Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8892
Jeg er bare interessert.
Alle her har sikkert en formening om denne uendelige ”krigen”.

Tilgir du dem for narkotikalovene deres?

Er de onde? Tar de bare feil? Tror de på seg selv? Tror du oppriktig på dem eller er det et bevisst forsøk på å fucke deg?

Hva tror DU personlig?

Er det en tilgivelig menneskelig natur?
Mtp hvor lett det er å ruse seg
Ja
Det er altså her ene og alene narkotikapolitikken som diskuteres, eller? I så fall:

Alternativet er vel å enten bære bitterhet eller å bruke tid på hevnhandlinger. Og hvorfor er ikke aksept et innslag dersom det faktisk endres?
Sist endret av Relevant; 7. juli 2020 kl. 20:18.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er altså her ene og alene narkotikapolitikken som diskuteres, eller? I så fall:
Vis hele sitatet...
Det er jo bra. burde være hardt fokus inntil weed kan nytes.
så kan vi ta det derfra seinere
Uvaksinert 👍
Probelemet med politikere er at flesteparten slutter å tenke på at de er valgt av folket og heller blir overbevist om at dems mening er best for alle. Listhaug feks falt fra topp til bunns hos meg når hun uttalte seg om hasj.
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Jeg er bare interessert.
Alle her har sikkert en formening om denne uendelige ”krigen”.

Tilgir du dem for narkotikalovene deres?

Er de onde? Tar de bare feil? Tror de på seg selv? Tror du oppriktig på dem eller er det et bevisst forsøk på å fucke deg?

Hva tror DU personlig?

Er det en tilgivelig menneskelig natur?
Vis hele sitatet...
Har vi egentlig noen krig mot narkotika her i Norge? Det har jeg ikke merket. Så derfor kommer det vel ikke som noen overraskelse at ja, jeg tilgir. Menneskene som fant på å forby narkotika har jo vært døde i mange herrens år.

Angående det siste du skriver... Begynner å tenke at kanskje det er meg det er noe galt med, for jeg synes det er merkelig å spørre om det er i menneskets natur å tilgi. Jeg tenker at selvfølgelig er det det. Det er jo det vakreste vi menensker kan gjøre med hverandre, og det demonstrerer vår menneskelighet og hva som gjør oss til såpass spesielle og ekstremt sjeldne skapninger som vi er. Men jeg for min del skulle kanskje ha krevd litt mer av folk før jeg tilgir. Men døde folk kan jeg ikke kreve så mye av ;p
Sist endret av TrippyKing; 7. juli 2020 kl. 20:50.
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Jeg er bare interessert.
Alle her har sikkert en formening om denne uendelige ”krigen”.

Tilgir du dem for narkotikalovene deres?

Er de onde? Tar de bare feil? Tror de på seg selv? Tror du oppriktig på dem eller er det et bevisst forsøk på å fucke deg?

Hva tror DU personlig?

Er det en tilgivelig menneskelig natur?
Vis hele sitatet...

For å klargjøre hva du mener, du spør om "the war on drugs" og forbudslinjen mot bruk, oppbevaring og salg av narkotika?

Er de onde?
Vis hele sitatet...
Onde, som at de lager lover som rammer deg på værst tenkelig vis? Forbudet har ikke med ondskap å gjøre slik jeg ser det. Så nei, det er ingen gruppering av myndighetspersoner som ler ondskapsfullt i skjulte møterom når det diskuteres rundt reglene for narkotika.

Tar de bare feil?
Vis hele sitatet...
Feil i forhold til hva da, at narkotika kan skade folk på permanent basis, medføre for tidlig død eller skape en fremtid og et nedrig liv for folk de egentlig ikke ville ønsket sin værste fiende? Nei de tar nok ikke feil mtp skadepotensialet, men her til lands går jo alt av droger under samme loven. Andre land har jo gjort betydelige endringer på det området de siste årene. Kanskje kommer det også her en dag, feks legal cannabis? Men det blir neppe tillatt å selge amfetamin, heroin og kokain over disk til alle som har penger å betale med. Og det er neppe ønskelig heller?

Er det andre ting myndighetene har feilet på ifht bruk av narkotika? Ja - en kan vel i dag si med betydlig faglig tyngde ifølge mange undersøkelser at straff for personlig bruk er lite hensiktsmessig. Men det ser jo ut til å være i endring.

Tror de på seg selv?
Vis hele sitatet...
Vil tro det - at mange gjør det. Selv om "nyfrelste hippier" elsker pipa si og gjerne ønsker å dele LSD'ens fortreffeligheter med resten av verden så tenker ikke alle likt. Og noen ser heller ikke at det er forskjell på stoffer, andre ser ikke at det kan være fordeler ifb med legalisering. Selv om noen tar feil, har dårlige argumenter eller et standpunkt som kanskje er tuftet på et vaklende fundament så tror vel de fleste på det en forfekter frem til en evt. blir tvunget til å tenke seg grundig om rundt emnet feks i en debatt eller etter å ha lest nyere forskning? Det er vel bare de mest rigide mennesker som aldri kan bytte mening selv om de vet eller burde vite at de taler mot bedre vitende?

Tror du oppriktig på dem eller er det et bevisst forsøk på å fucke deg?
Vis hele sitatet...
Ja klart jeg tror på dem, de er myndighetspersoner. De sier vel aldri noe som ikke stemmer? /joke

Vel skadepotensialet ved tung og langvarig bruk er vel udiskutabelt nær sagt uansett hvilket stoff som brukes - så jeg svelger den. Men jeg tror også at det er mulig (for noen ikke alle) å ha et balansert forhold til rusmidler enten det nå er alkohol, noe fra planteriket eller det er kjemisk fremstilt i en skitten lab i en mørk kjeller.

Problemet er jo at det er svært få tunge narkomane som planla å "bli narkis". "De skulle jo bare" sammen med vennene sine, også sklei det ut. En kan diskutere hvorvidt det hadde skjedd om de kunne fått feks cannabis legalt. Da ville de kanskje stoppet der - de hadde ikke blitt en del av et undergrunnsmiljø der alt av stoff er mulig å skaffe. Men det blir jo da et argument for legalisering - og på det feltet går det fortsatt temmelig sakte her til lands.

Personlig tror jeg på hjelp framfor straff, og cannabis inn i ordnede former. Idag er selv cannabis en del av den svarte økonomien og det gagner ikke storsamfunnet på noe vis. Og brukerne blir også kjent i et miljø hvor det er tilgang på alt annet også. Derfor kan det hende at legalisering hadde gitt færre tunge narkomane. Men personlig har jeg ikke satt meg dypt nok inn i saken eller lest nok forskning til å ha veldig sterke meninger om saken.

Er det en tilgivelig menneskelig natur?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener her, tenker du på narkoloven? Eller spør du om jeg er "et godt menneske"? Om du spør om myndighetene er mindre tilgivende enn andre mennesker så må jeg vel si at jeg ingen grunn til å tro at de er særlig annerledes enn oss andre, altså som personer og på privaten. Men nå er myndighetspersoner satt til gjøre visse oppgaver for resten av samfunnet og da må de sikkert noen ganger forsøke å se på det beste for de fleste framfor å gå veldig hardt ut i enkeltsaker eller mene noe veldig kontroversielt.
Sist endret av _abc_; 7. juli 2020 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det hele snur, narkotikakrigen slutter, osv. osv. ... ja, antar jeg (selv om det sannsynligvis ikke er relevant om vi gjør det eller ikke)

Vi er alle en ... alle en familie ... alle en sammenkoblet organisme som har falt ut av kontakt med den naturlige balansen i Gaia-matrisen ... alle er sammen på denne romskipsjorden.

Tilgir vi våre barn, brødre, foreldre, venner og oss selv for våre feil? ja ... slik at vi samlet kan gå videre og lege.

Dette vil utvilsomt høres ut som en hippy-dippy forestilling for mange mennesker ... men mange av oss her har opplevd å bokstavelig talt bli ett med andre mennesker, menneskeheten, jorden osv. Jeg tror vi har det nivået av bevissthet sovende inni oss.

På myntets bakside, så er det nok en del mennesker i regjeringen som tror at de faktisk gjør en god jobb ... "veien til helvete er brolagt med gode intensjoner" kommer til mine tanker.

Jeg må merke meg at jeg ser på det annerledes enn folk flest ... Jeg tror det er nok bevis til å konkludere med at hele menneskeheten lider av en slags epigenetisk hjerneskade ... detaljene deler jeg ikke, men de støttes av data fra mange felt. Et forventet resultat av denne diagnosen er at de som er mest drevet til å ta ansvar for grådighet og et fryktdrevet behov for å kontrollere er per definisjon mer berørt av tilstanden.

Så spørsmålet blir virkelig dette: Straffer/nekter du å tilgi en person som er født mentalt funksjonshemmet for sine feil?


Ikke den mest populære utsikten dette, det innrømmer jeg

*Tar på meg en flammehemmende dress*
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han her snakker faktisk om dette https://vm.tiktok.com/J89gspS/
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Norge er et stabilt dog åndsvakt samfunn uten sjeler. Politikken har både positive effekter, men også mange negative da de ikke tillater de som skal ha frihet deres frihet, og tilgivelse for dette gis i helvete, slik har det alltid har vært.
New generation
colakork's Avatar
Jeg ser på det som at staten er mafia og jeg og familien ikke kan gjøre noe annet enn å betale skattene våre foreløpig.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mener Bresil og NNPF bør stilles til retten sammen med Actis og lignende.
At presidenten i USA fikk lov å kalle Tim Leary for landets farligste person fordi han var en doktor ved Harvard som nektet å slutte å eksperimentere med LSD sier det sitt. Nixon burde vært hengt og Bresil burde bli bura inne sammen med pedofile. Bresil er en liten fitte som ikke fortjener livets gave. Og ja, de er klar over det, men nekter å tape ansikt. Hadde han gått ut og sagt ifra at beklager, jeg har tatt feil, så skulle jeg tilgitt han og dem. Men de fortsetter bare med masse desperat shit, det er flaut å se på. Han ser selv hva han gjør og prøver unnskylde seg for å ødelegge menneskers liv. Ta ned Bresil og NNPF gjengen. Er det noen som virkelig er kriminelle og totalitære så er det dem. Fy for en oppførsel, han vil bli husket i historien som mye verre enn Quisling. Bresil har direkte og indirekte drept og ødelagt MANGE liv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Jeg er bare interessert.
Alle her har sikkert en formening om denne uendelige ”krigen”.

Tilgir du dem for narkotikalovene deres?

Er de onde? Tar de bare feil? Tror de på seg selv? Tror du oppriktig på dem eller er det et bevisst forsøk på å fucke deg?

Hva tror DU personlig?

Er det en tilgivelig menneskelig natur?
Vis hele sitatet...
Jeg tilgir myndighetene for narkotikalovene deres, skulle selvfølgelig ønske at tilfellet var noe annerledes enn det er men som nevnt over her er det veldig lett å ruse seg. - Det som er kjipt derimot er hvor mange miljøer som preges av 'ulovligheten' bak det, altså man menger seg med shadye folk for å få tak i det en vil ha, for å ha likemenn og alt det der. Har sett det rivd familier i stykker og frembrunget de mest dyriske instinktene i oss, der alt koker ned til ett ønske om å ruse seg, å helst ikke være alene i det 'fallet' om man kan kalle det det.
Sitat av colakork Vis innlegg
Jeg ser på det som at staten er mafia og jeg og familien ikke kan gjøre noe annet enn å betale skattene våre foreløpig.
Vis hele sitatet...
du ville ikke sagt dette om du hadde et familie medlem som ble ødelagt rus
Sitat av Leiavåleve Vis innlegg
du ville ikke sagt dette om du hadde et familie medlem som ble ødelagt rus
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke, men det er ikke gitt at man mener dagens narkotikalinje er noen god idé av den grunn. Spesielt ikke når man ser på alle de som blir ødelagt av alkohol; det er heller ikke et spesielt vakkert skue. Min personlige oppfatning er at dagens narkotikalinje er grunnleggende destruktiv. Man lager flere narkomane, man gjør forholdene verre for de som er det, og man gjør det adskillig vanskeligere å komme seg ut av det. Det er nettopp fordi jeg ikke ønsker å se familiemedlemmer bli ødelagt av rus at jeg ønsker en endring. Jeg skjønner godt at noen som har opplevd den tragedien aldri vil kunne tilgi myndighetene for det.
Sitat av Leiavåleve Vis innlegg
du ville ikke sagt dette om du hadde et familie medlem som ble ødelagt rus
Vis hele sitatet...
Jeg har to søsken gravd ned i bakken grunnet rus og er veldig liberal.

Tror du søstra mi hadde det bedre av å bli jaget rundt i brugata mens hun prøvde å selge seg? Tror du det hadde hjulpet hvis vi bare hadde straffet henne litt mer enn vi gjorde? Kanskje hvis vi kollektivt hadde fryst henne ut som kriminell narkohore hadde alt vært så meget mye bedre?

Tror du broren min, som sleit psykisk i alle år men klarte seg med litt hasj i blant, hadde godt av å miste lappen/jobb, selvom han aldri var ruset på veiene?

Skal jeg la være å se sammenhengen mellom denne hendelsen, og at jeg et par måneder senere sitter og trøster min gråtende far i mitt andre søskens begravelse?
Sist endret av stranger; 27. oktober 2020 kl. 10:24.
Jeg tror det at de fleste som stemmer er over 40. De har vokst opp å blitt fortalt at all narkotika "er superfarlig og du dør" da stemmer de på parti som har samme mening, og så ødelegger de for alle oss andre som bare vil røyke litt weed eller ta mdma i ny og ne.
Sitat av Bulldozer Vis innlegg
Jeg tror det at de fleste som stemmer er over 40. De har vokst opp å blitt fortalt at all narkotika "er superfarlig og du dør" da stemmer de på parti som har samme mening, og så ødelegger de for alle oss andre som bare vil røyke litt weed eller ta mdma i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Eller så driter folk flest i rus utover alkohol og stemmer basert på helt andre ting. Om ens hverdag i stor grad er preget av rusbruk, så er det kanskje ikke så rart at en er opptatt av rusproblematikk. Holder man derimot ikke på med rus, så vil man kanskje ikke ha så mange formeninger om rus, annet at det kan være et onde som potensielt hindrer folk fra å søke utdanning og/eller jobbe (som igjen skader velferdsstaten).
Sist endret av pmprsrgr; 27. oktober 2020 kl. 12:08.
Sitat av pmprsrgr Vis innlegg
Eller så driter folk flest i rus utover alkohol og stemmer basert på helt andre ting. Om ens hverdag i stor grad er preget av rusbruk, så er det kanskje ikke så rart at en er opptatt av rusproblematikk. Holder man derimot ikke på med rus, så vil man kanskje ikke ha så mange formeninger om rus, annet at det kan være et onde som potensielt hindrer folk fra å søke utdanning og/eller jobbe (som igjen skader velferdsstaten).
Vis hele sitatet...
Ja, kan hende det. Der er både positive og negative sider meg og dekriminalisere narkotika. Noen kan bli hekta og ødelegge livet sitt, mens andre vil lide mer av at det er ulovlig hvis en allerede er hekta. Men igjen de streite folkene som styrer landet, bryr seg fint lite om alkoholikere og narkomane. Jeg holder meg forresten kun til alkohol, men synes det alikavell er viktig å ta vare på hverandre

med*
Sist endret av Bulldozer; 27. oktober 2020 kl. 13:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.