Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4067
Jeg lurer på om noen har gjort dette før, og hvordan dere gjorde det?


har noen noen gang blitt tatt for dette, og hvilke konsekvenser fikk dette\eller hvilke konsekvenser vil det få om man blir tatt?
Hvorfor har du noen interesse om det? 18-årsgrense?
Fordi jeg har veldig lyst til å begynne, men er ikke gammel nok. (16 års grense)
Sist endret av Cablemaster; 1. november 2007 kl. 15:03.
Når du fyller inn innmeldingsskjemaet så legger du bare på et par år på fødselsnummeret ditt, jeg kan ikke se for meg noen annen måte å gjøre det på. Mulig de ber om å få se legitimasjon, hvis du ser veldig ung ut, men det tror jeg ikke de gjorde da jeg meldte meg inn. Så lenge du ikke begynner å strø rundt deg med dårlig forfalskede legitimasjonspapirer kan de vel ikke ta deg på annet enn å ha løyet? I værste fall blir du banned for life, og da er det jo bare å investere i et par manualer og et hoppetau. Dokumentforfalskning bør du som sagt holde deg unna.
er ikke no stress, har gjort dette selv
Det er vel dokumentforfalskning, så det er vel ulovelig, men har ingen ide om hva konsikvensene vil bli.
Kommer sikkert an på hva slags treningsstudio.

Der jeg er, måtte jeg såklart vise legitimasjon når jeg meldte meg inn.

Det størst problemet ditt kan dreie seg om betalingsordningen. Jeg tror de ønsker at foreldrene dine står for betalingen og da må du nok få med deg dem på opplegget ditt...
Så lenge en foreldrer skriver under på medlemsskap-arket er det vel ikke nødvendig å vise legitimasjon?
Jeg er 15 år og det er 16 års grense der jeg trener. Jeg bare spurte pent om jeg ikke kunne få trene der likevel så gikk det i boks, ikke værre enn så. Kommer sikkert ann på treningstudioet da.
Tror 16-årsgrensen er endelig ved de fleste treningssenter. Foreldre må være med å skrive under avtale dersom man er mellom 16 og 18.

(Tror sannsynligheten for at de godtar at en under 16 som medlem er større ved mindre, uavhengige sentre enn hos de som er tilknyttet de store kjedene (sats, elixia, osv). )
18 årsgrense der jeg trener, men jeg kom inn uten noe stress!
Heller ingen steder der du måtte fylle inn alder/vise leg eller noe sånt...
jeg har spurt de om jeg kan få lov til å begynne å trene, dersom foreldrene skriver under på at alle eventuelle skader står de i ansvar for. men alikevel har får jeg ikke lov.

PS: det er elixia det er snakk om.
Lyv om alderen din du... kjenner noen som gjorde dette. De ble oppdaget, men det eneste som skjedde var at de ble kastet ut av treningsstudioet (ikke bokstavlig talt )
Sitat av Cablemaster
Jeg lurer på om noen har gjort dette før, og hvordan dere gjorde det?


har noen noen gang blitt tatt for dette, og hvilke konsekvenser fikk dette\eller hvilke konsekvenser vil det få om man blir tatt?
Vis hele sitatet...
De fleste treningssentre slipper inn 15-åringer det året de fyller 16. Vent til januar, så går det i orden.

En annen ting er om det er lurt av deg å trene styrke, går ut fra at det er ditt ønske, i så ung alder.

Utviklingen varierer for 15-åringer, og om du ikke er ferdig utvokst bør du ikke trene styrke. Muskelfester, sener og ledd på en ikke utvokst person vil svært lett bli skadet med ved hard styrketrening. En slik person vil heller ikke få samme utbytte av styrketreningen som en utvokst, og ikke oppleve den sanne gleden og entusiasmen ved styrketrening.
Sitat av Blackspot
Lyv om alderen din du... kjenner noen som gjorde dette. De ble oppdaget, men det eneste som skjedde var at de ble kastet ut av treningsstudioet (ikke bokstavlig talt )
Vis hele sitatet...
Hvis vedkommende skrev under på an avtale om at de var 18 så kunne de ha blitt siktet for dokumentforfalskning. Så du vet det
Sitat av Kaunda
De fleste treningssentre slipper inn 15-åringer det året de fyller 16. Vent til januar, så går det i orden.

En annen ting er om det er lurt av deg å trene styrke, går ut fra at det er ditt ønske, i så ung alder.

Utviklingen varierer for 15-åringer, og om du ikke er ferdig utvokst bør du ikke trene styrke. Muskelfester, sener og ledd på en ikke utvokst person vil svært lett bli skadet med ved hard styrketrening. En slik person vil heller ikke få samme utbytte av styrketreningen som en utvokst, og ikke oppleve den sanne gleden og entusiasmen ved styrketrening.
Vis hele sitatet...
gjør litt research, styrketrening hemmer ikke vekst hvis det er det du sikter til. det kommer mer belastning på ledd, sener og bein av andre fysiske aktiviteter enn forsvarlig styrketrening.

utbyttet i puberteten er bedre, mer hormoner, mer HGH og testosteron.

og om gleden er større eller mindre kommer vell ann på personen, ikke alderen. (selv om du godt kan ha et poeng akkuratt her)
Sitat av Cablemaster
jeg har spurt de om jeg kan få lov til å begynne å trene, dersom foreldrene skriver under på at alle eventuelle skader står de i ansvar for. men alikevel har får jeg ikke lov.

PS: det er elixia det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Elixia har 18-årsgrense AFAIK.
Ikke her som jeg bor
Sitat av Cablemaster
gjør litt research, styrketrening hemmer ikke vekst hvis det er det du sikter til. det kommer mer belastning på ledd, sener og bein av andre fysiske aktiviteter enn forsvarlig styrketrening.

utbyttet i puberteten er bedre, mer hormoner, mer HGH og testosteron.

og om gleden er større eller mindre kommer vell ann på personen, ikke alderen. (selv om du godt kan ha et poeng akkuratt her)
Vis hele sitatet...
Tusentakkk!! Blir så lei av folk som ikke vet hva de snakke om=)
Jeg fikk melde meg inn når jeg var 15 (16årsgrense), men godt mulig fordi mamma også trener der og kjnner de fleste som jobber der.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hos "SIB trening", vil du om du blir oppdaget, bli utestengt frem til du er gammel nok(16). Tror nok det er ganske vanlig praksis andre steder også.

Selv trente jeg på treningssenter når jeg var 15. Tror ikke jeg har tatt skade av det. Det er selvfølgelig veldig individuelt, kommer helt an på hvor utviklet kroppen er. Ingen tar skade av riktig trening. Problemet er at en del trener feil. Om du er 5 eller 90 så har du godt av fysisk fostring. Det som er viktig er å tilpasse treningen. Trener man helt feil, så vil all trening være skadelig uansett alder.

Derfor må treningen være tilpasset den kroppen du har. Lite poeng å pushe max de første årene man trener uansett. Om målet er å bli stor, sterk og leve lenge. Men moderat trening tar ingen skade av. Problemet er vel heller at når man er 15 så ønsker man å bli stor og sterk og tenker ikke så mye på slitasje ved feil trening. I allefall ikke så lenge man greier å løfte vektene

Jepp det siste var selvopplevd. (når jeg var 15/16 hadde vi forøvrig et eget forum for "hvordan bli en stor og sterk torpedo" på nFF, det er heldigvis borte for mange år siden...)
Sist endret av sptz; 1. november 2007 kl. 17:56.
Hos "SIB trening", vil du om du blir oppdaget, bli utestengt frem til du er gammel nok(16). Tror nok det er ganske vanlig praksis andre steder også.

Selv trente jeg på treningssenter når jeg var 15. Tror ikke jeg har tatt skade av det. Det er selvfølgelig veldig individuelt, kommer helt an på hvor utviklet kroppen er. Ingen tar skade av riktig trening. Problemet er at en del trener feil. Om du er 5 eller 90 så har du godt av fysisk fostring. Det som er viktig er å tilpasse treningen. Trener man helt feil, så vil all trening være skadelig uansett alder.
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Enig i det du skriver.

Derfor må treningen være tilpasset den kroppen du har. Lite poeng å pushe max de første årene man trener uansett. Om målet er å bli stor, sterk og leve lenge. Men moderat trening tar ingen skade av. Problemet er vel heller at når man er 15 så ønsker man å bli stor og sterk og tenker ikke så mye på slitasje ved feil trening. I allefall ikke så lenge man greier å løfte vektene
Vis hele sitatet...
nja, det er ekstremt dårlig holdning synes nå jeg. ikke pushe max de første ÅRENE? wtf? skal man liksom trene med lette vekter i et par år og gå glipp av all progresjonen man kunne ha høstet inn? lette vekter til man kan teknikk, og så kan du ta i akkuratt hvor mye du vil. synes jeg, hvis du vil trene lett etter flere år med treningserfaring så er det din sak.
Selv begynte jeg med styrketrening når jeg var 13, og startet på helsestudio når jeg var 15. Spetznas har et poeng; Såklart du skal ikke trene med lite vekter, men du skal ikke "være kul" å legge på ALT for mye i benkpress første gang og bare greie den en gang, du må trene regelrett, f.eks. 3 ganger i uka og hvor du tar sett på f.eks 8x3-4.

Se litt rundt på f.eks. Trening.no så finner du masse fine treningsplaner for ungdommer.

PS! Husk å trene hele kroppen. Ikke drit i ben f.eks, eller rygg... Disse er viktige stabilatorer for resten av kroppen Så når du trener bryst, burde du trene rygg.
Viktig det spetznaz sier, når man er på den aldern har man lyst til å bli stor. (jeg trener kraftig selv) Men man må ha i baktankene at man ikke er ferdig vokst. Å trene med tunge vekter kan slite på senefestet, noe som er ganske alvorlig, så man må være forsiktig.

ON: Man kan fint fake aldern på de fleste treningstudioer. Særlig hvis du ser litt gammel ut. Jeg måtte i allefall ikke vise leg, og der hvor jeg trener er det mange 15 åringer.
Ja, her hvor jeg jobber trenger du bare en godkjenning fra foreldra dine. Selv trener jeg også tungt, og har trent det siden jeg starta her, men vokser fortsatt
Jeg meldte meg inn på et sted hvor de akkurat hadde innført 16-års grense, uten at jeg visste det. Så sitter jeg inn på det kontoret og fyller ut diverse papirer etter avtale med de. Så spør de: hvor gammel er du? -15. ''Da kan du ta løpefart og dra deg ut herfra''.
Så ringte min mor til de for å spørre om jeg kunne få de 150 kronene jeg betalte for prøvetime (som de sa jeg skulle få igjen da jeg ble medlem). Så svarer de surt ''Nei, fordi hun løyg om alderen sin da vi satta avtale med henne om å skrive medlemskap osv.''
Jeg løyg ikke, de spurte ikke engang. Ble forbanna da. 150 fuckings kroner rett i dass.
Sitat av aarst0g
Jeg meldte meg inn på et sted hvor de akkurat hadde innført 16-års grense, uten at jeg visste det. Så sitter jeg inn på det kontoret og fyller ut diverse papirer etter avtale med de. Så spør de: hvor gammel er du? -15. ''Da kan du ta løpefart og dra deg ut herfra''.
Så ringte min mor til de for å spørre om jeg kunne få de 150 kronene jeg betalte for prøvetime (som de sa jeg skulle få igjen da jeg ble medlem). Så svarer de surt ''Nei, fordi hun løyg om alderen sin da vi satta avtale med henne om å skrive medlemskap osv.''
Jeg løyg ikke, de spurte ikke engang. Ble forbanna da. 150 fuckings kroner rett i dass.
Vis hele sitatet...
Det er merkelig hvor mange rævhøl som går løs der ute...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Haha. Jeg har selv løyet om alderen og foreldrene mine gikk med på det da jeg var 15 skrev jeg at jeg var 16 år , men er over 16 nå så gjør ikke akkurat mye. Alt var i boks og det var på sats.

Sats er det dyreste og verste møkkaservicen de har. Man må ta ferie 3 måneder for at skal kunne stoppe medlemskapet ditt, nytter ikke om man tar 2 måneder ferie, og man må betale for de månede ( Abbonmeng ] eneste som funka er å gå til leken og si at man er syk og trenger minst 3 måneder, men det er da mitt ekte fødselsdato stod :P men heldigvis alt gikk bra og ingen la merke til noe. Jeg trener fortsatt under feil dato lizm.
Tror nok at konsekvensene når du blir tatt ikke er så alvorlige..
Dette verste som kan skje er at de lager "politi-sak" ut av det og da får du ca 1 500,- i bot for dokumentforfalskning.
jeg jobber på treningssenter og spør alltid om legitimasjon om jeg er i tvil når noen vil melde seg inn.
Tviler på det hadde blitt noe stor sak av det. bortsett fra at du ikke hadde fått trene der mer.