Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1847
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, ønsker tips eller evt "kjerringråd" for å lettere klare å trappe ned, minske ubehaget. Vert litt av og på med bensedin 10mg, og sporadisk rivotril i litt under et halvt år. vert oppe i over 50mg bensedin/diazepam daglig i lengre perioder.

men er nå på rundt 2 bensedin dagen bare for å fungere, gikk ned til 1 her en dagen men ble for hardt. har skjært pillene i 2 for å få halve biter nå.

har bare gått virkelig inn for det den siste mnd/ukene gjør jeg det for raskt?

alle tips tas vel imot!
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
evt kostilskudd som kan hjelpe osv osv alt tas imot som sakt.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kun hørd med folk som har slutta cold turkey virker som faans vanskelig å slutte med benzo langvarige abstinenser å sjelvinger,men kan hjelpe litt me hasj/weed
Usikker på hvor bra det egentlig er for hue, men Serequel har hjelpa meg gjennom abstinenser fra både opiater og benzo. Gir bedre matlyst, hjelper til for å få sove og fjerner endel ubehag som svetting og angst.

Er relativt enkelt å slutte på Serequel også, samt det er et C-prep så enkelt å få på resept.

Høres kanskje ut som en mirakelkur men er hellig overbevist om at det er endel skadelige effekter iallefall ved langtidsbruk, dopamin blir blokkert bla. så man kan føle seg veldig umotivert og lat.

Uansett tenkte det var verdt å nevne, man kan bli ganske desperat på å slippe ubehag under seponering av benzo.

Så har man det man kan gjøre for å føle seg litt bedre som aktivitet, komme seg opp om mårran og sunn og god mat. Være rundt andre mennesker som man er trygge på osv..
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takk! mere svar tas imot med glede
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kun hørd med folk som har slutta cold turkey virker som faans vanskelig å slutte med benzo langvarige abstinenser å sjelvinger,men kan hjelpe litt me hasj/weed
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke milde abstinenser men langt fra de værste og røykings klarte ikke ta litt engang. Jeg brukte vival som nedtrapping etter 2mnd med heftig bruk og det funka greit. Amfetamin som nødløsning en gang og det funka også greit, men beste er nedtrapping.

Kjenner en som fikk anfall å ramla om. Han berga heldigvis men det er fort gjort å slå hodet når det skjer og enkelte dør på det viset.
Bare vær forsiktig, søk legehjelp om det blir for ille. Benzoabstinenser kan være direkte farlig.

Phenibut HCL eller FAA, eller f-phenibut kan muligens lindre men du blir fort avhengig av det. Baclofen/lyrica/gabapentin om du har tilgang på slike meds, det vil hjelpe noe.

Cannabis om angsten takler det kanskje
Både Phenibit og Lyrica kan ha horrible abstinenser så vær forsiktig med det, fort gjort å bytte avhengighet eller lage et nytt problem.
Phenibut er bare oppskrift på å få en avhengighet som er verre enn benzo. Take care!
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Usikker på hvor bra det egentlig er for hue, men Serequel har hjelpa meg gjennom abstinenser fra både opiater og benzo. Gir bedre matlyst, hjelper til for å få sove og fjerner endel ubehag som svetting og angst.

Er relativt enkelt å slutte på Serequel også, samt det er et C-prep så enkelt å få på resept.

Høres kanskje ut som en mirakelkur men er hellig overbevist om at det er endel skadelige effekter iallefall ved langtidsbruk, dopamin blir blokkert bla. så man kan føle seg veldig umotivert og lat.

Uansett tenkte det var verdt å nevne, man kan bli ganske desperat på å slippe ubehag under seponering av benzo.

Så har man det man kan gjøre for å føle seg litt bedre som aktivitet, komme seg opp om mårran og sunn og god mat. Være rundt andre mennesker som man er trygge på osv..
Vis hele sitatet...

En viktig ting å nevne om Seroquel/kvetiapin er at det endrer effekt med dosering.

I lave doser (25-100mg) virker det i hovedsak som et antihistamin.

Er ikke snakk om dopaminantagonisme før man nærmer seg 1000mg.



Kilder:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quetiapine

https://youtu.be/r_0NmGlMSOQ


Siste er en nederlandsk snutt som forklarer det godt.
Sist endret av Stivtiss; 7. oktober 2022 kl. 04:15.
Sitat av En deling Vis innlegg
Phenibut er bare oppskrift på å få en avhengighet som er verre enn benzo. Take care!
Vis hele sitatet...
Helt enig, men for min del var det til stor hjelp. Fikk ingen effekt av phenibuten utenom at angsten ble noe roet ned, brukte det kun den verste uken. Klarer man å bruke det kontrollert så er det til stor hjelp, men siden TS allerede er avhengig av benzo så er kanskje ikke selvkontrollen helt der enda.

Det er rapportert rebound angst og abstinenser av phenibut etter bare noen få dager på. Samme gjelder for meg etter ca to uker.
Til sammenligning kan jeg ta lyrica 600mg+ i godt over en mnd uten å kjenne noe ubehag når jeg seponerer. Men det er MIN erfaring, dette er ulikt fra person til person så klart.
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
En viktig ting å nevne om Seroquel/kvetiapin er at det endrer effekt med dosering.

I lave doser (25-100mg) virker det i hovedsak som et antihistamin.

Er ikke snakk om dopaminantagonisme før man nærmer seg 1000mg.



Kilder:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quetiapine

https://youtu.be/r_0NmGlMSOQ


Siste er en nederlandsk snutt som forklarer det godt.
Vis hele sitatet...
Tja det er selvfølgelig sant at det har forskjellig effekt ved forskjellig dosering, men at det ikke påvirker dopamin på lav dose i det hele tatt? Det har jeg null troa på etter langvarig bruk av en lang rekke dopamin-påvirkende stoffer samt Seroquel. Mister absolutt /all/ dopamineffekt av f. eks amfetamin kort tid etter en liten dose på 25-50mg Seroquel. Er ikke bare søvndyssende som andre klassiske anti-histaminer altså, mister også stuke-effekten og motivasjon til å utføre diverse normalt kjedelige ting. Har aldri behøvd høyere dose for å bli normal asap, greit å ta før jobb eller sovetid.
Sist endret av AutismusMaximus; 7. oktober 2022 kl. 23:10.
Sitat av AutismusMaximus Vis innlegg
Tja det er selvfølgelig sant at det har forskjellig effekt ved forskjellig dosering, men at det ikke påvirker dopamin på lav dose i det hele tatt? Det har jeg null troa på etter langvarig bruk av en lang rekke dopamin-påvirkende stoffer samt Seroquel. Mister absolutt /all/ dopamineffekt av f. eks amfetamin kort tid etter en liten dose på 25-50mg Seroquel. Er ikke bare søvndyssende som andre klassiske anti-histaminer altså, mister også stuke-effekten og motivasjon til å utføre diverse normalt kjedelige ting. Har aldri behøvd høyere dose for å bli normal asap, greit å ta før jobb eller sovetid.
Vis hele sitatet...
Jeg mistenkte at det var Seroquel som ødela for amfetaminbruken min i en god periode! Trodde dumt nok at ALLE de jeg kjøpte av hadde bøffet meg. Men en liten pille for dagen, at den skulle ha en så kraftig effekt at den blokkerte halvgrams injeksjoner, slo meg ikke helt som virkelig. Beklager at svaret mitt ikke har noe med tråden å gjøre, men flere burde få vite at de kan sløse tusenvis på speed uten fem sekunders rus kun pga. en liten tablett seroquel.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av zetetick Vis innlegg
Jeg mistenkte at det var Seroquel som ødela for amfetaminbruken min i en god periode! Trodde dumt nok at ALLE de jeg kjøpte av hadde bøffet meg. Men en liten pille for dagen, at den skulle ha en så kraftig effekt at den blokkerte halvgrams injeksjoner, slo meg ikke helt som virkelig. Beklager at svaret mitt ikke har noe med tråden å gjøre, men flere burde få vite at de kan sløse tusenvis på speed uten fem sekunders rus kun pga. en liten tablett seroquel.
Vis hele sitatet...
Jepp, brukte seroquel for å sove på og hadde noe toleranse på pepper fra før. Trødde i meg ca 1g på en dag uten å bli skikkelig speeda. Men var våken til langt utpå neste dag fordi.
Sitat av AutismusMaximus Vis innlegg
Tja det er selvfølgelig sant at det har forskjellig effekt ved forskjellig dosering, men at det ikke påvirker dopamin på lav dose i det hele tatt? Det har jeg null troa på etter langvarig bruk av en lang rekke dopamin-påvirkende stoffer samt Seroquel. Mister absolutt /all/ dopamineffekt av f. eks amfetamin kort tid etter en liten dose på 25-50mg Seroquel. Er ikke bare søvndyssende som andre klassiske anti-histaminer altså, mister også stuke-effekten og motivasjon til å utføre diverse normalt kjedelige ting. Har aldri behøvd høyere dose for å bli normal asap, greit å ta før jobb eller sovetid.
Vis hele sitatet...
Husk at de fleste "klassiske" antihistaminer også er dopaminantagonister da.

Synes ikke forskningen deres er særlig god. Kvetiapin hemmer visst amfetaminrusen deres, men det kan jo skyldes andre mekanismer en dopaminantagonisme og.

Etter hva jeg husker å ha lest er amfetamin i kombinasjon med en ordentlig d-antagonist, som risperdal f.eks., en dritfarlig affære. Finner ikke kilder for denne påstanden, men ville ikke anbefalt å teste. Gjelder jo da amfetamin i kombinasjon med 1000mg kvetiapin den advarselen og.
Sist endret av Stivtiss; 13. oktober 2022 kl. 08:27.
Förste bud er å oppsaöke fastlegen din. Det er ikke meningen at man skal holde på helt på egenhånd når man er såpass dårlig. Benzoabstinenser er ikke noen spök. Legen kan hjelpe deg med en skikkelig nedtrappingsplan, samt skrive ut resepter på stöttemedikamenter som gjör prosessen noe mindre smertefull.

Personlig holder jeg meg langt unna quetiapin og andre ekle C-preparater når jeg er benzosyk. Dette skyldes at de for meg forsterker en del av det kroppslige ubehaget, som kramper, nummenhet, muskelspasmer osv. Dette er imidlertid veldig individuelt.

Jeg synes små doser cannabis og psykedelika kan väre til hjelp når det stormer som verst, men dette fordrer at man har en del erfaring med stoffene og kjenner egen tålegrense godt. Ellers kan det bäre skikkelig galt avsted.

Det aller viktigste er å väre god med seg selv. Bortsett fra at jeg er påpasselig med å ha det rent og ryddig rundt meg, pröver jeg i störst mulig grad å slappe av og gi meg selv tid. Det finnes dessverre ikke noe quick fix mot disse abstinensene.

Så er der veldig viktig å väre forsiktig med alkohol, da dette både ödelegger nedtrappingsopplegget og gir enda mer nerver og angst (noe man allerede har mer enn nok av, särlig når man närmer seg null).

Lykke til
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Signerer det å ta Seroquel. Det dysser deg i søvn, og dessuten gjør det deg svært, svært sulten. Det vil være et helvete å være på Seroquel i seg selv, fordi du blir så utmattet og orker ikke gjøre en dritt annet enn å ligge der behagelig og småduppe hele tiden, men samtidig er det behagelig å ikke oppleve noe annet av ubehag.

Skulle gjerne ønske det var enkelt å få muligheten til nedtrapping i narkose. Har lest en tråd på freak om nedtrapping fra heroin i narkose, og det virket som det var vellykket.
Spør lege/psykolog om du kan få skrevet ut Orfiril.
Det har vert en life saver for meg. Fungerer på gaba- a reseptorene. Valium light uten avhengighet.