Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3568
Hva tenker dere rundt det?

Tror dere feks Biden har vurdert å ta han ut, hvorfor eventuelt, og hvorfor eventuelt ikke?

Putin er en type som er både vanskelig å lese og god til å gjemme seg, omgitt av mange nøye utvalgte personlige livvakter. Å komme tett innpå han er nærmest umulig. Men han holder jo taler i ny og ne, og viser seg frem. Hva han pønsker på og hvor farlig han EGENTLIG er er jo vanskelig å forutse.

USA har jo tatt ut endel taktiske mål i andre land som truer sikkerheten til folket.
Om man skulle mislyktes med et slikt attentat tror jeg det hadde vært bensin på bålet for putin.
Hvis du har noen som helst peiling på spesialstyrker og infil exfil taktikk, så er det om ikke omtrent umulig, men også en omtrent garantert dødsdom for den enheten som evt skal gjøre det. I tillegg til en provokasjon som kan utrydde oss alle.
Angående gasslekkasjen, tror dere det kan være usa som står bak det? Har ikke lest meg så veldig opp enda men kompisene mine hevder at det er Biden som har satt i sammen en sabotasjeaksjon.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Angående gasslekkasjen, tror dere det kan være usa som står bak det? Har ikke lest meg så veldig opp enda men kompisene mine hevder at det er Biden som har satt i sammen en sabotasjeaksjon.
Vis hele sitatet...
https://www.reuters.com/world/biden-...rd-2022-02-07/

Vi har kanskje blitt bortskjemt med tomme løfter fra den kanten etter Gump, men her sier jo presidenten det rett ut:

"If Russia invades, that means tanks or troops crossing the ... border of Ukraine again, then there will be ... no longer a Nord Stream 2. We, we will bring an end to it," Biden said. Asked how, given the project is in German control, Biden said: "I promise you, we'll be able to do it."

Men husker media dette? Neida, blir ikke nevnt engang. Anbefaler alle som ønsker en mer balansert utenriksdekning å sende denne artikkelen til sin foretrukne nyhetskanal.
Sitat av funksjon Vis innlegg
https://www.reuters.com/world/biden-...rd-2022-02-07/

Vi har kanskje blitt bortskjemt med tomme løfter fra den kanten etter Gump, men her sier jo presidenten det rett ut:

"If Russia invades, that means tanks or troops crossing the ... border of Ukraine again, then there will be ... no longer a Nord Stream 2. We, we will bring an end to it," Biden said. Asked how, given the project is in German control, Biden said: "I promise you, we'll be able to do it."

Men husker media dette? Neida, blir ikke nevnt engang. Anbefaler alle som ønsker en mer balansert utenriksdekning å sende denne artikkelen til sin foretrukne nyhetskanal.
Vis hele sitatet...
Har lest det samme i VG eller Dagbladet også.
@(feil)funksjon: Ja, han sa det, og han fikk også helt rett. I det øyeblikket russland invaderte Ukraina var NS2 død:
https://www.euractiv.com/section/glo...y-experts-say/
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har det vært slike snikmord på statsoverhoder i land som faktisk har taktiske og strategiske atomvåpen? Det er jo problemet, når fienden din prøver å effektivt myrde deg blir det jo fort mer attraktivt å bruke disse. Tror det nesten må være en vurdering i alle planer om å snikmyrde et politisk overhode for et land som russland.

Jeg tror da mer på at noen nærme, som ikke kan stå inne for den skaden han gjør på eget folk og land, kan finne på å forsøke å myrde han. Det gjør nok livet, natta og dagen vanskelig for Putin

Noen nær nok, med en reell sjanse, som selv er villig til å dø i forsøket eller som konsekvens av å lykkes/feile i forsøket
Sist endret av meaculpaUIO; 3. oktober 2022 kl. 22:08.
En long range fpv drone, stor nok til litt sprengstoff, burde jo være fullt mulig å ta han ut med.
Lykke til, du melder deg vel som frivillig?
putin ble visstnok rystet av videoen til gadaffi som ble myrdet av egne på gaten og satt stille etter den. Når en offentlig person i amerika etterspurte at noen knertet putin sa en av SEAL team six soldatene som var med på å ta ut bin laden sa at slikt burde en ikke tale offentlig om. Videre har etterettningstjenesten i Ukraina påstått han har blitt forsøkt attentert i år, og at det er på vei og unngåelig.

Det kan og bør skje, men tror det er større sannsynlighet at noen andre enn USA vil utføre det
Hvis den/de som gjennomfører ikke bryr seg om hvorvidt de blir tatt og eller drept i forsøket er det
nok mulig å ta hvem som helst.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av cazber Vis innlegg
En long range fpv drone, stor nok til litt sprengstoff, burde jo være fullt mulig å ta han ut med.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at Russland antakelig har tenkt på den muligheten, all den tid de ser ut til å bruke droner selv i Ukraina. En drone kan ses, høres, plukkes opp av instrumenter og skytes ned.

Hvis de ikke har ganske streng sikkerhet rundt Kreml og diverse steder Putin oppholder seg, ville jeg blitt kraftig overrasket. Det skorter jo ikke akkurat på grunner til å ville "utføre en spesialoperasjon" på fyren.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Angående gasslekkasjen, tror dere det kan være usa som står bak det? Har ikke lest meg så veldig opp enda men kompisene mine hevder at det er Biden som har satt i sammen en sabotasjeaksjon.
Vis hele sitatet...
Det er nok Russland som står bak. De lot bevisst NS2 være delvis uskadd og klar til bruk, og tilbød seg å sende gass gjennom denne i stedet. Sprengningen var sannsynligvis et forsøk fra Russland på å gjenopplive NS2.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er nok Russland som står bak. De lot bevisst NS2 være delvis uskadd og klar til bruk, og tilbød seg å sende gass gjennom denne i stedet. Sprengningen var sannsynligvis et forsøk fra Russland på å gjenopplive NS2.
Vis hele sitatet...
Det er jo faktisk en interessant hypotese selvom jeg har mine tvil. Vi forkuserer for mye på at dette handler om energi.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Send Støre og Vedum for å forhandle frem fred. Vi har verdens beste politikere.

De er dyktigere enn noen sniper
Han etterretningsforskeren her sier mye interessant om Russland og ting som har skjedd der. Han nevner også dette med gassledningen. Anbefales!

https://www.youtube.com/watch?v=pDNWrP9XIn4
Hadde det latt seg gjøre og blitt gjort så hadde det nok blitt et forjævlig spetakkel, og mye mulig en enda verre hauk som erstatter.

Minner meg forresten om historien om Tito som var diktator i Jugoslavia.

Stalin sendte flere leiemordere for å ta knekken på ham. Til slutt sendte Tito brev "Hold opp med å sende snikmordere for å drepe meg, vi har tatt en med kniv og en med pistol. Hvis dette Ikke tar slutt så sender jeg en til Moskva, og jeg vil ikke trenge å sende flere"

Det hjalp

Da tror jeg at er mer sannsynlig med en skjult palassrevolusjon.

Scenarioet er at han koser seg med en god kopp te med noe oppi en kveld og ligger i planke dagen etter.

Tragisk og plutselig død av "Hjerteinfarkt"

Det blir selvfølgelig full statsbegravelse, sørgetid og plenty med taler fra tebryggerne og andre om Russlands største sønn.
Sist endret av Beron; 12. oktober 2022 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Ippin Ekebe Vis innlegg
Tenk på det - når var det siste gang du hørte om noe som helst av angrep i Russland?

Enten i form av vold, terrorhandlinger etc etc?
Vis hele sitatet...
Tja. En liten shortlist de siste 10-12 årene:
  • 2010: Selvmordsbombere på metroen i Moskva. Minst 38 døde.
  • 2011: Selvmordsbomber på Domodedovo-flyplassen. Minst 37 døde.
  • 2013: Selvmordsbombere i Volgograd. 34 drepte.
  • 2013: Selvmordsbomber på buss i Volgograd. Syv drepte.
  • 2014: Selvmordsbomber i Grozny. Seks drepte.
  • 2014: Tre terrorister drepte 26 mennesker, såret 36 andre, og brente ned pressehuset i Grozny.
  • 2015: Metrojet Flight 9268 eksploderte i lufta etter en bombe fra ISIS. 224 drepte.
  • 2017: Bombeangrep mot metroen i St. Petersburg. 15 drepte.
  • 2017: To personer skutt og drept i et nynazistangrep mot en offentlig bygning.
  • 2017: Bombeangrep mot supermarked i St. Petersburg. 13 skadde.
  • 2019: To terrorister angrep FSB-offiserer med automatvåpen og håndgranater i Stavropol.
  • 2019: Bombeangrep mot Kolomna, utenfor Moskva. Ingen drepte.
  • 2019: Politikonstabel stukket til døde i et ISIS-angrep.
  • 2019: 3 skutt og drept, 4 såret, i et angrep i nærheten av FSB-hovedkvarteret i Moskva.

I koronaårene har det (heldigvis) vært mindre terroristaktivitet globalt, også i Russland.

Kildehenvisninger til alt dette, og mer, finner du i den ganske bra utfyllende Wikipedia-artikkelen Terrorism in Russia.
Sist endret av Realist1; 6. mars 2023 kl. 00:09.