Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1120
Hei jeg har laget mye cannabis-olje aka dabs osv. Har kommet frem til at jeg foretrekker butan fremfor etanol da det blir mye lysere olje med mindre plantemateriale og jeg har ikke tilgang på fryser.

Bruker man pot eller kief så er det null problem å løse alt virkestoffet opp i butangass. Men bruker man seig hasj så er det nesten umulig med gass fordi det blir bare klumper.

Så det jeg prøver på er å finne en måte å gjøre seig hasj til pulver-konsistens. Jeg tror det bør blandes med noe og pulveriserer, f.eks sand eller salt slik at det ikke kan klumpe seg igjen (et omvendt bindemiddel). Men jeg er redd for å bruke noe som vil bli løst opp av gassen og havne i olja. Har forsøkt softgun kuler av metall, disse hjalp veldig men skule hatt noe enda mindre.

Noen som har forslag om hva jeg kan gjøre for å lage pulver av hasj?
Skal som sagt kun brukes til å ekstrahere virkestoff, skal ikke røyke pulveret.
Sist endret av Bluesky_; 14. juli 2022 kl. 18:04.
Det skal gå, så det på utube. En kar som hadde noe som ligna olje og blanda inn cannabis "pulveret" altså det man lager hasj av.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det skal gå, så det på utube. En kar som hadde noe som ligna olje og blanda inn cannabis "pulveret" altså det man lager hasj av.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt, hva er det som skal gå mener du?

Hvis du sikter til min teori om å blande med et annet pulver så er det greit nok det, men det jeg lurer på isåfall er hva jeg kan bruke som pulver uten at det ender noen spor i sluttproduktet.

Gjerne utdyp om han du så på youtube, hva var det han gjorde?



Er altså interessert i å lage "BHO" ut av "bubble hash" for å si det sånn og da må jeg først få det til mest mulig pulver.

En ting som har fungert er å "mekke" hasjen godt ut i pot og så laget BHO av denne blandingen. Men nå har jeg ikke pott har bare hasj
Sist endret av Bluesky_; 14. juli 2022 kl. 18:24.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Virker fin den der til selve grindinga men er redd for at det likevel kan klumpe seg fort igjen så lenge det er sticky hasj man bruker. Blir muligens et problem med varme fra friksjonen i kverna også.

Har prøvd å fryst ned hasjen og så raspa den opp til pulver, men så fort temperaturen økte igjen klumpa det seg. Så jeg er helt avhengig av at det blir pulver, og HOLDER seg som pulver gjennom resten av prosessen. og det er her jeg trenger noen små fine korn å blande det med.

Får vel bare prøve med salt i første omgang. Finner ikke ut om salt kan løses opp i butan så jeg tester med litt bare og ser
Sist endret av Bluesky_; 14. juli 2022 kl. 19:01.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
problem med varme kan jeg garantere at du ikke får.

har kvernet noen hele planter med den der, tilogmed u-tørket blir pulverisert, og rimelig sticky buds blir malt ned helt fint. har prøvd hasj også men har ikke hatt noe mega klissete greier da.

sagflis? lol
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Skjønner ikke helt, hva er det som skal gå mener du?

Hvis du sikter til min teori om å blande med et annet pulver så er det greit nok det, men det jeg lurer på isåfall er hva jeg kan bruke som pulver uten at det ender noen spor i sluttproduktet.

Gjerne utdyp om han du så på youtube, hva var det han gjorde?



Er altså interessert i å lage "BHO" ut av "bubble hash" for å si det sånn og da må jeg først få det til mest mulig pulver.

En ting som har fungert er å "mekke" hasjen godt ut i pot og så laget BHO av denne blandingen. Men nå har jeg ikke pott har bare hasj
Vis hele sitatet...
Glem det, du skal pulverisere hasj, ikke lage hasj av olje som jeg trodde.
Han på utube hadde en klump med olje som var ganske fuktig, men han blanda inn trikomer og lagde plater av det.
Sist endret av NokErNok; 14. juli 2022 kl. 19:42.
Hvilken gass bruker du?
Hva har du hasjen i og hvilke filter bruker du?


Jeg prøvde dette selv og brukte en pilleboks ala 100 pack paracet (leder varme dårlig) skjærte av bunn og tredde på 90 micron filter rund bunn og slang alt i fryseren.. Kverna shiten, og hadde allerede lite hull i lokket som butan flaska passa i og klemte til og siden koker ved - 0.5 grader og holdt flaska opp ned så kommer det i væske fase og nada varme der over en pyrex lasagne form og når alt var ferdig satt jeg forma i varmtvann i en gilde bakk fordi orka ikke vente på naturlig fordamping..
Til slutt var det bare å gå over lighter på boblene som hang igjen... Vipps prima olje

For guds skyld ikke bruk ronson gass.. Full av etylmerkaptan som er sånn passe kreftfremkallende
Bruker ublekede filtere noen ganger bruker jeg brusflaske har også brukt termos. Hvordan vet du at ronson inneholder det stoffet egentlig?

Har brukt ronson mye men da bør jeg jo bruke en annen butan isåfall. Har du noen å anbefale?

Vet ikke om man burde brenne på boblene, selv har jeg ventet til alle var vekk og olja er skikkelig tørr. Kan ta litt tid noen ganger, bruker man sprit i tillegg som jeg har gjort noen ganger så må det stå i flere dager før det er helt tørka.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet dette fordi jeg har jobba med petrokjemisk industri i 15 år med både krakking til polyetylen, land og sjøtransport av propan/propen og drivi opplæring av livredde brannmenn... Jeg var også med å trykksatte første tankskipet som gikk fra melkøya for maaaaange år siden..
Hadde også en liten gjesteopptreden i Lillestrøm i år 2000 ref https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lillestr%C3%B8mulykken
Ja jeg er eldgammel
Orka ikke arbeidstidene og den ekstremt lave kompetansen i Norge så slutta og gikk over i helt annen bransje som apekatt

Eneste grunnen til å introdusere etanol til en butan ektraksjon er jo for å vaske ut voks og drit fra gassen, har du ikke merka drittlukta fra ronson gassen.

Propan og butan er i utgangspunktet luktfri men blir tilsatt merkaptan for at forbruker skal lukte lekkasje og det nasty stoffet trengs bare 15ppm for å stinker no jævlig og ronson har mye mer enn det pluss voks, værste du kan bruke.


Den absolutt beste gassen du kan få tak som forbruker er colibri premium som er å få kjøpt på de fleste seriøse tobakk og sigar sjapper.. Please aldri bruk ronson igjen, da kan du droppe spriten og bho olja lukter ikke råtne egg og måkepromp lenger, helt pure olje..

Ekstraher rett i en flat glassform aka lasagne form og sett den i 50 ish grader vannbad da fordamper gassen på et par min og sveip lighter over boblene som blir igjen og du har lagd premium olje på 10 min.
Null stress å bare dra lighter over for å poppe boblene.
Selvfølgelig gjør du dette et godt ventilert sted og sideb butan er tyngre enn luft samler den seg i lavere områder så du kan enten "helle" den ut vinduet eller bare blåse den bort.