Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2131
Først av alt lurer jeg på aldersgrense og kvote for alkohol og tobakk vis jeg skal ha dette med fra Russland til Norge, skriver ikke når og hvor jeg skal, pga sikkerhet, har lite lyst å bli stoppa i tollen bare pga denne posten..!

Er selv under atten, men har en ikkerøykende venn med meg som er over atten og mest sannsynelig kan ta med over grensen under deres kvote.

Men hvordan kan jeg på en rimelig diskrè måte ta med meg 5-10-15 sigg. kartonger inn i bussen og hvor skal jeg sette kartongene for å ikke selv være den som blir tatt for det, helst slik at jeg på en mest mulig troverdig måte kan si "Dette er ikke mitt, jeg røyker ikke og er dessutten ikke gammel nok til å kjøpe røyk!".. Trøtt nå og er ikke helt 100% sikker på om den settninga ga mening, men men.

Det jeg lurer på, helt konkret: Hvordan få med seg 5, 10 eller 15 sigg. kartonger over grensa UTEN at det blir funnet under en eventuell "Toll rassia" på grensa..!?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Spør bussjåføren, alle bussjåfører smugler, de har sikkert hemmelige gjemmested.
Sitat av Devine
Spør bussjåføren, alle bussjåfører smugler, de har sikkert hemmelige gjemmested.
Vis hele sitatet...
Oppfordrer ikke til smuggling!!!

Kompisen din som er over 18år kan ta med seg 1kartong sigg 1flaske brennevin og 1 sixpack øl viss jeg ikke tar feil.

Ang smuggling hadde jeg kjøpt en bag(noe som ser normalt ut) i russland som du ikke bruker. Så fyller du baggen med klær som du ikke har brukt (helst kjøpt i russland) så legger du all røyken i midten/mellom alle klærene å sørger for at ingen legger spesielt merke til at det er din. Blir det rassia så ligger jo baggen under bussen i baggsje rommet og ingen vil stjele en bag som ser helt vanlig ut blandt med passasjerer. Blir du da stoppet(altså bussen) har de ingen håndfaste bevis på at det er dine siggaretter viss bag`n og klærene i bag`n ikke har noe med deg å gjøre.

Og siden det er snakk om et så lite kvantum vill nok tollerne bare beslaglegge siggaretten å ikke kjøre noe etterforskning.

Men som sagt kan jeg ikke oppfordre til dette og det er straffbart!

Så at du kunne tilby meg GMAIL. det hadde vært koselig
Sist endret av Rusmisbrukern; 3. juni 2006 kl. 03:19.
spankingguru
Worner's Avatar
Hvis han er 18 år så kan han ta med 2l øl, 2l vin og 1 kartong sigaretter.
Hvis han er 20 år så kan han ta med 2l øl, 1l vin, 1l brennevin og 1 kartong sigaretter

Alkoholhaldige drikkevarer

* 1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent – eller 2 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent
* 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent eller annan drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,75 volumprosent
Det vil seie at du til dømes kan ta med 4 liter øl dersom du ikkje har med andre alkoholhaldige drikkevarer.

For å innføre alkoholhaldige drikkevarer må du vere over 18 år. For å innføre drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du vere over 20 år.


http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO
Sist endret av Worner; 3. juni 2006 kl. 16:07.
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Kan nok ikke prate med busssjåføren om det, ettersom dette blir å være min far, noe som jeg fant ut først idag!

Takk for info og tips, kom med flere tips folkens, alt taes imot med et varmt takk!

Rusmisbrukeren: Send navn og nåværende e-post på PM!
Sitat av eXilim
Kan nok ikke prate med busssjåføren om det, ettersom dette blir å være min far, noe som jeg fant ut først idag!

Takk for info og tips, kom med flere tips folkens, alt taes imot med et varmt takk!

Rusmisbrukeren: Send navn og nåværende e-post på PM!
Vis hele sitatet...

Jeg har allerede fått meg gmail av noen som så tråden! Ellers hjertlig takk! God tur til Russland!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det med bagen funker nok fint. Men vær mer forsiktig med hvordan du skaffer sigarettene. Kjøpte selv et par kartonger, tilsynelatende ekte vare av en gateselger, og de inneholdt bare papp!
Tenkte på det samme som Rusmisbrukern.
Bare pass på å ikke skriv navnet ditt på baggen, så kan du ikke bli tatt for noe der og da. Om dem finner smugler-bagen din, og ingen sier den er sin, så konfiskerer de den sikkert bare.

Sitat av Maddog
Kjøpte selv et par kartonger, tilsynelatende ekte vare av en gateselger, og de inneholdt bare papp!
Vis hele sitatet...
Ekte russisk kvalitet altså?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg kjøpte to kartonger på den russiske tollstasjonen en plass i finnmark etter en tur i Murmansk. Så ikke ut til at de brydde seg noe særlig. Kanskje de var lei av oss uvitende nordmenn som hadde en dag for gammelt visum. Ble i hvertfall stående 6 timer uten noe informasjon. Og da jeg tok bilde av en russisk soldat klikka det helt for dem:P Hehe...vi var heldige som fikk fatt i ei dame som snakket både russisk og engelsk slik at vi fikk forklare at vi kom to minutter etter at grensa hadde stengt dagen før Derfor kom vi ikke før dagen etter:P Russland er forresten et strålende land, i hvertfall angående priser og manglende aldersgrenser...
buss er en ting... men motorsykkel med sekk er genialt til røyk osv.. blir sjeldent stoppa siden de ikke regnes som noen storsmuglere.
men og gidde kjøre sykkel til russland blir noe annet da ;P
Digg med mc tur da telt og etpar kompiser krever seff at du har sykkel da. og kompiser som har
▼ ... over et år senere ... ▼
Gjør som "spiker" sier. motorsykkel er tingen, om du ikke skal smuggle så sinnsykt mye. Har gjort det selv et par ganger, har aldri blitt stoppet. Buss er litt mer risky.. Men som sagt, skal du til Russland blir det et lite problem med sykkel. Men til Sverige f.eks, er det rett og slett genialt!
jeg har jo ikke lappen enda men jeg og noen venner bruker og sykkle til svergie kjøpe litt for mye og sykkle gjennom skogen er bare 3-4kilometer.
Ta taxi. Jeg og noen kompiser tok maxitaxi til Sverige og kjøpte en god del. Taxidama sa at tollerne sjeldent stopper og sjekker taxier. De konsentrer seg mer om busser trailere og mistenksomme biler
Gå over grensa, da er det liten sjangs for at du blir stoppa:P Men fra spøk til revolver, smuggling er ikke å anbefale. Du kan få ganske mye bråk for å smuggle tobakk over grensa. På en annen side så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for og bli tatt. det er ikke så ofte de har rassia. Bare pass på at tobakken ligger gjemt nede i kofferten så går det nok bra.

Skal krysse finga for at du ikke blir stoppa hehe

mvh
Botolf