Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 13839
hei!
jeg har bare et enkelt spørsmål kansje litt dumt å åpne en helt ny tråd for dette men jeg lurte på:
er det forskjell på methamphetamine å crytal meth??
å evt. hva er forskjellen??

thnx for svar

-Amhx
"Crystal Meth" er slang for metamfetamin.
Trådstarter
AHA!:P

så d er som tjall for hasj altså??:P
hehe
Nei, "Crystal Meth" er metamfetamin som har blitt krystallisert for å gjøre det lettere/mer effektivt å røyke. Dette er ofte renere enn metamfetamin HCL, da blandingsstoffer er relativt vanskelig å krystalisere.

Kilde: Erowid
Sist endret av Slaktern; 12. januar 2007 kl. 01:58.
Det aller meste av meth som er sånn noenlunde profesjonelt produsert kommer i krystaller.
Det er vel den mest vanlige formen..
Tror det aller meste meth som er profesjonelt produsert kommer i pulverform, da det tross alt er ment å bli presset til piller o.l. "Crystal Meth" er ofte produsert i ulovlige "meth labs".
Er sånne bilder sanne? At hele trynet blir falleferdig?
Sist endret av h4llik; 12. januar 2007 kl. 12:47.
spankingguru
Worner's Avatar
Hvis du bruker det hver dag i noen år så ser du nok ikke like sexy ut nei...
Sitat av h4llik
Er sånne bilder sanne? At hele trynet blir falleferdig?
Vis hele sitatet...
De greiene der er jo worst case scenarios, men man blir faenmeg knekt av de greiene der ass.. skittent.
Var vel en dokumentar på Tv Norge ett eller to år tilbake i tid mener jeg å huske..
Og dokumentarer på TVNorge er jo kjent for å være VELDIG objektive...
Trådstarter
Sitat av h4llik
Er sånne bilder sanne? At hele trynet blir falleferdig?
Vis hele sitatet...
ho der må ha holdt på med meth ihvertfall 1 år!

men ja det er sant!
Sist endret av amhx; 12. januar 2007 kl. 17:10.
hørte mye snakk om rock(viss det skrives sånn) skulle være kompakt amfetamin som du måtte hakke opp til puler, var det jeg hørte. er det mest sannsynlig meth-?


edit: trur hun på bildet der har drevet med meth i flere enn 1 år
Rock er vanlig amfetamin som er pakket sammen i harde klumper for lettere å kunne frakte den. Det meste pulver (amf, kola, osv...) pakkes i "Rock" under frakt.
Sist endret av Slaktern; 12. januar 2007 kl. 19:15.
Shit jeg vil ikke prøve det :P Eller jo, men redd for å bli avhengig da
det finnes bruk og misbruk :-)
Kan være så, men jeg har lett for å bli avhengig av ting
Har du lett for å bli avhengig av ting tror jeg meth er noe av det dummeste du kan prøve... bare min mening.
den der Faces of Meth som ligger på youtube er fin. ordentlig kos.

http://www.youtube.com/watch?v=lM-yU2c1DUk

drugs are bad, uhmmmmkay?
Fikk kun opp en bilde med html kode eller no når jeg trykket på film-linken men..

Det bildet av hu dama h4llik linker til var jo avhengig av først og fremst crack da med heroinbruk ved siden av, hun gikk først med på å bruke bildet av henne i anti-kampanjer, men hun har visst saksøkt dem som sto bak originalt.

Kommer tilbake med kilde-link hvis jeg finner..
Driver litt å funderer på å prøve koke i hop det her. men på den andre siden igjen ....
Noen av de der i videoen så jo bedre ut etterpå..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det lett å skaffe det som trengs for å lage det her i norge?
Sitat av Helch
Er det lett å skaffe det som trengs for å lage det her i norge?
Vis hele sitatet...
Tviler du! http://www.totse.com/en/drugs/speedy_drugs/165183.html ingredienser. Bange anelser om om siden er til å stole på.
Du får ikke tak i alle ingrediensene lovlig. Men du skal ikke reise langt ut i europa for å få tak i det du trenger..

Relativt farlig prosess med mange skadelige gasser + eksplosjonsfare..
Sies at det er lettere og bli hekta på en heroin. Det er den kjappest raskeste i mangel på bedre ord sykdommen i verden. At det er relativt lett og lage, noe som gjør det billig er vel kansje hovedårsaken tror jeg. Men at det er et stoff man kansje ikke burde røre er det vel ingen tvil om.

Men på den andre siden man burde "kansje" ikke røyke sigaretter heller så den avgjørelsen er jo opp til hver enkelt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Amf er et helvetes dop. ødelegger psykisk og fysisk. hun dama på bildet ligner på en meth addict. krystalene går i blodårene så de revner... så...
Sitat av h4llik
Er sånne bilder sanne? At hele trynet blir falleferdig?
Vis hele sitatet...

Hu har bare bleika håret : )
Utseende til en person vil bli påvirket, samme hvilket rusmiddel det er snakk om. Etter et lengre misbruk, vil utseende bære preg av å være utkjørt.

Men det er helt feil å gjøre som den amerikanske regjeringen; bruke dette som et direkte argument (aka. skremselspropaganda) mot bruk av metamfetamin.

Utseende til personen du viser til har ikke blitt slik som et direkte resultat av rusmiddelet. Men siden en misbruker lever et liv kontrollert av et rusmiddel, blir det såklart mindre tid og energi til dagligdagse og viktigere ting, som vi andre tar som en selvfølge. Man får bl.a. i seg for lite mat og vann, sover garantert mindre enn anbefalt, og er nok ikke like opptatt av personlig hygiene som sine medmennesker. I lengden spiller de nevnte faktorene (i tillegg til utallige andre) inn på utseende til vedkommende. Rusmiddelet kan såklart påvirke utseende til en viss grad, f.eks ved vektap o.l. Men det er ikke sant at man blir like "ommøblert" som mange motstandere vil ha det til.

Jeg prøver for all del ikke å forsvare uvettig bruk av sentralstimulerende substanser. Men jeg mener forebygging ikke er effektivt på en slik måte amerikanerene (såvel som de fleste andre) driver det. Åpenhet og relevante fakta derimot, tror jeg til en viss grad ville hjulpet.

Fortsatt god morgen...
Sitat av DonVito
Utseende til en person vil bli påvirket, samme hvilket rusmiddel det er snakk om. Etter et lengre misbruk, vil utseende bære preg av å være utkjørt.
Vis hele sitatet...
Gjelder dette hasj også?.. selvom du har et normalt liv utenom?
NFFs husbedreviter
Alt kommer jo ann på hva slags person du er, men jeg vil si at hasj ikke gjør dette...
Det er jo ikke akkuratt sånn at du er så ruset hele dagen og kun tenker på å ruse deg enda mer at du glemmer å dusje, pusse tenner, spise osv med hasj. Bare tenk på munchies, da får du iallefall i deg mat, og som sovemedisin er jo hasj et under. Så jeg vil påastå at hasj ikke bryter ned en persons utseende med mindre han vil det..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tja, jeg har sett en del tilfeller der personer har forandret seg drastisk etter å ha begynt å ruse seg kronisk på cannabis, så jeg velger å svare ja her - det gjelder også for cannabis. Felles for de jeg har observert er at de blir svært tynne, og gjerne får litt dårlig tannhygiene også.
går en dokumentar på nat. geographic i ny og ned om metamfetamin. en veldig bra dokumentar som tar for seg mye. burde ses. dokumentaren heter "worlds most dangerous drug". den er lett tilgjengelig på nett også for de som vil laste ned.

til spm. ja det er det samme. men crystal meth er på en måte mye renere meth(klumper som ser ut som krystaller) som gir mye heftigere virkning enkelt forklart.

ellers. noen her som kan forklare litt om hvordan meth er i Norge?
Vet at det er tilgjengelig på på romeriket iallefall, men vet ikke priser. De som jeg kjenner som har prøvd det sier enkelt og greit det er rett og slett er "fucka".. :P
crystal-meth er krystalisert metamfetamin og crystal-meth er ofte mye renere for det er vanskelig og krystalisere diverse blandingstoffer som man bruker til å bøffe ut meth med, så crystal-meth er mye renere og derfor mer avihengihetsskapende(tror jeg er ikke helt sikker, kan være noe annet som gjør det mer avihengensskapende også).amfetamin rocks osv er bare presset sammen for å gjøre det mer kompakt og lettere å smugle.
Har lest et eller annet sted av methamfentamin tar fullstendig knekken på tennene dine. Det påvirker jo utsende litt=P
ja..all speed gjør vel det..ødelegger tannkkjøttet osv..men man skal holde på ganske lenge for å få helt ødelagte tenner og hvis du passer på tennene dine og får i deg nok mat osv tror jeg virkelig ikke du ender opp som de dopvraka vi så lenger bak i tråden her.
Å passe på tennene og å spise nok er ikke alltid en prioritet hos rusmisbrukere. Mat, hygien, tannpleie og annen kroppslig pleie koster penger. Og hvis disse punktene blir innfridd tror jeg heller ikke du er sikret mot å bli ødelagt. Noen gang hørt stemmen til en narkoman?
Sist endret av ThaMan; 10. august 2007 kl. 21:56.
artemiz: Det vet du ikke. For alt du vet kan du havne såpass utpå kjøret som du aldri har drømt om. Slik som ThaMan påpeker over her så vil du nok neppe tenke særlig på, eller glemme hvordan du ser ut, hva du spiser, og hvordan du passer tennene når du har nådd såpass langt at det virkelig preger utseende ditt. Som han også sier koster dette penger, og har du nådd din "bunn" så vil disse pengene bli prioritert til din daglige dose først og fremst. Og jeg tviler på at simple produkter kan "redde" deg fra et utseende som kommer grunnet hardt rusmisbruk.
ja..hvis man først blir avhengig så tror jeg de fleste kommer til å prioritere sin daglige dose isteden for hygiene osv.men det jeg mente var at du ikke nødvendighvis vil bli seende ut som de dopvraka sellom du bruker meth av og til og passer litt på.men man burde virkelig ikke bruke det for det er stor sjangs for at du ender som en av de.mange tenker jo at de kan bruke det litt også gjør de det og klarer ikke å stoppe, det er mange som har gått på den smellen der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leste et sted at grunnen til at folk for sår og lignende er fordi de klør seg til blods. (Har dessverre ikke kilde til dette)
http://www.imdb.com/title/tt0470705/ en film om kløing beskrevet over
Sitat av dracz
Leste et sted at grunnen til at folk for sår og lignende er fordi de klør seg til blods. (Har dessverre ikke kilde til dette)
Vis hele sitatet...
Noen får vrangforestillinger under metamfetamintripp som gjør at de tror kroppen deres (særlig ansiktet) er dekket av krypdyr, så de forsøker derfor å pille dem bort. Noe som ikke nødvendigvis hjelper siden det bare er en del av hallusineringen.

Det skal også nevnes at mye av tidsoppfatningen forsvinner under påvirkning av metamfetamin, så før du vet ord av det har du sittet og klødd de samme stedene på kroppen din i 4 timer.
Sist endret av battlecaT; 29. oktober 2007 kl. 22:49.
Metamf er roligere speed enn benzedrin/vanlig speed. Det er lettere å spise mat og faktisk også å sove på metamf enn på vanlig amf. Myter spredd gjennom media er som vanlig helt på bærtur, også mytene om metamfetamin. Det er selvfølgelig lett for dem å finne noen ekstreme tilfeller av vrak og søplenarkomaner og så fremstille dem som typiske, vanlige tilfeller..Men det er som vanlig bare piss og antidop-propaganda. Millioner av amerikanere bruker metamf uten å ende som vrak, og titusener av nordmenn bruker også metamf eller amf uten å ende som vrak.
Tviler sterkt på at det går an å bruke metamf eller amf for den saks skyld uten å ende som vrak. Det krever iallefall at du klarer å bryte ut tidsnok! Og ofte vil jeg si at denne sirkelen drives av tilfeldigheter.

Jeg er en person som mener at jeg tåler ALT! Muligens fordi jeg har testet ut mye, uten å få reaksjoner. Har teste ecstacy, uten å reagere med annet enn litt større søvnbehov (jeg sovnet) -og jeg testet det en gang til, men opplevde nada! Har brukt amfetamin over en kort periode, og fikk effekt av dette stoffet (følte meg gira og uovervinnelig), men det skal også sies at jeg tok samme dose som en venninne -hvor det viste seg at det var betydelig mengde med rottegift i stoffet. Hun reagerte med toxic virkning, mens jeg kom meg rimelig kjapt. Bare snøvlet og var forvirret en liten stund, men kom kjapt til meg selv.


Tok noe jeg vil kalle en overdose amfetamin engang og hadde skikkelig problem med å sove. Men jeg skal også si at jeg gikk på antidepressiva som var langt verre enn amfetamin! (Nefadar -trukket fra markedet i 2003) Det er vel det som skremmer mest! legene kamuflerer virkningen av visse medikamenter, og resultatet er at flere blir avhengige. Jeg hadde anoreksi før jeg begynte å teste ut visse stoffer, og da jeg fant ut at amfetamin gjorde meg tynn -da var jeg solgt. Heldigvis har jeg en kjæreste som tar meg ned på bakkenivå gang på gang, og uten han så er det ikke sikkert jeg ville vært i live engang.
Sist endret av Mariela; 29. oktober 2007 kl. 23:29.
Sitat av Drøggs
Metamf er roligere speed enn benzedrin/vanlig speed. Det er lettere å spise mat og faktisk også å sove på metamf enn på vanlig amf. Myter spredd gjennom media er som vanlig helt på bærtur, også mytene om metamfetamin. Det er selvfølgelig lett for dem å finne noen ekstreme tilfeller av vrak og søplenarkomaner og så fremstille dem som typiske, vanlige tilfeller..Men det er som vanlig bare piss og antidop-propaganda. Millioner av amerikanere bruker metamf uten å ende som vrak, og titusener av nordmenn bruker også metamf eller amf uten å ende som vrak.
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde rusen etter methamfetamin som en mye sterkere amfetamin tur. Ikke noe serlig mer enn det, men det var betraktelig sterkere og mer intens.
Sitat av battlecaT
...Noen får vrangforestillinger under metamfetamintripp som gjør at de tror kroppen deres (særlig ansiktet) er dekket av krypdyr, så de forsøker derfor å pille dem bort...
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette. Det blir kalt meth bugs og kan forekomme hos alle som er på meth. Sikkert en del propoganda, men det virker som et stoff man ikke bør kødde for mye med

Kilde: The Worlds Most Dangerous Drug. video.google.com - søk på tittelen.
Kommentar til RBT: Forklaringen på det er nok så enkel som at kvaliteten/renhetsgraden på amfetaminen du har prøvd før var dårligere enn den var for metamfetaminen du nå har prøvd.
Det er for øvrig et faktum at metamfrusen er roligere enn f eks benzedrinrus. Det er ikke "bare noe jeg mener eller synes"...
Opprinnelig skrevet av Drøggs
Metamf er roligere speed enn benzedrin/vanlig speed. Det er lettere å spise mat og faktisk også å sove på metamf enn på vanlig amf. Myter spredd gjennom media er som vanlig helt på bærtur, også mytene om metamfetamin. Det er selvfølgelig lett for dem å finne noen ekstreme tilfeller av vrak og søplenarkomaner og så fremstille dem som typiske, vanlige tilfeller..Men det er som vanlig bare piss og antidop-propaganda. Millioner av amerikanere bruker metamf uten å ende som vrak, og titusener av nordmenn bruker også metamf eller amf uten å ende som vrak.

Det du sier om at Metamf er roligere enn vanlig speed er jeg helt uenig i,snakker da om en hel del personlig erfaring rundt dette.
Sist endret av Eyeamare; 30. oktober 2007 kl. 08:31.
Kommentar til veldig mange innlegg her: Herregud, hvor har dere lest om metamf hen, i "Det Beste" eller noe? I media har det i alle år vært sensasjonspregete artikler om "nye og skumle narkotiske stoffer", og de artiklene har i alle år vært fulle av pisspreik. "Ååå, du blir hekta etter første gangen".."Åå, du tror gjerne at du kan fly og så hopper du ut fra nærmeste høyblokk"....BøøøH!!! Hehe, artiklene er oftest ment å skulle skremme folk fra å teste stoff, men disse artiklene sprer også idiotiske myter og løgner som ikke har noe med noen virkelighet å gjøre. Og fjortiser og nykterister svelger mytene og blir med på å spre dem videre. En trenger ikke å gå langt for å finne ferske eksempler på det, hehe...
Sist endret av Dodecha; 30. oktober 2007 kl. 12:04. Grunn: Oppfordring