Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 398
Hei igjen, har enda en tåpelig "problemstilling" til dere her. :-O


Jeg har periodevis over 5 år misbrukt benzoer (ikke for rus.) 90 % Rivotril vil jeg tro, har brukt alle de andre benzoene men mengdene blir små sammenlignet så forteller kun om Rivotrilbruk. Vet ikke om det er misbruk hvis jeg selvmedisinerer meg for sterk angst og depresjon, og er fire ganger verre en før jeg tok min første benzo, en Sobril. Har brukt Xanor i liten grad, Valium ganske sjeldent, Sobril 25mg fra lege som skal vare i tre mnd. Er lei av benzolivet det gjør alt bare verre å angrer på at jeg prøvde første gangen.

Bruket startet i 2013 å har kanskje brukt 150 Rivotril i gjennomsnitt pr år. (Har brukt uten resept) Har som regel tatt en og en halv (3mg) enkelte ganger har jeg tatt 4mg etter toleranse og behov, tok pauser når 4 mg ikke er tilstrekkelig lenger. Disse oppholdene var på 1-2 mnd innimellom for toleransen sin skyld.

Når jeg slutta
Abstinensene har vært helt grusom, ofte så ille at jeg bare har ligget i senga pga ekstrem angst. Ikke tørr å gå ut av huset å hente posten en gang. Jeg har vært en mnd uten Rivotril nå og abstinensene har dempet seg en smule men hemmer meg i enorm grad å fungerer dårlig i sosialt sammenlag. Derfor trekker jeg meg litt unna andre i denne perioden.

Nedtrapping
Har derfor kjøpt 90 stk Galenika 10 mg. Kan ikke spørre legen så spør flokken her Hvordan skal jeg trappe ned over 2mnd f.eks? La oss si jeg tar 30-40 mg om dagen mot abstinenser etter Rivotril vil abstinensene være like ille som under rivo? Å tror dere 90 holder til dette?

Starter på 30 mg å vil trappe ned rolig for vil ha det minst mulig jævlig etter jeg har brukt alle.

Tåler sikkert litt Valium abstinenser for det kommer sikkert, håper bare det er i mindre grad enn rivotril.

Jeg har kanskje slurva en del med innlegget, men sitter å skjelver og hodet ikke er helt klart så er litt ukonsentrert.

Håper dere klarer å bidra med en nedtrappingsplan på 90 valium 10 mg, og gjøre det så smertefritt som mulig for meg. jeg vet null å niks om å trappe ned, kanskje noen har gjort det i samråd med lege her? :-)

Takker å for bidragene i min forrige tråd, det var til stor hjelp. :-) riktig God jul på forskudd hilsen dorullnissen! :-P