Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2464
The lucky one
PairADice's Avatar
Heisann!

Har spurt litt rundt tidligere ang pisseprøver og rensking og gudbedrevethva, og ble såppass fornøyd med svarene fra sist runde at jeg satser på at dette fortsetter.

Siviltjeneste: Man skal innrulleres. Man skal ned til Dillingøy, Sperrebotn, Moss, der man skal gjennomføre ett to dagers opphold med info-møter og legesjekker, og, guds død, urinprøve.

Da spør jeg: Har noen gjennomgått siviltjenesteinnrullering her? Vet noen om de faktisk tester for stoff på denne urinprøven, eller om dette bare er skremsel/vitamin-mineral-andre verdier-sjekk?
på sesjon testes ikke for dop. De sjekker sukkerinnholdet for å finne diabetikere og nyrepasienter.
^^ Det er bare piss, har et par kompiser som ikke kom inn i militæret, netopp pga narkotikabruk!
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Så det er ingen fare whatsoever for at så lenge jeg oppfører meg nogenlunde bra at de trekker meg til side og prikker meg på skulderen og kremter stygt?

Nå vet jeg jo heller ikke om dette er sesjon, slik du tenker på det. Sesjon har jeg jo møtt opp på, her i Tr.heim. Dette nede på Dillingsøy er vel mer en form for... tja... vet da faen hva man kan kalle det. Innrullering blir vel det mest rette.
Sist endret av PairADice; 19. mai 2010 kl. 11:06.
Å huffameg, slippe siviltjeneste hvis du blir tatt. Du er jammen uheldig.

*ironi, for de som ikke skjønte det.

ontopic: Du får la være å røyke en god stund før du skal inn da vettu, så slipper du å uroe deg. Hvis du først er ute å sykler her får du bare ta prøven og satse på det beste for deg.
ArbeidsledigProletar
Blir ikke testa. Obligatorisk pisseprøve for alle hvor de IKKE tester etter rusmidler.
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
AWESOME! Vent... Satan... Da har jeg hatt noia i 2 uker uten grunn... Jaja, får ta det igjen i helga ;D
Jeg har vært på Dillingøy. Du spiller biljard, air-hockey og ser på TV i fellesstua.

Det de aller helst vil er å skaffe deg en jobb, ikke å få deg narkodømt :P De tar ikke noe urinprøve der.
Sist endret av blablablabla; 22. mai 2010 kl. 17:13.
hei folkens

jeg lurer på en ting...
om litt over en mnd skal jeg inn i militæret.
Eneste problemet er at jeg har røyka veldig mye
i snart ca. 2 år. Har holdt meg i 2 dager nå.
Er ikke mye, men jeg spiser veldig mye frukt,
men har ikke hatt tid til å få taki mye gatorade.
Trener regelmessig med en kompis nå for tiden.

Etter så lang tid med røyking (ca. 2 år), er det da noen
mulighet for at THC'n er ute av blodet mitt innen
en mnd slik som jeg holder på nå (trening, frukt og alt det der?)

Trenger hjelp, jeg trenger militæret, hvis ikke er livet mitt basically fucked
Ut i fra det jeg har lest her tidligere, så tar det ca 14 dager å få canabis ut av systemet. Men det vil sitte i håret til det detter av. Om du ikke vil ta noen sjangser, så dropper du røyking 2 uker og skinner deg 1 dag før du skal inn. Om huden marker på deg eller tingene dine, så får de iallefall ikke noe nyttig ut av hår og pisse prøvene de tar av deg
Sitat av exuz Vis innlegg
Ut i fra det jeg har lest her tidligere, så tar det ca 14 dager å få canabis ut av systemet. Men det vil sitte i håret til det detter av. Om du ikke vil ta noen sjangser, så dropper du røyking 2 uker og skinner deg 1 dag før du skal inn. Om huden marker på deg eller tingene dine, så får de iallefall ikke noe nyttig ut av hår og pisse prøvene de tar av deg
Vis hele sitatet...

Feil,det kan være i pisset ett par måneder hvis du har røyka ofte.

Jeg røyka hver dag i noen år,så når jeg skulle begynne hos KIF (Kriminalomsorg i frihet) å ta pisseprøver,så tok det 7-8 uker før jeg var helt rein. Tok pisseprøver en gang i uka..
Sitat av Heisenberg Vis innlegg
hei folkens

jeg lurer på en ting...
om litt over en mnd skal jeg inn i militæret.
Eneste problemet er at jeg har røyka veldig mye
i snart ca. 2 år. Har holdt meg i 2 dager nå.
Er ikke mye, men jeg spiser veldig mye frukt,
men har ikke hatt tid til å få taki mye gatorade.
Trener regelmessig med en kompis nå for tiden.

Etter så lang tid med røyking (ca. 2 år), er det da noen
mulighet for at THC'n er ute av blodet mitt innen
en mnd slik som jeg holder på nå (trening, frukt og alt det der?)

Trenger hjelp, jeg trenger militæret, hvis ikke er livet mitt basically fucked
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=152309 Der ble mine spørsmål ganske godt besvart
ait, ser mange her har vært snille og svart på spørsmålet mitt
men en siste ting, hvis man blir tatt for å ha røyka hasj,
er det da muligens noen måte å snakke seg vekk fra saken?
forklare litt hvorfor jeg har røyka, være grei og høflig og alt det der?
Tja, har pratet meg vei ut av mye med politiet så kan godt hende at du treffer rett kar hvis du sku bli busta. Men ville ikke ha satsa hår og lemmer på det.

Ser for meg at de som holder disse testene etc er ivrige i tjenesten og derfor desto vanskeligere å ha med å gjøre.
Akkurat samme som hvis du møter på en politiaspirant, de er alltid på hugget

"Det finns ikke noe værre enn en arrogant fant av en snutaspirant som e på høgget konstant. En bastant kverulant som trur han e kommandant, som lukta vått lær og dårlig deodorant." Tungtvann og Nico D - Kjepper og batonger
Sitat av Heisenberg Vis innlegg
ait, ser mange her har vært snille og svart på spørsmålet mitt
men en siste ting, hvis man blir tatt for å ha røyka hasj,
er det da muligens noen måte å snakke seg vekk fra saken?
forklare litt hvorfor jeg har røyka, være grei og høflig og alt det der?
Vis hele sitatet...


Si at du var på fest den nærmeste helga,og at det der ble røyka en god del hasj av flere personer. Du har altså fått i deg noe røyk i det røykfulle rommet der du var på fest..
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Si at du var på fest den nærmeste helga,og at det der ble røyka en god del hasj av flere personer. Du har altså fått i deg noe røyk i det røykfulle rommet der du var på fest..
Vis hele sitatet...
Den var jo nesten troverdig.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Den var jo nesten troverdig.
Vis hele sitatet...

Ja,det er i hvert fall fullt mulig,så hvis h*n er litt flink til å snakke for seg å klarer å spille litt dum,så burde det være en mulighet for at de tror på h*n.
Biiiip feil. På alle innrykk i forsvaret hvor det foretaes narko-kontroller er det narko-sør/narko-nord som foretar testene. Det kommer eksperter som har hørt alle rare unnskyldninger før. Disse gutta lurer man ikke. På den annen side; på alle de rekruttskoleinnrykkene jeg har vært med på har det bare blitt kjørt hund og post-it/spray testing. Pisseprøvene har aldri kommet før etter rekrutten har vært over. Noe som betyr at du med stor sannsynlighet ikke kommer til å stå foran en pisseprøve før om 3 mnd, mest sannsynlig ikke i det hele tatt... Hår-testene kan vise spor en stund etter at du har sluttet, selv om du har klippet deg. Hår-tester kan for øvrig gjennomføres med alle hår på kroppen, så du må kjøre en skikkelig barbering hvis du skal lure den testen. Eneste som er problemet med at håret ikke kommer fra hodet er at det er vanskelig å bestemme tidspunkt for inntak. Men det spiller ingen trille i forsvarssammenheng. However, jeg har aldri sett en hår-test blitt gjennomført i forsvaret. Lykke til med sluttingen.

Til trådstarter; sorry for digresjonen.
handler det ikke litt om hvor i militæret du er plassert da?
Når jeg dro til militæret var eneste testinga de tok på oss: Hund som lukta på oss samt at de sjekka gjennom bagasje. Ikke noe urinprøver i det hele tatt.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Vi hadde en rett etter rekrutten og en etter permisjon. Altså 2stk.

"Nasjko-Nord" Setermoen.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Si at du var på fest den nærmeste helga,og at det der ble røyka en god del hasj av flere personer. Du har altså fått i deg noe røyk i det røykfulle rommet der du var på fest..
Vis hele sitatet...
ekstremt lite troverdig spør du meg, passiv "røyking" slår ikke ut all verdens og ikke noe mer enn maks en uke (husk de kan få verdier på prøvene utover positiv og negativ)

jeg brukte 9 uker en gang jeg "måtte" slutte i forbindelse med noe greier for mange år siden med test 2 ganger i uka, og jeg hadde da røyka tett i noen år før den tid.

en "ekspert" vil kunne ta en titt på papiret fra labtesten og komme frem til at du nok skal ta en prøve til en gang i uka til du er ren, dvs du er avslørt og risikerer dimming+anmeldelse.

selvfølgelig varierer det voldsomt hvor lang tid folk bruker, men om du virkelig skal gå inn for å bli ren fort fort vil jeg anbefale å drikke mye vann+svette som en gris så mye som mulig fremover
greia er den at jeg har vært en smule smart.
I jul og bursdagsgave har jeg fått en god del klær som jeg ennå ikke har brukt.
Klær som jeg bare har lagra langt inni skapet mitt til jeg stikker inn i armyen.
I løpet av de 2 åra jeg har røyka har jeg alltid hatt ett godt forhold til sunn
mat og frukt (c-vitaminer). Drikker vann hver dag. Det har jeg gjort hver dag helt siden jeg har røyka. Alt jeg må skaffe meg er ny lommebok og ny mobil.
Hvis noen har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre så har det vært konge.
Funker pencilin egentlig noe bra?