Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 607
Hei.

Jeg trapper ned og har sluttet med paralgin forte etter en del år. Slitt litt men går ok.

Fikk 10tramadol 50mg og 10 tramadol 100mg RETARD. Av legen.

Disse skulle tas ved veldige smerter eller veldig problemer.
De 10 stk 50mg gikk første uka.

Nå gjenstår de 10stk 100mg. Men spm er hva betyr retard pilleform?
Og kan 2 stk 100mg retard bety det samme som 4stk 50mg?

Er virkningen lik? Har veldig vondt men litt redd for og ta noe nytt. Som da retard er
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Retard betyr at det er depotversjon, dvs virkestoffet blir utløst mer gradvis enn IR (instant release). Tramadol retard varer lengre, men er mindre potent.
Trådstarter
Så man kan fint ta 2 sånne på 100mg retard om man fint takler 4stk på 50mg instand realise?

Tenkte på om jeg ikke får sove i natt bare.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det burde gå bare godt hvis du til vanlig tar 4x50 mg IR før du skal sove. Tramadol er en SNRI da, derfor plages enkelt med å få sove etter å ha tatt det.
Trådstarter
Åja. Så bedre og overleve natta og prøve og sove uten også heller ta 2 stk i morgen tidelig og heller klare dagen

Ja 4stk 50mg går fint Bare glad jeg er ferdig med paralgin jeg. Men legen sa det var 3 tøffe uker så har 10 sånne 100mg og tar jeg 2 hver morgen så har jeg klart uke 2 også siste uka får bli Ibux