Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8601
Hei.

Jeg driver idag en fysisk butikk, og ønsker å utvide med en enkel nettbutikk. Helst en ferdigløsning.
Er det noen av disse ferdigløsningene som tilbyr en slags samkjøring mellom varelageret i butikken, slik at jeg ikke risikerer og selge dobbelt av en vare som det bare er 1 igjen av?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva lagerstyringssystem har du på den fysiske butikken din?
Trådstarter
der står jeg ganske fritt til å velge da jeg skal investere i nytt..
For det du beskriver høres det ut som du trenger en nettbutikkløsning som har innebygget oversikt av varelageret. Mystore.no har slikt.
Et spørsmål er også hvorvidt produktene du selger er unike, eller kan bestilles inn igjen. Hvis det bare finnes et eksemplar i hele verden, så kan det hende at noen legger til produktet i handlekurven, men før de rekker å taste inn betalingsinfo så er produktet solgt til noen andre (enten fysisk eller på nett).

Hvis dette er tilfelle, så kan det hende at du bør finne en løsning som midlertidig reserverer varer som legges i handlekurven, og passe på å manuelt reservere varene når du selger de over disk. Usikker på om noen eksisterende løsninger støtter dette allerede.
Det må da finnes plenty av integrerte kasse- og nettbutikksystemer som lagrer dataene i en xml-fil, og synkroniserer disses, slik at når det gjøres et salg enten på nett eller i fysisk butikk, så synkronisereres xml-filen med lagerbeholdning, på både det digitale kassesystemet og på nettbutikken.

Er forresten enkelt å sette opp et slikt system hvis man kan litt programmering.
Nets eller bamboora.
Begge to leverer kort terminaler i fysisk butikk og til nettbutikker.

Forholdsvis dyre begge to og blokkerer for andre muligheter i nettbutikken.

Har dog tro på at det finnes en annen måte å gjøre det på hvor man kan få tegnet separate avtaler og koblet varebeholdning sammen. Enda ikke funnet ut. Inntil da er dette det beste jeg kan komme med.
Trådstarter
Mystore ser da overaskende rimelig ut?
129kr mnd for leie av trådløs betalingsterminal og for min del et sted mellom 2,49% og 2,25% pr transaksjon
Etableringskostnad: 0,-
Innløseravtale: Inkludert
Bindingstid: Ingen
Support og vedlikehold: 0,-

Og komplett utstyrspakke:
Stand til iPad 9,7"
Etikettskriver (inkl. 1000 etiketter)
Kasseskuff
Kvitteringsrull 10 stk
Mystore superscanner - strekkodeleser
Apple iPad Wi-FI + Cellular 32gb (2019)
Kvitteringskriver
Apple Magic Keyboard - tastatur - Norsk
Gratis software

Totalt 15 242,-

Mye av utstyret kan også kjøpes brukt..
Du kan også se på Shopify med Shopify POS eller Stock Sync.
Sitat av plexern Vis innlegg
Mystore ser da overaskende rimelig ut?
Vis hele sitatet...
De er rimelig. Og har god support.