Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1172
Hei.

Skal snart til Bergen snart. Lurte på om dere visste noe om priser på buss/tog eller noe lignende.. Jeg er student, og reiser i fra Ålesund. Hva er billigst? Er det noen selskaper som har noen tilbud?
Nor-Way Bussekspress - Kampanjer

http://www.ruteopplysningen.no/
Sist endret av Turbolego; 16. desember 2007 kl. 03:29.
199 hvor du vil i landet med nsb tog. Er det ikke det de sier?
Og hvordan er dette kontra kultur og hører hjemme i undergrunn?
Sitat av Leif Motorvei
199 hvor du vil i landet med nsb tog. Er det ikke det de sier?
Vis hele sitatet...
Med "Kystbanen" fra Ålesund til Bergen? Tror ikke det.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Problemet med tog fra Ålesund er jo a man først må til Åndalsnes, deretter til Oslo, og så til Bergen. Høres ut som en omvei.
Aletnativene er vel heslt Buss eller hurtigrute.

Bussen koster 585,- - 25% for student. Reisetid på rundt 9 timer.

Hurtigruta er rundt 700,- uten lugar. Studentrabatt 50%. Resietid på rundt 14 timer.
bussen har makspris grense (450 tror jeg det var) og studentrabatt er 50 %(barnebilett) på reiser over 10 mil eller noe, men det regnes utifra hva strekninga totalt hadde kosta uten makspris... sparer ca 80kr på studentrabatt kontra makspris ålesund-oslo, vet ikke hvordan det er til bergen siden jeg aldri har tatt bussen dit
Hei, jeg er fra Bergen, men studerer ved Høyskolen i Ålesund.

- Om du er student får du Youth billet med SAS for 560,- tur.

- Bussen koster nesten like mye, men tar 5 ganger (ja, mener det 5 ganger) så lang tid.

- Hurtigruten koster helt utrolig mye og går over natten.

Så ta fly! Har selv flydd hjem ca 1 gang pr. mnd. det er garantert billigst og best