Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6921
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann folkens

Jeg ble tatt med litt under en halv kilo heroin og lurer på hvilken straff jeg kan forvente ? Bruker ingen stoff selv.

Er tidligere dømt for salg og omsetting av rundt hundre gram heroin og en annen grov voldssak.

Skal snart opp i rettsak og lurer på om det er noen her med lik erfaring som vet hvor lenge jeg forvente å sitte inne.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hvordan ble du tatt, hva slags bevis.

500 gram heroin blir vell fort 4-5 år, men med en strafferamme på 10 år så lander du i midten av det uten å blåse noen hadde jeg ikke anket. spørs også på omstendighetene rundt det osv osv

5 år og du er ute på 3.5 år ca med god oppførsel.

Men viss du ble tatt med en halv kloss hero er det fryktelig rart om du ikke sitter i varetekt aller at politet har skrytt i media om heroin beslag.

De er jo ikke akkurat kjent for å.være blygemed å flash slike beslag. Hvor i landet er vi ca?
Ja hvorfor sitter ikke du i varetekt om du er tatt med nesten en halv kilo?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Satt i varetekt en god stund, og saken var i media. Shit, 5 år. Poster dommen her når jeg får den.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ikke her dømmer deg. Kun dommeren som gjør det og evt en god om du tror på slikt.

Ja du får jo fratrekk for varetekt da. Ca 1.5 -2 døgn per døgn i varetekt. Så satt du lenge så har du jobbet fra degen del av straffen
Hadde nok skrytt på meg et heroin misbruk og sagt dubsolgte for å finansiere dette og prøvd å få paragraf 12 før siste delen av straffen.

Har du sittet 6mnd i varetekt er det 9-12mnd effektiv soning. Så 1 år i fengsel og siste 1.5 år på behandlingssenter hvor du kan gjøre nesten som du vil
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Heisann, fikk 6 år og 8 mnd
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyfaen den var streng da. Umenneskelig dom for ett såpass «mildt» narkotikabeslag.

Hvor i landet er det snakk om?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heisann, fikk 6 år og 8 mnd
Vis hele sitatet...
Den er jævla skjip. Lykke til, ha en fin oppførsel så regner jeg med at du kommer ute tidligere
Det er drøyt! Send meg en pm, har et tips som kanskje kan hjelpe. Og noen spørsmål(ikke relatert til salg)
Anonym bruker
"Sub-tropisk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så kjipt! Du er så ung og da er 6 år veldig lenge.. Tid jevnaldrende bruker på å gjøre ferdig en god utdannelse, etablere seg, kjøpe leilighet, få kjæreste, reise og oppleve verden før de eventuelt får barn og lever livet som de lager det selv..

Jeg håper du har støttende familie rundt deg og noen streite venner som kommer å besøker deg i fengselet. Andre kriminelle vil ikke få besøkstillatelse og det er sunt for deg å ha kontakt med noen streite og normale under soninga til avveksling fra alle kriminelle hvis ikke blir man litt sprø.

Bruk årene på å ta deg en utdannelse så kan du få en kul jobb når du kommer ut. Da tjener du spenn du får beholde og som ikke blir beslaglagt og tatt, spenn du kan investere i lovlig bolig og ikke bare får brukt på tull som med svarte penger, og slipper å miste fler år i fremtiden din på nye fengselsstraffer.
All love fra en som har vært der.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Det er drøyt! Send meg en pm, har et tips som kanskje kan hjelpe. Og noen spørsmål(ikke relatert til salg)
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du ikke dele tips og spørsmål her så det kan hjelpe flere?
Det lønner seg å være snill gutt i fengsel, da kan du få over 2år mindre pga 2/3. Men det er lett å få avslag. I Tillegg kan du sikkert søke deg på frigang siste året. Og vipps så har du bare 3år før du er på frigang i åpen soning, sikkert med jobb og innetid når man først blir vandt til dagene i fengsel går det fort fordi du gjør de 10 tingene du har å gjøre hver dag. Man må bare venne seg til at det skjer maks 10 ting på en dag. Når du kommer ut skjer ca 300 ting den første timen. Den følelsen dagen du er ferdig og skal løslates er ubeskrivelig
Synes det er litt rart med sympatien for trådstarter her. Han er riktignok ung, men bruker ikke heroin selv, men solgte store kvanta og har tjent hundretusenvis av kroner på andres elendighet. I tillegg er han tidligere dømt for vold og større
salg. Hadde vedkommende hatt rusproblemer selv hadde jeg sett på det som formildende, men jeg skjønner godt at straffen blir streng. Jeg håper TS tar lærdom og legger om livet sitt etter dette og ønsker han alt godt videre i livet om han velger en bedre veg
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Synes det er litt rart med sympatien for trådstarter her. Han er riktignok ung, men bruker ikke heroin selv, men solgte store kvanta og har tjent hundretusenvis av kroner på andres elendighet. I tillegg er han tidligere dømt for vold og større
salg. Hadde vedkommende hatt rusproblemer selv hadde jeg sett på det som formildende, men jeg skjønner godt at straffen blir streng. Jeg håper TS tar lærdom og legger om livet sitt etter dette og ønsker han alt godt videre i livet om han velger en bedre veg
Vis hele sitatet...

Selger ikke TS knark så selger en annen knark. så det er meningsløst å moralisere. Må ikke tro at jobben hans som dealer står tom bare fordi han fikk 6 år i buret. Står kø med unge kids klar til å ta over. En annen har solgt 2 kilo heroin samtidig som onkel har etterforsket TS sine 500 gram.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fyfaen den var streng da. Umenneskelig dom for ett såpass «mildt» narkotikabeslag. (..)
Vis hele sitatet...

Ettersom det ikke er noen funksjon for å trekke tilbake KP må jeg bare påpeke at jeg overhodet ikke mente å gi KP til en post som synes det er mildt å bli tatt med en halv kilo heroin.

Mitt personlige ståsted er at du skulle fått 10 år, minst. Håper du tar en utdannelse og fokuserer talentet ditt på noe mer hensiktsmessig fremover. Du er tydeligvis en relativt ressurssterk kar så bruk det til noe mer oppbyggende enn å flytte rundt på heroin. Lykke til med soningen din og ta vare på deg selv og ikke minst foreldrene dine.
Sitat av Katt Vis innlegg
Ettersom det ikke er noen funksjon for å trekke tilbake KP må jeg bare påpeke at jeg overhodet ikke mente å gi KP til en post som synes det er mildt å bli tatt med en halv kilo heroin.

Mitt personlige ståsted er at du skulle fått 10 år, minst. Håper du tar en utdannelse og fokuserer talentet ditt på noe mer hensiktsmessig fremover. Du er tydeligvis en relativt ressurssterk kar så bruk det til noe mer oppbyggende enn å flytte rundt på heroin. Lykke til med soningen din og ta vare på deg selv og ikke minst foreldrene dine.
Vis hele sitatet...


Minst 10 år? Og hva hadde han fått ut av en lengre straff? Blitt mer kjent med kriminelle i fengsel?
Alle gjør feil, hvertfall en ok straff han fikk mener jeg.
Dette skjer dessverre hele tiden, raske penger kan friste oss alle om du får tilbudet, hvertfall i en så ung alder. Kapitalisme fører også til sånne ting, en fuckings bomullslapp av en illusjon
Å gi kapitalismen skylda for at folk velger å selge stoff som tar livet av folk er vel litt spesielt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heisann, fikk 6 år og 8 mnd
Vis hele sitatet...
Du fikk nesten samme straff for 3 voldtekt fordi du hadde 500g heroin
https://www.nrk.no/nyheter/mann-domt...ter-1.15496526
Hvilken etnisitet er du?

Det er EN etnisitet som utgjør kanskje 90% av heroinhandelen i Oslo. Tilhører du denne gruppen? Om ikke, hvordan konsekvenser har det å være av en annen etnisitet en resten av aktørene? Har du merket at grupperinger fra den dominerende etnisiteten har ønsker deg bort eller ytret rett på markedet.

Dette spørsmålet kan du såklart oversee, men har du handlet varene i samme området?

Håper du får noe godt ut av soningen og at finner en annen vei å gå framover.

Jeg selv har tjent gode penger på illegal virksomhet, men dog i en annen bransje. Heldigvis for min del innså jeg fort at illegale penger, ikke er verdt så mye i lengden og at inntjeningsmetoden frarøvet meg svært verdifull øknomiskforståelse som kanskje endte med å koste mer en jeg tjente på det.

Jeg mener det er svært lite av vinningskriminalitet som er verdt totalen av konsekvensene. Heroin definitivt en av metodene som kommer langt ned på listen hos mange selv om kortsiktig gevinst kan være ekstremt god.
Jeg kjenner til flere som har vært i bransjen din og som er operert med svært høye kvanta. Mitt inntrykk i starten var at de som gjorde det stort her måtte være svært intelligente personer. Dette synet har endret seg og opplever vel egentlig ALLE av disse som under snittet intelligent. Det de derimot var ekstreme på var deres evne til å være totalt ignorant i henhold til konsekvensene eller simpelthen totalt apatisk.
Hva er ditt inntrykk?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Straffen er lang, og håper han får en mulighet til å ta utdannelse.
Vi er veldig heldige som ikke straffer på samme måte som i usa og noen andre land.
Det å få en mulighet til å gjøre opp for seg og komme tilbake i samfunnet er noe Norge virkelig gjør riktig!

Alle fortjener en eller to sjangser, kanskje tre..
Livet er ikke helt lett å styre for alle...
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hvilken etnisitet er du?

Det er EN etnisitet som utgjør kanskje 90% av heroinhandelen i Oslo. Tilhører du denne gruppen? Om ikke, hvordan konsekvenser har det å være av en annen etnisitet en resten av aktørene? Har du merket at grupperinger fra den dominerende etnisiteten har ønsker deg bort eller ytret rett på markedet.

Dette spørsmålet kan du såklart oversee, men har du handlet varene i samme området?

Håper du får noe godt ut av soningen og at finner en annen vei å gå framover.

Jeg selv har tjent gode penger på illegal virksomhet, men dog i en annen bransje. Heldigvis for min del innså jeg fort at illegale penger, ikke er verdt så mye i lengden og at inntjeningsmetoden frarøvet meg svært verdifull øknomiskforståelse som kanskje endte med å koste mer en jeg tjente på det.

Jeg mener det er svært lite av vinningskriminalitet som er verdt totalen av konsekvensene. Heroin definitivt en av metodene som kommer langt ned på listen hos mange selv om kortsiktig gevinst kan være ekstremt god.
Jeg kjenner til flere som har vært i bransjen din og som er operert med svært høye kvanta. Mitt inntrykk i starten var at de som gjorde det stort her måtte være svært intelligente personer. Dette synet har endret seg og opplever vel egentlig ALLE av disse som under snittet intelligent. Det de derimot var ekstreme på var deres evne til å være totalt ignorant i henhold til konsekvensene eller simpelthen totalt apatisk.
Hva er ditt inntrykk?
Vis hele sitatet...
Hvilken etnisitet utgjør 90% av heroin salg i Oslo ? Det har jeg aldri opplevd eller sett noe til, sikter du på de som selger 0.1 og slikt ?
Jøss er du ute igjen?
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
soningskø?
Iskald makkapikk
Sitat av 2k2mdma Vis innlegg
Jøss er du ute igjen?
Vis hele sitatet...
Tror du man må møte opp i buret dagen etter dommen har falt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
soningskø?
Vis hele sitatet...
Han fikk dommen nå i juni såklart det er soningskø. Noen får innkalling etter tre måneder og noen må vente mye lenger. Ankefristen er kanskje ikke gått ut en gang så for alt vi veit kanskje han anker.

Egentlig syns jeg saken har gått fort med tanke på han ble tatt i desember. Siste saken min for brudd på samme paragrafen tok nesten et år før den i det hele tatt kom opp i retten.
ORIJA! Du må lære deg å spille president bedre
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Heisann. I ankesaken fikk jeg redusert straff til 5 år, jeg satt inne litt før jeg fikk innvilget ND så jeg er ute igjen.