Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1116
Hei.


Skal mest sannsynlig begynne i LAR, søknad/skjema er levert av legen, og NAV og alle andre kjenner til det.


Noen som kan fortelle litt om oppstart og slikt?

Jeg vil ikke bruke subutex eller metadon. Jeg vil bruke opioder(depot er okei) med kortere halveringstid. Kan man få andre ting enn de tradisjonelle opiodene hos lar?

Skyter ikke forresten, om det har noe å si. Røyker heroin og bruker oxy for det meste. Evt dolc, tramadol og alt det der.
Anonym bruker
"Såret Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du vurdert Buvidal injeksoner?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kalyx Vis innlegg
Hei.


Skal mest sannsynlig begynne i LAR, søknad/skjema er levert av legen, og NAV og alle andre kjenner til det.


Noen som kan fortelle litt om oppstart og slikt?

Jeg vil ikke bruke subutex eller metadon. Jeg vil bruke opioder(depot er okei) med kortere halveringstid. Kan man få andre ting enn de tradisjonelle opiodene hos lar?

Skyter ikke forresten, om det har noe å si. Røyker heroin og bruker oxy for det meste. Evt dolc, tramadol og alt det der.
Vis hele sitatet...
Vet om noen som får Dolcontin istedenfor og det skal jo egentlig være en viss valgfrihet i LAR. Men suboxone er anbefalt som første valg, deretter subutex også kommer metadon. Nå blir vel kanskje buvidal injeksjoner første valg.

Du vil nok ikke få andre opioder ( som Dolcontin) uten å ha prøvd mer tradisjonelle LAR medikamenter først og til og med da tror jeg du må forberede deg på en helvetes kamp for å få noe annet. Men at er mulig, mye går på trynefaktor og flaks også
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men at er mulig, mye går på trynefaktor og flaks også
Vis hele sitatet...
Hvilken lege du har vil ha mye å si. Også hvor i landet du bor. Her på nordvestlandet er de nok mer firkantet. På godt og ondt. Ei jeg kjenner fikk subutex. Men hun var også den eneste jeg vet om. Ellers er det subuxone de gir ved oppstart.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du vurdert Buvidal injeksoner?
Vis hele sitatet...
Hei. Injeksjoner er uaktuelt uansett om det ikke er nåla i armen holdt jeg på si.

Vet av noen som har fått stygge bivirkninger og måtte til legevakten dagen etter Buvidal.

Jeg vil ikke skyte noe som helst, på noen måte. Derfor er jo egentlig oxycodon det som fungerer best for meg(etter min erfaring). Med dolcontin så må jeg spise 1-2 ganger ekvivalent dose pga lav bio tilgj. oralt. Regner ikke med jeg får oxy, men da hadde jeg lagt heroin og rusmiljøet på hylla på dagen.

Metadon har jeg aldri prøvd, blitt frarådet det av de eldre men tenker jeg bør prøve nå ettersom den kanskje er noe av det jeg vil få.

Subuxone og subutex, som en person som ikke junker, har det noe å si? Det ekstra imnholdet i subuxonen, vet det skal forhindre IV. Men vil den marinere reseptorene mine ekstra slik at man ikke kan ruse seg gjennom subben med god nok innsats, slik noen gjør på subutex?

Uff.. vil ikke gå på så lamgtidsvirkemde opioder, vil ha mulighet til å strekke behovet så langt det lar seg gjøre for å ha minst mulig i meg.


Er det sånn at de putter en 8er i kjeften på deg som er normalt? Har hørt om folk som går på 3-4 sånne til dagen. Da må jo heroin og mer tradisjonelle opioder(som også gir en del rus, fy)være enormt mye bedre. Tenk å venne seg av 24mg subutex kontra et halvgram-gram med H, eller 2-300mg oxy/morfin. Hmmm... nei nå må jeg gjøre det jeg skulle for 5 timer siden. Takker for svar på tråden og i pm
7Jeg tenker du bør vente og se hva du blir tilbudt, men jeg kan fortelle deg dette, jeg går på subutex og jeg spurte om jeg kunne få bytte til dolcontin eller morfin pgr jeg får veldig store bivirkninger av subutex. Jeg fikk blankt nei, og de vil heller at jeg skal over på metadon først. Da sa jeg nei, fordi folk sier det er heftig dersom man en gang vil slutte med metadon. Og at man kommer i en tåke hele tiden på metadon, noe man ikke gjør på subb i like stor grad. Men du får nok ikke velge å begynne på dolcontin, du må ha en grunn slik som bivirkninger før du får byttet, til og med da er de vanskelig.

Tenk hvor mange som hadde fått rett behandling i Lar dersom de brukte dolcontin og gidde til lar pasienter. Men de vil heller ha folk syk med store bivirkninger istedetfor.
Sist endret av Mia123; 13. juni 2020 kl. 06:47.