Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6681
det var en som sa til meg at hvis man begår 1 drap, så vil man sannsynligvis sone 7-10 år fengsel før man blir sluppet ut

hvis man begår dobbeldrap, så vil de fleste sone 15-16 år fengsel for det

men begår man trippeldrap eller mer, så må man sitte i minst 21 år, kanskje hele livet i fengsel

er dette sant?
Det er ikke noe fasit, det kommer an på endel mere. 1 drap kan gi forvaring, 2 drap kan også gi forvaring.
Her er det psykologer og annet helsepersonell som vurderer hvor farlig man er for samfunnet.

Du trenger ikke ha begått et eneste drap for å få 21år.

Tortur over lang tid f.eks.
Sperra familien i kjellern hele livet? 21.
Alt handler om i hvilken sammenheng du utfører handlingen, et drap begått i sinne blir mildere straffet enn et planlagt ett. Er drapet begått på en grusom måte så virker det og negativt inn i forhold til dom og evt forvaring.

Din kriminelle historie virker og inn, har du mye vold på rullebladet og drap bare er det siste så kan jo forvaring være aktuelt.
Don
Trådstarter
16 1
ranger disse etter hvem du tror ville få strengest straff:

- en som dreper en annen pga han skylder penger

- en som dreper kjæreste pga utroskap

- en som dreper en annen helt uten grunn/ut av kjedsomhet

- en som voldtar en kvinne og dreper henne etter

- en som dreper 3+ stykker i ulykke (bilkrasj f.eks)

- en som dreper en annen pga rase/hudfarge/seksuell legning
Sist endret av Don; 22. august 2022 kl. 18:32.
en som dreper en annen helt uten grunn/ut av kjedsomhet, dersom det blir planlagt .
Sitat av Don Vis innlegg
ranger disse etter hvem du tror ville få strengest straff:

- en som dreper en annen pga han skylder penger

- en som dreper kjæreste pga utroskap

- en som dreper en annen helt uten grunn/ut av kjedsomhet

- en som voldtar en kvinne og dreper henne etter

- en som dreper 3+ stykker i ulykke (bilkrasj f.eks)

- en som dreper en annen pga rase/hudfarge/seksuell legning
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig å rangere det sånn. Drap er drap samme hva slags "grunn" (utroskap, skylde penger etc) , men det finnes skjerpende omstendigheter som for eksempel tortur og overgrep i forkant eller hatkriminalitet pga rase, legning eller kjønn for da er det mer enn ett lovbrudd som har skjedd, og formildende omstendigheter som for eksempel ren trafikkulykke.
Samtidig er det flere faktorer som avgjør hvor streng straffen blir, som blandt annet hvor høy gjentakelsesfaren er, om det var nøye planlagt eller skjedde i affekt, om det var forsettlig eller uaktsomt drap, hvor stor fare vedkommende er for samfunnet, om vedkommende har bidratt til etterforskningen og oppklaring av saken eller om vedkommende har løyet eller nektet å snakke med politiet etc.

Det stemmer heller ikke at ett drap tilsier så og så lang dom, to drap tilsier så og så lang dom, tre drap så lenge osv. Breivik drepte 77 personer og fikk 21 års forvaringsdom. Det fins også drapsmenn som har drept en og to personer som har fått 21 år med forvaring.
Don
Trådstarter
16 1
hvordan ville kompisen min taklet fengsel, tror dere?

han hater seg selv og sin egen familie
han har ikke venner eller dame
eneste måten han får sex er horer
han kler seg i svart joggeklær hver dag
han har ikke noe drømmer eller hobbyer
han er en autistisk jævel
han hater å prate med andre mennesker

Sitat av Don Vis innlegg
hvordan ville kompisen min taklet fengsel, tror dere?

han hater seg selv og sin egen familie
han har ikke venner eller dame
eneste måten han får sex er horer
han kler seg i svart joggeklær hver dag
han har ikke noe drømmer eller hobbyer
han er en autistisk jævel
han hater å prate med andre mennesker
Vis hele sitatet...
jeg glemte å nevne at denne taperen har heller ikke førerkort og heller ikke penger, men han har gjeld
Sist endret av Don; 22. august 2022 kl. 19:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Don Vis innlegg
hvordan ville kompisen min taklet fengsel, tror dere?

han hater seg selv og sin egen familie
han har ikke venner eller dame
eneste måten han får sex er horer
han kler seg i svart joggeklær hver dag
han har ikke noe drømmer eller hobbyer
han er en autistisk jævel
han hater å prate med andre mennesker
Vis hele sitatet...
Spørsmålet her er vel hvorfor du kaller deg selv som "kompis".

Jeg håper ikke du går bananas med en øks på kjøpesenter bare fordi du hadde en unormal oppvekst. Det er alt for mange sånne i USA om dagen.

Og PST bør følge opp denne brukeren.


Og til slutt. Kjære deg. Finn deg en hobby som kan spise opp tiden din istedet for å være en desktruktiv jævel. Wow WOTLK classic kommer 26 september. Da er det bare til å grinde 16 timer om dagen uten å tenke på noen bekymringer.
Sist endret av Superspurv; 22. august 2022 kl. 19:29.
Så du sier at det eneste alternativet til din gode venn er å begå drap for så og havne i fengsel? Siden han ikke får pult eller har jobb og liker joggebukser ��
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Etter å ha sett innleggshistorikken din håper jeg onkel har deg under lupen


Sånn i tilfelle


Liksom
Sist endret av Adeith; 22. august 2022 kl. 19:31.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Etter å ha sett innleggshistorikken din håper jeg onkel har deg under lupen


Sånn i tilfelle


Liksom
Vis hele sitatet...
Jeg også, men da håper jeg at det også innebærer helsevesen.
Sitat av Don Vis innlegg
hvordan ville kompisen min taklet fengsel, tror dere?

han hater seg selv og sin egen familie
han har ikke venner eller dame
eneste måten han får sex er horer
han kler seg i svart joggeklær hver dag
han har ikke noe drømmer eller hobbyer
han er en autistisk jævel
han hater å prate med andre mennesker



jeg glemte å nevne at denne taperen har heller ikke førerkort og heller ikke penger, men han har gjeld
Vis hele sitatet...
Dette er jo heelt umulig for oss å svare på, hva er greia?
Svarte joggeklær i fengsel? Tipper han får juling og må stå sist i køa på kantina. Mao ikke noe nugatti på han.
Du er en tikkende bombe pga psyken din. Les gjennom dine egne innlegg og prøv å sett dem litt i perspektiv, se dem utenifra. Du trenger hjelp, kontakt helsevesenet i morgen og fortell om tankene dine, og vis dem gjerne historikken over dine innlegg på dette forumet.
Du må snakke med noen.

Håper det går bra for deg.
Don
Trådstarter
16 1
Bare slett denne tråden. Føler meg bedre idag. Jeg cringer av å lese denne tråden

Jeg sov helt forferdelig igår og følte meg suicidal
Sitat av Don Vis innlegg
Bare slett denne tråden. Føler meg bedre idag. Jeg cringer av å lese denne tråden

Jeg sov helt forferdelig igår og følte meg suicidal
Vis hele sitatet...
Det skal ekstremt mye til at en tråd slettes. Så bruk anledningen til å lære deg tå tenke deg bedre om neste gang. Sammen med at du benytter anledningen, til å kontakte fastlegen din, og får rekvisisjon til psykolog/DSP. Det er ikke holdbart at du skal løpe rundt slik.
Du har det ikke bra nå, og trenger helsehjelp.
Det gjør jeg også, og har time til uken.

Stå på. Kontakt lege, be om hastetime. Så må du rett og slett bare stå i dritten til hjernen venner seg til den nye "kjedelige" hverdagen.

Klart , i starten er det utrolig kjipt og tungt, men ting blir lettere.

Det er først når du har hatt det skikkelig kjipt man finner glede i de små tingene.
Vis gjerne fastlegen denne tråden også og fortell at sånn er du når du er på ditt laveste(?).

Etter du har vært hos fastlegen din kan du jo spørre foreldrene dine om du kan få noen klær på dressmann. Også kan du kanskje begynne å komme deg litt mer ut for å trene på å være sosial. Puber er vel et greit sted for det. Og ja, du må gå utenfor komforsonen din.
Vi ser jo alle at du snakker om deg selv her.
"Kompisen" din klarer nok ikke seg så bra i fengsel.

Sitat av Don Vis innlegg
ranger disse etter hvem du tror ville få strengest straff:

- en som dreper en annen pga han skylder penger

- en som dreper kjæreste pga utroskap

- en som dreper en annen helt uten grunn/ut av kjedsomhet

- en som voldtar en kvinne og dreper henne etter

- en som dreper 3+ stykker i ulykke (bilkrasj f.eks)

- en som dreper en annen pga rase/hudfarge/seksuell legning
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du vil frem med her, men alt jeg kan si til deg (som andre) søk hjelp.
Det er hjelp å få og folk å snakke med.
Håper ikke purken ser tråden her.
Nå søker du hjelp asap. Det er ikke første eller andre gangen du skriver om at du vil drepe noen
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det skal ekstremt mye til at en tråd slettes. Så bruk anledningen til å lære deg tå tenke deg bedre om neste gang. Sammen med at du benytter anledningen, til å kontakte fastlegen din, og får rekvisisjon til psykolog/DSP. Det er ikke holdbart at du skal løpe rundt slik.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått ihvertfall fem tråder slettet, så kom ikke her!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg har fått ihvertfall fem tråder slettet, så kom ikke her!
Vis hele sitatet...
Mulig han tenkte på brukerkontoer, de er visstnok vanskelig å bli kvitt.
Tråder slettes hele tiden, ofte mange hver dag.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Har i grunn mer lyst til at myndighetene skal følge opp slikt enn at diffuse trusselsmeldinger skal gå upåaktet hen, så jeg har ikke til hensikt å slette denne tråden selv.
Sitat av m0b Vis innlegg
Har i grunn mer lyst til at myndighetene skal følge opp slikt enn at diffuse trusselsmeldinger skal gå upåaktet hen, så jeg har ikke til hensikt å slette denne tråden selv.
Vis hele sitatet...
Hvor enkelt kan purken spore opp han brukeren her da? Er det mye jobb?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Når de spør ved hjelp av en dommer så mottar de akkurat det de spør etter.
Sist endret av m0b; 23. august 2022 kl. 23:38.
Han her har vel hatt en god del brukere her og holdt på med disse trådene lenge. Den ene mer urovekkende enn den andre. Rop om hjelp eller tikkende bombe? Uansett på tide eller overtid at han får noe oppfølging! Utrolig ubehagelig..
Jeg undrer litt hvorfor det skulle være bekymringsverdi for politi at en person spør et spørsmål som TS?
Virker som noen av dere lager mer drama enn nødvendig..
Tanker og handling, er veldig forskjellig... Og for så vidt jeg vet, har vi lov å tenke uten begrensninger.

Og det er faktisk ikke bare bare å gå til en lege å få en god psykolog. Pasienter er forskjellige, leger er forskjellige og psykologer er forskjellige.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er fritt til å tenke nøyaktig hva man vil men måten man velger å legge disse til uttrykk er samtidig knyttet til konsekvenser. Det er mer enn ett spørsmål, og som andre har påpekt, en viss historikk.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Det er ikke mulig å rangere det sånn. Drap er drap samme hva slags "grunn" (utroskap, skylde penger etc) , men det finnes skjerpende omstendigheter som for eksempel tortur og overgrep i forkant eller hatkriminalitet pga rase, legning eller kjønn for da er det mer enn ett lovbrudd som har skjedd, og formildende omstendigheter som for eksempel ren trafikkulykke.
Samtidig er det flere faktorer som avgjør hvor streng straffen blir, som blandt annet hvor høy gjentakelsesfaren er, om det var nøye planlagt eller skjedde i affekt, om det var forsettlig eller uaktsomt drap, hvor stor fare vedkommende er for samfunnet, om vedkommende har bidratt til etterforskningen og oppklaring av saken eller om vedkommende har løyet eller nektet å snakke med politiet etc.

Det stemmer heller ikke at ett drap tilsier så og så lang dom, to drap tilsier så og så lang dom, tre drap så lenge osv. Breivik drepte 77 personer og fikk 21 års forvaringsdom. Det fins også drapsmenn som har drept en og to personer som har fått 21 år med forvaring.
Vis hele sitatet...
Du har bl.a:

Uaktsomt drap:
Bilulykker og andre uhell. Drap som man selv har forårsaket, men åpenbart uten at dette var hensikten. Du kan likevel bli straffet hardt ved grov uaktsomhet, som f.eks fyllekjøring, grove sikkerthetsovertredelser i arbeidsliv osv.

Forsettelig drap: Drap der den som har drept da det har vært klart og tydelig at dødsfall kunne være konsekvens av hva drapmannen gjorde mot den andre personen. Her er bl.a drap i momentan sinne/affekt, som f.eks drap av utro partner, uenighet mellom venn osv. Annet eksempel kan være å gi noen kraftig juling i raseri, og ikke tilkalle/gi medisinsk hjelp.

Overlagt drap:
Drap som har blitt planlagt over lengre tid, der gjerningspersonen har hatt lengre tid til å reflektere over drapet, og likevel valgt å gjennomføre drapet. Her kan også hevn mot f.eks utro partner/ex gå under også.

Uaktsomt drap dømmes mildere enn forsettelig drap, og overlagt drap straffes mye kraftigere enn overnevnte. Og det synes jeg selv gir mening også.


Litt uenig i at drap er drap uavhengig av omstendighetene. Jeg håper du er enig i at det er en universal forskjell mellom å skyte tilfeldige personer på gaten med rifle ut fra et hull fra en varebil,, kontra et uheldig bilkrasj.
Det blir stadig referert til at snuten følger med, leser, hører på oss osv.
Har det vært tilfeller hvor dette faktisk har skjedd? At noen har ryki inn for hva da har sagt på freak? Denne tråden kanskje, ja, kunne kanskje fortjent litt oppmerksomhet, men de kan da umulig ha interesse av doobmaster724s planer om å skyte heroin i rævva mens han diskuterer fraktmetoder for en hekker?
Eller tar jeg feil?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det blir stadig referert til at snuten følger med, leser, hører på oss osv.
Har det vært tilfeller hvor dette faktisk har skjedd? At noen har ryki inn for hva da har sagt på freak? Denne tråden kanskje, ja, kunne kanskje fortjent litt oppmerksomhet, men de kan da umulig ha interesse av doobmaster724s planer om å skyte heroin i rævva mens han diskuterer fraktmetoder for en hekker?
Eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Er garantert purk som snoker innom freak på fritiden, og de er sikkert pliktet til å videre rapportere enkelte ting som f.eks dette. Gjelder sikkert enkelte i helsevesenet også.

Kanskje TS kan gi oss tilbakemelding hvis big brother gir beskjed?
Sist endret av KrølleBølleBrur; 24. august 2022 kl. 06:44.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Litt uenig i at drap er drap uavhengig av omstendighetene. Jeg håper du er enig i at det er en universal forskjell mellom å skyte tilfeldige personer på gaten med rifle ut fra et hull fra en varebil,, kontra et uheldig bilkrasj.
Vis hele sitatet...
Hei, les resten av innlegget mitt og ikke bare første setning
Kanskje ikke skremme ts for mye nå. Ja han trenger hjelp ja han er potensiell en tikkende bombe etter xxx antall tråder om å begå drap og komme i fengsel og selvom han høres helt korka ut er det sikkert bare kjærlighet han trenger. Skriv til meg hvis du trenger en venn