Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1387
http://www.freakforum.nu/forum/showt...=1#post1044774
Henviser til min post i denne tråden

Tror faktisk ALDRI purken har gjort noe godt for meg.. Har rent rulleblad å alt det der, så er ikke det at jeg har et horn i siden til dem, men synest liksom politiet i 80% av tilfellene de kommer bare er til bry.
"Tenk så lovløst uten," ja, bry... poenget er at når purken f.eks. møter opp utenfor et utested for å "passe på" så folk kan føle seg trygge, så står de heller å roper at dersom noen tar med drikke ut stenger de hele dritten, og en stor purk på 2.10 blir gående rundt å knipe folk i nakken å true med at de kansje må "sitte på en tur" fordi de står med en øl..

Synest politiet stort sett funker mot sin hensikt i utemiljøet. De sprer dårlig stemning, og gir alltid inntrykk av at de er ute etter å buste flest mulig.. Når de bjynder å kjøre hjem alle under 18 som har tatt en pils får jeg lyst å gråte på deres vegner.. Hadde pappa vært politi hadde jeg spytta han i trynet å flytta ut (heldivis er han ikke...)
Vis hele sitatet...
meninger !
Sist endret av blindheim1; 7. desember 2007 kl. 19:17.
Vell..
Ser at denne posten dreier seg mye om at politiet liker og hindre mindreårige i og drikke, selv om de vill det, og de bare har drukket litt.
Er det rart politiet har dårlig rykte når de liker og holde fulle 16-åringer unna gatene? Egentlig, ja.

Det at de i "Utemiljøet" skaper ekstra bry, er kansje fordi at deler av utemiljøet, eller berusede mennesker rett og slett skaper dem mye bry.
Det pågår jo en diskusjon i en annen tråd om det er rett at politiet skal forfølge en "gruppe" fordi at noen i gruppen gjør noe galt.

Og det er jo ikke bra at det er slik, men det er da alikevell slik. Hvis noen drikker offentlig er dete uliovelig, og det har det vert en stund, om en purk på 2.10 tar deg i nakken for og gjøre det er det egentlig ikke rart, for selv om det er rett utenfor f.eks pubben, må vi jo og ta i betrakning erfaringer som Mr.Bolepurk på 2.10 har hatt, som kansje sier at "Det blir bråk"

Det med vedkommendes far sier meg inget annet enn at det virker som den som skrev dette har hjernen til en 14 åring, eller kansje det er en 14 åring?

Jeg sier for all del ikke at det ikke finnes PK-Nazi-Politi som elsker og lage kødd for noen som bare koser seg med noen venner, for det gjør det desverre.

Det er vell synd at det må vere slik, men det er altids en eller annen som trenger en tur hjem, eller en fyr på 2.10 i uniform som forteller dem at dem må roe seg.
Jeg skjønner godt hva du mener, blindheim1. Men om man tenker litt over det, så gjør dem oss noe alikevel. De fjerner f.eks voldsforbrytere fra gatene, før voldsforbryterene "fjerner" oss. Dette er jo hvertfall , indirekte, til vår fordel.

Jeg tør ikke tenke på hvordan samfunnet vårt hadde vært dersom ikke hadde politi.
Ikke en eneste gang jeg har vært på byen i Ålesund har jeg hatt problem med politiet. Hverken jeg eller kompisene mine. Har til og med ofte pratet med de, og de er altid i godt humør så lenge du er snill mot dem. Mange ganger det har blitt bråk utenfor utestedene og politiet er raskt tilstede og får vekk gjengene. Politiet gjør en god jobb i Ålesund(i hvert fall med tanke på utelivet).