Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  327 14343
Hva er forskjellden og hvem kommer til å "vinne" krigen om å bli det beste MMORPG spille i 2008.

Slik jeg ser på det.

World of Warcraft har vert ute lenge nå og kommer til å få beholde en del av spillerene, men WoW er mest PvE basert og består av alt formye "farming".

Age of Conan har lovet mye bra og kommer nok til å bli en stor vinner, men de får så vidt jeg skjønner problemer vis de vil utvide. Det er også kanskje ett lite proble nettopp fordi de lager så mye nytt at de ikke klarer å få alt til å virke. Jeg er også usikker på om de kommer til å sattse mest på PvP eller PvE

Warhammer Online Age of Reckoning er ett mest PvP/RvR basert spill, de kommer også med en hel del nytt men er dette nok for å slå AoC?.
Hmm, har lest om endel av dem. Og jeg trur og håper at Age Of Conan kommer til å nå toppen.
Warhammer Online ser heller ikke så skuffende ut.
Ja jeg er veldig enig =).... men jeg er en av de som elsker PvP, derfor kommer nok jeg til å spille WAR og ikke AoC=)
Sitat av Bernhard
Ja jeg er veldig enig =).... men jeg er en av de som elsker PvP, derfor kommer nok jeg til å spille WAR og ikke AoC=)
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor det ettersom AoC har det mest geniale pvp systemet jeg har sett.

Drunken brawling, bloodmoney, siege battles.
AoC kommer til å være det første spillet der en spiller kan bli dominerende på en server pga hans skills, hvor ett guild kan bli eneherskere pga. deres makt.

edit: leif.
Sist endret av Dice; 15. januar 2008 kl. 10:08.
Helt enig med Dice, støtter PvP-systemet til AoC.
Dog, Funcom har prøvd noe helt nytt og det ser ut til å gå riktig vei.
Fett at noen gjør ting på en litt annerledes måte.
Sitat av Bernhard
World of Warcraft har vert ute lenge nå og kommer til å få beholde en del av spillerene, men WoW er mest PvE basert og består av alt formye "farming".
Vis hele sitatet...
Er ikke meningen å virke hakkete, men er ikke WoW ganske PVP basert i forhold til andre MMORPG's?
Nå har jeg fulgt med AoC i nærmest ett år nå, så har sett en del på utviklinga.

Hvor trådstarter har funnet at utvidelse blir vansklig, eller at de har laget så mye nytt at ting ikke kommer til å virke aner jeg ikke. De har erfaring og penger til å pøse ut med mannskap, og at de har utsatt spillet to ganger viser bare at kvalitetsikring og presisering står i fokus for dem for å skape noe stort, og svare til forventningene.
Sitat av Dice
Skjønner ikke hvorfor det ettersom AoC har det mest geniale pvp systemet jeg har sett.

Drunken brawling, bloodmoney, siege battles.
AoC kommer til å være det første spillet der en spiller kan bli dominerende på en server pga hans skills, hvor ett guild kan bli eneherskere pga. deres makt.

edit: leif.
Vis hele sitatet...

Du tar nokk feil EA Mythic står bak WAR og de har laget DAoC og er de som "oppfant" seige equipment, i tillegg er ca 70% av combaten i WAR skills, de har også fort man kan overta og da kan man henge banere sitt rundt om i borgen for show off. Du burde kanksje lese litt mer om WAR før du uttaler deg om PvP en i WAR. WAR er også ikke bare ett PvP spill men ett RvR spill hvor du kan overta motstanderen sin hoved base. WAR har også ett effektivt system mot "ganking", men det eneste de har sagt om det er at det involverer en kyllig og en chaos kylling .

Nå skall det sies at jeg ikke har lest så mye om AoC men jeg har vert inne på siden og lest litt. Dette burde du også gjøre med WAR.

www.warhammeronline.com
Jeg vil anbefale deg å se production podcast.

WoW er ikke bra vis du vil ha PvP. PvP i WoW er 60% gear basert og 40% class basert. Vis du har bra gear kan du 1hitte flere motsatandere uten skills, eller vis classen din er god nok trenger du svært lite skill for å eie alle.

Det WoW er best i er PvE, store raids.

Sitat av Dice
Nå har jeg fulgt med AoC i nærmest ett år nå, så har sett en del på utviklinga.

Hvor trådstarter har funnet at utvidelse blir vansklig, eller at de har laget så mye nytt at ting ikke kommer til å virke aner jeg ikke. De har erfaring og penger til å pøse ut med mannskap, og at de har utsatt spillet to ganger viser bare at kvalitetsikring og presisering står i fokus for dem for å skape noe stort, og svare til forventningene.
Vis hele sitatet...
Det var ikke sånn ment, det jeg mente var at det blir vanskelig å holde seg til historien. Sånn jeg ser det er det ikke noe land områder de har som de ikke har brukt.
Sist endret av Bernhard; 15. januar 2008 kl. 10:38.
Sitat av Bernhard
Du tar nokk feil EA Mythic står bak WAR og de har laget DAoC og er de som "oppfant" seige equipment, i tillegg er ca 70% av combaten i WAR skills, de har også fort man kan overta og da kan man henge banere sitt rundt om i borgen for show off. Du burde kanksje lese litt mer om WAR før du uttaler deg om PvP en i WAR. WAR er også ikke bare ett PvP spill men ett RvR spill hvor du kan overta motstanderen sin hoved base. WAR har også ett effektivt system mot "ganking", men det eneste de har sagt om det er at det involverer en kyllig og en chaos kylling .

Nå skall det sies at jeg ikke har lest så mye om AoC men jeg har vert inne på siden og lest litt. Dette burde du også gjøre med WAR.

www.warhammeronline.com

WoW er ikke bra vis du vil ha PvP. PvP i WoW er 60% gear basert og 40% class basert. Vis du har bra gear kan du 1hitte flere motsatandere uten skills, eller vis classen din er god nok trenger du svært lite skill for å eie alle.

Det WoW er best i er PvE, store raids.
Vis hele sitatet...
Haha, eh, lese mer om WAR før jeg uttaler meg om det?
Jeg uttaler meg jo ikke i det hele tatt om det, jeg uttaler meg om AoC. :P
Jeg sier aldri at AoC har oppfunnet Siege battles, selv Wow får jo dette i neste utvidelse.
Jeg sier at hele PvP systemet til AoC blir så omfattende og levende at det blir ett ekte samfunn. Dreper du mye randoms, er du landeveisrøver, får du bounty på hodet ditt, vaktene i alle de vanlige byene blir på vakt etter deg, og du kan gjerne få bounty hunters spillere etter deg.
Og som jeg sa, jeg sa ingen ting om WAR i forrige innlegg, og jeg har lest ganske mye om det.

Edit: jeg forstår ikke helt hva du snakker om, men hvis du mener at alle landområder er opptatt av ett eller annet? Vel, de er iallefall storslagne øde landområder, fjellene du ser i det fjerne kan du faktisk gå bort til å klarte på. Det er ikke ETT område du ikke kan gå på, som f.eks. i wow hvor du plutselig blir nekta å gå videre opp på fjellet fordi spilleren ikke skal være der.
Sist endret av Dice; 15. januar 2008 kl. 10:45.
Hehe =). Du sa at du ikke skjønte hvorfor jeg valgte WAR på grunn av PvP. Vis du har lest så mye om det så burde du faktisk skjønne hvorfor.

I WAR legger de opp til at du ikke bare kan drepe healeren i PvP. Det mest strategiske du kan jør i la oss si 5vs5 kam i en instance i WAR(1 tank 3dps og 1 healer på hvert lag). Vis du går på healeren vil de andre ofte få buff. Chaos sin healer gir alle i nærheten større critt chanse så det er stor sjanse for å tape vis du går på den.

Dette er bare en av grunnene til at strategi er viktig i WAR og derfor synes jeg det eier AoC.
Sitat av Bernhard
Hehe =). Du sa at du ikke skjønte hvorfor jeg valgte WAR på grunn av PvP. Vis du har lest så mye om det så burde du faktisk skjønne hvorfor.

I WAR legger de opp til at du ikke bare kan drepe healeren i PvP. Det mest strategiske du kan jør i la oss si 5vs5 kam i en instance i WAR(1 tank 3dps og 1 healer på hvert lag). Vis du går på healeren vil de andre ofte få buff. Chaos sin healer gir alle i nærheten større critt chanse så det er stor sjanse for å tape vis du går på den.

Dette er bare en av grunnene til at strategi er viktig i WAR og derfor synes jeg det eier AoC.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du velger WAR ovenfor AoC pga PVP.

Scenarioet du nevner har jo helt lik effekt i AoC. Hvis du hadde lest på de forskjellige klassene hadde du sett at det er langt fra nok å bare drepe en healer. Ta f.eks. Dark templar, Tank som lever på mørke energier, alt dmg han gjør kan han gjøre om til sin egen HP, samtidig som han får buff hvis en ett team member faller. Du har også Tanks som healer, artig?

Og siden vi nevner strategi er jo AoC hensynsløst best( i min mening). Skal du ta over ett guilds by, angriper du ikke bare med spillere men også med NPCs som er under din kommando. disse kan du ha i forskjellige formasjoner, du kan ha yrker som unlocker nye formasjoner som gir større fordeler. Du kan også ha spillere som er mountet på hester, mountet combat som ingen andre mmos har tankt på til dags dato. Du kan bare ikke nekte for at strategi er nummer 1 når du må passe på at katapulter, trebuchet og bueskyttere ikke skal treffe dine egene styrker eller spillere, samtidig som du må passe på å sende inn styrker, hvor dine medspillere befinner seg og kanskje sloss litt selv også.

I enkel combat har AoC utviklet Realtime fight system hvor du må bestemme hvor du skal slå(som gjør at faktisk skills teller alt). Å trykke på en knapp og vente til mob`en er død er ut. Skyter du en pil i hodet tar du mer skade enn en pil i armen. Strategi på AoC blir så overhvelmende at man burde planlegge slag før man angriper ned i det minste detalj. Vil du ha players på hester som løper ned og inn hovedporten for å åpne for NPC styrkene man sender inn?
Sist endret av Dice; 15. januar 2008 kl. 11:07.
Sitat av Dice
Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du velger WAR ovenfor AoC pga PVP.

Scenarioet du nevner har jo helt lik effekt i AoC. Hvis du hadde lest på de forskjellige klassene hadde du sett at det er langt fra nok å bare drepe en healer. Ta f.eks. Dark templar, Tank som lever på mørke energier, alt dmg han gjør kan han gjøre om til sin egen HP, samtidig som han får buff hvis en ett team member faller. Du har også Tanks som healer, artig?

Og siden vi nevner strategi er jo AoC hensynsløst best( i min mening). Skal du ta over ett guilds by, angriper du ikke bare med spillere men også med NPCs som er under din kommando. disse kan du ha i forskjellige formasjoner, du kan ha yrker som unlocker nye formasjoner som gir større fordeler. Du kan også ha spillere som er mountet på hester, mountet combat som ingen andre mmos har tankt på til dags dato. Du kan bare ikke nekte for at strategi er nummer 1 når du må passe på at katapulter, trebuchet og bueskyttere ikke skal treffe dine egene styrker eller spillere, samtidig som du må passe på å sende inn styrker, hvor dine medspillere befinner seg og kanskje sloss litt selv også.

I enkel combat har AoC utviklet Realtime fight system hvor du må bestemme hvor du skal slå(som gjør at faktisk skills teller alt). Å trykke på en knapp og vente til mob`en er død er ut. Skyter du en pil i hodet tar du mer skade enn en pil i armen. Strategi på AoC blir så overhvelmende at man burde planlegge slag før man angriper ned i det minste detalj. Vil du ha players på hester som løper ned og inn hovedporten for å åpne for NPC styrkene man sender inn?
Vis hele sitatet...

Alt dette stemmer og ja AoC kommer til å bli bra, men du trenger vista og en monster PC for å spille det, men vis de klarer å innfri alt de lover kommer det til å bli veldig bra. Problemet er at de lover for mye, det blir utrolig vanskelig.

Men uansett, det er vel lite vits å diskutere hva som er best. Jeg kommer altid til å mene WAR, ikke bare på grunn av PvP men også den geniale historien.

http://youtube.com/watch?v=fWvAznIRVLA

Kan vi ikke heller lage en liste over hva som er bra med AoC og hva som er bra me WAR??.

Så slipper vi å få denne "fan boy" diskusjonen
Jeg setter en knapp på at wow vil gå ut seirende. Hvorfor?
Fordi wow allerede har en ganske stor kundebase og expansionpack på vei. De som allerede spiller wow er vandt med hvordan ting fungerer. Er veldig kronglete å sette seg inn i en ny MMO imo.

AoC ser veldig spennende ut og kommer nok til å trekke endel kunder. De har gått en litt annen vei en tradisionelle MMOs noe som jeg tror kommer til å slå positivt ut. Jeg er fortsatt litt skeptisk til spillet og lurer på om jeg skal vente med å spille det til det kommer anmeldelser og bugfixes.

WAR ser jeg på som et tradisionlet MMO som er altfor likt wow. Etter hva jeg har hørt (flame meg hvis dette er feil) er kampsystemet likt som i wow. Tviler på at dette kommer til å få like sterk kundebase som wow.

Jeg tipper jeg kommer til å prøve AOC, men WAR kommer jeg nok til å skippe. Det jeg er litt redd for er at ting kommer til å bli som da jeg prøvde LOTROnline. Alt var liksom helt feil. Jeg manglet wowhead/thottbot og endel ingame ting jeg har vendt meg til i wow var ikke slik i LOTRO, eller var med bare mer tungvindt.
Slutta etter 5 dager, da var jeg dritlei.
Sitat av Bernhard
Alt dette stemmer og ja AoC kommer til å bli bra, men du trenger vista og en monster PC for å spille det, men vis de klarer å innfri alt de lover kommer det til å bli veldig bra. Problemet er at de lover for mye, det blir utrolig vanskelig.

Men uansett, det er vel lite vits å diskutere hva som er best. Jeg kommer altid til å mene WAR, ikke bare på grunn av PvP men også den geniale historien.

http://youtube.com/watch?v=fWvAznIRVLA

Kan vi ikke heller lage en liste over hva som er bra med AoC og hva som er bra me WAR??.

Så slipper vi å få denne "fan boy" diskusjonen
Vis hele sitatet...
Du trenger jo absolutt ikke Vista, det støtter dx9 og windows XP. Det var akkurat på CES messa at folk sa det så utrolig bra ut i DX9.
Og så har dem jo vist bevist at de allerede har innfridd hva de har lovet, så det er jo ikke noe problem :P Og Conan har jo en helsikes mange mange bøker i storyline.

Det kan vi godt, men nå har jeg time
Sitat av Raymond
Jeg setter en knapp på at wow vil gå ut seirende. Hvorfor?
Fordi wow allerede har en ganske stor kundebase og expansionpack på vei. De som allerede spiller wow er vandt med hvordan ting fungerer. Er veldig kronglete å sette seg inn i en ny MMO imo.

AoC ser veldig spennende ut og kommer nok til å trekke endel kunder. De har gått en litt annen vei en tradisionelle MMOs noe som jeg tror kommer til å slå positivt ut. Jeg er fortsatt litt skeptisk til spillet og lurer på om jeg skal vente med å spille det til det kommer anmeldelser og bugfixes.

WAR ser jeg på som et tradisionlet MMO som er altfor likt wow. Etter hva jeg har hørt (flame meg hvis dette er feil) er kampsystemet likt som i wow. Tviler på at dette kommer til å få like sterk kundebase som wow.

Jeg tipper jeg kommer til å prøve AOC, men WAR kommer jeg nok til å skippe. Det jeg er litt redd for er at ting kommer til å bli som da jeg prøvde LOTROnline. Alt var liksom helt feil. Jeg manglet wowhead/thottbot og endel ingame ting jeg har vendt meg til i wow var ikke slik i LOTRO, eller var med bare mer tungvindt.
Slutta etter 5 dager, da var jeg dritlei.
Vis hele sitatet...
Hehe du får vell brenne da=)
http://youtube.com/watch?v=GPJhqjuSkxM
http://youtube.com/watch?v=JgEWLwUPUyU

Dessuten kjenner jeg mange som slutter med WoW får å begynne me WAR, faktisk kjenner jeg flere som skall spille WAR en AoC.

Vis du tviler på at thottbot lignende sider kommer for WAR trenger du ikke å urolig. Over 550.000 har til nå signa seg opp for beta og det kommer til å bli mange som spiller det. Mye av dette kommer fra hvor utrolig stor Warhammer er.

Sitat av Dice
Du trenger jo absolutt ikke Vista, det støtter dx9 og windows XP. Det var akkurat på CES messa at folk sa det så utrolig bra ut i DX9.
Og så har dem jo vist bevist at de allerede har innfridd hva de har lovet, så det er jo ikke noe problem :P Og Conan har jo en helsikes mange mange bøker i storyline.

Det kan vi godt, men nå har jeg time
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det med alle de bøkene i storylinen som jeg tror blir problemet. Det å holde seg til en story line som er så god kan bli ett probem. Blizzard har ikke klart dette på en god måte, men dette problemet kommer ikke WAR til å ha selv om de har en ekstremt god og stor storyline.

http://www.youtube.com/watch?v=fWvAznIRVLA
=)
jeg kommer iallefall ikke til å slutte med wow, warcraft ser interessant ut men er ikke noe jeg trur jeg kommer til å dra over til siden jeg bryr meg bare om 1vs1 pvp
okey=)... Jeg liker store slag, noe det kommer til å bli ye av i WAR=)..... jeg er litt usikker på om AoC får så mange spillere. Her i Norge har de fått god reklame, men de har ikke ett stort firma som EA til å støtte seg så jeg er ikke sikker på om de får nok reklame i reste av europa.
WoW PvP er veldig "lonly wolf", ikke noe særlig "store slag" der bortsett fra battlegrounds. PvE derimot, der knuser WoW alt.

Hører at Lineage2 har god pvp?
Jeg vet lite om PvP i linage 2.

Men da jeg spillte WoW ville jeg sagt at de ikke la opp til noe særlig PvP i det heletatt. BG's og Arena er ikke spesiellt godt gjennomtenkt.
Selv synes jeg PvP i wow kunne vært bedre. Det gjør de noe med, i lich king, de introduserer siege weapons etc.

AV f.eks, er jo en PVE feast deluxe, eneste folk konsentrerer seg om er å ta tårna etc som gir honor. Greit nok, honor er jo meninga med pvp. Men JEG mener det blir feil at det gir mer honor å gjøre noe som knapt inneholder PvP i det heletatt.
Nei, Funcom er kanskje ikke like stort som EA, men nå har de faktisk stått bak mmo`et Anarchy Online som har vært, vel, etter deres mål, stor suksess. Imidlertidig har EA ingen erfaring med mmorpgs.
Og at AoC følger storyline eller ikke tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for, ettersom de(funcom) også bekymra seg for det, de brukte nærmest ett år bare på storylinen.

Litt mer om AoC
Først og fremst det HELT nye som ingen andre har er fighting systemet deres. Du skal bestemme hvor personer slår, eller hvor du skal skyte med ranged weapons. Du kan også ha combos, som alt avhenger av hvor du treffer på motstanderen.

De har også spellweaving, som magikerne kan bruke. Dette er at du kan binde sammen flere spells til større og kraftigere spells. Men du må ikke bruke mer enn du kan klare, du kan også dø av det. Derfor må man være en flink magiker for å vite dine egne grenser, heller ingen andre mmos har spellweaving i skrivende stund.
Videre har de også opp til 80 levevler per karakter, de 20 først spiller du helt alene som singleplayer,
dette for å få storyline inn i bildet. Man kan selvfølgelig kommunisere med andre spillere selv om man er i singleplayer delen. Ved level 5 velger man Archtype( Priest, Soldier, Rogue eller Mage). Ved level 20 velger man klasse, som er avhengig av hva du velger som Archtype.

Videre får man også mount ganske tidlig, ikke som på wow hvor man må grinde i timer for å få mount. Man kan også ta ett spyd i hånden og løpe ned fiender, ja, man kan sloss fra hesteryggen. Jo større fart du rir i, jo større skade gjør du, men også vanskligere blir det å styre.
Jeg nevner bare siege battles igjen, dette har jeg forklart i tidligere innlegg her. På hver server kan guilds ha egene byer eller tårn. Det er X antall byer og X antall tårn per server, derfor vil det være kamp om disse. Derfor kan guilds gå i kamp mot hverandre for å sloss om byer, det finnes selvfølgelig også vanlige NPC byer.

I PVP kommer vi da til Siege battles, vanlige battles hvor man bare hopper frem og dreper gående. Dette kommer an på om hvilken type server man spiller på også.

Og for å nevne det deiligste, grafikken. Grafikken for AoC er enorm, og tilpasset BÅDE windows vista og DX10, samt XP og DX9. De har også utviklet en grafikkmotor kalt Cheetah 2 som jobber for å få bedre FPS. Denne viste de ut under CES messen som akkurat var. Det er også så utrolig mye mer, men jeg kan ikke gjenfortelle hele hele spillet. Man kan lese på Ageofconan.com, vil du lese alt funksjonelt om spillet gå inn på FAQ`en og les. Dere kan også spørre, jeg vet en god del om det.
Og bare for å nevne enda en ting til, å lage en karakter i AoC er overlegenet. Du kan bestemme HELT nøyaktig åssen han/hun skal se ut. det er over tyve brytere bare for ansiktet. Har mannen du lager stor eller liten nese? Si meg, har han knekt nesA? Til høyere sier du? Og vips, så har mannen en tidligere knekt nese. Det finnes filmer med Karakter creation. Anbefales.

En eller annen sa i tråden at WAR er mer som WoW, og det er rett. Ja, de har endret på en del, men AOC kommer med noe helt nytt, og ja, de har beviser for at de innfrir det. WAR kan manipulere klassene sånn at man krever strategi i slåsssystemet. AoC lager ett helt nytt slosssytem.

I WAR har man critchance. I AoC er critchancen avhengig av deg, klarer du å slå han i hodet?
Å dodge ett slag gjør man med at man manuelt flytter karakteren sin unna slaget til motstanderen. Det er ikke snakk om at karakteren din hopper unan fordi hjelmen din har +10 dodge.

GÅ inn på Ageofconan.com å les, og når du er der, ta en liten titt på alle prisene spillet har vunnet på høyresiden. Uten å ha gitt ut spillet.
Sitat av Dice
Nei, Funcom er kanskje ikke like stort som EA, men nå har de faktisk stått bak mmo`et Anarchy Online som har vært, vel, etter deres mål, stor suksess. Imidlertidig har EA ingen erfaring med mmorpgs.
Og at AoC følger storyline eller ikke tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for, ettersom de(funcom) også bekymra seg for det, de brukte nærmest ett år bare på storylinen.

Litt mer om AoC
Først og fremst det HELT nye som ingen andre har er fighting systemet deres. Du skal bestemme hvor personer slår, eller hvor du skal skyte med ranged weapons. Du kan også ha combos, som alt avhenger av hvor du treffer på motstanderen.

De har også spellweaving, som magikerne kan bruke. Dette er at du kan binde sammen flere spells til større og kraftigere spells. Men du må ikke bruke mer enn du kan klare, du kan også dø av det. Derfor må man være en flink magiker for å vite dine egne grenser, heller ingen andre mmos har spellweaving i skrivende stund.
Videre har de også opp til 80 levevler per karakter, de 20 først spiller du helt alene som singleplayer,
dette for å få storyline inn i bildet. Man kan selvfølgelig kommunisere med andre spillere selv om man er i singleplayer delen. Ved level 5 velger man Archtype( Priest, Soldier, Rogue eller Mage). Ved level 20 velger man klasse, som er avhengig av hva du velger som Archtype.

Videre får man også mount ganske tidlig, ikke som på wow hvor man må grinde i timer for å få mount. Man kan også ta ett spyd i hånden og løpe ned fiender, ja, man kan sloss fra hesteryggen. Jo større fart du rir i, jo større skade gjør du, men også vanskligere blir det å styre.
Jeg nevner bare siege battles igjen, dette har jeg forklart i tidligere innlegg her. På hver server kan guilds ha egene byer eller tårn. Det er X antall byer og X antall tårn per server, derfor vil det være kamp om disse. Derfor kan guilds gå i kamp mot hverandre for å sloss om byer, det finnes selvfølgelig også vanlige NPC byer.

I PVP kommer vi da til Siege battles, vanlige battles hvor man bare hopper frem og dreper gående. Dette kommer an på om hvilken type server man spiller på også.

Og for å nevne det deiligste, grafikken. Grafikken for AoC er enorm, og tilpasset BÅDE windows vista og DX10, samt XP og DX9. De har også utviklet en grafikkmotor kalt Cheetah 2 som jobber for å få bedre FPS. Denne viste de ut under CES messen som akkurat var. Det er også så utrolig mye mer, men jeg kan ikke gjenfortelle hele hele spillet. Man kan lese på Ageofconan.com, vil du lese alt funksjonelt om spillet gå inn på FAQ`en og les. Dere kan også spørre, jeg vet en god del om det.
Og bare for å nevne enda en ting til, å lage en karakter i AoC er overlegenet. Du kan bestemme HELT nøyaktig åssen han/hun skal se ut. det er over tyve brytere bare for ansiktet. Har mannen du lager stor eller liten nese? Si meg, har han knekt nesA? Til høyere sier du? Og vips, så har mannen en tidligere knekt nese. Det finnes filmer med Karakter creation. Anbefales.

En eller annen sa i tråden at WAR er mer som WoW, og det er rett. Ja, de har endret på en del, men AOC kommer med noe helt nytt, og ja, de har beviser for at de innfrir det. WAR kan manipulere klassene sånn at man krever strategi i slåsssystemet. AoC lager ett helt nytt slosssytem.

I WAR har man critchance. I AoC er critchancen avhengig av deg, klarer du å slå han i hodet?
Å dodge ett slag gjør man med at man manuelt flytter karakteren sin unna slaget til motstanderen. Det er ikke snakk om at karakteren din hopper unan fordi hjelmen din har +10 dodge.

GÅ inn på Ageofconan.com å les, og når du er der, ta en liten titt på alle prisene spillet har vunnet på høyresiden. Uten å ha gitt ut spillet.
Vis hele sitatet...


WAR har også vunnet mange priser. Å det du sier om EA ikke har gitt ut noe MMORPG er så feil som det kan bli. Mythic lager spillet, eller EA mythic som det heter nå. De har laget spill serien Dark Age of Cammalot. Det du sier om at de mangler erfaring er rett og slett en fornærmelse, siden DAoC er en større syksess en Anarchy Online.

Dessuten er det med segie equipment og borger noe som ligner på ripp off av DAoC. Det er også viktig å få med seg at det jeg sa om at EA er større enn Funcom har VELDIG mye å se for hvor mye reklame de får. Her i Norge er Funcom størst siden de er norske, men WAR får mer PR i resten av Europa. Derfor tviler jeg på at AoC kommer til å bli så stort som mang andre tror.

Det med at WAR ligner på WoW kan muligens stemme men combat systeme er lagt opp på en helt spesiell måte (se denne videoen http://www.gametrailers.com/player/2...l?r=1&type=mov)

Det gjør at strategi er ekstremt sentralt i WAR, noe det ikke er i WoW, i tillegg har de mange typer RvR, PvP og quests.


Se videoer nedenfor
http://youtube.com/watch?v=hJ4coQtQaQs typer RvR
http://youtube.com/watch?v=lxnE2e-ePsw oppdateriner til RvR
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
quest typer
Desverre tror jeg wow kommer til å bli mest populert i år og, fordi wow er allerede godt plantet i bransjen, men, jeg håper at AOC vinner
Var da fælt så patriotisk du var til WAR da Bernhard? Spillet har jo ikke engang kommet ut. Hva med å ha et litt mer objektivt syn på spilla? Greit nok at du kommer til å velge WAR, men du kan ikke vite hvilke av de som kommer til å bli best før noen av de er ute. Det kan godt hende du ender opp med AOC også, fordi WAR kanskje ikke stilte helt til forventningene dine.
hmm noen som vet når det blir public beta i WAR og AOC? vil gjerne teste begge eller en av dem værtfall.
Jeg synes det er veldig merkelig at folk ikke nevner Warcraft loren. Imo er Warcraft loren den mest interessante spill historien jeg har vært borti. Dessverre har Blizzard ødelagt for loren en del.. Imho, burde også store ting, som å drepe selveste Lich King, og en eventuell avsluttelse av loren, hvis det noen gang skjer, hende i et nytt Warcraft strategi spill.

Angående hvilket spill som er best så virker det som at alle tre er mer eller mindre like bra, på forskjellige områder. Hva som blir mest populært er opp til hvilken historie folk liker vil jeg tro. Jeg tror også at WoW kommer til å bli oppbrukt ganske snart også, på grunn av all farmingen og de høye level cappene.
Sitat av Fellwarden
Jeg synes det er veldig merkelig at folk ikke nevner Warcraft loren. Imo er Warcraft loren den mest interessante spill historien jeg har vært borti. Dessverre har Blizzard ødelagt for loren en del.. Imho, burde også store ting, som å drepe selveste Lich King, og en eventuell avsluttelse av loren, hvis det noen gang skjer, hende i et nytt Warcraft strategi spill.

Angående hvilket spill som er best så virker det som at alle tre er mer eller mindre like bra, på forskjellige områder. Hva som blir mest populært er opp til hvilken historie folk liker vil jeg tro. Jeg tror også at WoW kommer til å bli oppbrukt ganske snart også, på grunn av all farmingen og de høye level cappene.
Vis hele sitatet...
Er enig i at warcraftloren er den beste, og tildels ødelagt av wow. Når jeg spilte wow i starten la jeg merke til endel "feil" i forhold til storien i de tidligere spillene, men nå blåser jeg egentlig i den.
Håper Warcraft4 vil fortsette der 3'ern slapp og ikke der wow "slapp".
WAR har også vunnet mange priser. Å det du sier om EA ikke har gitt ut noe MMORPG er så feil som det kan bli. Mythic lager spillet, eller EA mythic som det heter nå. De har laget spill serien Dark Age of Cammalot. Det du sier om at de mangler erfaring er rett og slett en fornærmelse, siden DAoC er en større syksess en Anarchy Online.
Vis hele sitatet...
Da ber jeg om unnskyldning, men ta det helt med ro, ingen grunn til å være hårsår. Glemte helt DAoC.
Som jeg sa, anarchy Online var en stor suksess for Funcom, ettersom de ikke hadde så alt for store mål, ikke at det var større en DAoC.

Jeg så filmen du posta om combat systemet, og jeg kan virkelig ikke se hva som var så spesielt. Du har actions, gear som gjør om du kan gå fort eller seint, ta mye skade eller ikke. Tacctics er spells, eller kanskje combos, akkurat som på wow, og så morale, evner du får avhengig av rase, klasse etc. Akkurat som på wow, bare der avhenger det bare av rase(racials). Kan ikke se noe unikt med dette.

Og du kan da virkelig ikke si at siege battles er rip off fra noen ting som helst. Da kan jo jeg si at Wow rippa å svinge ett sverd fra diablo 1, eller ett commandore 64 spill. Og nå vet ikke jeg hvor du har dine kilder på at siden EA er større enn Funcom så har det VELDIG mye å si på markedsføringen, ettersom ikke alt avhenger av penger. Funcom har utviklet AoC 2 år lenger enn EA har utviklet WAR, dvs. to år mer med seminarer, messer og spillsammensluttninger, DETTE skaper PR. Når har jeg ikke heller sett noen reklame for WAR noe sted, ikke Conan heller forøvrig, men iallefall det er AoC jeg har sett mest om ifra spillmessene. Men det er mulig det bare er jeg som har vært opptatt av AoC.

Panini: Det vil ikke bli noen total open beta på Age of conan, ettersom 100 000 mennesker sendte inn application til betatesting de første 5 dagene man kunne sende inn application. Open beta ville rett og slett blir FOR open. Men de vil ta inn ett stort antall testere til closed beta, så de har kontroll på massene av spillere. Du kan melde deg på til betatesting på ageofconan.com

Og for å fyre opp med noen filmer fra age of conan:
Må bare nevne at det er lite med female chars i filmene, ettersom Funcom akkurat har blitt ferdig med Female animasjonene. Det var nemmelig ikke mindre enn 21 000 animasjoner, bare til females.

ftp://ftp.funcom.com/media/Age_of_Co...railer480P.wmv
Promo video ( copy paste url'en i adresselinja di). Har ikke noe med selve gameplay, men må ses ettersom den er utrolig bra. Ca. 40 MB

ftp://ftp.funcom.com/media/Age_of_Co...video_480p.wmv
Age of Conan Siege PvP Video. 39 mb

ftp://ftp.funcom.com/media/Age_of_Co...TRAILERweb.wmv
CES trailer, alt er ingame shooting.

Dere kan også se på http://www.stage6.com/Age-of-Conan/videos/ hvor det er over 30 filmer med AoC. Alt fra Pvp gameplay som "sivile" får testet på forskjellige messer til Funcom release videos.

Når det kommer til grafikken på WAR er det i min mening bare oppgradert WoW grafikk.
Bare se selv: http://www.stage6.com/War-fans/video...r-Online-World

Jeg tror WoW kommer til å lede i en lang tid fremover til, siden de har skaffet seg ett godt feste, men før eller senere vil bedre produkter snakke for seg selv og til slutt blir større. Tror jeg.
Sist endret av Dice; 15. januar 2008 kl. 17:06.
Sitat av Raymond
Var da fælt så patriotisk du var til WAR da Bernhard? Spillet har jo ikke engang kommet ut. Hva med å ha et litt mer objektivt syn på spilla? Greit nok at du kommer til å velge WAR, men du kan ikke vite hvilke av de som kommer til å bli best før noen av de er ute. Det kan godt hende du ender opp med AOC også, fordi WAR kanskje ikke stilte helt til forventningene dine.
Vis hele sitatet...

Hehe =) d er ikke meningen å være så veldig patriotisk mot WAR, men jeg må si at jeg tor dette blir det neste store. Det va meningen å prøve å holde meg nøytral, men siden det store flertallet av de som skriver her enten tror WoW eller AoC kommer til å bli det neste store har jeg nok blit kanskje "litt" vell patriotisk.

Angående AoC så kommer de me mye nytt og det er mye spennende og bra, men jeg er litt i tvil om de takkler alt dette, de har ikke hatt ett stort MMORPG, og ikke noe stort online spill(dette kan gått være feil jeg vet bare ikke om noen online spill fra de så ikke bli sure på mg ). MMORPG krever mye fra servere og lignende, dette har både Blizzard og EA STOR erfaring med, men Funcom har ikke den største erfaringen. I tillegg prøver de å lage det som virker som ett veldig revelusjonerende MMORPG, men det virker nesten litt som om de "gaper over for mye", det er vanskelig å gjøre det de prøver på. De kommer nok til å ha MYE start problemer, ja jeg vet at de vis nok blir rettet på i beta men alikavel så er det stor forskjeld på beta og utgivelse.

En annen ting er at dere sterkt undervurderer WAR, det er flere millioner som spiller Warhammer spillet (som brett spill) mange av disse kommer til å begynne me WAR.

Ikke ta dette personlig men jeg tror at AoC kommer til å bli for spesiellt interiserte og ikke for den største delen av markede.

Sitat av Panini
hmm noen som vet når det blir public beta i WAR og AOC? vil gjerne teste begge eller en av dem værtfall.
Vis hele sitatet...
det er liten sansynlighet for å komme inn i WAR beta, jeg har vert siden det var under 150.000 folk i kø, nå er det 550.000. Jeg vet lite om AoC sin beta noen andre som kan hjelpe??

Sitat av Fellwarden
Jeg synes det er veldig merkelig at folk ikke nevner Warcraft loren. Imo er Warcraft loren den mest interessante spill historien jeg har vært borti. Dessverre har Blizzard ødelagt for loren en del.. Imho, burde også store ting, som å drepe selveste Lich King, og en eventuell avsluttelse av loren, hvis det noen gang skjer, hende i et nytt Warcraft strategi spill.

Angående hvilket spill som er best så virker det som at alle tre er mer eller mindre like bra, på forskjellige områder. Hva som blir mest populært er opp til hvilken historie folk liker vil jeg tro. Jeg tror også at WoW kommer til å bli oppbrukt ganske snart også, på grunn av all farmingen og de høye level cappene.
Vis hele sitatet...
Warcraft loren er ufattelig bra, men WoW ødela den, den passet bare ikke for MMORPG.
Sist endret av Bernhard; 15. januar 2008 kl. 17:43.
Sitat av Bernhard
Hehe =) d er ikke meningen å være så veldig patriotisk mot WAR, men jeg må si at jeg tor dette blir det neste store. Det va meningen å prøve å holde meg nøytral, men siden det store flertallet av de som skriver her enten tror WoW eller AoC kommer til å bli det neste store har jeg nok blit kanskje "litt" vell patriotisk.

Angående AoC så kommer de me mye nytt og det er mye spennende og bra, men jeg er litt i tvil om de takkler alt dette, de har ikke hatt ett stort MMORPG, og ikke noe stort online spill(dette kan gått være feil jeg vet bare ikke om noen online spill fra de så ikke bli sure på mg ). MMORPG krever mye fra servere og lignende, dette har både Blizzard og EA STOR erfaring med, men Funcom har ikke den største erfaringen. I tillegg prøver de å lage det som virker som ett veldig revelusjonerende MMORPG, men det virker nesten litt som om de "gaper over for mye", det er vanskelig å gjøre det de prøver på. De kommer nok til å ha MYE start problemer, ja jeg vet at de vis nok blir rettet på i beta men alikavel så er det stor forskjeld på beta og utgivelse.
Vis hele sitatet...
Vel, som sagt tidligere står Funcom bak Anarchy Online, som blandt annet har vunnet 20 internasjonale priser, blandt annet Best online game. De har også utviklet spillet siden 2003, jeg tror dem er fullt klar over hva som venter dem. Hvorfor får du inntrykket at de gaper over for mye? Alt de nye de har satset på har de allerede bevist fungerer.
Og hvor har du det fra at de får MYE start problemer? Noen kilder? For de har ikke rettet noen store bugs i betaen. Map bugs og finpuset på skilltrees(kalt feats i AoC).

En annen ting er at dere sterkt undervurderer WAR, det er flere millioner som spiller Warhammer spillet (som brett spill) mange av disse kommer til å begynne me WAR.
Vis hele sitatet...
Åssen kan du vite dette? Joda, sikkert mange som liker brettspillet og kommer til å spille. Men du sier millioner(!). Husk at Wow har 8 millioner spillere nå, og det er sinnsykt mye. Og det blir som å si at siden jeg sparker fotball kommer jeg til å spille det neste Fifa spillet.

Og jeg har allerede informert om AoC betaen.
Sist endret av Dice; 15. januar 2008 kl. 17:50.
Sitat av Dice
Vel, som sagt tidligere står Funcom bak Anarchy Online, som blandt annet har vunnet 20 internasjonale priser, blandt annet Best online game. De har også utviklet spillet siden 2003, jeg tror dem er fullt klar over hva som venter dem. Hvorfor får du inntrykket at de gaper over for mye? Alt de nye de har satset på har de allerede bevist fungerer.
Og hvor har du det fra at de får MYE start problemer? Noen kilder? For de har ikke rettet noen store bugs i betaen. Map bugs og finpuset på skilltrees(kalt feats i AoC).

Åssen kan du vite dette? Joda, sikkert mange som liker brettspillet og kommer til å spille. Men du sier millioner(!). Husk at Wow har 8 millioner spillere nå, og det er sinnsykt mye. Og det blir som å si at siden jeg sparker fotball kommer jeg til å spille det neste Fifa spillet.

Og jeg har allerede informert om AoC betaen.
Vis hele sitatet...

2 ting.

1. Det er ingen som kan være forbrett på å motta la oss si over 1 million spillere online når de ikke har hatt noe så stort før.

2. Jeg vet ikke hvor jeg har hørt det, men vis du tviler http://uk.games-workshop.com/default.aspx
Dette er det jeg snakker om, og det spilles (i Stavanger) turneringer hver uke. (Vis det ikke har forandret seg på ett par måneder.)
Det vil si at det er ett 2 sifret antall som spiller dette i stavanger. Stavanger er en liten by, jeg kan ikke bekrefte at det er over 1million som spiller dette/disse spillene i hele verdenen, men det vil være rart å ikke tro det.

Sitat av Bernhard

Kan vi ikke heller lage en liste over hva som er bra med AoC og hva som er bra me WAR??.

Så slipper vi å få denne "fan boy" diskusjonen
Vis hele sitatet...
Kan vi kanskje slutte å spore mer og mer av xD.... dette har utviklet seg til en stor fan boy diskusjon
Sitat av Bernhard
2 ting.

1. Det er ingen som kan være forbrett på å motta la oss si over 1 million spillere online når de ikke har hatt noe så stort før.

2. Jeg vet ikke hvor jeg har hørt det, men vis du tviler http://uk.games-workshop.com/default.aspx
Dette er det jeg snakker om, og det spilles (i Stavanger) turneringer hver uke. (Vis det ikke har forandret seg på ett par måneder.)
Det vil si at det er ett 2 sifret antall som spiller dette i stavanger. Stavanger er en liten by, jeg kan ikke bekrefte at det er over 1million som spiller dette/disse spillene i hele verdenen, men det vil være rart å ikke tro det.
Vis hele sitatet...
1. Jo absolutt, hvorfor i all verden skulle de ikke kunne det? Ha nok servere, båndbredde og supportapparat. Selvfølgelig kan man være forberedt. Det har blitt gjort av andre spillutviklere, ikke noe åroblem å gjøre som dem.

2. Jeg har aldri nekta på at en million spiller warhammer brettspillet, kjenner faktisk en som gjør det selv. Men det betyr så langt ifra du kan komme at de som spiller brettspillet kommer til å spille internettspillet, bare pga de spiller brettspillet. Mange som synes at nostalgien ved brettspill er det som er gøy, de går da ikk over til mmo's.

Og ja, det har utviklet til fan boy diskusjon, men når har jeg også utvredt ganske godt om hvordan AoC fungerer og de forskjellige nye elementene AoC kommer med.
Sist endret av Dice; 15. januar 2008 kl. 18:31.
My prediction:

Jeg tror WoW kommer til å dette nedover listen (endelig), pga deres tid nå er over. Gameplayet har vart nå i 4 eller 5 år (husker ikke?) og da vil forbrukerene ha nye ting - Som Blizzard egentlig ikke greier å levere. Nye instancer/levler/quests teller ikke. Feks Siege er blant noe av det lille nye som har kommet/kommer.

Jeg tror da at AoC vil bli størst i den neste perioden, pga innovativt og *helt* nytt kampsystem/gameplay slikt som tidligere er nevnt av Dice (Bra skrevet forresten, kp).

Angående WAR, så stiller jeg meg nøytral. Hadde store forhåpninger, til EA kom inn i bildet (De er jo kjent for å herpe mye rart)
Sitat av Archj
My prediction:

Jeg tror WoW kommer til å dette nedover listen (endelig), pga deres tid nå er over. Gameplayet har vart nå i 4 eller 5 år (husker ikke?) og da vil forbrukerene ha nye ting - Som Blizzard egentlig ikke greier å levere. Nye instancer/levler/quests teller ikke. Feks Siege er blant noe av det lille nye som har kommet/kommer.

Jeg tror da at AoC vil bli størst i den neste perioden, pga innovativt og *helt* nytt kampsystem/gameplay slikt som tidligere er nevnt av Dice (Bra skrevet forresten, kp).

Angående WAR, så stiller jeg meg nøytral. Hadde store forhåpninger, til EA kom inn i bildet (De er jo kjent for å herpe mye rart)
Vis hele sitatet...

Er helt enig men får håpe at det ikke kommer opp "you have a problem whit your conection", (egentlig burde de komme opp EA have a problem whit your conection men det er en helt annen sak).

Men teame bak WAR er har ikke blitt forandret siden EA gikk inn, derfor så satser jeg på at det ikke blir det største problemet.
Det jeg har sett av videoer tilsier at AoC har store problemer med fps, spesielt i områder med stor aktivitet. Dette ser man klart og tydelig på intervjuvideoene gjort på CES.

Det er også verdt å nevne at FunCom ikke tenker ha en Open Beta. Open Beta skjer i en periode hvor CDer og liknende allerede er sendt til trykking og massekopiering, så det er helt klart en markedsføringsstrategi for å øke hypen. Rettere sagt, for å øke hypen dersom spillet er bra.

Det at FunCom velger og ikke ha Open Beta for Age of Conan, samt gjør hva de kan for å lokke kunder til å kjøpe Collectors Edition kan godt være for å skjule en real taper.

En annen ting som er oppsiktsvekkende er at det ikke har blitt nevnt noe om når NDA'en skal vekk. Dersom NDAen fortsatt er tilstede en uke før launch må jeg innrømme at jeg er veldig, veldig pessimistisk.

Edit: FunCom hadde også kanskje den verste MMO-launchen noensinne med Anarchy Online. Det at de har valgt og ikke kjøre Open Beta, men samtidig ha en visjon om å takle pågangen ved launch (til og med World of Warcraft hadde problemer med dette, selv etter optimisering av serverhardware og antall), virker for meg helt uoverkommelig.
Sist endret av John B; 15. januar 2008 kl. 22:48.
Det som John B sier ang. fps i de store område med mye aktivitet, tror jeg på. 100-150 som er på samme kontinent, 20 siege weapons som står å fyrer konstant, 100 står lengre nede å slåss. Med den grafikken AoC satser på, vil fps bli et problem.
Jeg har ikke tid til å svare noe godt svar, men FPS problemet skal allerede være løst.
Jeg siterer
Though it wasn't on display, Funcom informed us that an updated graphics tech has been implemented into Age of Conan, called Cheetah 2, which they claim drastically improves framerates. This would certainly be good news considering the jittery, inconsistent frame rates we've seen at events past, and at the demo they showed at CES 2008.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://pc.ign.com/articles/844/844128p1.html
Sitat av Dice
1. Jo absolutt, hvorfor i all verden skulle de ikke kunne det? Ha nok servere, båndbredde og supportapparat. Selvfølgelig kan man være forberedt. Det har blitt gjort av andre spillutviklere, ikke noe åroblem å gjøre som dem.

2. Jeg har aldri nekta på at en million spiller warhammer brettspillet, kjenner faktisk en som gjør det selv. Men det betyr så langt ifra du kan komme at de som spiller brettspillet kommer til å spille internettspillet, bare pga de spiller brettspillet. Mange som synes at nostalgien ved brettspill er det som er gøy, de går da ikk over til mmo's.

Og ja, det har utviklet til fan boy diskusjon, men når har jeg også utvredt ganske godt om hvordan AoC fungerer og de forskjellige nye elementene AoC kommer med.
Vis hele sitatet...
1.

Dette er noe ingen kan være forbrett på vis de ikke har hatt den erfaringen, dette gjeller også EA mythic.


2.
Vell dette er ren spekulering fra min side, men i likhet med Warcraft så var det mange som hadde WC3 og begynte me WoW, mye på grunn av historien og mulighetene til å slåss som en av soldaten og bevege seg fritt.

Jeg tipper at mange av de som spiller warhammer kommer til å prøve WAR på grunn av mange av de samme punktene.

Men dette er bare noe jeg tror, delvis fordi jeg kjenner /har spilt warhammer og mange av de jeg vet spiller warhammer har lyst til å prøve WAR.





Dette er det siste jeg kommer til å skrive som minner om noe fan boy... eller vis du replyer så skall jeg jo svare .

Min mening:
____________________________________________________________ _____

Jeg synes mye av det i AoC virker spennende, men så har jeg sett andre spill som har prøvd å forandre på combat systemet som WoW lagde ganske fulstendig uten hell (D&D online). Derfor tivler jeg på at de som slutter med WoW og begynner med AoC kommer til å bli sånn "Å noe helt nytt vi bare elsker dette".
http://community.ageofconan.com/wsp/...&selected=1031
her er en link til det nye AoC kommer med.

WoW kommer til å miste MYE av populariteten tror jeg, siden storyen er nå ett "total vrak" og det mest orginale de kommer med er seige equipment noe som ikke er orginalt en plass. Men det vil nok ha store deler av markede fortsatt.

WAR kan du kanskje se på som ett spill som tar utgangs punkt i WoW men gjør spille til 99% PvP. Vis du tviler på det nye de kommer med i det heletatt eksisterer bør du se http://www.warhammeronline.com/engli.../gameOverview/ .

Dette er min mening IKKE heng meg for den.

Hvem som kommer til å bli den største av de tror jeg kommer til å falle mest av alt på hvor mye PR de forskjellige får og hvilken gruppe de forskjellige er tilpasset. Slik jeg ser det kommer AoC til å bli ett spill for folk som er spesiellt innterisert, men igjenn dette er bare min mening så PLZ ikke begynn å whine.

____________________________________________________________ _______

Slik jeg ser det virker AoC sitt slåss system som en oppgradering av oblivion sitt( Dette er kanskje ikke den beste samenligningen men det er sånn FPS aktig hvor du må sikte piler og spels selv). Kan dette stemme litt eller er alt det som jeg sa nå feil?
Sist endret av Bernhard; 15. januar 2008 kl. 23:08.
lurer på om pc'en min kan takle WAR og AoC

Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 1024MB RAM(ja vet det er lite ram)
Card name: NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB
Sitat av John B
Det at FunCom velger og ikke ha Open Beta for Age of Conan, samt gjør hva de kan for å lokke kunder til å kjøpe Collectors Edition kan godt være for å skjule en real taper.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg kan tenke meg blir dårlig da isåfall, må være grafikken og nevnte fps problemer, alt annet kunne jo ikke vært bedre (i følge dagens mmorpg-standarder)
Sitat av Panini
lurer på om pc'en min kan takle WAR og AoC

Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 1024MB RAM(ja vet det er lite ram)
Card name: NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB
Vis hele sitatet...
Jeg ville tro at du klarte WAR på lav grafikk minimum

Men jeg er ikke sikker, fant ikke noe om system req i farten xD
Sitat av Bernhard
Jeg ville tro at du klarte WAR på lav grafikk minimum

Men jeg er ikke sikker, fant ikke noe om system req i farten xD
Vis hele sitatet...
Fordi enn offisiell system requirement ikke er utgitt.

Man kan teste AoC system krav her:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Bare velg Age of conan ifra listen.
Sitat av Panini
lurer på om pc'en min kan takle WAR og AoC

Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 1024MB RAM(ja vet det er lite ram)
Card name: NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB
Vis hele sitatet...
Ja, det kan nok takle det, men ikke på så veldig bra grafikk. Mulig at du til og med greier å spille med litt bedre en lavest, om du skjønner.
Slik jeg ser det virker AoC sitt slåss system som en oppgradering av oblivion sitt( Dette er kanskje ikke den beste samenligningen men det er sånn FPS aktig hvor du må sikte piler og spels selv). Kan dette stemme litt eller er alt det som jeg sa nå feil?

noen som kan svare?
NVM***

aww, jeg bestod "minimum" testen men ikke " recommended" =/
Sist endret av Panini; 15. januar 2008 kl. 23:56.
hm... tror det finnes programer som gjør at du kan bruke i-pod, minne brikker og lignende for å booste ramen sånn som vista gjør. Men ikke spør meg vis jeg var deg ville jeg laget ett emne om dette, da ville du sansynlig vis fått hjelp av noen med peiling=)
Sitat av Bernhard
Slik jeg ser det virker AoC sitt slåss system som en oppgradering av oblivion sitt( Dette er kanskje ikke den beste samenligningen men det er sånn FPS aktig hvor du må sikte piler og spels selv). Kan dette stemme litt eller er alt det som jeg sa nå feil?

noen som kan svare?
Vis hele sitatet...
Det kan stemme delvis, med FPS-aktig hvertfall (synes nå jeg)
Men hovedforskjellen her er jo at dette skal settes i bruk i et MMORPG

edit: Jeg besto ikke noen av testene Eneste jeg faila på var prosessor og grafikkort, men det er nå de viktigste tingene og da...
Sist endret av Archj; 16. januar 2008 kl. 00:14.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Tror jeg kommer til å spille Warhammer Online når det kommer ut, skal not forhåndsbestille dette folkens. Det virker som at de som befinner seg på RPG/Normal servere komme til å ta turen til Age of Conan eller fortsette med WoW. Blizzard kommer nok til å merke en sterk nedgang av spillere når to så sterke konkurenter kommer ut.

Selv elske jeg PvP, derfor kommer jeg til å spille Warhammer online, alle sier at dette spillet skal ha en unikt fantastisk PvP system. Noen ovenfor sa her at det muligens ville være som en oppgradering av oblivion sitt, og det er positivt, Oblivion har te bra system for slosstkamper.

Hva Age of Conan anngår har jeg virkelig ikke mye peiling, jeg har ikke ofret spillet en tanke faktisk. Jeg vet ikke hvem som produserer det eller hvordan det kommer til å se ut, så har skal jeg ikke uttale meg.

Men jeg spør, burde jeg vurdere AoC? Er det over 5 personer her som kan si "Jeg anbefaler AoC over Warhammer Online?" (Eksluderer WoW siden det ikke er nytt)

Mvh. Sio
Sitat av Sio
Tror jeg kommer til å spille Warhammer Online når det kommer ut, skal not forhåndsbestille dette folkens. Det virker som at de som befinner seg på RPG/Normal servere komme til å ta turen til Age of Conan eller fortsette med WoW. Blizzard kommer nok til å merke en sterk nedgang av spillere når to så sterke konkurenter kommer ut.

Selv elske jeg PvP, derfor kommer jeg til å spille Warhammer online, alle sier at dette spillet skal ha en unikt fantastisk PvP system. Noen ovenfor sa her at det muligens ville være som en oppgradering av oblivion sitt, og det er positivt, Oblivion har te bra system for slosstkamper.

Hva Age of Conan anngår har jeg virkelig ikke mye peiling, jeg har ikke ofret spillet en tanke faktisk. Jeg vet ikke hvem som produserer det eller hvordan det kommer til å se ut, så har skal jeg ikke uttale meg.

Men jeg spør, burde jeg vurdere AoC? Er det over 5 personer her som kan si "Jeg anbefaler AoC over Warhammer Online?" (Eksluderer WoW siden det ikke er nytt)

Mvh. Sio
Vis hele sitatet...
Tror også at det er mange som ikke går fra WoW til AoC men fra WoW til WAR på grunn av at AoC har 18 års aldersgrense.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Aldersgrense på spill er noe alle driter i, lillebroren min spilte GTA da han var 10