Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4665
Hei!

jeg har kjøpt meg TDK DvD + RW 4.7 GB single sided tomme Dvd plater.
Jeg har også en film jeg har også en Axxo film som jeg har lyst til og overføre til Dvd platen.

Jeg prøvde rett og slett bare og overføre hele Filen til Cd platen ved og dra filen over i Cd mappen.
Men windows sier at det oppsto et problem under overføringen.

noen som vet hvordan jeg gjør dette?
Hva er en axxo-film? Hva mener du mer "dra filen over i cd-mappen"? Og hva er "cd-mappen"? Skulle ikke du brenne en DVD?
Off-topic: Axxo er et team som legger ripper filmer og legger de ut på TPB.

Men til spørsmålet ditt. Det du trenger er ett brenne-program. Som for eksempel Nero eller Sonic.
Sist endret av Pinneknurk; 16. desember 2007 kl. 18:18.
ok takk!
hvor får jeg tak i de programmene?

Jeg skal visstnokk ha cd brenner på datan.
men vet ikke hvordan jeg skal få lagt over filmen på cden.
Jeg vil anbefale deg først å søke litt rundt omkring på hvordan man gjør det, Google er et godt eksempel på hvor du kan søke Så burde du laste ned IMGBurn, dette er et program som kan brenne image-filer (enda en gang, google is your friend).

enjoy
Du kan ikke brenne dvder på en cdbrenner. Hvis filmen er i divx/xvid-format, heter den navnetpåfilmen.avi, og da må den konverteres til dvdformat. Det gjør du best og enklest med programmet convertxtodvd.
ok. må jeg kjøpe det programmet eller kan jeg laste det ned noe sted?
Hvis man ikke er fullstendig it-analfabet, så går det an å laste ned gratis. Det koster €30, og det har du sikkert råd til.
CD Burner XP Pro er et gratis bra brenneprogram, som både virker til brenning av filer, filmer, iso filer, og boot cder og dvder... Har ikke en link i hodet, men det er det google er til for.
du kan jo laste ned en prøveversjon fra nero da. Google så finner du det garantert !
Noen dvd spillere klarer å spille av filmer hvis de bare ligger på dvden som en avi fil, men det beste er jo å brenne den som en skikkelig dvd ja. Det finnes ørten brenneprogram, og mange av de er gratis. Google!
mange takk for hjelpen!
Jeg lastet akkurat ned CD Burner XP Pro men fikk et lite problem.
Filen jeg lastet over på den tomme dvd'en var en film som var lastet ned på datamaskinen min med et torrent.

Det gikk helt greit og starte brenningen og filen på 701 MB var ferdig brent over på den tomme dvd'en på 2 minutter.

Men når jeg setter dvd'en hvor filmen skal være lastet over inne i dvd spilleren så får jeg beskjeden "no title", kan noen fortelle meg hva som er galt?
Problemet ditt tror jeg er at det ikke er noen meny på filmen du har brent, men jeg tror at filmen da skal starte å spille automatisk. Prøv å brenn en gang til og se om det er noe sted du kan lage / skrive title? Vet ikke om dette er rett, bare ideer. Er det dvd spiller du spiller av på eller pc? Hvordan brente du dvden?
Off topic:
Sitat av turboasmund
Off-topic: Axxo er et team som legger ripper filmer og legger de ut på TPB.
Vis hele sitatet...
Han er ikke et team, det er en fyr, og han legger først ut på Darksiderg.com og deretter Superfundo, Demonoid, MiniNova, The Pirate Bay.
Noen sier han er en person, noen sier det er en gruppe. Det var en side en gang som hadde intervjuet han anonymt (bruker han for da var det en person de intervjuet og de stilte spørsmål til han og svarte jeg begynte da og da osv). Så det var iallefall en som startet tror jeg, men kan jo ha blitt til en gruppe. Vet ikke om dette er rett, men men.
Når jeg først åpnet programmet fikk jeg velge "lag data CD/DVD" eller "Lag audio CD"
Jeg valgte "Lag data CD/DVD"

Så kom alle Mapene mine tilgjengelig oppe til venstre.
Jeg gikk inn på "dowloads" også på Mapen "shooter" (filmen jeg skal brenne over på DvD'en) Jeg dro da "shooter" som var et videoklipp på 701 MB Ned til høyre hvor det sto navn, størrelse, modifisert.

Jeg trykket da på brenn.
Da kom det opp et nytt vindu som het Brenn Disk - (disc).
Den da holdte på og brenne filen over på dvd'en.
etter ca 2 minutter ånet disc stasjon E: seg.
I Vinduet "brenn Disk" sto det: brenningen ble fullført.

Edit: jeg får også 4 valg nederst i vinduet (brenn disk) etter brenningen.
Sett etikett, Sett boot options, start brenning(av en eller annen grunn? selv om den sier at brenningen ble fullført), og så klart cancel.
Sist endret av babbabou; 16. desember 2007 kl. 19:36.
Sitat av chb
Noen sier han er en person, noen sier det er en gruppe. Det var en side en gang som hadde intervjuet han anonymt (bruker han for da var det en person de intervjuet og de stilte spørsmål til han og svarte jeg begynte da og da osv). Så det var iallefall en som startet tror jeg, men kan jo ha blitt til en gruppe. Vet ikke om dette er rett, men men.
Vis hele sitatet...
http://torrentfreak.com/interview-ax...on-bittorrent/
Problemet ditt er 99% sikkert at dvdspilleren din ikke kan lese divx-filer, slik at du må konvertere fila først til dvd-format, slik jeg allerede har skrevet.
Bruk ConvertXtoDVD for og få den i dvd format. Deretter bruker du CopyToDVD til og brenne den til dvdèn
Ok jeg forstår.
Så jeg burde kjøpe meg ConvertXtoDVD.
Men trenger jeg CopyToDVD nå som jeg har CDburnerXP?
Sitat av babbabou
Men trenger jeg CopyToDVD nå som jeg har CDburnerXP?
Vis hele sitatet...
Nei det gjør du ikke. ConvertXtoDVD brenner også filene dine samtidig som de konverteres.