Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1359
Vet dette ikke er helt riktig underforum da jeg IKKE har planer om å ruse meg på dette og tror heller ikke det er noe gøy - men det er nærme nok.

Har noen erfaringer med dette? Jeg har ekstrem helseangst, og er i en veldig tung periode for tiden og kjennes ut som det "klikker" for meg. Fikk denne utskrevet av legen i dag (10mg smeltetabelett), men tørr ikke ta det da jeg leste dette i felleskatalogen:

"Sjeldne bivirkninger (kan forekomme hos inntil 1 av 1000 personer) omfatter senket normal kroppstemperatur, unormal hjerterytme, plutselig, uforklarlig død"

1 av 1000? Plutselig død? Det høres ikke veldig bra ut for angsten min på noen måte

Noen som har erfaringer med dette?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
10mg er mye å gi til en kun pga helseangst. 10mg er det schizofrene går på.

Normal dose ved angst er vel 2.5mg eventuelt 5mg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
10mg er mye å gi til en kun pga helseangst. 10mg er det schizofrene går på.

Normal dose ved angst er vel 2.5mg eventuelt 5mg
Vis hele sitatet...
Stusset på det samme. Skal ikke gå på dette lenge, det er kun en "kur" så regner med jeg bare skal bruke en pakke så er jeg ferdig.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Redda livet til min kompis
Bruker 2.5mg x 2 før jeg legger meg for søvn, tankekjør og angst. Funker bra for søvn og tankekjør. Bedre enn quetapin som ga flere bivirkninger.

Tror det står at 1 av 1000 dør av paracetamol og otrivin også..
Sist endret av BrewGrow; 29. september 2022 kl. 20:23. Grunn: Skrive Leif
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Bruker 2.5mg x 2 før jeg legger meg for søvn, tankekjør og angst. Funker bra for søvn og tankekjør. Bedre enn quetapin som ga flere bivirkninger.

Tror det står at 1 av 1000 dør av paracetamol og otrivin også..
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Men det står ikke det på paracet eller otrivin.. Eller noe annet jeg har sjekket
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil tippe at du slokner innen et par timer etter å ha tatt 10mg. Man blir utrolig trøtt og tung av de, men utrolig effektivt mot psykose og tankekjør. Det er altså sjeldnere enn 1 av 1000 det står der, ikke i 1 av 1000 tilfeller. Hadde det vært så stor risiko så hadde det vært tatt ut av markedet.
Har brukt Zyprexa siden det kom på markedet i '97.Har stått på 15 mg fast siden.Tar medisinen til natta sammen med 25 mg Nozinan.Søker man på nettet er det ikke mye positivt å lese om medisinen,men for meg hjalp den meg stort i begynnelsen.Hjernen begynte å fungere igjen og jeg klarte å delta i sosiale sammenhenger.Har aldri hørt om noen som plutselig har dødd umiddelbart etter å ha tatt en enkelt dose.Må nevne at jeg brukte ulike typer antipsykotiske medikament før Zyprexa kom etter en lang tvangsinnleggelse.
Jeg bruker 10mg Olanzapine kl22.00 hver kveld og det funker greit for meg. Bivirkningene jeg merket var at jeg gikk opp en del i vekt (fra 65kg til 80kg) og de nettene jeg glemmer og ta det sovner jeg ikke. Legen ville ikke ha skrevet det ut til deg hvis de tror at du kommer til å dø av det.
Brukte mot søvnproblemer. Fungerte greit i en periode men følelsesregister ble helt nøytralt etter en stund, mistet driven av dem så måtte slutte.