Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2285
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, plugen min lurte på om jeg kunne gjemme en del smått + typ 20 brett xan å 30g speed hos meg for penger. Er det verdt det? Stor sjangs for razzia, evt hva er risken? Har ikke noen innblanding med politiet fra før av
Har lite lyst til å bli innblanda i noe narko svelging eller innblanding. Bare bruker, men virka ikke så farlig ifølge han
Hva får du for å være ett lager som vedkommende trenger tilgang til da?


Virker unødvendig pes spør du meg. Bedre å sove godt om natta
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Risikoen er at politiet kan finne ut at det er gjemt hos deg, du blir tatt for det og det vil medføre konsekvenser for deg. Om du ikke har vært innblandet med politiet før kan du raskt bli det.

Be han gjemme det ute... Trenger ikke gjemme det i hjemmet sitt. Pakk det godt inn og finn et øde sted hvor folk ikke ferdes. Enkelt og effektivt. Hadde aldri takka ja til det der.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hva får du for å være ett lager som vedkommende trenger tilgang til da?


Virker unødvendig pes spør du meg. Bedre å sove godt om natta
Vis hele sitatet...
Penger? Vil si vi har et nært forhold. Skulle bare ha det hos meg fordi det var tryggere tydeligvis. For å være ærlig vet jeg ikke
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Risikoen er at politiet kan finne ut at det er gjemt hos deg, du blir tatt for det og det vil medføre konsekvenser for deg. Om du ikke har vært innblandet med politiet før kan du raskt bli det.

Be han gjemme det ute... Trenger ikke gjemme det i hjemmet sitt. Pakk det godt inn og finn et øde sted hvor folk ikke ferdes. Enkelt og effektivt. Hadde aldri takka ja til det der.
Vis hele sitatet...
Okei, men på hvilken måte kan politiet bli innblandet? Er jo usannsynlig at de kommer hit
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okei, men på hvilken måte kan politiet bli innblandet? Er jo usannsynlig at de kommer hit
Vis hele sitatet...
Om han er en kjenning fra politiet før, noe han trolig er siden han vil gjemme tingene sine hos deg og ikke hos seg selv, så er det ingenting i veien for at politiet kan dukke opp på døra om dere har et nært forhold. aner ikke omfanget til rusbruken hans, om han dealer eller hva som er greia her.

Hva slags nært forhold har det? Er du ei dame som ligger med denne mannen? I så tilfelle er det enda en bedre grunn til å droppe dette. Selvfølgelig kan det går bra, og du kan tjene penger på det, men risikoen er etter min mening ikke verdt å ta. Om han bare sier det er "tryggere" for HAN å ha det hos deg, så betyr ikke det at det er tryggere for deg... åpenbart.
Du skal i så fall ha godt betalt og forsikring på at du ikke havner i gjeld om tingene blir stjelt eller om snuten tar det.
Anonym bruker
"Snakkende Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Henger du rundt en dealer risikerer du at spanere noterer seg at han er hos deg ofte. Plutselig razzia hos deg er ikke utenkelig.
Skal fyren deale da kan han drive for egen regning og risiko, ikke blande deg inn i dritten sin. Finner han ikke andre plasser for stash er han kanskje ikke egnet til salg av knark? Og hva sier egentlig dette om denne karen? For et ekstra lag sikkerhet for seg selv frister han en uten rulleblad til å risikere sin fremtid og sine fremtidsplaner slik at han selv kan skli unna straff? Ditch den feig faen og skaff deg en skikkelig kar.
Hadde holdt meg unna, mange dealere er kyniske og manipulerende du opplever at du kanskje har et nært forhold til han men etter min erfaring er du kun en kilde til penger og utnyttelse, kan være at han kun tester deg hvor langt du vil gå for å hjelpe han så lover han nok gull og grønne skoger også hvis dere evt bor på et mindre sted enn storbyer så følger politiet mye bedre med enn man tror og ser, mange dealere leker vennen din og kan virke super kule og sympatiske men de majoriteten bryr seg mest om sine penger og sin rus . Hilsen av en som har vært 8 år i gamet.

Og evt hvis det blir razzia sitter du i en posisjon, tyste eller ta straffen. De med ryggrad tar straffen , men jeg opplever at i spesielt norske miljøer at tystere osv ikke blir satt på plass , så lenge de har nok rus og selge og bra varer så gir jo misbrukere langt F

Men utenlandske gjenger ja som f.eks Albanere , Russere, Vietnamesere har en helt annen måte med å takle sånne sveklinger på
Sist endret av Samael99; 10. september 2022 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lite lyst til å bli innblanda i noe
Vis hele sitatet...
Hvis han tyster på deg (strafferabatt?) er du plutselig innblandet i omsetning av stoff. Da er det ingen rusreform som vil redde deg. Det er en tjeneste og risiko som er verdt penger, så ta i det minste godt betalt.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke la han utnytte godheten din for ingenting.
Som "Slank Margyge" sier ta jævla godt betalt også gjemmer du det ganske godt ute.

Hvis du fortsatt vurderer å gjøre denne tjenesten for han.

Utrolig hvor kreativ og smart man kan gjemme ting ute, så lenge man bruker riktig utstyr slik at insekter og mugg ikke ødelegger.
Glad jeg holder meg mest mulig unna miljøet når jeg leser det her, og holder meg mest mulig på skinnene.
Hvis du er ny i denne verden så anbefaler jeg å ihvertfall ikke drive med dealing. Ja og ruse er digg, men det er forskjell på brukerdoser og å være mellomledd til en kar og hjelpe han.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke la han utnytte godheten din for ingenting.
Vis hele sitatet...
100% Enig

Men ja så har du fortsatt risikoen på at Politiet allerede har dere begge i spanings kontroll, og hvis de følger etter deg og catcher deg i å gjemme ting så er det kjørt.
Sist endret av Samael99; 10. september 2022 kl. 20:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde glatt gjort det for en kompis, men vet ikke hvordan du bor og hvordan du har det rundt deg. Jeg har mange plasse å gjemme på i og utafor huset mitt f. eks. Hvor mye penger får du får det?
Han har ansvaret hvis det forsvinner

Han skal komme på dagen om det er noe

Han spanderer fra nå av ute/inne

Du må gå ut når han ringer.

Du må være ok med fremmede.

Du skal ta tlf når han ringer
Sist endret av colakork; 10. september 2022 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke verdt det, om han ikke vil ha sanne små mengder hos seg selv er det noe muffens. Har dere nært forhold utenom dop relaterte ting og? Koster han 10k for de mengdene, hvorfor gidde å betale noen penger som er verdt risikoen for å oppbevare med mindre han bare vil fjerne risiko fra seg selv over til deg. Hadde sagt nei. En ting er å gjemme bra kvantum for ok penger, annen ting er å flytte småvarer der du må ut å levere hver gang han trenger litt fordi noen vil kjøpe en 5'er.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden pluggen vil gjemme det borte og til og med hos kunde tyder det på at han og folka hans vet de er på radaren og da blir for de han er i kontakt med på radaren også. Det enkle svaret er nei det er ikke verdt med men andre faktorer som hvor mye du driter i loven, rulleblad og fengsel spiller også inn. Noen vil ta sjansen uten å nøle.

En overmann i gamet vil alltid fremstille det som lett og trygt til underståtter han rekrutterer, men de trenger underståtter nettopp fordi det ikke er trygt og de vil redde sin egen rumpe. Naive og nye i gamet biter lett på agnet men igjen om du gir faen så er det bare å kjøre på og ha det gøy så lenge det varer men ingen får godt betalt for 30gram.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var ikke akkurat store mengder det var snakk om her, høres shady ut. Han har enten noia for politet, eller så er han på radaren allerede og vet det selv. Hadde ikke oppbevart en dritt hos meg, hele greia lukter problemer.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du redd for konsekvensene hvis du skulle være så uheldig å få politiet på døra? Synes du betalingen veier opp for risikoen og konsekvensene? Akkurat dette må du nesten veie opp selv.

I slike situasjoner er det vanligvis noen som blir utnyttet på et vis. At en stakkar idiot får store konsekvenser for å være "kompis" og å få litt småpenger er ikke akkurat uvanlig.

Jeg hadde selv aldri gjort noe sånt for en dealer. Når du benevner personen som "plugen din" høres det ikke for meg ut som en nær nok relasjon til at du burde by på tjenester for å være "kompis". Du er kunde, fyren er selger. Med mindre du driter i konsekvensene og/eller fordelene/betalingen veier opp så hadde jeg anbefalt å la være.

Om det er snakk om en nær venn som spør om en tjeneste blir det noe annet. Jeg har selv fått stashe litt greier hos en god venn når jeg noia over en situasjon. Men det er snakk om venner, ikke folk du kjenner gjennom å være kunden deres.
Hei!
Jeg har en bekjent som gjorde dette. Han tjente/fikk betalt mer i mnd for oppbevaring, enn det jeg tjener på en mnd! Altså en litt over gjennomsnittet lønn. For å ikke røpe noe mer på forumet. Etter ganske kor tid/X antall måneder ble det razzia, alt ble beslaglagt, og det ble trøbbel med politi og rettsak. Det han bekjente av meg tjente på X antall mnd var jævlig bra med penge, men alt han tjente måtte han betale tilbake til person som han oppbevarte fort. Da lageret han hadde, "kostet" det samme som det han tjente på disse X antall månedene.

Med andre ord gikk han bekjente av meg i NULL, ble dømt og fikk et rulleblad for ingenting.
Du VIL bli rammet av razzia, da de skikkelige gutta ikke oppbevarer hos venner, bekjente og andre mennesker.
Ikke gjør det!!!