Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5066
Familiefar her som har vært fuvkings stræit siden tidlig tjueårene. Nå 34, og tok meg en uke i Berlin for et par uker siden. Byen der du kan komme på technoklubb kl 08.00 på søndags morgen om du vil og begynne å ture

Tenkte meg ut i morgen, ser det er ok dj på jaeger, men er det noe annet skøy som skjer?

Vennlig fyr, med litt emma i baklomma, og de fleste jeg kjenner er enten på rehab og ute av loopen, eller tilsynelatende gørrkjedelig middelklasse wannabees med hus eid av banken og tidsklemme.

Blir glad for tips, eller om noen vil henge litt er det også fett.
Oslo.

Peace
Sist endret av knicks1983; 12. juni 2016 kl. 22:28.
Utover vanlige skjenketider kombinert med hverdag blir veldig, veldig, veldig vanskelig å få til.
Arrangeres muligens noe underground i sommermånedene, men om du skal feste på mandager eller onsdager så har du ikke veldig mye å velge i...
Om du kan være litt straightere og vurdere å gå ut i helgene så åpner det seg plutselig noe mer, da kan du i teorien rave hver helg om du vil. Masse underground shit som arrangeres, og det finnes faktisk et par kule klubber i byen også(selv om du da må belage deg på å gå 03:30)
Trådstarter
12 4
Hei og takk for respons

Ja jeg vet det er mye underground på gang, men kjenner få som kan dra meg med på de, da dette, siden det nettopp er underground er noe under radaren og.
Tenkte meg uansett på jaeger i morra, ligger an til å bli ok party, for en hverdag.

Blir uansett glad for hint i rett retning eller direkte invitasjon til rave-party, som ikke stenger kl 03.30
Vennlig og svært openminded person, og holder ting svært diskret, da jeg også er relativt profilert i kulturlivet som skapende kunstner, og må holde lav profil
Sitat av knicks1983 Vis innlegg
Hei og takk for respons

Ja jeg vet det er mye underground på gang, men kjenner få som kan dra meg med på de, da dette, siden det nettopp er underground er noe under radaren og.
Tenkte meg uansett på jaeger i morra, ligger an til å bli ok party, for en hverdag.

Blir uansett glad for hint i rett retning eller direkte invitasjon til rave-party, som ikke stenger kl 03.30
Vennlig og svært openminded person, og holder ting svært diskret, da jeg også er relativt profilert i kulturlivet som skapende kunstner, og må holde lav profil
Vis hele sitatet...
En annen freakbruker svarte godt på dette i et innlegg fra en lignende tråd:
Grunnen til at dette stort sett ikke publiseres så offentlig er jo fordi vi rett og slett ikke ønsker at festene skal stoppes. Det er ingen hemmelighet at snuten titter innom her støtt og stadig. Hvis dere ønsker hjelp med dette må dere enten smøre dere med tålmodighet for å komme inn i mijøet sende en privat melding til en vennlig sjel. Dette er jo en relativt lukket arena.
Vis hele sitatet...
Med andre ord: direkte invitasjon er det nok vanskelig å få tak i på åpent forum med en så fersk bruker som din, selv om du alltids kan forsøke å sende et par PM. Dessuten - familiefar planlegger å dra på rave og knaske emma på en mandag? Stusset nå litt over det også, jeg da.
Trådstarter
12 4
Ja, jeg er klar over at det er vanskelig, så nøyer med med å spørre om hint.
og om det familiefar greiene, det trenger jeg egentlig ikke forsvare for noen her inne, men jeg driver ikke å knarker istedenfor å levere i barnehage, for å si det slik. Drikker aldri en øl foran poden engang. Men far har noen ganger fri fra familielivet pga jobb, og lever som sagt av kreativt yrke som selvstendig næringsdrivende. Da er det slik at man benytter seg av den sjansen man får og når det passer, som i mitt tilfelle kan være mandag, istedenfor feks fre og lørdag.

Hvor fant du tråden med sitatet forresten?
Politiet er veldig "på" disse type events for tiden, skal ikke være mulig å ha det gøy med musikk i godt lag...
Så miljøene er veldig inner circle og det kan være vanskelig å få innpass. Men når du først blir kjent med folk, er det veldig nice og det skjer ting hele tiden Gjelder å ha øya oppe...

Det er flere grupper som organiserer i Oslo, små og store, forskjellige musikksjangre og sammensetning av folk. Så om du leter godt nok, så finner du nok noe. Beste tipset jeg kan gi deg, er å gå offline og dra ut på aktuelle steder (jaeger f.eks) og snakke med folk. Da begynner snøballen å rulle

Og forresten: Spontantreff sommer 2016!
Sist endret av Eplegutten; 13. juni 2016 kl. 12:16.
Trådstarter
12 4
Takk for svar. Ja jeg har fått navnet på noen så stikker på jaeger, eventuelt ser an stemningen og holder på partybremsen til jeg får dratt en uke til Berlin, eller på midnattfestivalen i bodø. Eventuelt begge
Mm, vi skulle nok tatt en tur ut sammen... Men skikkelig fest midt i uka er vanskelig gitt! I hvert fall uten å måtte forklare seg for samboer.

Jeg har det som deg, småbarnsmor på 34 som alltid har vært superstreit og stort sett holdt meg til alkohol, men som etter at jeg fikk barn da jeg var 30 virkelig har hatt behov for å slå ut håret en gang iblant, men nå er det seriøst ingen jeg kjenner som fester på den måten. Så da stikker jeg på Villa alene når jeg er så heldig å få tak i noe emma. Funker det òg :-)

Til daglig er jeg en god mamma som henter tidlig i barnehagen, tar med kiden på hyggelige ting og lager middag fra bunnen av. Men ordet dop nevner man aldri høyt som mamma, da er man en dårlig mor uansett!

Enjoy Jaeger tonight, jeg har ennå ikke vært der. Gi rapport om hvordan det var
Off topic, men jeg må bare. Det er nok langt flere foreldre enn vi aner som "slår ut håret" innimellom. Men det er så tabu når man har barn, nettopp fordi man får den typen reaksjoner som i denne tråden, at veldig få utenom en lukket krets noen gang får vite om det. Når man blir foreldre skal man visst plutselig ha blitt et bedre menneske som alltid velger riktig og fornuftig. Det er kanskje forestillingen om hvordan voksne er som sitter igjen fra man var barn?

Vel, jeg hadde store planer for hvor seriøs og flink jeg skulle være som forelder, men jeg oppdaget ganske raskt at jeg bare var den samme gamle. Langt fra perfekt, tidvis både rusa og for lat til å koke grønnsaker til middagen, men det funker faktisk fint likevel.

Håper trådstarter kommer seg på en skikkelig fest, jeg.
Godt å høre :-) Jo da, jeg vet jo egentlig at jeg ikke er den eneste med barn som liker å leke meg litt med dop iblant, men det er sykt tabu, ja.

Nå tror jeg forsåvidt ikke at det var dét folk reagerte på her, heller at det var en veldig utypisk bruker av FF, med et utypisk spørsmål (allnighter i Oslo på en mandag er ikke så vanlig å lete etter), og at noen da kanskje ble litt mistenksomme.

Gleder meg til min neste gang, selv om det blir sjelden.
Litt etter VGS var ferdig hadde jeg en festperiode på nesten 3 år, da mener jeg bånn spiker hver eneste dag. Kretsen var så stor så man fikk gjerne tilbud om 3-4 forskjellige fester/events daglig, bare fordi man kjente mange og var med på ting hele tiden, ble man jo igjen kjent med nye folk hele tiden.

Å danne et slikt nettverk er jo selvsagt mye lettere når man akkurat har fyllt 19/20 enn når man har passert 30, men er jo fortsatt fullt mulig å danne et slikt nettverk.

Personene som definitivt dro den lengst ut var nettopp folk mellom 30-35 års alderen, sikkert fordi de dro ut sjeldent og hadde spart opp fest-modusen veldig lenge etter de hadde fått barn
Trådstarter
12 4
@Amatør82: Jaeger var ganske fint synes jeg. Masse danseglade folk og god stemning.
Koste meg. Kanskje vi skulle lage hemmelig foreldre-går-ut-på-byen-klubb sammen
Er det bare i Oslo man finner underground fester?
Kan noen forklare hvordan det foregår, eller hva som skjer på sånt?

Hørtes gøy ut!
Hehee, det hadde vært noe. Kanskje jeg sender deg en PM en gang. Bor du i Oslo, eller er du her bare på besøk iblant?

Blir det ikke dårlig stemning hjemme om du stikker ut og er ute hele natta? Jeg sparer stort sett slike festligheter til de få helgene jeg er alene hjemme. Har gått på en smell et par ganger når familien har vært hjemme, det har vært syykt tungt dagen derpå!

Nå vet ikke jeg om mange undergrunnsfester heller, men det blir jo gjerne ikke rett hjem etter byen om man har tatt noe.

Iblant irriterer det meg at jeg ikke var mer utforskende når jeg var "ung og fri", men mulig det er like greit, merker jeg liker dop veeldig godt, så det er greit at jeg har begrensninger, hadde jeg begynt med det den gang, kunne det nok tatt litt av.
Sist endret av Amatør82; 14. juni 2016 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
12 4
kult
Jeg bor på nesodden, men er jevnlig i Oslo og pleier å overnatte på atelieret når jeg er på tur. Ja kan være tungt med barnehagelevering, henting og den slags etter en tur ut midt i uken, så er nok lurt å planlegge eller i hvert fall avtale at det er greit å sove ut dagen etterpå.
Blir glad for PM om det så bare er å diskutere familielivet og slikt.

Jeg tror forresten det blir jaeger i dag og gitt, hehe