Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3819
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noe hasj her som er vanskelig å mekke. Blir bare til klumper uansett hva jeg gjør. Hva er løsningen?
Er vel bare å la være å varme den opp.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare bruk en skarp kniv, barberblad, eller fingernegler og del opp i så små klumper så mulig. Jeg bruker ikke varme, men har som regel pollen type, som er løs. Den smuldrer jeg bare opp i så små klumper så mulig, blander med ca en halv sigg i en snusboks, rister og legger i pape. Funker som regel til alle typer bruning, må bare være litt tålmodig.
Beskriv hasjen litt mer Hvor mye hasj bruker du og hvor mye tobakk?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Knusktørr, finpulvret tobakk,
Ikke for gni for stort mekk.

Varm hasjen GODT! Min varmes til den brenner noen sekunder på hver side og blir skækk som bare det på 0,05g.
Mekk ca 0,15 per 1-1,5 roasta sigg (bruker selv 100s)
Klem hasjen så flat som mulig, legg den over tobakken. Varm med lighter over til det bobler/nesten tar fyr, ca 0.3 pr sigarett. Pleier alltid å bli perfekt da. Om du har en hard hasj, varm den sakte på en nål til den tar fyr, blås ut og gjenta engang til, gni i. Beste er alltid å klemme den flat om det går.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hasjen er ganske hard, seig uten å være seig liksom ved god romtemperatur. Har testet å mekke mellom 0,05 og 0,15 med ca en tredel av en sigg. Tobakken er finplukket og knusktørr.
Er en lys polleaktig type ute å går nå som er bedre å gni uten varme en med. Første gang jeg har opplevd. Den nesten eser av den lille varmen som kommer av å bli gnidd
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er ikke pollen.
en metall boks, legg bønna i og varm under med lighter, tallerken funker muligens å, varm i mikro eller ovn da. så legg tobakken i og gni sammen, syntes det funker best på den type bønne du beskriver
Anonym bruker
"Sinna Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du absolutt skal bruke varme ville jeg brukt en nål og rotert biten til den er skikkelig gjennomvarm, for så å gni den raskt inn i halvparten av tobakken. Bland i resten av tobakken rett før du ruller for å slippe dårlig trekk og pipemekk.
legg tobakk og hasj på et fat i steke ovnen på 100 rader i noen minutter ta ut og gni, om det fremdeles klumper tilsett mer tobakk og varm på nytt osv
Sist endret av dekommeri2033; 24. april 2022 kl. 11:18.
Rip 8-4-23
Høres ut som noe hena bøff
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan no være boblis,det er no som regel prima,å vanskelig å mekke helt ut
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for mange gode tips. Testa å varme med tannpirker. Hasjen tok da litt fyr, noe som strider mot det jeg har lært og praktisert. Klumper ble det da også, klippet klumpene så små jeg fikk til og blandet det med resten av mekket. Det går jo, men mekket brenner litt ujevnt. Tester stekeovntipset ved anledning.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan no være boblis,det er no som regel prima,å vanskelig å mekke helt ut
Vis hele sitatet...
Hva er boblis?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for mange gode tips. Testa å varme med tannpirker. Hasjen tok da litt fyr, noe som strider mot det jeg har lært og praktisert. Klumper ble det da også, klippet klumpene så små jeg fikk til og blandet det med resten av mekket. Det går jo, men mekket brenner litt ujevnt. Tester stekeovntipset ved anledning.
Vis hele sitatet...

Høres ut som den er veldig varmesensitiv. Smelter den veldig også?

Kan funke med varmovn, aldri testa det sjøl, men å varme den sakte og lenge kan være et "clue".
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Boblis er hasj som bobler når du varmer den å klumper seg veldig når man mekker så må ta ut klumper å varme de på nytt så d bli blanda godt nokk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Boblis er hasj som bobler når du varmer den å klumper seg veldig når man mekker så må ta ut klumper å varme de på nytt så d bli blanda godt nokk
Vis hele sitatet...
Hasj som bobler når man varmer den er de aller fleste typer hasj.
"Bubble hash" er en spesiell teknikk som blir brukt til å lage hasj.
Så lenge du har små nok klumper og gnir de så godt som mulig inn i tobakken ser jeg ikke noe problem her.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte å teste i stekeovnen i går. Men tenke er noe annet enn å gjøre. Orka ikke å skru på komfyren for å mekke ei kjapp bønne. Tar for lang tid og med dagens strømpriser blir det for dyrt å mekke på denne måten selv om staten tar en del av kostnaden
Bruker saksa på gjenstridige klumper og det gløder fint og jevnt nok. Det er ganske gode saker forresten.
Har man mye store klumper kan man la mekket kjøle seg ned, også legge alt på en avis som du rister slik som man rister gullklump er fra grus. Ha litt innover helling mens du holder arket or rist på en sånn måte at det tyngste klumpene samler seg i bunn. Se Ann behovet for mer tobakk før du varmer klumpene en gang til med lighter så gnir du det på nytt.
Sist endret av Bluesky_; 25. april 2022 kl. 13:59.
Anonym bruker
"Sinna Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Istedenfor stekeovn, bruk plate og ei lita teflonpanne på lav varme. Da kan du bake tobakken inn i mekket mens den står på plata.