRI gjort det edru og har ikke rørt det siden, angrer på at jeg gjorde det men klarte meg helt fint.

Ville ikke røre noe gatenarkotika fordi mesteparten er utblanda og jeg ville ikke inn i noe sånt miljø, men hadde lyst å teste ecstacy så jeg tenkte at jeg får ta noe som ligner. Så jeg bestilte såkalte Summer Daze som inneholder analoger av MDMA på nett og testa det. Fikk litt intresse for stimulerende euphoriants og ble kjent med en fyr på nett som betalte for et gram mephedrone for meg. Testa det også og hadde det kjempemoro.


Jeg har egentlig aldri gjort mye drygs, alt her er over en tidsperiode på nesten tre år. Nå rører jeg cirka aldri sånt lengre, men drikker en gang iblandt. Syns det er mye bedre å være edru enn å være høy :P
Sist endret av Defqon; 30. september 2008 kl. 21:09.
Jeg føler det litt som heiapådeia sier. Hadde jeg ikke prøvd alkohol, så hadde jeg mest sannsynlig ikke prøvd noe slags rusmiddel. De tingene jeg har prøvd i senere tid kunne ha skjedd i en hvilken som helst rekkefølge, men alkoholen ville ha stått først.

I mine tidlige tenår var jeg personlig veldig imot rus, og det var en veldig stor tilfeldighet at jeg drakk alkohol første gangen. Det begynte med et lite glass med aquavit til julemiddagen med familien, og før pakkene var utpakket var jeg stupende full - etter å ha nærmest tømt flasken egenhendig.

Det var en ren og skjær tilfeldighet at hasj var det første jeg prøvde av ulovlige rusmidler etter denne hendelsen, ettersom jeg etterhvert ble genuint interessert i endret bevissthet og sansing.
Hva som helst av de tingene jeg har prøvd iløpet av livet mitt, kunne ha komt før hasj - men det hadde ikke skjedd uten alkohol.

Edit:
Ikke like enig med heiapådeia etter at han edret innlegget sitt til at man blir litt "narkoman" av hasj.
Sist endret av Krakaren; 30. september 2008 kl. 21:07.
Hos meg begynte det med alkoholen. Hadde flere venner som røyka cannabis, men jeg prøvde salvia først. Cannabis ble også en vanlig del av livet mitt. I ettertid har jeg fått sansen for hallusinogener
Jeg begynte helt i skjul faktisk. Visste at mine "nye venner" røyka hasj, men var livredd for det. Var egentlig en ordentlig person.
Kom i kontakt med en på internett som prata mye om rus, og ble nysgjerrig. Han hooka meg opp og de første gangene rusa jeg meg aleine på piller. Så begynte jeg å røyke hasj, da jeg følte at det ikke var så farlig å ta dop som jeg trodde.
Senere tok jeg mye ecstasy osv av egen fri vilje(fordi house-trenden kom smygende tilbake igjen og alle rundt meg dro på slike parties og jeg ble sef med), og tok i mot all colaen jeg fikk (mye av det på byen og jeg fløy på byen hver dag).
LSD hadde jeg bestemt meg for at var for heavy for meg, men dagen kom hvor jeg var døds gira på det også, helt på impuls, fordi en kompis kom til meg å hadde det.
I dag er jeg en av de som kan si jeg har prøvd det meste.

Har gjort mye og erfart mye, men er glad jeg nå klarer å kontrollere meg når det kommer til rusmidler. Jeg røyker og turer osv, men innenfor fornuftige rammer. Det går uker og opptil måneder mellom hver gang jeg turer nå, og jeg er flink med å ta røykepauser.

Det er viktig når man holder på med rusmidler, at man er flink med pauser og ikke ødelegger seg på det eller blir avhengig to the max!


OG PS: Jeg tror det heiapådeia mener med at om man røyker mye hasj så blir man "litt narkoman", er at en som røyker mye hasj blir apatisk og tiltaksløs. Det er forskjellen på en stoner og "en som røyker hasj". Personlig mener jeg at det er gått for langt når man har endt opp som stoner. Kjenner mange som er der, og det er ikke kult for hverken den det gjelder eller de han omgås.
Sist endret av vacant; 1. oktober 2008 kl. 11:21.
Alkohol

Er ikke så mye å si om dette her, da de fleste blir introdusert til alkohol på den samme måten, vil jeg tro. Jevnaldrende venner begynte å drikke og ha hjemme-alene fester og muttern hadde barskap hvor jeg tømte innholdet og fylte opp med vann. Var vel i 14-års alderen første gang jeg ble ordentlig full.


Hasj

Var nok nyskjerrigheten som tok meg, pluss det faktumet at jeg har vært medlem på nFF/iblis.nu siden jeg gikk på barneskolen. Fatters var jo dessuten hippie i sin tid, så det lå jo litt i korta at jeg skulle teste å røyke hasj, i en alder av 15.

Ringte en kompis av meg som var 3 år eldre. Ordnet vel en G som jeg og en annen kompis som heller aldri hadde prøvd det før skulle mekke opp. Det gikk til helvete med den jointen for å si det mildt. De neste gangene jeg røyke skulle bli mye bedre; ligge i gresset mens vi tittet oppi skyene og hadde ordentlig latterkick. Røyker nå fra tid til annen, 1-2 ganger i uka i snitt, vil jeg si.


Amfetamin

Første gangen jeg skulle ta noe amfetaminer, var med noe ritalin som jeg hadde knust opp og snorta, var interessant dette her. Prøvde også etter hvert med concerta og til slutt da med noe ordentlig pulver inne på dassen på vgs. Var vel i 17-18 års alderen da dette pågikk. Har kjøpt par opplegg på speed á 10g etter dette, som jeg hadde over lengere stund. Og selv om jeg ikke har tatt noe på en god stund og vet så jævlig godt at det er noe av de mest skadelige rusmidlene man kan putte i seg så er jeg fortsatt hypp på å teste det igjen.


Kokain

Tror dette skjedde da jeg var 19-20. Var typen til mora mi som holdt på med dette og han prøvde så godt han kunne for å få meg til å akseptere han. Jeg ga jo langt faen i at han dreiv å pulte på mora mi, men jeg fikk i hvertfall en del kola av gutten (som forøvrig var 3 år eldre enn meg). Syns det var greit, i kombinasjon med alkohol. Utover det så syns jeg det var for dyrt.


Sopp

Høgga i meg en pakke med cubensis på amstertur med gutta.. Ble ikke ordentlig tura som de andre, men har prøvd et par ganger i ettertid med mindre doser. Er hypp på å ta en ordentlig spirituell tur en gang, kanskje med fatters eller en god kompis.


MDMA/Ecstasy

Jeg hadde lovet meg selv å aldri ta ecstasy etter en moralpreken fra iblis på treff da jeg var 15(?). Tenkte at det kanskje ikke var så farlig, men jeg hadde liksom ikke lyst til å være så på topp og aldri kunne være det igjen uten ecstasy. Prøvde en kapsel første gangen da jeg var 20, da mine nærmeste kompiser hadde prøvd det, men jeg har aldri fått noe særlig funk av ren MDMA. Prøvde derimot noen knips en stund senere, og det smalt så godt. Dansa hele natta og var i ekstase. Tok knips og MDMA-kapsler senest forrige helg. Turer vel generelt kun når det er store events som jeg kan sleppe meg løs og ture på.


Har også prøvd forskjellige RCer som 5-meo-dipt og 2c-b, samt noe urter av forskjellige slag. Tror nok det bare er nyskjerrigheten som driver oss til å prøve forskjellige rusmidler, og enkelte ganger for å få aksept fra vennegjengen. Jeg personlig har alltid gjort det pga nysgjerrigheten, og for å kunne ordentlig argumentere i rusmiddeldebatten.
Rett og slett nysgjerrigheten :P Første jeg testa var piller og på den tia hadde jeg ikke vært full en gang xD Det var vell i starten av 9 klassen tror jeg. Men slutta med det nå. Nå går det bare i bønne en å anna gangen
Sitat av heiapådeia
Hadde du prøvd X om du ikke hadde prøvd hasj først da?
Tror egentlig ikke hasj er "gateway drug". Alkohol var nok mer det som førte til andre ting for meg.. kanskje fordi de i ungdomsskolen som driver med alkohol er ofte de "tøffe" som ikke er redd for å prøve nye ting.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg hadde prøvd xtc uavhengig om jeg hadde røyka hasj eller ikke. Men jeg er selvfølgelig med på at man trår over en grense. Men for de fleste er hasj lettest å prøve først fordi det er mest tilgjenglig.

Som du sier er det alkohol som har ført meg til sterkere rusmidler. Ble tidlig glad i å drikke. Nå er jeg både glad og lei meg for at jeg har prøvd endel
Første jeg prøvde var brus. i en alder av 14 år begynte alkoholen å kjede meg, trengte noe nytt, trenkte noe ulovelig, noe rått, noe utenom d vanlige. Bare en gang tenkte jeg. Skal bare prøve en gang. Slik hold jeg det i kansje 1 år. Savnet begynte å gnage, jeg trengete nokk engang å utvide mine horisonter. Tok en besluttning for å starte småbruket mitt. Brukte det jeg følte for men hold det til helgene. I begynnelsen folte jeg meg som en rocke stjerne, var konge på byen, vi var medlem av vår egen exclusive klubb, vi valgte medlemene, og vi bestemte fiendene. Denne følesen varte jo selfølgelig ikke for alltid, de gangene jeg var ute å bare drakk hadde jeg det ikke fett nokk. følte at jeg ikke hadde overtaket. så før jeg viste ordet av det var jeg fanget i en tilstand hvor behovet og trangen oversteg min sunne fornuft. før jeg viste ordet av det så løp jeg gatelangs med slitte joggesko, sprengte pupiller og en nese som rant langt ned på kinnet. På dette punktet regnet vil jeg da si med hånden på hjertet at bruket begynte for alvor.
Greide heldigvis å hoppe av lasset før allt gikk for langt. Står nå stolt, oppreist på den andre siden med bare minnene og erfaringa igjen. Nykter uten varige meen.

Of all the things ive lost, i miss my mind the most.
The rippels of yesterday will echo in eternity
Det begynte vell da der jeg bodde var det en cannabisplante i hagen og jeg var veldig nyskjerrig som 13-åring.
Trodde ikke det var ulovlig eller noe ettersom jeg ble fortalt at det var lov å ha EN plante i hagen:-P
Hadde alltid vært en av de sonm gjorde mye tull og faenskap, men hadde vell alldri hatt noe tidligere ruserfaringer, ikke engang med alkohol.

Når jeg begynte å fortelle om planten som vi hadde fått av et familiemedlem, og begynnte å ta med et cannabisblad(som jeg bare hadde sett på sånn logoer på forskjellige ting) til de gode vennene jeg pleide å gå med, ble en av dem veldig nyskjerrig og begynte plutselig å fortelle han hadde testet dette før.
Jeg som egentlig var litt nyskjerrig på dette, og når plutselig en av mine beste venner forteller han har prøvd dette pluss jeg fikk vite at et par av mine familiemedlemmer gjorde dette pga min nyskjerrighet, var det plutselig i gang.
Jeg og min bestekompis listet oss ut på natten og tok noen blader og han sa det var disse skulle ta.

Dagen etter gikk vi til en kamerat av han som var i midten av 20 årene, og han viste ossen jeg skulle røyke dette på pipe og jeg ble fjern, men han viste senere at det var budsene vi skulle røyke og vi begynte med det .
Etter en ukes ferie var plugtselig planten borte, og jeg fikk ikke prøvd dette før ihvertfall et år senere men det var skjedent.

Det var først i sommerferien til når jeg skulle begynne på vidergående det begynte på "onkelig".
Røykte da ca 2-3 ganger i uken, men kunne gå uker der jeg ikke røykte og dager jeg røykte 2-3 ganger om dagen.
Prøvde speed kansje 5-6 ganger fra jeg var i perioden jeg var 16-18 og prøvde vel noen tabletter eller noe men det var ikke det store.
Det var først når jeg ble 18 og flyttet for meg selv sammen med en kamerat og fikk jobb det begynte for virkelig, med røyking konstant i 1 år utenom jobbtid.
Men nå er det somregel bare i helgene og er fornøyd med det
Sist endret av jayforall10; 2. oktober 2008 kl. 00:38.
Selv har jeg ikke prøvd narkotikum, utenom alkohol enda, men jeg prøver og skaffe meg noe Fly Agaric (aka fluesopp, Amanita Muscaria). Jeg ble interessert i narkotika først og fremst pga omtale i media. Etter og ha sett på Bill Hicks, min favoritt komiker, begynte jeg og spørre: "Er det virkelig så farlig som media skal ha det til?" Så begynte jeg og researche litt for meg selv, se på wikipedia, erowid, samt dette forumet, og jeg har funnet at at det ikke er så farlig som folk skal ha det til, så lenge du har respekt for det, og følger basic regler!
Sist endret av kummi90; 2. oktober 2008 kl. 03:33.
opprinnelig skrevet av Kummi90
Selv har jeg ikke prøvd narkotikum, utenom alkohol enda, men jeg prøver og skaffe meg noe Fly Agaric (aka fluesopp, Amanita Muscaria). Jeg ble interessert i narkotika først og fremst pga omtale i media. Etter og ha sett på Bill Hicks, min favoritt komiker, begynte jeg og spørre: "Er det virkelig så farlig som media skal ha det til?" Så begynte jeg og researche litt for meg selv, se på wikipedia, erowid, samt dette forumet, og jeg har funnet at at det ikke er så farlig som folk skal ha det til, så lenge du har respekt for det, og følger basic regler!
Vis hele sitatet...
Mye av det du hører om narkotika i media er propaganda, men det kommer selvfølgelig ann på hva du har hørt.
Hadde egentelig tenkt til å gi den en lang tale om at du kanskje burde tenke på å prøve noe annet først. Men jeg skal prøve å gjøre den kort i stede, så har du hvert fall noe å være glad for
Jeg tror at det ville være enklere for deg å få tak på noe hasj eller noe, en å begynne å styre med den fluesoppen. Du må jo finne den og plukke den og tørke den og alt mulig rart.
Slik jeg ser det er hasj er tryggere og greiere alternativ, det er ikke særlig dyrt heller.

Jeg bare veier for og i mot her nå. Gå ut i skauen bli våt på beina og lete kjempe lenge etter noe du kanskje ikke finner en gang. Hvis du finner det, gå hjem og tørke det i mors stekeovn. Finne noe sted du kan lagre det, til du får mulighet til å røyke det en gang i framtida.
Eller finne en som kan selge deg noe hasj. Finne et sted å sitte, mekke det, å røyke det.
Du ser jo selv hva som går fortest. Er sikkert litt stress med røykeutstyr og mekking også hvis du ikke har gjort det før. Men det er mange fine tråder her om det hvis du trenger det...

Nå føler jeg det her blei utrolig langt, men hvert fall. Det er det jeg ville gjort var jeg deg. skal slutte nå før du hater meg for å skrive så alt for mye
Sist endret av carla901; 2. oktober 2008 kl. 10:52.
Haha takk for tips carla901

Vel det har seg slik at jeg nå har vært i skogen og fått meg to små capper på kanskje 3 og 4 cm. Ble litt skuffa at jeg ike fant mer, men tror det holder. I og med at det er så seint på høsten, er det mulig det ikke er nok til hen full trip? Men det finner jeg fort ut. Har tenkt og skaffe meg hasj ja, men har ikke funnet annledning o.l Dessuten tror jeg foreldra mine blir mindre glade hvis de finner hasj enn hvis du finner fluesopp på rommet mitt. De har sagt hvis de tar meg med narkotika må jeg betale lappen selv, men fluesopp er lovlig!

Har tenkt og prøve meg på hasj i nær fremtid i allefall!
Ble kjent med en(og kjente mange fler) som dyrka når jeg var 14, blitt daglig røyking etter det, med urelegmessige pauser.
Sist endret av Bundy; 3. oktober 2008 kl. 04:20.
Sitat av jayforall10
Det begynte vell da der jeg bodde var det en cannabisplante i hagen og jeg var veldig nyskjerrig som 13-åring.
Trodde ikke det var ulovlig eller noe ettersom jeg ble fortalt at det var lov å ha EN plante i hagen:-P
Hadde alltid vært en av de sonm gjorde mye tull og faenskap, men hadde vell alldri hatt noe tidligere ruserfaringer, ikke engang med alkohol.

Når jeg begynte å fortelle om planten som vi hadde fått av et familiemedlem, og begynnte å ta med et cannabisblad(som jeg bare hadde sett på sånn logoer på forskjellige ting) til de gode vennene jeg pleide å gå med, ble en av dem veldig nyskjerrig og begynte plutselig å fortelle han hadde testet dette før.
Jeg som egentlig var litt nyskjerrig på dette, og når plutselig en av mine beste venner forteller han har prøvd dette pluss jeg fikk vite at et par av mine familiemedlemmer gjorde dette pga min nyskjerrighet, var det plutselig i gang.
Jeg og min bestekompis listet oss ut på natten og tok noen blader og han sa det var disse skulle ta.

Dagen etter gikk vi til en kamerat av han som var i midten av 20 årene, og han viste ossen jeg skulle røyke dette på pipe og jeg ble fjern, men han viste senere at det var budsene vi skulle røyke og vi begynte med det .
Etter en ukes ferie var plugtselig planten borte, og jeg fikk ikke prøvd dette før ihvertfall et år senere men det var skjedent.

Det var først i sommerferien til når jeg skulle begynne på vidergående det begynte på "onkelig".
Røykte da ca 2-3 ganger i uken, men kunne gå uker der jeg ikke røykte og dager jeg røykte 2-3 ganger om dagen.
Prøvde speed kansje 5-6 ganger fra jeg var i perioden jeg var 16-18 og prøvde vel noen tabletter eller noe men det var ikke det store.
Det var først når jeg ble 18 og flyttet for meg selv sammen med en kamerat og fikk jobb det begynte for virkelig, med røyking konstant i 1 år utenom jobbtid.
Men nå er det somregel bare i helgene og er fornøyd med det
Vis hele sitatet...
Hehe sprøtt og å bli introdusert for stoffet i hagen..
Ossen er forholdet ditt til andre stoffer da?
Mitt første møte med illegale substanser (14 år) var på asylmottaket hvor jeg og en venninne satt med noen kule somaliere som tok frem hasjen etter at jeg kverulerte på situasjonen da venninnen min følte seg litt ubekvemt av pornografien på TV'en, med 3 kåte somaliere tilstede. Ikke at de slo det på når vi kom, vi kjente egentlig bare han ene som bodde der, de to andre satt allerede å såg på da vi kom inn - det var dette jeg påpekte ikke passet seg når det var finfolk (følte jeg selv) tilstede. De tok frem rizzlaen og laget en rullings jeg aldri før hadde sett, med 3 papirp istedet for ett, varmet hasjen og blandet den i tobakken. De tilbudte meg og jeg tok meg noen trekk. Venninne fikk ikke lov av meg da jeg følte meg ansvarlig for denne lille prinsessens sikkerhet. Kjente ingenting, og Vi stakk like etter. Kjente ingen effekt den dagen, heller ikke dagen etter da jeg kom ned alene for å teste. Mitt første møte med amfetamin var 3 år senere, hvor jeg hadde det gøy samt sluttet med det samme det fikk mentale konsekvenser - det er akkurat som spillegalskap, Amfetamin er et spennende stoff som desverre krever blodrenter, uten å informere deg før det er på tide å betale. Sluttet mens leken var god. Bestemte meg etter dette for å finne verdens beste naturlige high, som etter noen år sendte meg til alkemien, hvor jeg fremdeles befinner meg og eksprimenterer den dag i dag.
Sitat av kummi90
Haha takk for tips carla901

Dessuten tror jeg foreldra mine blir mindre glade hvis de finner hasj enn hvis du finner fluesopp på rommet mitt. De har sagt hvis de tar meg med narkotika må jeg betale lappen selv, men fluesopp er lovlig!

Har tenkt og prøve meg på hasj i nær fremtid i allefall!
Vis hele sitatet...

men nå må du ikke glemme at rød fluesopp er ''symbolet'' på ''farlig, dødelig, giftig, drependes sopp i en average husmors øyne.
Mitt første møte med narkotiske stoffer var på en guttetur til Sunny Beach som 17 åring, da jeg prøvde cola. Etter det så gikk det et par år før jeg fikk høre oss en venn at det var kommet quote " Jævla bra dingzer til ålesund". Etter å ha lest meg litt opp om dette så sendte jeg en mld og bestillte 4 blå puma.

Da kvelden kom satt jeg sammen med 11 andre kompiser og venninner å jeg tok den første knipsen. Hørte mange av de andre kjente den etter omlag 10-15 minutter å ble da redd for at jeg ikke skulle kjenne det selv, men ble beroliget av en kompis som sa jeg bare skulle slappe av. Resten av kvelden\natten\dagen var helt fantastisk og jeg ble og introdusert til å fyre under.

Senere har jeg prøvd x noen ganger til, men med gode mellomrom. Bønne og grønt blir det mest på chillekvelder sammen med kompiser når man ser istid ol.
OT:

Det som sjokkerer meg er at folk fikk b.la hasj introdusert i en alder av 13-14, hva slags idioter byr så unge mennesker på hasj?

Til dere som røyker og forhåpentligvis er litt mer oppe i åra, sett aldersgrenser på nykomlinger!
Som sikker mange mørketall, er jeg en del av statistikken som ruser seg på legale prep. Dette startet etter en sykehusinnleggelse grunnet knust øyehulebein, hvorpå jeg fikk morfin.. Sånn startet jeg, og nå er Paralgin Forte, Valium, Xanax, Zopiklon, Stilnoct, en del av hverdagen min. Gikk også på Somadril før den ble fjernet, men klarte ved å bytte til PGF og slutte helt med Somadrilen. Spesielt blir det som oftest å blande disse prep med alkohol... So, shit happens! Life's to short to really care!
Godt med smør
Sitat av Knowledge
OT:

Det som sjokkerer meg er at folk fikk b.la hasj introdusert i en alder av 13-14, hva slags idioter byr så unge mennesker på hasj?

Til dere som røyker og forhåpentligvis er litt mer oppe i åra, sett aldersgrenser på nykomlinger!
Vis hele sitatet...
Er ikke så gale det, jeg personlig leste MYE om det i fra åttende å niende klasse, alså ikke nonstop, men en del dokumentarer erowid, osv osv. Før jeg prøvde.

Jeg oppsøkte det, ble ikke introdusert av en shady dealer venn.

Og det kan vell ikke sjokkere deg så mye? rent hypotetisk sett vist jeg leste en del om det, og kompisene mine drakk seg skamfulle hver helg, eller rimelig regelmessig er det da så gale att de får tilbudet om litt hasj?


Skal være enig i deg vist du mente att hvilke idioter står på gata og tilbyr den samme unge uvitende sjelen hektovis med pepper og andre ufyselige stoff.

Jeg begynte kanskje rimelig tidlig, men, jeg ligger på nivå mentalt med mine medelever (uten å tørre å påstå att jeg er litt over)


Det er litt forskjellige scenario, og ja det er galt å begynde med cannabis i 13 14 års alderen for en del, men så må du ha i bakhodet att de samme personene i 13-14 års alderen og blir gjerne introdusert til alkohol.


Det er tusen forskjellige scenario på hvor gale det kan gå og hvor bra, vi er ikke alle like i den alderen.


En del av dere, begynte kanskje senere, og tror kanskje det hadde gått til helvete vist dere prøvde det i en litt yngre alder fordi, dere er mer mentalt utviklet nå (noe som dere er) men det er ikke dømt til å gå til helvete uansett :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tja, jeg kan vel bidra med min historie.

Jeg var bare 14 år, gikk på ungdomskole og i midttimen (storefri etc) dro vi hjem til en kompis.
Det ble med en som var to år eldre enn oss (altså 16 år). Og når vi kom frem dro han opp ei snuseske som hadde noen brune klumper i seg. Jeg skjønte dette dreide seg om hasj.

Han spurte om han fikk noe tobakk fra meg, og jeg spurte igjen om jeg kunne få smake.
"Jada, det skal du få" svarte fyren, som forøvrig var mørkhudet, med en dyp molde dialekt.

Vi var 6 stk, to av oss gikk ut av rommet, for de ville ikke bli "passiv fjern".
Flasken ble ordnet opp, og jeg fulgte med i stor interesse for hva slags røykeinnretning han lagde.
Det ble mekket opp, og jeg fikk meg et lite "second" eller rest-trekk om du vil. Jeg hostet litt men la egentlig ikke merke til noe særlig.

Noen minutter gikk og jeg hadde egentlig blitt ganske susete uten å legge særlig merke til det selv. "Kom, vi må rekke skolen" sa han ene som ikke prøvde flaska. "Hæ? jaaadaa" sa jeg sløvt og fikk på meg skoene, de andre som hadde røkt ble igjen mens jeg og de to andre gikk mot skolen.

Jeg må vel ha irritert vettet av de to som gikk med meg der jeg la ut om tåkete syn og de vakre solstrålene med hevet stemme mens jeg småkniste.

Vi kom frem til skolen, og jeg satte meg ned med noen i klassen under meg som jeg kjente, den ene kommenterte at jeg så "rar" ut, mens de andre ikke så noe. Jeg smilte bare og tenkte ikke mer over det, fortsatt litt tåkete i tankegangen.

Timen begynte, vi hadde Engelsk. Og etterhvert slet jeg noe sinnsykt med å holde meg våken, jeg sank sammen på pulten for å så få navnet mitt ropt med en streng stemme: "Våkn opp!", "Jada jada jada" sa jeg sløvt i det jeg brukte fingrene til å holde øyelokkene oppe.
Etter litt ble jeg faktisk kvalm av det faktum at jeg ikke fikk lov å sove, jo hardere jeg prøvde å holde meg våken, jo kvalmere ble jeg.
Jeg dytta i sidemannen og hvisket "Duh, du må si fra til frøken at jeg er dårlig". "Hvorfor kan du ikke gjøre det selv?", "Jeg aner ikke, jeg klarer ikke å heve stemmen" jeg klarte bare å hviske. Etter litt frem å tilbake sa jeg "Hvis du ikke sier fra så spyr jeg på bøkene dine!", "Nei faen kis, du må jo klare å si fra selv!".
I Neste øyeblikk gulpa jeg, og en liten skvett endte på pulten min, sidemannen stakk opp hodet og kauka "Han har spydd!", ingen reagerte. Et sekund senere kom gulp nr 2, denne gangen etterfulgt av en saftig stråle rettet mot sidemannens bøker, uheldigvis traff jeg mine egne bøker også. "Han har SPYDD!" kauka sidemannen, denne gangen reagerte alle jentene ved å hyle og løpe ut rommet, alle guttene begynte å le og brøle mens de bevegde seg nærmere for å se på "verket" mitt.

Jeg dro hjem, der jeg møtte min mor i døra som var hjemme pga influensa "Syk du og?", "Ja, spydde på bøkene mine i Engelsktimen", gikk opp og la meg og sovna fort.

Dagen etter følte jeg meg pigg men ble bare hjemme, dag nr 3 hadde jeg også fått influensa og ble liggende 3 dager. Så ryktene om at jeg ble dårlig i 5 dager av et lite second trekk fra en flaske florerte lenge.

Det tok nesten to år før jeg prøvde igjen, denne gangen utelot jeg spyinga, tror det ble et helt år igjen før jeg prøvde etter der. Mer jevnlig røyking skjedde ikke før videregående skole.

Ja, det var idiotisk, ja jeg lærte av det, og i dag er cannabis mitt favorittrusmiddel og etter det: whisky og øl.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Tja, mitt første minne må vel være sommeren når jeg var ferdig med barneskolen, han ene karen i klassen hadde flytta til Oslo pga. en særs bitter skillsmisse, og fått seg noen shady venner. Kom ut dit jeg bor med en maiser og noen brune klumper. Vi satte oss oppe i skogen med utsikt over kjøpesenteret og dro noen unge, uskyldige trekk. Fikk vel ikke allverdens funk, men vi følte oss som konger, og var plutselig voksne. Etter det har jeg ikke hatt noe særlig med tjall å gjøre, har ikke følt det har vært helt min ting. Er en røver på øl da.
Drakk første gang for 2-4 år siden, så på tv, mista følelsen i fotene og sovna av OVERALT.
Så ble jeg kjent med en kar som hadde ADHD. Så da ble det mye ritalin og concerta.
Røyka hasj første gang for snart 3 år siden, da var jeg 14-15.
Har også prøvd speed noen ganger, men det er for dyrt til at jeg orker å stresse med det.
Har knaska mye forskjellige piller også, og har sniffa lightergass èn gang. Aldri mer.

Nå røyker jeg nesten hver dag, og den lengste pausen jeg har hatt er neppe mer enn 2 uker.
Drikker nesten aldri, men tar av og til Paralgin og sånt.
Har litt lyst til å prøve syre eller lignende, men har altfor ustabil psyke til det.



Alkohol var nok det som gjorde meg mer åpen for drugs, selv om det ikke akkurat hjalp at eg ble godkompis med en ikke helt bra kar.


Sikkert helt rævva innlegg, men er på full concertanedtur (jadajada,fjortisdop)
første gang var på pilletur som 14åring. Var på overnattingstur med klassen, alle hadde smugla med seg alkohol! Men jeg hadde vært ute og reist den sommeren i thailand med mor og far. Og pappa hadde kjøpt med seg xanax, eller xanor som de heter her til lands. Han hadde også fått kjøpt noen blå valium der. Og da stjal jeg med meg noe av godteriet hans på kanotur med klassen. Og det var vel en tur jeg aldri glemmer, var helt vekk hele turen, fant ut i ettertid av de xanor pillene kunne kverka meg der og da, men men. Og året etter det var det masse "forskning" i forskjellige pillemikser, sammens med ritalin, conserta og alle adhd medesinene som de fora meg med den tia. Stjelte allt jeg kom over av tebbeletter med rød trekant i alle medesinskap jeg fant. Så når jeg blei femten begynnte vi "tøffe" gutta i klassen og røke litt hasj med de som var litt eldre. Men hasjen var eller er ikke noe for meg, blir bare dårlig hver forbanna gang, he he he.... Så var det liten tur på avrusning sommerferien mellom 1. og 2. år på vgs. Så etter det var jeg vel rusfri helt til jeg begynnte som lærling. Da begynnte jeg og trene og trykke en del anabole i kroppen. Og det "miljøet" der er vel ikke kjent for og kun bruke proteinpulver og battery når de skulle feste. Så da begynnte det og bli et bruk av ett hvitt pulver som blir laget i colombia... he he he... Og etterhvert så dabba treninga av, mens linjene fortsatt blei streka opp på speilet!! Og den værste bruken av det blei det en fort stopp på, når ett hjerteinnfarkt og en gjeld på en høy høy sum skulle gjøres opp. Så da var det og få gjort en del ugjerninger for og få inn penga og flytte vekk. Men man kommer fort i koontakt med likesinnede, så det og flytte gjorde bare at man utvida nettverket sitt. Men da begynnte bruken av krydderet og knotter og sånn i tillegg... Og sånn er det vel den dag i dag, bod masse steder i landet og hatt det mye gøy. Så er man litt "inne" og litt ute da vettu!! Men allt begynnte med nyskjerrighet, ögså skal det jo sies at jeg har sterk form for adhd også da!!!! Har liksom brukt tre timer på og få skrevet dette... he he he.... Håpre rettskrivinga er sånn passe ok!
Wow, desilusjonert jeg føler meg da... Trodde jeg var litt treig, men ikke SÅ treig til å prøve nye ting.

Jeg maste meg til å begynne. Rett og slett. Vi skulle til Amsterdam på skoletur i 3.klasse på videregående, og jeg ville ikke komme aldeles grønn til "the Mecca of Marihuana". Jeg kjente en type som røyka, og hadde hengt med ham i et halvt år uten at han lot meg prøve. Jeg måtte leser masse bøker, tenke masse, filosofere litt og få en masse historier om hvordan han drev bajas på pulver inn i huset. Var forsåvidt gøy det, men...

Uansett, så fant jeg ham sånn passelig snydens på byen en kveld, og vi endte opp en gjeng hjemme hos han. Vi røykte en jonas på deling, og dro på pub. Herlig kveld der det bare dukket opp øl uten at noen betalte, og jeg satt og så på pyntelys i et par timer. Merket ikke så veldig mye, bortsett fra en liten kribling i fingertuppene og det at jeg "fløt ut" i hodet lettere enn vanlig.

Ellers har jeg alltid vært interessert i rus. Jeg er en av de ungene som snurret fort rundt for å se verden bevege seg uten meg. Tror jeg er født til dette.
Første gang jeg fikk prøve hasj, var sammen med en kompis.
Vi hadde hatt litt lyst til og prøve det men viste ikke noe om det. En dag måtte jeg dra tl fattern men kompisen min hadde blitt kjent med en fyr som drev med det Han fikk prøve litt og fikk følelsen av himmelen, da jeg møtte han neste dag, bestemte jeg at jeg og han skulle gjøre det

Vi dro til jernbanetorget og fikk kjøpt 2g hasj. Kompisen min hadde prøvd det før.
Vi satt hjemme hos han og venta til folka hans sovna, da de hadde sovnet gikk vi ut av vinduet og gikk ca 200meter. Satt oss ned og blandet tobakken og hasjen, kompisen min hadde aldri rullet før, ikke jeg heller men siden jeg fiksa rullings best. Bestemte vi at jeg skulle rulle den
Jeg fikk rullet den og vi delte jointen. Gikk inn men følte ingen ting. Så vi gikk ut enda engang, satt og mekka alt på nytt. På vei inn igjen begynte kompisen min og si masse piss om at han hadde morra si sin stemme og at han satt inni et rom..... Jeg ble pisse sur, fordi jeg ikke fikk noen følelse
Men der vi satt, på rommet hans altså, begynte jeg og lukke øynene og følte at jeg begynte og fly. Jeg lo og lo og ropte og skrek Kompisen min gikk og hentet noe vann når han kom tilbake, satt jeg på samme stedet og lo, akkruatt som jeg hadde gort i 5 minutter
Jeg lukket øynene og fløy rundt i leligheten hans. Beste som noen gang har skjedd med meg
Meg hos en kompis i huset hans, han hadde nett kjøpt in medisinen sin(subutex) som han bruker for og ikke få abstinenser(han holder på med avvenning av heroin) så fikk jeg prøve å sniffe litt subutex O.o
Første gang jeg fikk min beste rus av hasj var i går rundt 02 - 03.
Tror jeg dropper det livet.
Samt jeg har prøvd andre ting som "hvite hjerter" og "amf."
Det som plager meg mest er at jeg som stortsett er en avholdsmann har prøvd dette i det heletatt. Prøvde "amf" først og "hvite hjerter" etter. Dette i løpet av denne måneden.
Men det var morro når jeg prøvde, men jeg er ikke den typen.
Mine beste venner digger det og gjør det hver helg, de er også eldre en meg så de får bestemme selv. Men jeg mister de litt, ettersom jeg ikke vil være med.
Sist endret av Public_htmL++; 19. oktober 2008 kl. 02:20.
Første gang jeg røyka marijuana var når jeg var 14år på lekeplassen rett nedfor huset mitt. ble fucked up som faen. likte dette her, så etter det har jeg vært facinert av rusmiddler og slik. har tatt det meste som er å ta her i norge nå.