Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 51472
Heisann freaks! Jeg har nettop funnet utav lystgass (prøvde det idag), og jeg fant ut at dette selges hos bl. a. Clas Ohlson, med en aldersgrense på nå 20 år. Som en attenåring var det en skuffelse å møte veggen med en hevet aldersgrense, men jeg fant fort ut at det finnes flere sider, blandt annet Clas Ohlsons egen nettbutikk og en side kalt CreamChargers.org.uk. Er det noen her som har erfaring med å kjøpe dette online, går det fint gjennom tullvesenet, og eventuelt, er det noen sider som er å anbefale?
Var vel et år eller 2 siden da det var en del snakk om det på forumet. Husker at Bestwhip ble anbefalt en rekke ganger men har ikke testet selv så skal ikke si noe sikkert.
Game disconnected
pokemon's Avatar
er dette riktig prdukt? http://www.clasohlson.com/no/iSi-gasspatron/Pr348446001
altså er det lystgass i disse?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Finner lite informasjon om det pokemon, firmaet som produserer patronene og dispenserene fører både Co2 og No2 systemer, clas gir ingen informasjon om hvilket system patronene tilhører.
Game disconnected
pokemon's Avatar
er ikke så fet å inhalere en god dose Co2 akkurat..
Jepp, pokemon, det er lystgass (N2O). Det står "Ekstra patroner til kremsprøyte 34-8446". Å lage krem med karbodioksid (CO2) er ikke å anbefale.
Sist endret av Cormac; 21. desember 2012 kl. 15:09.
Sitat av pokemon Vis innlegg
er dette riktig prdukt? http://www.clasohlson.com/no/iSi-gasspatron/Pr348446001
altså er det lystgass i disse?
Vis hele sitatet...
Jepp, det var akkutat disse vi hitta
Sitat av pokemon Vis innlegg
er dette riktig prdukt? http://www.clasohlson.com/no/iSi-gasspatron/Pr348446001
altså er det lystgass i disse?
Vis hele sitatet...

Ja, det står også på patronene at de inneholder ren lystgass...
jepp, og dette har blitt diskutert gang på gang. bestwhip og ebay blir bestandig nevnt, men er det noen som har erfaring med store kjøp av dette? med tanke på at flyfrakt er utelukket og vekta svært høy.
Er jo bare å kjøpe lystgass hos f.eks AGA vel?
Er det blitt 20 års grense på å kjøpe krempatroner på Clas? Har sett det på jernia også, så kanskje verdt å ta en titt (om det ikke er aldersgrense der også?)
Mener det finnes to typer lystgass til salgs. Den medisinske som sikkert gir den effekten du er ute etter, og den tekniske som brukes feks. i lystgassanlegg for bil. Den sistnevnte er visst tilsatt noe som gjør at den ikke kan/bør inhaleres og få effekt. Sikkert lurt å være sikker på at man bruker riktig type om man absolutt må puffe gass for å ha det gøy.
Charger: lystgass er en spesifikk type gass med en spesifikk kjemisk formel. Er ikke no medisinsk type og industriell, med mindre du sikter til at det er tilsatt noe da. Men ser ikke helt for meg at de tilsetter gift til noe som skal brukes i krempiskere.
Hadde det vært gift i de som er til krepsprøter så hadde jeg vært død for 3-4 år siden, GARANTERT i dag hvertfall
..
-

Dette er selvfølgelig totalt irrelevant,
men jeg jobbet for en av Oslo sine
gassleverandører, og fikk servert den
følgende festelige historie :

Rundt juletider for et par år siden
ble det stjålet en stor flaske med
lystgass fra et anlegg oppi dalen,
og den ble funnet igjen etter et
raid hos Hells Angels, etter en
nyttårsfest. Da var flasken tom,
og en ansiktsmaske var forbundet
til den med en slange ...
(må ha vært litt av en fest ..).

Ha-ha ha ha

og Alt Vel, Freaks .

..
-
Sist endret av radion; 21. desember 2012 kl. 23:44.
Sitat av hubblolado Vis innlegg
Charger: lystgass er en spesifikk type gass med en spesifikk kjemisk formel. Er ikke no medisinsk type og industriell, med mindre du sikter til at det er tilsatt noe da. Men ser ikke helt for meg at de tilsetter gift til noe som skal brukes i krempiskere.
Vis hele sitatet...
Er selvsagt tilsatt noe nettopp fordi det ikke skal puffes. Poenget mitt er at begge typer kalles lystgass, selv om de egentlig inneholder forskjellig tilsetninger. Som du sier er det sikkert ikke en annen type som brukes i krempiskere, ville bare advare mot å bruke den typen som vi bruker i biler.
Sitat av radion Vis innlegg
..
-

Dette er selvfølgelig totalt irrelevant,
men jeg jobbet for en av Oslo sine
gassleverandører, og fikk servert den
følgende festelige historie :

Rundt juletider for et par år siden
ble det stjålet en stor flaske med
lystgass fra et anlegg oppi dalen,
og den ble funnet igjen etter et
raid hos Hells Angels, etter en
nyttårsfest. Da var flasken tom,
og en ansiktsmaske var forbundet
til den med en slange ...
(må ha vært litt av en fest ..).

Ha-ha ha ha

og Alt Vel, Freaks .

..
-
Vis hele sitatet...

Ikke totalt irrelevant, TS kan jo alltids høre med HA om de har noe til salgs
Har bestilt over nett flere ganger. 360 patroner hver gang og det har ikke vært noe problem med toll. Levert på døra etter 1 ukes tid
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Har bestilt over nett flere ganger. 360 patroner hver gang og det har ikke vært noe problem med toll. Levert på døra etter 1 ukes tid
Vis hele sitatet...
Har du handlet på ebay da eller?
Du må beise sjarken!
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Er jo bare å kjøpe lystgass hos f.eks AGA vel?
Vis hele sitatet...
Hvis du innhalerer industriell lystgass er nok det det siste du gjør.
Kremfløtetypen fra CO gjør deg høy som en potet i 30 sekunder, og er et fantastisk kult party-dop, da det passer bra sammen med både alkohol og diverse "urter". Problemet er at det er to år i forskjell på meg og aldersgrensa, som jeg ser for meg at Clas Ohlson selv har bestemt. Og Mozilla, HA på Jæren er nok into litt tyngre greier enn lystgass, tror jeg
Sist endret av Planke-Petter; 23. desember 2012 kl. 01:43. Grunn: Why did I even write that wrong?
Hei lurte på om det er lovlig og importere no2 cracker fra utlandet
Og no2 patroner
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk min cracker i dag og prøvde det akkurat. en helt fantastisk følelse jeg ble utrolig glad det kilte i helle kroppen og jeg vifta med hendene i lufta som en idiot og ventilasjons vifta på romet lagde en høy metall lyd
www.discountnos.co.uk, pleier alltid å kjøpe der. Jo flere du kjøper, jo billigere er det. Kjøp for eksempel gjerne 200-400 patroner + en dispenser. Du får tollavgiften ca. en måned senere etter at du har mottat dem, så det blir alltid litt dyrere enn det du ser der, men likevel MYE billigere enn å kjøpe i Norge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du må beise sjarken!
Har ikke dette noen skadelige helseeffekter i det hele tatt?
Har tømt lageret på clas ohlson og jernia ved flere anledninger de siste årene. Jernia pleier å være litt strengere og du får bare kjøpe 1 eske om gangen. Begge selger typen "isi" dispenser og patroner.

Kjenner noen som bestillte 600lystgass av typen "purewhip" fra creamright.co.uk
Disse prøvte jeg selv og jeg synes de var bedre enn isi sine. Passer btw i isi dispenseren.
Gikk fint igjennom tollen og billigere enn clas ohlson. (Er ikke ulovlig)

Vi pleier å ta 2 patroner i en ballong også puster vi inn og ut i ballongen til vi ikke orker mer.
Sist endret av Nubie; 18. januar 2013 kl. 00:30.
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Har ikke dette noen skadelige helseeffekter i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Ser på det som et ganske trygt rusmiddel. Det verste man kan oppleve ved bruk av lystgass er B12-vitamin mangel og oksygenmangel som følge av at man holder gassen inne i lungene.. men man skal ha et ganske så ekstremt forbruk av lystgass før man i det hele tatt merker noe til disse to tingene. Anbefaler imidlertidig at man holder gassen inne i 10-15 sek, og tar noen skikkelige åndedrag med luft før man fortsetter.
Ikke at jeg har noen planer om å innhalere lystgass i nærmeste fremtid, men kan noen bekrefte eller avkrefte om det er mulig og lovlig kjøpe ren lystgass i Norge? Finnes det noen med erfaringer her som i tillegg kan fortelle om dette er noe industri-shit eller hva folk synser om her?
Hvor mange patroner går det med på en kveld, sånn ca?

Og detaljer, vær så snill - hvordan gjør dere det?

Jeg var på lystgassparty en gang. Da gikk alle rundt med hver sin store tank på ryggen og en maske over ansiktet. Det var noe en kamerat av meg hadde stjålet fra sin tannlegefar. Rett og slett fantastisk morsomt - kunne godt tenkt meg en reprise!
Sist endret av Susa; 18. januar 2013 kl. 13:00.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvor mange patroner går det med på en kveld, sånn ca?
Og detaljer, vær så snill - hvordan gjør dere det?
Vis hele sitatet...
jeg lurer også veldig på dette.
Kjøper dere bare lystgasspatroner som blir brukt til vanlige kremsprøyter,
får gassen over i en ballong og bare puster med ballongen?

går det også an og kjøpe vanlige kremsprøyter for å teste?

http://foodtoknow.files.wordpress.com/2009/04/image3.jpg?w=500
Sist endret av pinkman; 18. januar 2013 kl. 20:49.
Ligner på myten om at legesprit er tilsatt brekningsmiddel, tror de krempatronene er rimelig safe så lenge du ikke får hele sulamitten i trynet, gass under trykk er ikke å spøke med Men tror jeg ville holdt meg unna industrivarianten av den enkle grunn at flaskene ikke alltid er beregnet for pusteluft, så de kan inneholde partikler som gjør gassen uegnet for inhalasjon.
ArbeidsledigProletar
Sitat av pinkman Vis innlegg
jeg lurer også veldig på dette.
Kjøper dere bare lystgasspatroner som blir brukt til vanlige kremsprøyter,
får gassen over i en ballong og bare puster med ballongen?

går det også an og kjøpe vanlige kremsprøyter for å teste?

http://foodtoknow.files.wordpress.com/2009/04/image3.jpg?w=500
Vis hele sitatet...
Nei, toppingkrem er drivgass AKA løsemidler.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Drivgassen i de er jo N20 så de burde funke?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Masclet Vis innlegg
Drivgassen i de er jo N20 så de burde funke?
Vis hele sitatet...
det er ikke lystgass i toppingkrem.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av radion Vis innlegg
..
-

Dette er selvfølgelig totalt irrelevant,
men jeg jobbet for en av Oslo sine
gassleverandører, og fikk servert den
følgende festelige historie :

Rundt juletider for et par år siden
ble det stjålet en stor flaske med
lystgass fra et anlegg oppi dalen,
og den ble funnet igjen etter et
raid hos Hells Angels, etter en
nyttårsfest. Da var flasken tom,
og en ansiktsmaske var forbundet
til den med en slange ...
(må ha vært litt av en fest ..).

Ha-ha ha ha

og Alt Vel, Freaks .

..
-
Vis hele sitatet...
må desverre være litt gledesdreper å si at med tanken kobla direkte på maske, vil man bli kvalt... men derimot om man blander med oksygen, som hos tannlegen osv, så kan du bruke maske!
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
må desverre være litt gledesdreper å si at med tanken kobla direkte på maske, vil man bli kvalt... men derimot om man blander med oksygen, som hos tannlegen osv, så kan du bruke maske!
Vis hele sitatet...
Nå antar jeg at de tok masken til ansiktet, tok et magadrag og sendte masken til neste person da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I too, hate google.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spørsmål til de som har bestilt utlandet; hvordan? Alle plasser jeg har funnet bortsett fra ebay shipper ikke til Norge. Og på ebay er frakten type 250 dollar+.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
må desverre være litt gledesdreper å si at med tanken kobla direkte på maske, vil man bli kvalt... men derimot om man blander med oksygen, som hos tannlegen osv, så kan du bruke maske!
Vis hele sitatet...
Har selv kobblet ansiktsmaske fra førstehjelps skrin, til slange, som igjen ble kobblet til tuten på kremdispenser, funket som bare det.
Bare å justere hvor tett du trykker masken til ansiktet.
Den beste inntaksmetoden er å innhalere direkte fra dispenseren. Bare trykk veldig rolig, ellers kommer det et voldsomt trykk. 3 dispensere holder til 2 syke hits.
Hvor kan man bestille fra utlandet? Alt for dyrt på Clas Ohlson.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvor får man kjøpt maske og slange til dette?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
www.discountnos.co.uk, pleier alltid å kjøpe der. Jo flere du kjøper, jo billigere er det. Kjøp for eksempel gjerne 200-400 patroner + en dispenser. Du får tollavgiften ca. en måned senere etter at du har mottat dem, så det blir alltid litt dyrere enn det du ser der, men likevel MYE billigere enn å kjøpe i Norge.
Vis hele sitatet...

Heideg! Lenge siden dette ble skrevet. Har et spørsmål til deg. Er dette den typen lystgass du kan innhalere? Og da selvsagt sitte der med en utrolig god følelse
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om dette svaret allerede har blitt gitt så: don't care didn't read
Men her har dere et par norske sider, har selv bestilt herfra. Grei frakt men det er jævlig dyrt å ruse seg på N20..

Direktelink til produkt:
http://www.2080.no/Kjokken/Bakeri/Es...12-p0000001092
http://kokkensvalg.shops.no/kv/Kjokk...40-p0000002126

Kjøpte også en slik: http://www.ebay.com/itm/Handheld-Nit...item35d581bace og da trengs det kun noen ballonger som du kan feste på den ene enden, anbefaler at disse blir blåst opp med luft noen ganger før du trykke n20 i slik at dem ikke sprekker.
Sist endret av 003_303B; 28. april 2014 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Har ikke Clas Ohlson dispensere/"crackers" til disse lystgass patronene de selger?

Hvis ja, hvor mye koster de? Finner de ikke på Clas Ohlson sin hjemmeside (finner bare selve patronene).
Sist endret av Mexxy; 16. mai 2014 kl. 15:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har ikke Clas Ohlson dispensere/"crackers" til disse lystgass patronene de selger?

Hvis ja, hvor mye koster de? Finner de ikke på Clas Ohlson sin hjemmeside (finner bare selve patronene).
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte det for et par år siden, tror det var 500 eller 800 kroner for en dispenser.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har handlet på denne siden, og det har kommet fram? Hvor mye toll avgifter ble det?

http://www.discountnos.co.uk/
Sitat av kalix Vis innlegg
Noen som har handlet på denne siden, og det har kommet fram? Hvor mye toll avgifter ble det?

http://www.discountnos.co.uk/
Vis hele sitatet...
Sendte dem en Mail om de shippa til Norge, fikk aldri noe svar.
Virker som veldig få utenlandske sider gjør det, det veier jo dessuten ganske mye hvis du skal ha litt.
▼ ... over et år senere ... ▼
hvor mye lystgass må man ha for å stryke med ? er 170 høy og veier 60 kg ? og hvor putter man de patronene ? i e ballog eller kremtopp.. hvordan åpner man dem ?
Sist endret av The lost One; 25. november 2016 kl. 08:56.
Sitat av The lost One Vis innlegg
hvor mye lystgass må man ha for å stryke med ? er 170 høy og veier 60 kg ? og hvor putter man de patronene ? i e ballog eller kremtopp.. hvordan åpner man dem ?
Vis hele sitatet...
-Lykke til med å stryke med av lystgass. Klarer du det skal du få en tier av meg.
-Bruk en kremdispenser. Det å kuke rundt med ballong blir bare kaos. Bruker du en grei dispenser så er det veldig rett; du putter patronen den ene plassen den passer, vrir til, og du er good to go.
Krem dispensere er som regle svin dyre, ihvertfall til ditt bruk. Ligger ofte på rundt 600 til 1400kr.
Mitt tips er å kjøpe en "N2O Cracker" finnes billige på ebay å overalt til 50 - 100 kroner, er i liten og kjekk å ha i lomma i forhold til en svær dispenser. + Jeg får best funk på å "huffe" det fra en ballong kontra å trekke rett fra en dispenser.

Som moret sier så skal det en god del til å stryke med av lystgass, men fare for hjerneskade er der om du ikke får i deg luft. Når du tekker lystgass så kjenner du ikke at du blir kvalt/mangler luft, så dette må du passe på selv. Dog de fleste paser ut før det går så langt at de får hjerneskade fra det.
Så sånn jeg gjør det:
1. fyll en ballong med lystgass
2. pust godt ut å inn med vanlig luft et par ganger så hjernen har godt med oxygen
3. pust inn og ut av ballongen 2 - 3 ganger får å så puste litt luft igjen for å så fortsette å puste i ballongen et par ganger
Sist endret av Alge; 25. november 2016 kl. 13:47.