Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3743
Hei freak.

https://vimeo.com/224082609

Lang tid siden jeg har vært aktiv på forumet, men jeg loker rundt:-)
De siste tre årene har jeg arbeidet på ett nytt utrykk (mere "kommersielt" og pent enn min tidlige musikk).
Forløpet har vært fett og utviklende, særlig fordi jeg har komponert, spillet, innspillet, redigeret og mixet all lyden på platen (første gang for meg).
På filmsiden har jeg valgt å fortsette mitt samarbeid med en dansk filmskaper "Nicoline Skotte",
som har bakgrunn fra dokumentarfilm, og er en god venn.

Hva synes dere om musikken? har dere tips til plateselskap?
Passer film og lyd fint sammen? Er filmen for lo-fi?

Veldig spent på hva dere synes om musikk og film. Håper på ros og ris.

KH - Miles
Sist endret av miles; 11. juli 2017 kl. 15:13.
This is bat country!
gregory's Avatar
Veldig merkelig og rart. Jeg liker det.

Men, jeg har noe komme med;

Vokalene har veldig mye klang. Klang assosierer jeg med store rom, tid og plass som går sakte. Ensomhet?
Dere baserer også filmen på kun/mye håndholdt. Noe som gjør at det krasjer med musikken for min del. Tripod og rolige bilder hadde vært bedre. Til tider hyppig klipperytme også.

Dette er kun noen kjappe tanker jeg har gjort meg.

Om dere ønsker å oppnå slags "mindfuck" med videoen, så har dere klart det Stå på!
miles's Avatar
Trådstarter
Hej gregory. Takk for tilbakemelding:-)

Jeg tok ikke stilling til emosjonelle trekk ved romklang, jeg likte lyden - og fikk litt mer selvtillit under innspilling.
Skjønner din reaksjon, når jeg hører på det igjen - med dine betraktninger i bakhodet.
Filmen har blitt veldig DIY, lo-fi og "skitten". Jeg synes det passer veldig godt til min musikk (kanskje særlig
andre spor på albummet, som dere jo ikke kjenner til). Jeg opplever filmen som en slags antitese ifht mer typiske musikkvideoer. Jeg tror Nicoline ville vise meg, som hun så meg i situasjonen, heller enn å skape en karakter som nødvendigvis passer til hennes budskap. Hun sa "jeg vil finne det som er ekte, i ett opstillet rom", hvis det gir noen mening.

Uannsett. Tusen takk for tilbakemelding, hyggelig å høre at du liker det:-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
miles's Avatar
Trådstarter
Hei freak. Hadde håpet på litt flere tilbakemeldinger. Derfor;

https://soundcloud.com/mrtangvik/sets/nullpluss-side-a
Første side av mit soloalbum - nullpluss (dere er de eneste bortsett
fra familie og nære venner som har tilgang til denne spillelisten).
Jeg blir veldig glad hvis noen av dere tar dere tid til å lytte til alt,
eller deler av det- nevner referanser til annen musikk og kommer med kritikk (konstruktiv eller flamestyle).
Musikken veksler mellom "poplåter", og redigerte lydeksprimenter. Det har tatt nesten tre år å ferdigstille albummet.

Vil gjerne samarbeide med lydlystne freak-folk.
Kunne vært kult å sende stems (lydfiler) frem og tilbake :-)

Anyways. Her er de første 7 sporene (side a) av mit solo-album.
Hvis det kommer litt tilbakemelding, og dere blir nysgjerrige på musikken sender jeg kanskje PM med link til de siste 7 sporene (side b).

KH - Miles
Sist endret av miles; 24. juli 2017 kl. 23:36.